Hjemmenetværk - password ønskes påført
Fra : Sven

Dato : 04-08-05 10:53

Hej.
Jeg har netop fået ny PC, og deraf ny WindowsXP installation.
På min gamle installation havde jeg 2 konti, min egen admin, samt en anden
admin, der krævede password. Når jeg fra min bærbare så ville dele filer og
printer, skulle jeg indtaste brugernavn og password på den admin med
password. Jeg kunne IKKE logge på min egen konto, da den var "password-løs".

Med den nye PC her, kan jeg fra den bærbare sagtens logge på uden password
eller andet, uanset om jeg har oprettet den admin med password, som i den
gamle. Da jeg ikke er meget for, at fil- og udskriftdeling skal være "ON"
hele tiden, vil jeg meget gerne have password på, når man skal logge ind på
min nye PC.

Hvad kan jeg gøre, for at password beskytte min nye PC? Eller er det bedst
at slå fil- og udskriftdeling fra? Hvad så, når min bærbare skal logges på?
(forb. mellem den bærbare og "main fraimen" foregår i LAN, men ikke i samme
rum, så det skulle helst kunne styres fra den bærbare)

Sven

Fra : Calle.

Dato : 04-08-05 11:23

Sven wrote:
> [...]
> skal logges på? (forb. mellem den bærbare og "main fraimen" foregår i
> LAN, men ikke i samme rum, så det skulle helst kunne styres fra den
er det ikke fordi du har samme brugernavn / password på den nye og den
bærbare, derfor regner den med du er logget ind med brugernavn
--
Calle.

Fra : Sven

Dato : 05-08-05 15:44

> er det ikke fordi du har samme brugernavn / password på den nye og den
> bærbare, derfor regner den med du er logget ind med brugernavn
> --
> Calle.

Nej. Der er forskellige brugernavne/password på begge.

Sven