Gratis brændstof...
Fra : Mogens

Dato : 04-08-05 20:29

På smallblock.dk tales der lidt om følgende "gratis" brændstof, der
kan anvendes i en dieselmotor, hvis motoren bygges om jvf. et studie
på et aftenskolekursus! -> www.folkecenter.dk/plant-oil/index.htm

Mvh
Mogens

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-08-05 21:17

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> På smallblock.dk tales der lidt om følgende "gratis" brændstof,

Hvad mener du med gratis?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Moller

Dato : 04-08-05 21:25

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med gratis?

   Ja, det undre man sig over... de skriver jo derinde der stadig er
afgift osv. på det.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mogens

Dato : 04-08-05 21:44

On Thu, 04 Aug 2005 22:25:11 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:

>Ja, det undre man sig over... de skriver jo derinde der stadig er
>afgift osv. på det.

Det er jo ukontrolabelt - du kan i princippet selv dyrke dit brændstof

Mvh
Mogens

Fra : Thomas H.

Dato : 05-08-05 08:00

> Det er jo ukontrolabelt - du kan i princippet selv dyrke dit brændstof

....ja som ikke forurener - der skal sgu nogle kringlede afgifter og regler
til, for at tryne folk der vil det, men mon ikke de nok skal klare det?

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 09:20

Mogens wrote:

> Det er jo ukontrolabelt - du kan i princippet selv dyrke dit brændstof

   Og hvor meget jord skal der ikke til for man kan dyrke nok til ens
forbrug ? og hvad med udstyret til at forælde afgrøderne til at de kan
bruges osv. osv... det er og blir aldrig gratis.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas H.

Dato : 05-08-05 09:40

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Og hvor meget jord skal der ikke til for man kan dyrke nok til ens
> forbrug ? og hvad med udstyret til at forælde afgrøderne til at de kan
> bruges osv. osv... det er og blir aldrig gratis.

Det er rigtigt, men man skulle jo tro at danskere kunne få billigt brændstof
når man kan dyrke det selv i landet, sådan er det jo med andre ting. Og når
det samtidig gavner miljøet skulle alt jo tale for det, men mon ikke
pengegriskheden og magten til at styre bilisterne alligevel kommer i første
række?

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 09:50

Thomas H. wrote:
> [...]
> det samtidig gavner miljøet skulle alt jo tale for det, men mon ikke
> pengegriskheden og magten til at styre bilisterne alligevel kommer i første

   Rent miljø mæssigt, men også af den grund at landbruget nu har
problemer med overskudslagre osv. Derved ville dette være en oplagt
industri.

   Man kan se mange fordele ala.

   1. Man kan altid dyrke mere, og derved ikke i risikogruppen for at løbe
tør som det er med olie i undergrunden.

   2. Dette kan hjælpe de fattige lande som kan dyrke det til at få gang i
økonomien.

   3. Miljømæssige årsager.

   4. Billigere energikilder hvis afgifterne skrues ned, og derved mere
gang i produktionerne, og derved mindre arbejdsløshed osv.

   5. Olie baronerne mister deres magt greb via deres energi resource
styring ala pris sætninger. Derved vil magten kunne fordeles mere
ligelidt verden over.

   6. US interesse i mellemøsten osv. vil fald da de jo kan dyrke skidtet
selv på deres stor arealer.

   Og en masse andre fremtids spekuleringer som kunne ske, hvis nogen
havde magt og nosser nok til at gøre noget ved det. Jeg formoder at der
kan udvikles meget mere i det område, så efektiviteten blir højere,
produktions prisen blir meger lavere osv.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Thomas H.

Dato : 05-08-05 10:19

> [...]
> kan udvikles meget mere i det område, så efektiviteten blir højere,
> produktions prisen blir meger lavere osv.

