Viderestillet til ukendt nummer
Fra : Ole Laursen

Dato : 04-08-05 12:57

Hej!

Jeg kan se på min opkaldsoversigt på Telmore's hjemmeside at jeg har to stk.
"Viderestillet opkald i Danmark" til 40680900. Nummeret er for mig ukendt.
Jeg har kontaktet Telmore, som ikke kan se ejeren af nummeret, men de
oplyser at jeg har viderestillet fra min mobil. Jeg har lige købt min mobil
brugt (N6260), men har selv ændret mobilsvar til Telmore's nummer
(+4523232323), under menu --> værktøjer --> telefonsv. Hvad har jeg gjort
galt?

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : ///M

Dato : 04-08-05 13:17

Ole Laursen wrote:
> [...]
> har lige købt min mobil brugt (N6260), men har selv ændret mobilsvar
> til Telmore's nummer (+4523232323), under menu --> værktøjer -->

Ved ikke hvad der konkret er sket, men kom lige til at tænke på at min
første mobil med TDC abon. kom der nogle gange ca. denne besked i displayet
(kan ikke lige huske om det var når jeg tændte den, eller efter et opkald
eller noget andet): "Bemærk, omstilling aktiv".
Jeg var inde i menuen og slå omstilling fra flere gange, men beskeden kom
stadig! Det var den slags besked som sendes til netværket, og som man kan
forespørge status på - gjorde man det var omstilling ikke aktiv. Så om den
sad fast i systemet ved jeg ikke, men nogle gange er der vist knas i
systemerne. Jeg mener i øvrigt ikke at have mistet nogle opkald i de år jeg
havde den.

Tænkte på om du kan tricke omstillingen ved at ringe til nogen med din
telefon, og få en tredje til at ringe til dig - så burde du kunne se om du
får det ekstra opkald, alt afhængigt af om du har "banke-på" funktion osv.
Muligvis en total nulstilling af telefonen kan fjerne det.

///M

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 04-08-05 14:48

> [...]
> mobil brugt (N6260), men har selv ændret mobilsvar til Telmore's nummer
> (+4523232323), under menu --> værktøjer --> telefonsv. Hvad har jeg

40680900 er nummeret på SONOFONs telefonsvarer. Mon ikke du kun har ændret
dit speeddial (det nummer den ringer til når du holder 1 nede) til at være
Telmore's nummer?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Ole Laursen

Dato : 04-08-05 18:01

> 40680900 er nummeret på SONOFONs telefonsvarer. Mon ikke du kun har ændret
> dit speeddial (det nummer den ringer til når du holder 1 nede) til at være
> Telmore's nummer?

Ahh, det forklarer en del. Men det undrer mig stadig at der viderestilles,
NÅR jeg har ændret telefonsvarernummer. Besynderligt.

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Ole Laursen

Dato : 04-08-05 18:08

> Ahh, det forklarer en del. Men det undrer mig stadig at der viderestilles,
> NÅR jeg har ændret telefonsvarernummer. Besynderligt.

Jeg har lige prøvet at slukke min mobil og ringe til den fra en anden
telefon. Der kommer en kvindelig stemme, som oplyser at der ikke kan
identificeres hvilket nummer jeg forsøger at kontakte. Mærkeligt? Som sagt
har jeg ændret telefonsvarer i menuen til Telmore (+4523232323).

Forslag?

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Rander

Dato : 04-08-05 18:30

Thu, 4 Aug 2005 19:08:01 +0200 brugte Ole Laursen 14 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>identificeres hvilket nummer jeg forsøger at kontakte. Mærkeligt? Som sagt
>har jeg ændret telefonsvarer i menuen til Telmore (+4523232323).

Du har KUN ændret nummeret til svareren, du har ikke ændret nummeret
telefonen viderstiller til. Check dine viderestillinger - og husk at der er
flere - når uden for rækkevidde/slukket, når optaget osv...

Det er ihvertfald mit forslag.

http://rander.dk (temporarily down!)

Dansk tryghed er at have en øloplukker tøjret til sin gyngestol. (Benny Andersen)

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 04-08-05 19:35

> [...]
> er
> flere - når uden for rækkevidde/slukket, når optaget osv...

Hvilket også er det rigtige forslag. Som jeg nævnte er der kun ændret
hvilket nummer telefonen ringer til når du holder 1 nede, ikke hvilket
nummer din telefon viderestiller til.

Fra : Ole Laursen

Dato : 04-08-05 20:19

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket også er det rigtige forslag. Som jeg nævnte er der kun ændret
> hvilket nummer telefonen ringer til når du holder 1 nede, ikke hvilket
> nummer din telefon viderestiller til.

Tak for buddene - det hjalp! Jeg er dog overbevist om at jeg havde gjort
det, men åbentbart ikke. Meget mærkelig telefon :)

Venlig hilsen
Ole Laursen