xp update med firefox ?
Fra : The MANN

Dato : 04-08-05 16:46

Hejsa NG

Er det ikke muligt at få Xp home opdateret når jeg kun har FF 1.06 DK på
maskinen?? IE har jeg totalt slettet!

På forhånd tak

The MANN

Fra : ck

Dato : 04-08-05 16:52

> Er det ikke muligt at få Xp home opdateret når jeg kun har FF 1.06 DK på
> maskinen?? IE har jeg totalt slettet!
>
> På forhånd tak
>
> The MANN

Kan du ikke gå ind på deres update side
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

ck

Fra : The MANN

Dato : 04-08-05 17:17

"ck" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke gå ind på deres update side
> http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
>
> ck

Hej CK

Nej , den side kan kun ses med IE5 eller højere !!

The MANN

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-05 16:51

Den 04-08-05 17.45 skrev The MANN følgende:

> Er det ikke muligt at få Xp home opdateret når jeg kun har FF 1.06 DK på
> maskinen??

Ikke via Windows Update.

> IE har jeg totalt slettet!

Ikke så smart! Hvis du virkelig har fået den slettet helt, har du ganske
givet fået ødelagt en del af Windows' funktionalitet. Hvordan har du
slettet den?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Fra : The MANN

Dato : 04-08-05 17:15

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren med stemmen,

Hej Kim

Jeg søgte efter explore i windows commander og slettede alt hvad der
tilhørte IE ( også dem i servicepack ) og tilsidst selve iexplorer.exe

The MANN

Fra : Hans

Dato : 04-08-05 17:18

The MANN wrote:

> Jeg søgte efter explore i windows commander og slettede alt hvad
> der tilhørte IE ( også dem i servicepack ) og tilsidst selve
> iexplorer.exe
Hvad sker der hvis du kopierer dette link ind på adresselinien i f.eks.
Denne Computer?

http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

Hans

Fra : The MANN

Dato : 04-08-05 17:27

> Hvad sker der hvis du kopierer dette link ind på adresselinien i f.eks.
> Denne Computer?
>
> http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
>
> Hans

Hej Hans

At siden kun kan ses med IE5 ( se svar til ck)

The MANN

Fra : Hans

Dato : 04-08-05 17:31

The MANN wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej Hans
>
> At siden kun kan ses med IE5 ( se svar til ck)

Starter der da en anden browser op?

Hans

Fra : The MANN

Dato : 04-08-05 20:16

> Starter der da en anden browser op?
>
> Hans

ÆHHH ja Fire Fox !?!?!?

The MANN

Fra : Hans

Dato : 04-08-05 20:50

The MANN wrote:

> ÆHHH ja Fire Fox !?!?!?

Indsatte du linket i mappen Denne Computers adresselinie eller trykkede du
bare på det?

Hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-05 18:26

Den 04-08-05 18.15 skrev The MANN følgende:

> Jeg søgte efter explore i windows commander og slettede alt hvad der
> tilhørte IE ( også dem i servicepack ) og tilsidst selve iexplorer.exe

Du har nok ikke fået slettet det hele. Der ligger en del i forskellige
dll-filer, og hvis du sletter dem, får du vist et noget amputeret
styresystem.

Til en anden gang, lad være med at forsøge at slette IE. Undgå at bruge
browseren, hvis du ikke kan lide den, men sørg stadig for at få den
opdateret med forskellige fejlrettelser, da du risikerer at andre
programmer bruger dele af den.

Start Windows Update via startmenuen. Selvom det er Internet Explorer,
der startes, så kan du trygt regne med Microsoft i den henseende. Hvis
du har så lidt tiltro til Microsoft, at du ikke vil bruge IE til at
opdatere Windows, så bør du nok slet ikke bruge Windows.

Jeg vil anbefale dig, at du prøver at reparere Windows, så du atter får
en fungerende Internet Explorer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-08-05 19:01

The MANN skrev:

>Er det ikke muligt at få Xp home opdateret når jeg kun har FF 1.06 DK på
>maskinen?? IE har jeg totalt slettet!

måske det kan lade sig gøre via Start - Hjælp og support - Hold din
computer opdateret med Windows Update .
Men jeg ved det ikke.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : The MANN

Dato : 04-08-05 20:24

> måske det kan lade sig gøre via Start - Hjælp og support - Hold din
> [...]

Hej Ivan !!

Der ramte du sømmet på hovedet

Takker og bukker / skraber

The MANN

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-08-05 22:04

Den 04-08-05 21.23 skrev The MANN følgende:

> Der ramte du sømmet på hovedet

Så har du altså heller ikke fået slettet IE totalt! Det er IE, der går
på nettet og opdaterer ved ovennævnte metode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : The MANN

Dato : 04-08-05 22:52

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Hej Kim

Du skrev noget om dllér dem har jeg ikke slettet, så måske er der lidt
derfra som virker !?!?!?

Fra : The MANN

Dato : 04-08-05 22:56

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

PS

Ikke alle er på samme nivue ang PCér

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-05 01:55

Den 04-08-05 23.56 skrev The MANN følgende:

> Ikke alle er på samme nivue ang PCér

Det ved jeg (tjek siden i min signatur), men jeg betragtede dig ikke som
helt nybegynder, når du giver dig i kast med at fjerne IE.

Jeg vil anbefale dig at følge mit tidligere råd om at genskabe IE, og
huske at holde den opdateret via Windows Update. Når du kan få adgang
til IE via hjælpefunktionen, så kan andre programmer også benytte IE, og
dermed kan der være adgang til eventuelle sikkerhedshuller som ikke er
blevet lappet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : B.Lauritzen

Dato : 05-08-05 21:21

Kim Ludvigsen wrote:

> Så har du altså heller ikke fået slettet IE totalt! Det er IE, der går
> på nettet og opdaterer ved ovennævnte metode.

Det passer ikke. Hvis du f.eks. har Process explorer kørerne ved siden
af, vil du opdage at hverken IE.exe eller andre filer fra IE mappen
bliver startet op. Det kan altså godt lade sig gøre at opdaterer uden IE.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-08-05 22:53

Den 05-08-05 22.21 skrev B.Lauritzen følgende:

> Det passer ikke. Hvis du f.eks. har Process explorer kørerne ved siden
> af, vil du opdage at hverken IE.exe eller andre filer fra IE mappen
> bliver startet op. Det kan altså godt lade sig gøre at opdaterer uden IE.

Det er nu alligevel IE, selvom det ikke er programmet iexplore.exe. Og
det er på en måde de amerikanske monopolmyndigheders skyld.

Da Microsoft blev tiltalt for at overtræde monopollovene, ville
myndighederne have firmaet til at udskille browseren fra styresystemet.
Microsoft så satte alle kræfter ind på at integrere browseren så meget i
styresystemet, at dette reelt blev umuligt. Resultatet er i dag, at
Internet Explorer ikke blot ligger i en enkelt fil som iexplorer.exe,
men er spredt i en masse dll-filer.

Og dem kan man ikke bare slette, for de indeholder også andre funktioner
til styresystemet. Sletter man dem alligevel, vil man stå tilbage med en
ret så amputeret Windows, som vist vil have svært ved at komme på
internettet.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 04-08-05 19:57

The MANN wrote:

> Er det ikke muligt at få Xp home opdateret når jeg kun har FF 1.06 DK på
> maskinen?? IE har jeg totalt slettet!

Hvad med Automatic Updates?

eller

http://windowsupdate.62nds.com/ (uafprøvet)?

eller

Kan man ikke (gen)installere Internet Explorer 6 på Windows XP?

Fra : B.Lauritzen

Dato : 05-08-05 21:22

Lars Stokholm wrote:

> Hvad med Automatic Updates?
>
> eller
>
> http://windowsupdate.62nds.com/ (uafprøvet)?
>
> eller
>
> Kan man ikke (gen)installere Internet Explorer 6 på Windows XP?

Du kan downloade de fulde versioner her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Mon ikke det kan gøre tricket.