.....Bare rolig, de arbejder garanteret på højtryk i skatteministeriet, for
at finde på en masse undskyldninger for ikke at fjerne afgiften

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-05 18:54

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ....Bare rolig, de arbejder garanteret på højtryk i skatteministeriet, for
> at finde på en masse undskyldninger for ikke at fjerne afgiften

Sikkert, de har det nok travlt, nu EU er ved at tvinge dem ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 10:32

Moller skriver:

> Rent miljø mæssigt, men også af den grund at landbruget nu har
> problemer med overskudslagre osv. Derved ville dette være en oplagt
> industri.

Hvorfor, det korn der er i overskud kan puttes i forbrændingsanlæg,
men det er uetisk at brænde fødevarer da der er mangel på det i den 3.
verden. Så hellere lade det rådne på et lager.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 11:11

"Moller" <mailto:news@molnit.com> skrev i en meddelelse
"Re: Gratis brndstof..."

> ...det er og blir aldrig gratis.

La' nu vær' med at ta' alting så bogstaveligt :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-08-05 21:31

> På smallblock.dk tales der lidt om følgende "gratis" brændstof, der
> kan anvendes i en dieselmotor, hvis motoren bygges om jvf. et studie
> på et aftenskolekursus! -> www.folkecenter.dk/plant-oil/index.htm

Det tror jeg såmænd sagtens, man kan på sådan en gemmel dieselkværn, som han
har på biledet.

Men jeg gjorde det ikke på en moderne dieselbil - sådan lige uden videre -
ej heller selvom jeg har hørt, man for eksempel kan køre på
flybrændstof(rester) i en Lupo 3L....

/Jan W Nielsen

Fra : Moller

Dato : 04-08-05 21:30

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
>
> Men jeg gjorde det ikke på en moderne dieselbil - sådan lige uden videre -
> ej heller selvom jeg har hørt, man for eksempel kan køre på

   De skriver ellers på siden :
"Kan den nye VW LUPO 3L køre på rapsolie ?
Elsbett Technologie GMBH tilbyder nu at modificere VW LUPO 3L og andre
TDI motorer fra VW.

Vi har fået en del henvendelser fra folk som spørger om de kan anvende
rapsolie på deres TDI motorer uden modificering. Det er især nuværende-
eller kommende ejere 3 liters LUPO´en som spørger. Vi vil stærkt fraråde
at anvende rapsolie uden modificering af motoren. Der er flere forhold
som gør at man især ved dieselmotorer med direkte indsprøjtning kan
skade motoren eller få totalt havari, hvis ikke motoren er forberedt til
at kunne håndtere og forbrænde rapsolien "

   Så Lupo'en kan godt.... bare surt de ik laves mere :(
--
VH
Lars Molnit

Fra : Brizz

Dato : 04-08-05 23:13

Jan W Nielsen wrote:

> Men jeg gjorde det ikke på en moderne dieselbil - sådan lige uden videre -
> ej heller selvom jeg har hørt, man for eksempel kan køre på
> flybrændstof(rester) i en Lupo 3L....

Heroppe i Thule kører alle diesel biler da på flybrændstof JP-8 så det
kan skam sagtens lade sig gøre

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Michael

Dato : 04-08-05 22:21

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse

> Heroppe i Thule kører alle diesel biler da på flybrændstof JP-8 så det kan
> skam sagtens lade sig gøre

Det var da godt nok langt nord på, må man spørge hvad du laver deroppe?

Fra : Brizz

Dato : 04-08-05 23:53

Michael wrote:

> Det var da godt nok langt nord på, må man spørge hvad du laver deroppe?

Fuels Operator. Tanker fly, helikoptere og tanke til opvarmning. Her i
sommerperioden også lidt entrepanør maskiner og lidt blandet godt. Men
primært fly og opvarmning.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 05-08-05 03:39

On Thu, 04 Aug 2005 18:52:45 -0400, Brizz <rendmig@iroven.dk> wrote:

>Fuels Operator. Tanker fly, helikoptere og tanke til opvarmning. Her i
>sommerperioden også lidt entrepanør maskiner og lidt blandet godt. Men
>primært fly og opvarmning.

