Renault Clio 1993 Håndbremse
Fra : B.breum

Dato : 05-08-05 09:54

Hej
Ved acceleration i min renault clio 1,2 RL fra 1993 sker der det, at
advarselslampen for håndbremsen begynder at lyse. Isære i 2. og 3.
gear når den er oppe på ca.3.000 rpm (har ingen omdrejningstæller
så derfor ca.)
Det samme sker ved lave omdrejninger i vilkårligt gear hvis bilen den
er på en stejl bakke/skråning eller på vej op fra en
parkeringskælder.
Håndbremsen er så absolut ikke aktiveret, men det er kontakten
tilsyneladende.
Hvordan løser man lige det problem?

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 05-08-05 10:56

Har du prøvet at tjekke vædske standen i bremsevædske beholderen?
Det er i flere bilen tilsluttet samme lampe...

Fra : B.breum

Dato : 05-08-05 13:02

Nej det har jeg godt nok ikke lige prøvet. Men vil prøve det og
skrive her hvordan det så ud.

Fra : B.breum

Dato : 06-08-05 11:56

Har fået kigget på beholderen til bremsevæske og der ser ikke ud til
at være for lidt. Den er 4 mm over beholderens minimum. Kan ikke se
nogle tydelige væskespor hverken foran ved skivebremserne eller ved
trommelbremserne bag på.
Andre gode forslag?

Fra : alexbo

Dato : 06-08-05 15:44

"B.breum" skrev

< Den er 4 mm over beholderens minimum.

Det er den jo nok ikke på op ad en stejl bakke, fyld dog op til max.

mvh
Alex Christensen