Include - Link til en tekst fil
Fra : Martin

Dato : 04-08-05 12:19

Er der en måde, jeg i HTML kan lave et link til en tekst fil, så
den bliver vist på siden, så jeg slipper for at sætte teksten ind
på selv siden.
Skal jeg gøre det i ASP eller et andet script sprog, eller kan
det gøres i HTML.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 04-08-05 12:44

> [...]
> på selv siden.
> Skal jeg gøre det i ASP eller et andet script sprog, eller kan

Du kan gøre det med SSI som er noget din udbyder skal understøtte.

Det gøre sådan her:
<!--#include file="sti-og-filnavn"-->

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 04-08-05 12:47

> Du kan gøre det med SSI som er noget din udbyder skal understøtte.
>
> Det gøre sådan her:
> <!--#include file="sti-og-filnavn"-->

Læs evt. denne udmærkede toturial:
http://html.dk/tutorials/ssi/

--
MooreHojer

Fra : Simon

Dato : 04-08-05 12:48

Hej Martin
Jeg er ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener, for du kan bare linke
normalt til en tekstfil ala <a herf="tekst.txt">Tekst-fil</a> og så vil
browseren vise indholdet.

Mvh
Simon

Fra : Martin

Dato : 04-08-05 13:03

Men så viser den den via et link, jeg vil gerne skrive stien i HTML
"tekst.txt" og så at hele tekst.txt vises på siden.

Fra : MooreHojer

Dato : 04-08-05 13:08

> Men så viser den den via et link, jeg vil gerne skrive stien i HTML
> "tekst.txt" og så at hele tekst.txt vises på siden.

Er det rigtigt forstået at du vil sætte et link til 'tekst.txt' ind på
'minside.html' så indholdet af 'tekst.txt' vises på 'minside.html' ?

Så skal du bruge SSI som jeg skrev i det andet indlæg

--
MooreHojer