SF støtter DF
Fra : Pjensen73

Dato : 04-08-05 15:37

SF støtter DF.
Nej det er ikke en joke. Læs selv flg. link.
http://politik.tv2.dk/article.php/2689354.html?forside

Fra : jodem

Dato : 04-08-05 16:32

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> SF støtter DF.
> Nej det er ikke en joke. Læs selv flg. link.
> http://politik.tv2.dk/article.php/2689354.html?forside

Dengang både DF og SF var uden for politisk indflydelse, stemte de tit
sammen om sociale forslag.

I dag, hvor DF er støtteparti, er der natuligvis grænser for, hvor partiet
kan hente flertal for sine synspunkter, hvis regeringspartierne ikke vil
være med. Det er såmæn bare det sommerdrilleri, Søvndal sætter i gang

Fra : Pjensen73

Dato : 04-08-05 16:45

jodem skrev:
> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Dengang både DF og SF var uden for politisk indflydelse, stemte de tit
> sammen om sociale forslag.

Under en SR regering, havde SF da indflydelse.

> I dag, hvor DF er støtteparti, er der natuligvis grænser for, hvor partiet
> kan hente flertal for sine synspunkter, hvis regeringspartierne ikke vil
> være med. Det er såmæn bare det sommerdrilleri, Søvndal sætter i gang

Jeg ved nu ikke hvor meget drilleri der er i det her.
Her støtter SF et forslag, som DF er kommet med. Nemlig at give
førtidspensionisterne flere penge.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-08-05 16:57

Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

> Under en SR regering, havde SF da indflydelse.

De havde ikke flertal sammen med SR; Enh skulle også med. Sidstnævnte
stemmer i øvrigt altid mod finansloven - gjorde SFerne ikke også det
under Nyrup?
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 04-08-05 20:00

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> De havde ikke flertal sammen med SR; Enh skulle også med. Sidstnævnte
> stemmer i øvrigt altid mod finansloven - gjorde SFerne ikke også det
> [...]

Svjh stemte SF for finansloven første gang, hvilket var noget nyt, men så
stemte de som sædvanligt imod anden gang.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 04:56

jodem <jodem@nypost.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Svjh stemte SF for finansloven første gang, hvilket var noget nyt, men så
> stemte de som sædvanligt imod anden gang.

Muligt. De stemte også for for finansloven under Krag II og Anker I,
altså mellem valgene i 1971 og katastrofevalget i 1973. Hvorefter de
vendte tilbage til den manglende seriøsitet.
--
Per Erik Rønne

Fra : jodem

Dato : 04-08-05 19:58

> Under en SR regering, havde SF da indflydelse.

Nej

> [...]
> Jeg ved nu ikke hvor meget drilleri der er i det her.
> Her støtter SF et forslag, som DF er kommet med. Nemlig at give

Pointen og drilleriet består i, at DF ikke kan støtte sit eget forslag uden
om regeringen.

Fra : Pjensen73

Dato : 04-08-05 20:02

jodem skrev:

> Nej

SF var ikke i regeringen, men var deres støtteparti. Uden SF var der
ingen SR regering.

> Pointen og drilleriet består i, at DF ikke kan støtte sit eget forslag uden
> om regeringen.

Jo det kan de sagtens. Det er sket før at et parti har fået flertal uden
om regeringen.

Fra : jodem

Dato : 04-08-05 20:51

> [...]
> SR regering.

> Jo det kan de sagtens. Det er sket før at et parti har fået flertal uden

Vent og se

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 04:56

Pjensen73 <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

Det kan det sagtens. Men ikke hvis det inden har indgået et forlig med
regeringen, eksempelvis om finansloven. Så skal forliget naturligvis
før.

> Jo det kan de sagtens. Det er sket før at et parti har fået flertal uden
> om regeringen.

Det sker løbende at vi konstaterer et flertal uden om regeringen. Men
det kræver så at såvel DF som S er enige.
--
Per Erik Rønne

Fra : Pjensen73

Dato : 05-08-05 10:22

Per Rønne skrev:
> Det kan det sagtens. Men ikke hvis det inden har indgået et forlig med
> regeringen, eksempelvis om finansloven. Så skal forliget naturligvis
> før.

Rigtig

> Det sker løbende at vi konstaterer et flertal uden om regeringen. Men
> det kræver så at såvel DF som S er enige.

Og det sker da engang imellem at S og DF er enige på socialpolitikken.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 04-08-05 20:33

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> SF støtter DF.
> Nej det er ikke en joke. Læs selv flg. link.

Rart at høre at selv SF kan blive klogere jævnfør at Villy Søvndal udtaler
det følgende:

""Det er i nøden, at man (= SF) skal kende sine sande venner (=DF)"

--
Torben Østrup

Fra : Snurrberget

Dato : 05-08-05 01:03

> Rart at høre at selv SF kan blive klogere jævnfør at Villy Søvndal udtaler
> det følgende:
>
> ""Det er i nøden, at man (= SF) skal kende sine sande venner (=DF)"

Mig bekendt siger en uskreven regel at "alt hvad du siger kan, og især
vil, blive brugt imod dig".
Så mon ikke han får på puklen for den formulering.

- cep