Widescreen TV
Fra : Jesper Winding

Dato : 05-06-01 10:45

Har endelig fået solgt mit 29" 4:3 TV og vil nu ud og købe et 32"
Widescreen - spørgsmålet lyder: når man smækker en DVD i som ikke er
anamorphic, altså ganske almindelig Widescreen 1:2.35 eller bare 1:1.85
fylder filmen så hele skærmen ud? eller hvad - har nemlig kun set det med
Anamorphic hvor billedet jo trækkes helt ud i hjørnerne, men kom så i tvivl
når det drejer sig om langt de fleste udgivelser som jo er almindelig
Widescreen

er der eventuelt nogen der kan anbefale Philips frem for Grundig, Samsung
eller
Tandberg Widescreen - de koster jo det samme (omkring 7000-8000 kr.)

Tak på forhånd - Jesper

Fra : Hurricane

Dato : 05-06-01 11:47

> [...]
tvivl
> når det drejer sig om langt de fleste udgivelser som jo er almindelig

Prøv evt. også dk.teknik.tv+video... gutterne der ved nok en del mere om
fjernsyn...

mvh

Hurricane
Hurricane@anarki.dk
ICQ UIN: 20288337

Every man dies, not every man really lives...

Fra : Søren Rohde

Dato : 11-06-01 18:45

Du slipper sjældent helt for bjælker i top+bund på de film der er bredere
end skærmes format (16:9 er smallere end de fleste biograffilm). Med de
fleste TV kan du dog hekse lidt så skærmen fyldes helt ud.

Jeg kan kun anbefale SONY Art Couture 32" som jeg har købt i Superradio.
Havde aldrig troet at jeg nogensinde skulle have et HVIDt fjernsyn, men
dether i perlemor er bare cremen - koster godt nok også 25k. (listepris).
SONY har et kanon billede!

Uanset hvad du køber vil du ikke fortryde et 16:9 Tv - med eller uden
bjælker...

--
Venlig hilsen Søren Rohde

Soren_Rohde@get2net.dk