/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Tillykke - i morgen er du skattefri
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-08-05 03:17

Lørdag er den første dag på året, hvor den gennemsnitlige skatteyder er
holdt helt op med at betale sin skattebyrde, men i stedet kan begynde at
tjene penge til sig selv

Tillykke - i morgen er du skattefri

AF KURT SCHEELSBECK, formand for Skatteborgerforeningen
Hvis man som dansker skulle gå rundt og føle, at der ikke er noget specielt
over dagen i dag, så tager man fejl. I morgen - lørdag den 6. august 2005 -
er det nemlig Skattefrihedsdag: Den første dag på året, hvor den
gennemsnitlige skatteyder er holdt helt op med at betale sin skattebyrde,
men i stedet kan begynde at tjene penge til sig selv og sin familie.
Følgelig er dagen i dag - fredag den 5. august 2005 - årets sidste
skattedag.

For at være helt nøjagtig slutter skatteåret i aften kl. 20:26:24. Baseret
på regeringens seneste tal, er dette nemlig det nøjagtige klokkeslæt, hvor
årets skattebyrde er betalt, og hvor vi i stedet for at arbejde for stat og
kommune kan begynde at arbejde for os selv. Det giver en samlet fordeling på
217 dage i det offentliges tjeneste og kun 148 i vores egen.

Dagen er rykket

Desværre findes der ingen »rigtig« Skattefrihedsdag. Alle årets dage er
skattedage - ellers ville de fleste nok vælge at henlægge deres arbejde til
den skattefrie del af året. Men Skattefrihedsdagen er et meget håndgribeligt
udtryk for skattebyrdens størrelse - og derfor værd at markere. Det har
Skatteborgerforeningen gjort hvert år siden foreningens stiftelse i
efteråret 2000. Foreningens første Skattefrihedsdag (i 2001 - samme år som
Fogh-regeringen tiltrådte) faldt således på den 13. august, hvilket altså er
nøjagtigt en uge senere på året end i år. Og det giver jo endnu en anledning
til at fejre dagen i år.

Går man længere tilbage i historien, er der dog ikke stor grund til at glæde
sig over en Skattefrihedsdag en lille uge inde i august. I 1992 - sidste år
med Schlüter i Statsministeriet - kunne danskerne således fejre
Skattefrihedsdag helt tilbage i juli måned (den 29. juli for at være
nøjagtig). Det burde i Skatteborgerforeningens øjne være en
borgerlig-liberal regerings førsteprioritet at få os tilbage til situationen
dengang i 1992.

I virkeligheden ville det være muligt for den nuværende regering at bringe
os »tilbage« til situationen fra 1992, hvis viljen var til stede. Pengene
nærmest fosser ind i statskassen for tiden, fordi flere er kommet i arbejde,
og fordi vi generelt forbruger langt mere (og derved betaler mere i moms og
afgifter).

I 2004 betød det 15 mia. kr. mere end budgetteret i statskassen, og det
betyder, at regeringen allerede nu f.eks. fuldt ud kan finansiere en total
afvikling af topskatten. Alle, der tjener over 26.000 kr. om måneden,
straffes som bekendt med denne ekstraskat på 12 procent - en skat der altså
kunne afskaffes med øjeblikkelig virkning, hvis viljen var til stede.

I Skatteborgerforeningen vil vi med spænding afvente om regeringen til
efteråret - når finansloven for 2006 skal vedtages - har viljen til at
bringe Danmark på omgangshøjde med vore nabolande ved at fjerne topskatten
og dermed sænke skatten på den sidst tjente lønkrone fra 62 til omkring 50
procent.



 
 
Konrad (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-08-05 09:15

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:42f2cc10$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...

(...)
> I Skatteborgerforeningen vil vi med spænding afvente om regeringen til
> efteråret - når finansloven for 2006 skal vedtages - har viljen til at
> bringe Danmark på omgangshøjde med vore nabolande ved at fjerne topskatten
> og dermed sænke skatten på den sidst tjente lønkrone fra 62 til omkring 50
> procent.

