ordbogen i Nokia 6230i
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 03-08-05 17:09

kan jeg slette nogle ord eller komme til at rette i ordbogen på min nokia
6230i ?
er ved at blive godt gal på de ord den kan stave til og især til de ord den
ikke kender overhovedet

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Nicolai

Dato : 03-08-05 19:47

"Johnny B [2000]" <FJERNDETTEjohnnyb2000@sol.dk> wrote in message
> kan jeg slette nogle ord eller komme til at rette i ordbogen på min nokia
> 6230i ?
> er ved at blive godt gal på de ord den kan stave til og især til de ord
> den ikke kender overhovedet

Ja, jeg er også overrasket over den "stupide" ordbog. Tænk at ord som "gås"
og "gas", kommer før "har". Jeg bruger ordet "har" flere gange om dagen, men
tror aldrig jeg har brugt ordet "gås". Gad vide hvad de har tænkt på.

> --
> Johnny [2000 Frb.]

Nicolai

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 03-08-05 20:23

det er fordi g kommer før h ... men jeg ville nu gerne kunne slette en del
ord som jeg ikke bruger.

i den gamle 6230 kom de meste brugte ord før andre, i den nye i er det
alfabetisk orden, det er lidt belastende

Fra : Anders Lund

Dato : 04-08-05 06:12

Johnny B [2000] wrote:
> det er fordi g kommer før h ...

Meget dumt.....

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Nicolai

Dato : 05-08-05 11:36

> det er fordi g kommer før h ...

Når jeg skal skrive "har", så starter den med "går", derefter "hår", "gas",
"gås" og så "har". Så alfabetisk rækkefølge kan man ikke påstå det er.

> --
> Johnny [2000 Frb.]

Nicolai

Fra : ///M

Dato : 05-08-05 12:09

Nicolai wrote:
> [...]
>
> Når jeg skal skrive "har", så starter den med "går", derefter "hår",
> "gas", "gås" og så "har". Så alfabetisk rækkefølge kan man ikke påstå

Og "øl" kommer før "ok".....

///M

Fra : Michael

Dato : 05-08-05 13:00

///M wrote:

> Og "øl" kommer før "ok".....

Sådan er der også på den alm. 6230. Men øl kommer jo generelt før alt
andet, så det... Go' weekend!!!

/michael

Fra : ///M

Dato : 05-08-05 13:06

Michael wrote:

> Sådan er der også på den alm. 6230. Men øl kommer jo generelt før alt
> andet, så det... Go' weekend!!!

*LOL*
Lige over

///M

Fra : Anders Lund

Dato : 04-08-05 06:09

Nicolai wrote:
> [...]
> tror aldrig jeg har brugt ordet "gås". Gad vide hvad de har tænkt på.

Her er jeg (indtilvidre) blevet positivt overrasket over ordbogen i min
nye SE K750i. Den lære af hvad jeg bruger mest. Min gamle N6600 lærte
også nogle ting, men ville ikke glemme disse ting igen. Fx noget lign.
det du beskriver, med valg af forkerte (ikke ofte brugte) ord før det
rigtige.

Men nu har jeg også kun haft min SE i 2 uger, så der kan jo stadig nå at
komme underlige ting frem.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk