CSS positionerings spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 20:42

På denne side:

http://www.brinch.it/test/test.asp

vil jeg selvfølgelig gerne have en DIV allernederst som ligesom
afslutter billardbordet (den som ligenu hænger for oven).

Problemet er at jeg aldrig kender længden på min midterste DIV og
derfor ikke kan sætte den absolutte position på den sidste DIV.

Hvordan ville I koble disse 3 DIV's sammen i én helhed og stadig få
det til at være centreret på tværs af vinduet?

Måske er det slet ikke nødvendigt at bruge positionering som jeg har
gjort i abm.css for at få det til at centrere og hænge pænt sammen?
Det er måske direkte forkert at gøre det på denne måde...

Mvh. Brian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-08-05 22:01

Brian B. Christensen wrote:
> På denne side:
>
> http://www.brinch.it/test/test.asp
>
> vil jeg selvfølgelig gerne have en DIV allernederst som ligesom
> afslutter billardbordet (den som ligenu hænger for oven).

Der er ikke nogen grund til at have position:absolute på #header, #menu og
#indhold. Det er de tre definitioner, der sætter din botimg.jpg helt op i
toppen af rowservinduet.

Det sker, fordi en position.absolute ikke fylder noget i sideflowet. Alt
andet rykker så bare op.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-05 09:15

On Wed, 3 Aug 2005 23:00:48 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Det sker, fordi en position.absolute ikke fylder noget i sideflowet. Alt
>andet rykker så bare op.

Ok. Jeg laver det lige om igen. Tak for svaret.