Thorkild - kan du ikke lige pejle mig (og sikkert andre) ind på, hvilke
"nabolande" du og ligesindede har i tankerne? Du kunne f.eks tage afsæt
denne skattetryk-sammenligning blandt OECD-lande
http://www.skat.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/527.html



Thorkild Poulsen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-08-05 10:31


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:42f31fff$0$18650$14726298@news.sunsite.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:42f2cc10$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
>
> (...)
>> I Skatteborgerforeningen vil vi med spænding afvente om regeringen til
>> efteråret - når finansloven for 2006 skal vedtages - har viljen til at
>> bringe Danmark på omgangshøjde med vore nabolande ved at fjerne
>> topskatten
>> og dermed sænke skatten på den sidst tjente lønkrone fra 62 til omkring
>> 50
>> procent.
>
> Thorkild - kan du ikke lige pejle mig (og sikkert andre) ind på, hvilke
> "nabolande" du og ligesindede har i tankerne? Du kunne f.eks tage afsæt
> denne skattetryk-sammenligning blandt OECD-lande
> http://www.skat.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/527.html
>
>

Du kan jo prøve at se på skatten for den sidste krone for enlige 167+

Thorkild


Konrad (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Konrad


Dato : 05-08-05 10:37

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:42f331fe$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
>

> > (...)
> >> I Skatteborgerforeningen vil vi med spænding afvente om regeringen til
> >> efteråret - når finansloven for 2006 skal vedtages - har viljen til at
> >> bringe Danmark på omgangshøjde med vore nabolande ved at fjerne
> >> topskatten
> >> og dermed sænke skatten på den sidst tjente lønkrone fra 62 til omkring
> >> 50
> >> procent.
> >
> > Thorkild - kan du ikke lige pejle mig (og sikkert andre) ind på, hvilke
> > "nabolande" du og ligesindede har i tankerne? Du kunne f.eks tage afsæt
> > denne skattetryk-sammenligning blandt OECD-lande
> > http://www.skat.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/527.html
> >
> >
>
> Du kan jo prøve at se på skatten for den sidste krone for enlige 167+

Hvad er det jeg skal prøve at se? Jeg prøver jo netop at forstå det du
citerer fra din formand, men det er svært at forene med virkeligheden, når
man tjekker efter...Altså : Hvilke nabolande og hvorhenne spores den omtalte
"omgangshøjde"?



Thorkild Poulsen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-08-05 10:51


"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
news:42f33333$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...
> "Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:42f331fe$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>
>> > (...)
>> >> I Skatteborgerforeningen vil vi med spænding afvente om regeringen til
>> >> efteråret - når finansloven for 2006 skal vedtages - har viljen til at
>> >> bringe Danmark på omgangshøjde med vore nabolande ved at fjerne
>> >> topskatten
>> >> og dermed sænke skatten på den sidst tjente lønkrone fra 62 til
>> >> omkring
>> >> 50
>> >> procent.
>> >
>> > Thorkild - kan du ikke lige pejle mig (og sikkert andre) ind på, hvilke
>> > "nabolande" du og ligesindede har i tankerne? Du kunne f.eks tage afsæt
>> > denne skattetryk-sammenligning blandt OECD-lande
>> > http://www.skat.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/527.html
>> >
>> >
>>
>> Du kan jo prøve at se på skatten for den sidste krone for enlige 167+
>
> Hvad er det jeg skal prøve at se? Jeg prøver jo netop at forstå det du
> citerer fra din formand, men det er svært at forene med virkeligheden, når
> man tjekker efter...Altså : Hvilke nabolande og hvorhenne spores den
> omtalte
> "omgangshøjde"?
>
>

Læs i tabellen under enlige 167 og se hvilken marginalskat de har, ellers
kan jeg sende en artikel jeg har skrevet i skatteborgeren om netop dit link.

