lodret streg
Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 04-08-05 12:41

Hej, hvordan laver man en lodret streg i en tabelcelle?
FP2003
thomas

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 04-08-05 12:52

ThomasD (dk) skrev:
> Hej, hvordan laver man en lodret streg i en tabelcelle?
> FP2003
> thomas
PS Kig evt. på http://www.dansk-oss.com/malaga/blad.htm, det er der,
jeg skal bruge den

Fra : Pia Bust

Dato : 04-08-05 15:43

> ThomasD (dk) skrev:
> Hej, hvordan laver man en lodret streg i en tabelcelle?
> FP2003

Du går ind i "Egenskaber for tabel", "Typografi", "Formater", "Kant" og
så er det bare at vælge.

Jeg ville dog vælge at lave et css-dokument, og deri definere det, der
kan du også definere alt vedrørende layout.

Mvh. Pia

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 04-08-05 17:04

ThomasD (dk) skrev:
> [...]

Tak for forslag, Mettes var egentlig fint (men lidt besværligt), man
kan dog åbenbart kun lave højden til max. 100 pixel, og det er jo alt
for lidt.

Pias typografi virker også, men kan jo ikke centrere stregen i
tabelcellen.

Jeg vil prøve med css (eller Knuds gif)

tak for hjælpen
thomas

Fra : amesh

Dato : 04-08-05 20:08

"ThomasD (dk)" <thomasdue@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for forslag, Mettes var egentlig fint (men lidt besværligt), man kan
> dog åbenbart kun lave højden til max. 100 pixel, og det er jo alt for
> lidt.

Man kan sætte den "modificerede vandrette streg" til relativ højde (eller
100%), så skulle den fylde cellen i højden. Ellers er Knuds gif nok den
bedste løsning.

mvh
Mette

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 04-08-05 22:24

amesh skrev:

> Man kan sætte den "modificerede vandrette streg" til relativ højde
> (eller 100%), så skulle den fylde cellen i højden. Ellers er Knuds
> gif nok den bedste løsning.

Jeg har brugt Pias forslag, det er måske ikke helt perfekt, men kan
vel gå an
mvh thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-08-05 14:47

ThomasD (dk) skrev:

>Hej, hvordan laver man en lodret streg i en tabelcelle?

Lav det med css, jeg ved du kan i FP 2003, bare ikke hvordan, men
måske andre kan forklare det.

Du skal vælge at lave en border-left eller border-right, kig evt.
i hjælp under css.

En (måske) nemmere måde er at bruge en gif i den farve, som du
ønsker.
--
Knud

Fra : amesh

Dato : 04-08-05 15:28

> Hej, hvordan laver man en lodret streg i en tabelcelle?
> FP2003
> thomas

Du kan indsætte en vandret linie, og sætte bredden til 1, eller hvad der nu
passer. Tilpas højden til cellens højde.

mvh
Mette