Har haft samme job på en af danske produktionsplatforme i Nordsøen
engang for længe siden. Checker man stadig for vand i jetbrændstoffet
ved at suge frafiltreret brændstof gennem en filterkapsel tingest op i
en sprøjte? Jeg husker tydelig stanken af petrolium

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Brizz

Dato : 05-08-05 10:33

Lars Ehlers wrote:
> [...]
> ved at suge frafiltreret brændstof gennem en filterkapsel tingest op i
> en sprøjte? Jeg husker tydelig stanken af petrolium

Nej ikke lige på den måde men der testes for vand og alt muligt andet
gejl hver uge men med nogen apperater.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 22:48

> [...]
>
> Men jeg gjorde det ikke på en moderne dieselbil - sådan lige uden videre -
> ej heller selvom jeg har hørt, man for eksempel kan køre på

VW's TDI'er kan alle bestilles ab fabrik monteret med RME/Biodiesel kit.

"Biodiesel ist ein Kraftstoff mit ähnlichen Eigenschaften wie Diesel, wird
jedoch nicht aus Erdöl, sondern aus Pflanzenöl gewonnen. Biodiesel ist daher
ein erneuerbarer Energieträger. Chemisch handelt es sich um
Fettsäuremethylester (abgekürzt auch FAME von engl.: fatty acid methylene
ester)"

Så deeeet......

Lidt om salatolie http://www.salatoel-kombi.tk/

NB en af problemerne med Biodiesel er at det kun kan bruges ned til - 10gr.

/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, DENNE WEEK-END.
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-08-05 22:37

Mogens skrev:

> På smallblock.dk tales der lidt om følgende "gratis" brændstof, der
> kan anvendes i en dieselmotor, hvis motoren bygges om jvf. et studie
> på et aftenskolekursus! -> www.folkecenter.dk/plant-oil/index.htm

Er der en fornuftig forklaring på at du bruger et obskurt tegnsæt til dine
postinger ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://soren.fischer.as

Fra : Soren Kuula

Dato : 05-08-05 01:06

> Er der en fornuftig forklaring på at du bruger et obskurt tegnsæt til
> dine postinger ?

Det er da unicode, den standard som hele industrien migrerer / har
migreret imod... virker med alle gængse sprog, og flere. F. eks. bruger
alle windows-programmer -- undtaget meget gamle, eller dem som er
programmeret af ignoranter -- unicode internt.

Hvilken newsreader (og hvilken version) bruger du?

MVH
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 05:26

Soren Kuula skriver:

> Det er da unicode, den standard som hele industrien migrerer / har
> migreret imod

Er dette industrien eller usenet ????

Fra : Soren Kuula

Dato : 05-08-05 18:27

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Soren Kuula skriver:

> Er dette industrien eller usenet ????

Begge dele. Usenet, læst og skrevet med industriens programmer.

Min anbefaling: Skaf dig af med programmer som ikke kan klare Unicode.
De er utilstrækkelige or forældede. Lissom at køre 70 på motorvejen :)

MVH
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 22:08

Soren Kuula skriver:

> Begge dele. Usenet, læst og skrevet med industriens programmer.

Nej, det er usenet. At nogle knoldehoveder ikke kan skrive ordentlige
programmer er ikke en undskyldning.

> Min anbefaling: Skaf dig af med programmer som ikke kan klare Unicode.
> De er utilstrækkelige or forældede. Lissom at køre 70 på motorvejen :)

Nej, den passer til de 130 på motovejen

http://www.usenet.dk/netikette/linje.html
"I de danske grupper anvendes ISO-8859-1"

http://www.usenet.dk/ord/lokal.html
"ISO-8859-1 er de facto-standarden på den danske del af usenet. Det er
uden nogen tvivl den mest udbredte måde at repræsentere tegn på i disse
grupper."

At andre programmer så vil køre 230 km/t......

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-08-05 04:25

Thu, 4 Aug 2005 23:36:32 +0200, skrev Søren C. Fischer, på 15 linier,
i <42f28a60$0$18645$14726298@news.sunsite.dk>, :

Grunden er ved dig selv.

Vi andre har ikke problemer.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 05:27

Karsten Andersen skriver:

> Vi andre har ikke problemer.