Thorkild


konrad (05-08-2005)
Kommentar
Fra : konrad


Dato : 05-08-05 14:22

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:42f3367b$0$18644$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Hvad er det jeg skal prøve at se? Jeg prøver jo netop at forstå det du
> > citerer fra din formand, men det er svært at forene med virkeligheden,
når
> > man tjekker efter...Altså : Hvilke nabolande og hvorhenne spores den
> > omtalte
> > "omgangshøjde"?
> >
> >
>
> Læs i tabellen under enlige 167 og se hvilken marginalskat de har,

Ifald de da opfylder kriterierne for marginalskat. Men det var altså alt?
Det hele er bundet op på, at teoretisk set 15% af alle enlige uden børn
tjener så meget, at deres topskat sætter dem op i det røde felt i forhold
visse andre OECD-lande? Men du har stadigvæk ikke løst op for forvirringen,
for ser du på vore to nærmeste nabolande, hvilket jo var inkluderet i den
med din formands "omgangshøjde", så kan vi se, at marginalskatten for
"enlige uden børn 167" i Sverige og Tyskland betaler henholdsvis 63.5% og
65.0% - så jeres pointe er altså dybest set omvendt - skatten skal justeres
*opad*???

>ellers
> kan jeg sende en artikel jeg har skrevet i skatteborgeren om netop dit
link.

Det må du meget gerne. Både/og her eller på min gmail-adresse...Får den
alligevel først læst på tirsdag...



Pjensen73 (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 05-08-05 10:55

Thorkild Poulsen skrev:
> Lørdag er den første dag på året, hvor den gennemsnitlige skatteyder er
> holdt helt op med at betale sin skattebyrde, men i stedet kan begynde at
> tjene penge til sig selv
>
> Tillykke - i morgen er du skattefri
>
> AF KURT SCHEELSBECK, formand for Skatteborgerforeningen
> Hvis man som dansker skulle gå rundt og føle, at der ikke er noget
> specielt over dagen i dag, så tager man fejl. I morgen - lørdag den 6.
> august 2005 - er det nemlig Skattefrihedsdag: Den første dag på året,
> hvor den gennemsnitlige skatteyder er holdt helt op med at betale sin
> skattebyrde, men i stedet kan begynde at tjene penge til sig selv og sin
> familie. Følgelig er dagen i dag - fredag den 5. august 2005 - årets
> sidste skattedag.
>
> For at være helt nøjagtig slutter skatteåret i aften kl. 20:26:24.
> Baseret på regeringens seneste tal, er dette nemlig det nøjagtige
> klokkeslæt, hvor årets skattebyrde er betalt, og hvor vi i stedet for at
> arbejde for stat og kommune kan begynde at arbejde for os selv. Det
> giver en samlet fordeling på 217 dage i det offentliges tjeneste og kun
> 148 i vores egen.
>
> Dagen er rykket
>
> Desværre findes der ingen »rigtig« Skattefrihedsdag. Alle årets dage er
> skattedage - ellers ville de fleste nok vælge at henlægge deres arbejde
> til den skattefrie del af året. Men Skattefrihedsdagen er et meget
> håndgribeligt udtryk for skattebyrdens størrelse - og derfor værd at
> markere. Det har Skatteborgerforeningen gjort hvert år siden foreningens
> stiftelse i efteråret 2000. Foreningens første Skattefrihedsdag (i 2001
> - samme år som Fogh-regeringen tiltrådte) faldt således på den 13.
> august, hvilket altså er nøjagtigt en uge senere på året end i år. Og
> det giver jo endnu en anledning til at fejre dagen i år.
>
> Går man længere tilbage i historien, er der dog ikke stor grund til at
> glæde sig over en Skattefrihedsdag en lille uge inde i august. I 1992 -
> sidste år med Schlüter i Statsministeriet - kunne danskerne således
> fejre Skattefrihedsdag helt tilbage i juli måned (den 29. juli for at
> være nøjagtig). Det burde i Skatteborgerforeningens øjne være en
> borgerlig-liberal regerings førsteprioritet at få os tilbage til
> situationen dengang i 1992.
>
> I virkeligheden ville det være muligt for den nuværende regering at
> bringe os »tilbage« til situationen fra 1992, hvis viljen var til stede.
> Pengene nærmest fosser ind i statskassen for tiden, fordi flere er
> kommet i arbejde, og fordi vi generelt forbruger langt mere (og derved
> betaler mere i moms og afgifter).
>
> I 2004 betød det 15 mia. kr. mere end budgetteret i statskassen, og det
> betyder, at regeringen allerede nu f.eks. fuldt ud kan finansiere en
> total afvikling af topskatten. Alle, der tjener over 26.000 kr. om
> måneden, straffes som bekendt med denne ekstraskat på 12 procent - en
> skat der altså kunne afskaffes med øjeblikkelig virkning, hvis viljen
> var til stede.
>
> I Skatteborgerforeningen vil vi med spænding afvente om regeringen til
> efteråret - når finansloven for 2006 skal vedtages - har viljen til at
> bringe Danmark på omgangshøjde med vore nabolande ved at fjerne
> topskatten og dermed sænke skatten på den sidst tjente lønkrone fra 62
> til omkring 50 procent.
>
>
Ja, så er du skattefri resten af året. Hvorfor brokker du dig så over
skatterne?
Du burden betale din skat med glæde, for det giver dig mulighed for at
køre gratis på de danske veje. Du kan komme gratis på hospitalet, i
skole, i kirke, osv. osv.

