oversættelse
Fra : Sven Hansen

Dato : 04-08-05 22:47

Hej er her nogle der kan oversætte dette "ses i dk.binaer.historie" her
under er det jeg kan læse. "KB Fruering sogn, 1803 side 129 Claus Jørgen
Det er min 2*tip oldefar.

Hvorfor er kun fornavnet skrevet ?
hvem er far til ham ?

Claus Jørgen født 14ed og døbt d 19ed sept

Barn af pigen Abelone Nielsdatter ????? ??????
?? ?? Ane Knudsdatter i b? i Hvildsted, Jens Nielsen af Bjørnholm
og
Mads Nielsen i ?in?ng
21=ditto Pedersen
???????????????????????????????????????????????????????????
?????? Sørensdatter i ???????????????????????????????????????

Mvh Sven Holm Hansen

Fra : Jytte Frank Dekov

Dato : 04-08-05 23:44

Hej Sven.

Barnets forældre er nævnt før end barnet, se på den næste dåb!

Teksten der kan ses lyder:
Claus Jørgen født 14de og døbt 19de Sept.
Baaren af Pigen Abelone Nielsdatter ibdm. Fadder min Kone Ane Knudsdatter
ibdm, Niels Andersen i Hvildsted, Jens Nielsen af Bjørnsholm og Mads Nielsen
i Virring.

Fra : Sven Hansen

Dato : 05-08-05 01:36

"Jytte Frank Dekov" <jytte.dekov@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Baaren af Pigen Abelone Nielsdatter ibdm. Fadder min Kone Ane Knudsdatter
> ibdm, Niels Andersen i Hvildsted, Jens Nielsen af Bjørnsholm og Mads

Tak for oversættelsen, det kræver megen øvelse for mig endnu at læse det,
jeg har lagt et nyt udklip ud med hele teksten håber du kan hjælpe mig helt
færdig ?

Mvh Sven

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-08-05 10:30

> [...]
> Baaren af Pigen Abelone Nielsdatter ibdm. Fadder min Kone Ane Knudsdatter
> ibdm, Niels Andersen i Hvildsted, Jens Nielsen af Bjørnsholm og Mads

En lille detalje: der står ikke "min kone", men "en kone".

Forældrene hedder:
Bødkeren Rasmus Jacobsen Holm og hustru Margrethe Nielsdatter, Virring.

Mvh.Bodil.

Fra : Sven Hansen

Dato : 05-08-05 14:46

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:42f33197$0$75067$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Jytte Frank Dekov" <jytte.dekov@mail.dk> skrev i en meddelelse
Hej igen er der nogle der kan læse det sidste ?
En tak til alle der har hjulpet mig

Forældrene hedder:

Bødkeren Rasmus Jacobsen Holm og hustru Margrethe Nielsdatter, Virring.

??? ??? søn i kirke, kaldes

Claus Jørgen født 14de og døbt 19de Sept.

Baaren af Pigen Abelone Nielsdatter ibdm. Fadder en Kone Ane Knudsdatter

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 18:39

Sven Hansen wrote:
> [...]
> En tak til alle der har hjulpet mig
>
> Forældrene hedder:
>
> Bødkeren Rasmus Jacobsen Holm og hustru Margrethe Nielsdatter, Virring.

Efter min ringe mening står der Margreth(e??) Nielsdt Winge??

Men andre kan måske få noget andet ud af det.

Børge

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-08-05 18:48

"Sven Hansen" <sven@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Baaren af Pigen Abelone Nielsdatter ibdm. Fadder en Kone Ane Knudsdatter
> ibdm, Niels Andersen i Hvildsted, Jens Nielsen af Bjørnsholm og Mads

Dine ??? kan læses som "hustru", og det er det, som jeg har sammeskrevet,
som vist ovenfor.
Der er ikke mere materiale at læse, drengen hedder Claus Jørgen.

Mvh.Bodil.