Nej, for du retter tilbage til charset=ISO-8859-1

Men du har også betalt for din agent... ellers sendte du samme crap...

Klaus (der også har problemet)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-08-05 09:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Nej, for du retter tilbage til charset=ISO-8859-1
>
> Men du har også betalt for din agent... ellers sendte du samme crap...

ISO-8859-1 er et subset af UTF-8. Hvis din newsreader kan vise alm.
danske tegn, burde den også kunne vise alm. danske tegn der er UTF-8
encodede. Hvis ikke, så er den enten dårligt lavet, forkert indstillet
eller forældet.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 09:20

"Lars L. Hansen" skriver:

> [...]
> danske tegn, burde den også kunne vise alm. danske tegn der er UTF-8
> encodede. Hvis ikke, så er den enten dårligt lavet, forkert indstillet

Hvad er der galt med at følge retningslinjerne for usenet ????

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 09:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Hvad er der galt med at følge retningslinjerne for usenet ????

Sikkert at det ikke stemmer overens med hvad M$ vil.

--
MVH Finn
Hvis folk bare havde lige så travlt med at passe deres egen kørsel,

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 09:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Karsten Andersen skriver:

> Nej, for du retter tilbage til charset=ISO-8859-1
>
> Men du har også betalt for din agent... ellers sendte du samme crap...

   Det er da en gang ævl... det virker fint i Mozilla Thunderbird, og den
er da stadig gratis ;)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 09:20

Moller skriver:

> Det er da en gang ævl... det virker fint i Mozilla Thunderbird, og den
> er da stadig gratis ;)

Mozilla er ikke Agent....

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 09:36

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Moller skriver:

> Mozilla er ikke Agent....

   Mozilla THUNDERBIRD er en udemærkede newsagent, at den så også er en
mailclient gør da ikke noget.

   Mozilla er mange ting nu om dage, og ikke bare en Browser.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 09:37

Moller wrote:

> Mozilla THUNDERBIRD er en udemærkede newsagent, at den så også er en
> mailclient gør da ikke noget.
>
> Mozilla er mange ting nu om dage, og ikke bare en Browser.

   Nå ja, så ligner Thunderbird outlook express meget ud udsende, men med
den forskel at den ikke har alle MS problemerne, og derved meget nemmere
at sluge for folk som bruge OE fra MS, og gerne vil slipper for alle
disse episoder.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 09:44

Moller skriver:

> Mozilla THUNDERBIRD er en udemærkede newsagent, at den så også er en
> mailclient gør da ikke noget.

Ja, men det er ikke Agent.
http://www.forteinc.com/main/homepage.php

> Mozilla er mange ting nu om dage, og ikke bare en Browser.

Tak, det er jeg udemærket klar over......

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 09:55

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Moller skriver:

> Ja, men det er ikke Agent.
> http://www.forteinc.com/main/homepage.php

   Den løser opgaven 100%, og er gratis... og så er de fleste nok komplet
ligeglade om den kan kaldes Agent eller ej. For hvad skal der til for
det kan kaldes en Agent ??? skal der stå Agent i navnet ? Den du linker
til kan jo det samme, læse og skrive i newsgroups, og E-mails. Altså de
samme ting om Thunderbird gør, forskellen er i de små exotiske features,
og at den ene heder noget med Agent og koster penge.

   Tror vi stopper her med diskutionen, den er jo lige så håbløs som at
diskutere om vi skal bruge remoulade eller ketchup til pomfritterne,
begge dele løser opgaven, men på hver sin måde alt efter brugerens ønsker.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 10:41

Moller skriver:

> Den løser opgaven 100%, og er gratis... og så er de fleste nok komplet
> ligeglade om den kan kaldes Agent eller ej.

Enig

> For hvad skal der til for
> det kan kaldes en Agent ???

Ikke "en agent", men "agent"

> [...]
> samme ting om Thunderbird gør, forskellen er i de små exotiske features,
> og at den ene heder noget med Agent og koster penge.