Thorkild Poulsen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-08-05 11:48


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
news:RHGIe.63638$Fe7.203632@news000.worldonline.dk...

>>
>>
> Ja, så er du skattefri resten af året. Hvorfor brokker du dig så over
> skatterne?

Fordi de er for høje, specielt marginalskatterne.

> Du burden betale din skat med glæde, for det giver dig mulighed for at
> køre gratis på de danske veje. Du kan komme gratis på hospitalet, i skole,
> i kirke, osv. osv.

Nu har jeg meldt mig ud af folkekirken, så det slipper jeg da nogenlunde
for.

Bilisterne betaler flere gange i afgifter end der bruges på veje.

OG så koster kernevelfærd ikke 700 Mia.

Så nej, jeg betaler ikke min skat med glæde, jeg forholder mig kritisk til
den og argumenterer mod det vanvittige offentlige forbrug, de for høje
overførselsindkomster og ikke mindst de absurde marginalskatter.

Thorkild


Pjensen73 (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 05-08-05 12:52

Thorkild Poulsen skrev:
>
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
> news:RHGIe.63638$Fe7.203632@news000.worldonline.dk...
>
>>>
>>>
>> Ja, så er du skattefri resten af året. Hvorfor brokker du dig så over
>> skatterne?
>
>
> Fordi de er for høje, specielt marginalskatterne.
>
Begynder du nu med marginalskatterne igen?

>
>
> Nu har jeg meldt mig ud af folkekirken, så det slipper jeg da nogenlunde
> for.

Så derfor slipper du for at betale kirkeskat.
>
> Bilisterne betaler flere gange i afgifter end der bruges på veje.

Ja, det bruges også på miljøet.
>
> OG så koster kernevelfærd ikke 700 Mia.

Hvis du mener det, så må landet jo have en masse penge i overskud.
>
> Så nej, jeg betaler ikke min skat med glæde, jeg forholder mig kritisk
> til den og argumenterer mod det vanvittige offentlige forbrug, de for
> høje overførselsindkomster og ikke mindst de absurde marginalskatter.

Men du skal bare huske, at du kommer gratis på sygehuset, dine børn
gratis i skole, mister du dit job kan du gå på understøttelse ind til du
finder et andet job, osv.
>
> Thorkild

Thorkild Poulsen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-08-05 15:28


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
news:YpIIe.63645$Fe7.203556@news000.worldonline.dk...


>>> Ja, så er du skattefri resten af året. Hvorfor brokker du dig så over
>>> skatterne?
>>
>>
>> Fordi de er for høje, specielt marginalskatterne.
>>
> Begynder du nu med marginalskatterne igen?
>

Det holder jeg ikke op med før de er afskaffet.

>>
>> Bilisterne betaler flere gange i afgifter end der bruges på veje.
>
> Ja, det bruges også på miljøet.

??

