Problem med stylesheet og tabeller
Fra : Hanne Svensmark

Dato : 03-08-05 17:01

Jeg er nyudklækket hjemmeside-legebarn.

Jeg har et mystisk problem med CSS-stylesheet, det virker når jeg
åbner siden - men på de to sider hvor jeg bruger tabel "forsiden"
og "links" da forsvinder baggrundsfarve, margener og min lille
engel i hjørnet, når jeg bruger mine egne links til siden.

Det hele kommer tilbage når jeg opdaterer.

Kan nogen mon hjælpe mig med det. Min side findes på
www.svensmark.net

Hanne

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-08-05 19:10

> [...]
>
> Det hele kommer tilbage når jeg opdaterer.
>
> Kan nogen mon hjælpe mig med det. Min side findes på

Jeg kan se at dit link til style sheetet på siderne "Link" og "Forsiden"
står i et < TD> tag i stedet for i < head > tag'et.

Jeg ved ikke, om det har noget at sige.

- Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-08-05 19:16

Hanne Svensmark skrev:

> [...]
> og "links" da forsvinder baggrundsfarve, margener og min lille
> engel i hjørnet, når jeg bruger mine egne links til siden.

Det sker ikke her (Firefox) - men en mulig årsag kan være at du
linker til et css-ark i body-delen af dit dokument. <link>-
elementer må kun bruges i head-delen.

Hvis du validerer din html-kode, vil validatoren (blandt andet)
fange denne type fejl - se mere her:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hanne Svensmark

Dato : 04-08-05 07:26

Fejlen lå i placeringen af style-sheet koden - tak for hjælpen til Jer
begge. Det virker til at være et godt og hjælpsomt forum.

Hanne

Fra : Henrik Blunck

Dato : 04-08-05 07:56

Hanne Svensmark skrev Torsdag den 4. august 2005 08:25 i beskeden
<42f1b4e5$0$18642$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.html:
> Fejlen lå i placeringen af style-sheet koden - tak for hjælpen til Jer
> begge. Det virker til at være et godt og hjælpsomt forum.
> Hanne

Helt enig med dig. Det giver en bedre stemning, og er langt sjovere at
deltage i...

Henrik Blunck
Vil du vide mere om Linux - http://www.linux-svar.dk
Oversættelse af manualer m.v. - http://www.ikt-strategi.dk