"Free agent" har netop problemet med karaktersættet.

> Tror vi stopper her med diskutionen, den er jo lige så håbløs som at
> diskutere om vi skal bruge remoulade eller ketchup til pomfritterne,
> begge dele løser opgaven, men på hver sin måde alt efter brugerens ønsker.

Vi snakker bare forbi hinanden.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 16:22

Moller wrote:
> [...]
> Altså de samme ting om Thunderbird gør, forskellen er i de små exotiske
> features, og at den ene heder noget med Agent og koster penge.

Der er en news-klient der hedder "Forte Agent". Den fås også i versionen
"Forte Free Agent". Den første betaler man man for. Den sidste er gratis.

I visse kredse af usenetbrugere er Forte Agent (I daglig tale Agent
eller Agenten) det eneste rigtige. (I, ca., de samme kredse betragtes M$
Outlook Express som det værste ragelse) (( Man bliver ikke buh'et af
med en Mozilla-løsning))

> Tror vi stopper her med diskutionen, den er jo lige så håbløs som at
> diskutere om vi skal bruge remoulade eller ketchup til pomfritterne,
> begge dele løser opgaven, men på hver sin måde alt efter brugerens ønsker.

Det tangerer et religiøst forhold.

(Fri mig for abebæ (remulje).)

Fra : Mogens

Dato : 05-08-05 16:38

On Fri, 05 Aug 2005 17:21:34 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>"Forte Free Agent". Den første betaler man man for. Den sidste er gratis.
>I visse kredse af usenetbrugere er Forte Agent (I daglig tale Agent

Jeg bruger Forte Free Agent :)

Mvh
Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 16:52

Mogens skriver:

> Jeg bruger Forte Free Agent :)

Ja og karatersæt utf-8

Fra : Mogens

Dato : 05-08-05 17:00

On Fri, 05 Aug 2005 17:52:18 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ja og karatersæt utf-8

Hoer lige her - hvis du foelger med "herinde", ved du, at dette emne
er debateret op til flere gange. Summa summarum er den, at jeg ikke
kan aendre opsaetningen. Desuden kan du jo laese, hvad flere skriver -
at de ingen problemer har. Mit raad er, at man skal springe mine
postings over, hvis de ser skraekkelig ulaeselige ud !
Altsaa mht. tegnsaet :)

Mvh
Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 17:12

Mogens skriver:

> Hoer lige her - hvis du foelger med "herinde", ved du, at dette emne
> er debateret op til flere gange. Summa summarum er den, at jeg ikke
> kan aendre opsaetningen.

Nej, din reader har en fejl, sådan er det.

> Desuden kan du jo laese, hvad flere skriver -
> at de ingen problemer har. Mit raad er, at man skal springe mine
> postings over, hvis de ser skraekkelig ulaeselige ud !
> Altsaa mht. tegnsaet :)

ROFL.....

Fra : Mogens

Dato : 05-08-05 21:01

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> ROFL.....

Er det her bedre for dig?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 22:10

Mogens skriver:

> Er det her bedre for dig?

Det ser bedre ud. Lad mig give dig et svar, når du har skrevet noget som
din reader har defineret tegnsæt i....

Fra : Mogens

Dato : 06-08-05 04:44

> Det ser bedre ud. Lad mig give dig et svar, når du har skrevet noget som
> din reader har defineret tegnsæt i....

He, he... æ - ø - å :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-08-05 06:26

Mogens skriver:

> He, he... æ - ø - å :)

Røver !

Jeps det virker...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-08-05 12:39

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in news:42f43233$0$67260
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> He, he... æ - ø - å :)

YES YES!!

Tak Mogens...

--
Martin "CST" Johansen [6000]
NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 17:30

> Mogens skriver:

> Ja og karatersæt utf-8

Jeg har smidt alt det "skrammel" ud og gået tilbage til MS outlook. Jeg KAN
bare ikke venne mig til andet brugerinterface og især at man kan bruge
scroll knappen i alle vinduer.

MS outlook er udmærket til news men håbløs som mailklient

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 20:03

Tom wrote:
> [...]
> scroll knappen i alle vinduer.
> MS outlook er udmærket til news men håbløs som mailklient

Inden du ligger dig for godt fast på den, så prøv lige en tur omkring
Mozilla Thunderbird. Jeg tror du vil blive glad for det indbyggede
spamfilter.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-05 20:17

> Inden du ligger dig for godt fast på den, så prøv lige en tur omkring
> Mozilla Thunderbird. Jeg tror du vil blive glad for det indbyggede
> spamfilter.

Jeg modtager næsten ingen spam da min email aldrig bruges her

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 19:49

Mogens wrote:
> Jeg bruger Forte Free Agent :)

Er du så også religiøs med det?

(Det eneste jeg er religiøs med er IKKE at bruge M@OE.)
((Har været omkring de fleste. Netscape, Opera, Agent (Free) og er nu
endt ved Mozilla (Thunderbird + Firefox)))

Fra : Mogens

Dato : 05-08-05 20:06

On Fri, 05 Aug 2005 20:48:56 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Er du så også religiøs med det?

Dét lader jeg nørderne om!

Mvh
Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 22:11

Finn Guldmann skriver:

> (Det eneste jeg er religiøs med er IKKE at bruge M@OE.)
> ((Har været omkring de fleste. Netscape, Opera, Agent (Free) og er nu
> endt ved Mozilla (Thunderbird + Firefox)))

Kan tordenfuglen så ikke sættes op til ISO-8859-1 ?

Fra : Moller

Dato : 05-08-05 22:56

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> Kan tordenfuglen så ikke sættes op til ISO-8859-1 ?

   Jo, mener det er som default, men for dem som det kikser for :

   Tools -> Options -> Fonts

   "Der skal flueben i de to nederste i boksen Character encoding, og så
sættes out og in going mail default til Western(ISO-8859-1)"

   Ja, så er den skid sluppen, og alle er glade :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 23:12

Moller skriver:

> Tools -> Options -> Fonts
>
> "Der skal flueben i de to nederste i boksen Character encoding, og så
> sættes out og in going mail default til Western(ISO-8859-1)"
>
> Ja, så er den skid sluppen, og alle er glade :)

Dejligt....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-08-05 02:52

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kan tordenfuglen så ikke sættes op til ISO-8859-1 ?

Jo da. Den her er så godtnok sat op til ISO-8859-15. Men det skulle ikke
være den største forskel der er på de to.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-08-05 02:54

Finn Guldmann wrote:
> Jo da. Den her er så godtnok sat op til ISO-8859-15. Men det skulle ikke
> være den største forskel der er på de to.

Kiggede så lige efter og fandt ud af at den står til -1 og ikke-15. Det
er åbenbart noget den selv gør når man opgraderer.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 09:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mozilla er ikke Agent....

Der findes stadig usenet-brugere der ikke kender til agent og Free
agent.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-05 13:32

Finn Guldmann skriver:

> Der findes stadig usenet-brugere der ikke kender til agent og Free
> agent.

Åbenbart

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-08-05 15:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Finn Guldmann skriver:

> Åbenbart

Men Agent og Free Agent er ikke de eneste værktøjer der findes til
Usenet, som fungerer.

> Klaus

Lars B

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-08-05 19:28

Lars Jensen wrote:
> Men Agent og Free Agent er ikke de eneste værktøjer der findes til
> Usenet, som fungerer.

Nej da. Og man kan stadig få noget der fungerer væsentlig bedre end
M$IE, uden at skulle finde sig i deres sikkerhedshuller.
(Det kan jeg se du også har fundet ud af.)

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-08-05 21:18

Finn Guldmann wrote:

> Nej da. Og man kan stadig få noget der fungerer væsentlig bedre end
> M$IE, uden at skulle finde sig i deres sikkerhedshuller.
> (Det kan jeg se du også har fundet ud af.)

Ja, nemli' ja :)

Mine tekstbaserede usenetgrupper styre jeg i TordenFugl, og mine
binæregrupper har jeg "købenews" til :)

Lars B