>>
>> OG så koster kernevelfærd ikke 700 Mia.
>
> Hvis du mener det, så må landet jo have en masse penge i overskud.

Næ, vi yder for meget velfærd og den offentlige sektor er drevet af
planøkonomi og dybt ineffektiv.

>>
>> Så nej, jeg betaler ikke min skat med glæde, jeg forholder mig kritisk
>> til den og argumenterer mod det vanvittige offentlige forbrug, de for
>> høje overførselsindkomster og ikke mindst de absurde marginalskatter.
>
> Men du skal bare huske, at du kommer gratis på sygehuset, dine børn gratis
> i skole, mister du dit job kan du gå på understøttelse ind til du finder
> et andet job, osv.

Fint, hvis jeg selv kunne få lov at betale og en skatteprocent på nul.

Thorkild


Pjensen73 (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 05-08-05 18:18

Thorkild Poulsen skrev:

>>> Bilisterne betaler flere gange i afgifter end der bruges på veje.
>>
>>
>> Ja, det bruges også på miljøet.
>
>
> ??

Ja, de afgifter staten får fra bilisterne, går også til at bevarer miljøet.
>
> Næ, vi yder for meget velfærd og den offentlige sektor er drevet af
> planøkonomi og dybt ineffektiv.

Jamen hvorfor vil du ikke have velfærd?
>
> Fint, hvis jeg selv kunne få lov at betale og en skatteprocent på nul.

Du har sikkert råd til at betale 5000 kr om dagen for et hospitalsseng,
men det er der altså mange der ikke har.
Næ, så er det godt, at der stadigvæk er solidaritet her i landet.
>
> Thorkild

Thorkild Poulsen (05-08-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 05-08-05 23:25


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
news:jbNIe.63687$Fe7.203612@news000.worldonline.dk...
> Thorkild Poulsen skrev:
>
>>>> Bilisterne betaler flere gange i afgifter end der bruges på veje.
>>>
>>>
>>> Ja, det bruges også på miljøet.
>>
>>
>> ??
>
> Ja, de afgifter staten får fra bilisterne, går også til at bevarer
> miljøet.

Hvad vili du sige med det ?

>>
>> Næ, vi yder for meget velfærd og den offentlige sektor er drevet af
>> planøkonomi og dybt ineffektiv.
>
> Jamen hvorfor vil du ikke have velfærd?

Det vil jeg gerne, kernevelfærd hvor man får rimeligt udbytte af hvad man
betaler, jeg vil væk fra nasserøvstyraniet.

>>
>> Fint, hvis jeg selv kunne få lov at betale og en skatteprocent på nul.
>
> Du har sikkert råd til at betale 5000 kr om dagen for et hospitalsseng,
> men det er der altså mange der ikke har.
> Næ, så er det godt, at der stadigvæk er solidaritet her i landet.

Jamen hvem siger jeg ikke vil betale for det, bare ikke overpris.

Thorkild


Pjensen73 (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 06-08-05 00:22

Thorkild Poulsen skrev:
>>
>> Ja, de afgifter staten får fra bilisterne, går også til at bevarer
>> miljøet.
>
>
> Hvad vili du sige med det ?

Jeg vil sige, at afgifterne ikke kun går til nye og vedligeholdelse af
veje. Afgifterne bruges også til at beskytte miløet, som bilernes
udstødningsrør forurener.
>
>> Jamen hvorfor vil du ikke have velfærd?
>
>
> Det vil jeg gerne, kernevelfærd hvor man får rimeligt udbytte af hvad
> man betaler, jeg vil væk fra nasserøvstyraniet.

Der er desværre folk, som ikke har mulighed for at forsørge sig selv, og
jeg syntes ikke at du kan være bekendt at kalde dem for nasserøve.
>
>> Du har sikkert råd til at betale 5000 kr om dagen for et
>> hospitalsseng, men det er der altså mange der ikke har.
>> Næ, så er det godt, at der stadigvæk er solidaritet her i landet.
>
>
> Jamen hvem siger jeg ikke vil betale for det, bare ikke overpris.

