2 numre, 1 telefon
Fra : Kenneth Rasmussen

Dato : 05-06-01 11:20

Hej NG

er der nogen måde hvorpå jeg kan have 2 aktive kort/numre i 1 telefon???
Det er tænkt til at blande privat og arbejde, lidt på samme tid.

Kenneth

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-01 11:32

"Kenneth Rasmussen" <krasmussen@cool.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen måde hvorpå jeg kan have 2 aktive kort/numre i 1 telefon???

Have kort2 liggende ubrugt og permanent viderestillet.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : jan steen sørensen

Dato : 05-06-01 12:24

Martin Højriis Kristensen skrev i meddelelsen
<9ficd8$moi$1@news.inet.tele.dk>...
>"Kenneth Rasmussen" <krasmussen@cool.dk> skrev i en meddelelse
>
>Have kort2 liggende ubrugt og permanent viderestillet.

Det kommer til at koste - viderestillede kald koster mobiltakst - for at
modtage på kort 1
Det var ikke det der blev spurgt om.

Jeg har set der findes SIM-kort holdere til 2 SIM-kort i een telefon (prøv
evt. THansen?) - det er dog nødvendigt at slukke og tænde telefonen hver
gang du vil vælge det andet kort - desværre!

Mener at det kan fåes til bla. Nokia. 3210 etc.

Jan

Fra : Steen Andersen

Dato : 05-06-01 12:40

Jan skrev:

>det er dog nødvendigt at slukke og tænde telefonen hver
>gang du vil vælge det andet kort - desværre

Det var heller ikke det, der blev spurgt om......... måden med permanent
viderestilling løser sprøgerens problem, men koster.

-Steen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-01 13:08

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
> Det kommer til at koste - viderestillede kald koster mobiltakst - for at
> modtage på kort 1
> Det var ikke det der blev spurgt om.

Der blev ikke nævnt noget om penge, og jeg kender ingen anden løsning.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-06-01 20:43

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer til at koste - viderestillede kald koster mobiltakst - for at
> modtage på kort 1

Jeg synes at det er for dårligt, at mobilselskaberne tager afgift for viderestilling til
samme net som der bliver ringet til. Hvis der viderestilles til et andet mobilnet eller
fastnet, forstår jeg godt at mobilselskabet vil have betaling for viderestillingen , da
det mobilselskab der viderestilles til også skal have sin "del af kagen", men når det er
inden for samme selskab, burde det være uden afgift.

Claus

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-06-01 17:50

"Kenneth Rasmussen" <krasmussen@cool.dk> wrote:

>Hej NG
>
>er der nogen måde hvorpå jeg kan have 2 aktive kort/numre i 1 telefon???
>Det er tænkt til at blande privat og arbejde, lidt på samme tid.

Ja. Ring til dit teleselskab og hør om de tilbyder servicen Alternate Line
Service (ALS) - de kalder det nok noget andet. Du får to numre tilsluttet dit
sim-kort. Inden du ringer op skal du vælge hvilket nummer du vil bruge, men
kan modtage opkald på begge numre samtidigt. De fleste telefoner understøtter
ALS, men ikke alle teleselskaber tilbyder det. Jeg ved TDC gør, men ved ikke
noget om de andre.

Peter

Fra : ***MortenRiis

Dato : 06-06-01 02:14

Der findes et produkt hos flere teleselskaber hvor man har 2 numre på et
kort. Når man starter telefonen taster man bare en ud af to valgte pinkoder
og så vælger telefonen det nummer, der nu passer til den pinkode. SONOFON's
produkt hedder sonoFLEX.

--
-MortenRiis [riis@fdf.dk]

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 11-06-01 23:22

Jeghar hørt om en udbygning til Nokia 3210 (du nævner ikke selv nogen
specifik telefon) der gør den 8 mm tykkere, men så kan du ha' 2 SIM-kort
sidden i telefonen, og modtaget SMS/opkald på begge numre, og hva et extra
menupunkt, vælger du hvilket nummre du ringer ud med/sender SMS'er med..

Hvor du så kan få denne udbygning er en anden sag.. Det ANER jeg ikke..