Det gør du heller ikke. Sygehusene har en meget stram økonomi.
>
> Thorkild

Thorkild Poulsen (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Thorkild Poulsen


Dato : 06-08-05 05:04


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
news:YvSIe.63725$Fe7.203607@news000.worldonline.dk...
> Thorkild Poulsen skrev:
>>>
>>> Ja, de afgifter staten får fra bilisterne, går også til at bevarer
>>> miljøet.
>>
>>
>> Hvad vili du sige med det ?
>
> Jeg vil sige, at afgifterne ikke kun går til nye og vedligeholdelse af
> veje. Afgifterne bruges også til at beskytte miløet, som bilernes
> udstødningsrør forurener.

Bilisterne betaler årligt i omegnen af 45 Mia. i afgidter, efter 20 Mia. har
du et alvorligt forklaringsproblem om brugen af resten.

>>
>>> Jamen hvorfor vil du ikke have velfærd?
>>
>>
>> Det vil jeg gerne, kernevelfærd hvor man får rimeligt udbytte af hvad man
>> betaler, jeg vil væk fra nasserøvstyraniet.
>
> Der er desværre folk, som ikke har mulighed for at forsørge sig selv, og
> jeg syntes ikke at du kan være bekendt at kalde dem for nasserøve.

Mange af dem jo, folk på efterløn, kontanthjælpsmodtager og ja - en del
førtidspensionister for hvem det er lykkes at nasse sig til en pension. Jeg
skal dog sige at førtidspensionister hører ind under kernevelfærd.

>>
>>> Du har sikkert råd til at betale 5000 kr om dagen for et hospitalsseng,
>>> men det er der altså mange der ikke har.
>>> Næ, så er det godt, at der stadigvæk er solidaritet her i landet.
>>
>>
>> Jamen hvem siger jeg ikke vil betale for det, bare ikke overpris.
>
> Det gør du heller ikke. Sygehusene har en meget stram økonomi.


Gu fanden har sygehusene ej en stram økonomi, det er velkendt i økonom
kredse at de drives alt for ineffektivt. Socialdemokratiet har smidt penge i
systemet uden at bekymre sig om produktiviteten.

Kernevelfærd til alle, også de rige, men det koster altså ikke mere end 400
Mia. hvis det drives ordentligt, i øjeblikket er de offentlige udgifter på
ca. 700 Mia.

Det er nødvendigt danskere, herunder dig selv, sætter sig ind i
samfundsøkonomien og forholder sig kritisk til hvordan pengene bruges.

Thorkild


Pjensen73 (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Pjensen73


Dato : 06-08-05 10:07

Thorkild Poulsen skrev:

> Bilisterne betaler årligt i omegnen af 45 Mia. i afgidter, efter 20 Mia.
> har du et alvorligt forklaringsproblem om brugen af resten.

Jamen så bliver resten jo brugt på noget andet. Miljø bl.a.
>
> Mange af dem jo, folk på efterløn, kontanthjælpsmodtager og ja - en del
> førtidspensionister for hvem det er lykkes at nasse sig til en pension.
> Jeg skal dog sige at førtidspensionister hører ind under kernevelfærd.
>
Hvorfor mener du, at førtidspensionister har nasset sig til en pension?
Man får førtidspension hvis man er fysisk eller psykisk syg og kan
derfor ikke magte at have et arbejde.

>
> Gu fanden har sygehusene ej en stram økonomi, det er velkendt i økonom
> kredse at de drives alt for ineffektivt. Socialdemokratiet har smidt
> penge i systemet uden at bekymre sig om produktiviteten.
>
> Kernevelfærd til alle, også de rige, men det koster altså ikke mere end
> 400 Mia. hvis det drives ordentligt, i øjeblikket er de offentlige
> udgifter på ca. 700 Mia.
>
> Det er nødvendigt danskere, herunder dig selv, sætter sig ind i
> samfundsøkonomien og forholder sig kritisk til hvordan pengene bruges.
>
Jamen hvorfor er du ikke blevet statsministerens rådgiver? Så kunne du
forklare ham, hvordan vi kan få mere velfærd for færre penge.
Hvis det virkelig forholder sig, sådan som du siger, vil der ovenikøbet
blive råd til at sætte SU'en, kontanthjælpen og pensionen op til et mere
anstændigt beløb.

Croc® (06-08-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 06-08-05 12:22

On Sat, 06 Aug 2005 01:21:31 +0200, Pjensen73
<p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

>>> Ja, de afgifter staten får fra bilisterne, går også til at bevarer
>>> miljøet.
>>
>>
>> Hvad vili du sige med det ?
>
>Jeg vil sige, at afgifterne ikke kun går til nye og vedligeholdelse af
>veje. Afgifterne bruges også til at beskytte miløet, som bilernes
>udstødningsrør forurener.

Hvis samtlige afgifter fra bilister blev brugt på vejene ville vi have
vejsten af guld.

Regards Croc®

Frithiof Andreas Jen~ (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 08-08-05 10:20


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
news:jbNIe.63687$Fe7.203612@news000.worldonline.dk...
> Thorkild Poulsen skrev:
>
> >>> Bilisterne betaler flere gange i afgifter end der bruges på veje.
> >>
> >>
> >> Ja, det bruges også på miljøet.
> >
> >
> > ??
>
> Ja, de afgifter staten får fra bilisterne, går også til at bevarer
miljøet.

Ja Såmænd: "Miljøet" i Gelleruparken, Voldmose, Nørrebro ...

> >
> > Næ, vi yder for meget velfærd og den offentlige sektor er drevet af
> > planøkonomi og dybt ineffektiv.
>
> Jamen hvorfor vil du ikke have velfærd?

Hvad er "Velfærd"? Ævl, Bævl og Pladder, det er hvad det er!!

"Velfærd" er kun et tomt plusord, der ikke betyder nogetsomhelst konkret for
nogen udover at det er noget som koster penge og flere offentlige ansatte.

> >
> > Fint, hvis jeg selv kunne få lov at betale og en skatteprocent på nul.
>
> Du har sikkert råd til at betale 5000 kr om dagen for et hospitalsseng,
> men det er der altså mange der ikke har.
> Næ, så er det godt, at der stadigvæk er solidaritet her i landet.

Der er sågu da absolut *ingen* "solidaritet" her i landet; hele
belønningstrukturen det Danske samfund er baseret på at suge så meget som
muligt ud af "de andres" lommer fremfor selv at yde noget og samtidigt
nidkært overvåge at ingen får raget mere til sig end een selv, hvad enten
man har brug for det eller ej.

Hvis nogen formaster sig til at have mere, så hyler og klynker man indtil
politikerne "griber ind" - d.v.s. hugger noget fra en andens "pose" (og
snitter 30% af undervejs).



Frithiof Andreas Jen~ (08-08-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 08-08-05 10:07


"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message
news:RHGIe.63638$Fe7.203632@news000.worldonline.dk...

> Ja, så er du skattefri resten af året. Hvorfor brokker du dig så over
> skatterne?

Fordi skatterne og skattesystemet netop *ikke* går ud på at financiere
Statens udgifter men på at styre, forme og regulere befolkningens
sammensætning og adfærd udi de allermindste detaljer.

Og fordi 1970'ernes naive drømme om idealsamfundet bliver lidt kedelige i
længden når man får en reprise hvert eneste, evindelige skatteår.

> Du burden betale din skat med glæde, for det giver dig mulighed for at
> køre gratis på de danske veje. Du kan komme gratis på hospitalet, i
> skole, i kirke, osv. osv.

Problemet er at det for tiden koster den arbejdende befolkning 740 Millarder
Kr - og vejene er fyldt med huller, der er ventelister på hospitalerne,
folkeskolen er blevet så multi-kulti at "folket" sender børnene på
privatskole (og kirken ville jeg da gerne betale en billet til 200 for hver
Juleaften).

Når den arbejdende befolkning så bliver slidt op og gammel kan den
allernaadigst blive bevilliget eet bad hver anden uge og retten til at gå på
lokum på bestemte klokkeslet.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste