Fatih Alev: Også dødsstraf for trosskifte
Fra : Peter HansenDK

Dato : 02-08-05 17:38

Det er velkendt at Fatih Alev går ind for stening til døde for
utroskab, se tråden "Dødsstraf og islam".

Udover at dødsstraf generelt er en betænkelig straffefrom, bliver den
endnu mere absurd, når den gives for en ikke-personfarlig
"forbrydelse" som utroskab og forudgås af tortur.

Men det stopper ikke her. Hvis en muslim ser bedraget bag islam og
skifter tro eller bliver ateist, ja så synes Fatih Alev, at
henrettelse er den rette straf.

http://www.dr.dk/p1debat/debat.asp?action=showcommentuser&id=3782

"Den pågældende får typisk 3 dage til at tænke over sin beslutning.
Man vil spørge ham den 3. dag om han har ombestemt sig. Der vil være
en dialog mellem pågældende og andre muslimer, hvor pågældende får
lejlighed til at reflektere over nogle facts om Islam, pågældende
tidligere måske ikke har hørt om. For at forstå hvorvidt vedkommende
kan siges at være ved sine fulde fem eller ej, vil vedkommende blive
undersøgt.
Det hedder en "henrettelse". Og det er statens til sådanne opgaver
ansatte, der udfører dommen.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 02-08-05 18:03

"Peter HansenDK" <peterhansendk@tidni.com> wrote in message

> Der vil være en dialog mellem pågældende og andre muslimer,
> hvor pågældende får lejlighed til at reflektere over nogle
> facts om Islam

- så som at straffen for ikke at tro på Islam er henrettelse. Herlig
kulturberigende freds-religion vi har fået beriget vores ellers så kedelige,
dumme og leverpostejsfarvede klaphatte-land med.

Fra : Michael

Dato : 02-08-05 18:11

> [...]
>undersøgt.
>Det hedder en "henrettelse". Og det er statens til sådanne opgaver

Og ?
Hov ja...det er rigtig...ytringsfrihed er en fantastisk ting.

Med venlig hilsen
Michael Weber
--
"Also note, peeing backwards in time causes butterfly wings to flap... a
little something I call, "Reverse Chaos Theory."

Fra : Martin Kristensen

Dato : 02-08-05 18:42

"Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> wrote in message

> Hov ja...det er rigtig...ytringsfrihed er en fantastisk ting.

Det er det faktisk, for med ytringsfrihed er der størst chance for at alle
toner rent flag, og man dermed ved hvor folk står, og hvem der er ven og
fjende.

Fra : Konrad

Dato : 05-08-05 11:10

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> toner rent flag, og man dermed ved hvor folk står, og hvem der er ven og

Netop. Og jeg elsker Fatih Alev for ikke at lire en gang forblommet
tungetale af, men siger det han rent faktisk mener. Det har han altid gjort,
i diverse avisklummer, på TV osv. Det som indlægsskriveren "Peter HansenDK"
(der stensikkert ikke er omfattet af den nye navnelov) så skal have med, er,
at FA ikke mener Danmark, men et islamisk idealsamfund, som FA nu opfatter
den slags indenfor den fortolkningstradition han bekender sig til. Det er da
ren tale, og man kan så forholde sig til det, som man vil.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 11:53

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> [...]
> den slags indenfor den fortolkningstradition han bekender sig til. Det er da
> ren tale, og man kan så forholde sig til det, som man vil.

Her hører det jo også med, at han vil gøre meget for at omdanne også
Danmark til et sådant - helvedessamfund.
--
Per Erik Rønne

Fra : Konrad

Dato : 05-08-05 12:18

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

HansenDK"

> Her hører det jo også med, at han vil gøre meget for at omdanne også
> Danmark til et sådant - helvedessamfund.

Såh? Hvordan har han ytret sig om det? Har han ikke blot sagt noget i
retning af, at hvis alle var muslimer i Danmark, ville ditten og datten også
komme på tapetet som lovgivning??

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 12:46

> [...]

> retning af, at hvis alle var muslimer i Danmark, ville ditten og datten også

Tror du virkelig på at han ikke ønsker et islamisk samfund indført her i
landet? Naturligvis gør han det - jeg gider ikke engang prøve at finde
udtalelser frem, hvor han direkte har sagt det.

Og han ville naturligvis ikke have kaldt det et »helvedessamfund«;
ellers ville han jo ikke have tilbedt Allah.
--
Per Erik Rønne

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 14:04

> Tror du virkelig på at han ikke ønsker et islamisk samfund indført her i
> landet?

Han ville antagelig næppe have noget imod det. Selvklart - hvorfor klandre
manden for at ønske sig det, der efter hans forestillinger er et
idealsamfund? Det er da for f***** helt naturligt!

>Naturligvis gør han det - jeg gider ikke engang prøve at finde
> udtalelser frem, hvor han direkte har sagt det.

Næh, men spørgsmålet er, om det har nogen betydning hvad han mener eller
ønsker, i det overordnede perspektiv. Manden er debattør, indgår i
samfundsdebatten med nøjagtig samme demokratiske udgangspunkt som alle
andre - jeg mener, han står jo ikke i spidsen for en militant bevægelse,
sprænger bomber eller undertrykker andre - han lægger kortene på bordet, og
man kan så træffe det valg, om man bryder sig om hans tanker eller ej. Du
begår den rutinemæssige fejl at ekstrapolere med udgangspunkt i dit eget
univers - du skriver :"...han vil gøre meget for at omdanne også Danmark til
et sådant helvedessamfund"...Men hvad mener du i grunden med det? Hvis
"meget" er at skrive klummer i Politiken - "det religiøse rum", kaldes de
vist, så ja - men du får det jo angiveligt til at lyde som om, at han er
igang med at starte en revolution.

> Og han ville naturligvis ikke have kaldt det et »helvedessamfund«;
> ellers ville han jo ikke have tilbedt Allah.

Klart nok ikke, nej - ellers ville han jo være skizofren.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 14:30

> [...]
> landet? Naturligvis gør han det - jeg gider ikke engang
> prøve at finde
> udtalelser frem, hvor han direkte har sagt det.

Og det er hans ret - akkurat som Indre Mission gerne så at
det "ugudelige Danmark" blev til et "gudeligt" -et kristent
samfund - det er jo hans ret at arbejde for et sådant
muslimsk samfund. Hvad er dit problem med ytringsfriheden
her?
Vi har religionsfrihed her i landet -du ved - grundloven?

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 15:05

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote:

> [...]

> her?

> Vi har religionsfrihed her i landet -du ved - grundloven?

Vi har religionsfrihed her i landet - godt. Vi har også {inden vor visse
rammer} ytringsfrihed her i landet - godt.

Det kunne skam ikke falde mig ind at angribe Fatih Alevs ytringsfrihed,
tværtimod mener jeg at han burde bruge den noget mere. At hans utopi så
er min dystopi ligger det således inden for min ytringsfrihed at gøre
opmærksom på.

Og personligt så jeg da også gerne at Indre Mission var lidt svagere end
det er. Ejendommeligt, i øvrigt, at den venstrefløj, der i sin tid stod
i diamentralt modstrid mod Indre Mission, i dag i så høj grad omfavner
det der er så langt værre: islamismen. Jeg har aldrig forstået at det
skulle være særligt »venstreorienteret« reelt at fremme håndsafhugninger
af 12-årige æbletyve, eller obligatorisk henrettelse for frafald fra
islam - som dekreteret af hovedfiguren i islam: Muhamed.
--
Per Erik Rønne

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 15:38

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

(...)
> [...]
> det er. Ejendommeligt, i øvrigt, at den venstrefløj, der i sin tid stod
> i diamentralt modstrid mod Indre Mission, i dag i så høj grad omfavner

Det mest ejemdommelige er nu, at en ellers velbegavet type som dig i ramme
alvor kan skrive sådan noget vrøvl. *Hvem* - "ude" på venstrefløjen
"omfavner" islamisme?? Det er jo et rent vanvidsudsagn, Per - hvorfor skrive
noget der er så åbenlyst umuligt at redde i land? Jeg har ganske enkelt
ikke engang fantasi til at forestille mig hvem du skulle have i tankerne.
DRC, fordi de mener menneskerettighederne bør overholdes? De Radikale, fordi
de mener man skal gøre mere for integration, og i øvrigt ikke ser det store
problem i halalslagtet kød i børnehaver hvor 95% alligevel er muslimer?
Biskoppen Lindhardt, eller præsten Pless? Hvem er det, disse
vesntreorienterede, der omfavner "islamisme"?

Ingen "omfavner" islamisme - problemet er blot, at visse personer har
umådeligt vanskeligt ved at forstå, at de principper vi normalt bryster os
af er kernen i vores efter egen mening demokratiske, frihedselskende og
universielt legetime land, rent faktisk skal holdes i ed, og gælde alle, og
ikke blot sælges ud som stanglakrids såsnart der viser sig nogen her i
landet, som vi måske ikke bryder os om.

> Jeg har aldrig forstået at det
> skulle være særligt »venstreorienteret« reelt at fremme håndsafhugninger
> af 12-årige æbletyve,

Hvem har også gjort det? Det behøves ikke engang være "reelt" - bare hvem du
har i tankerne.

>eller obligatorisk henrettelse for frafald fra
> islam - som dekreteret af hovedfiguren i islam: Muhamed.

Igen. Mon ikke du lykkeligvis har overset en nuance eller to? Ville det i
grunden ikke være rart, hvis det du skrev viste sig at være forankret i en
lille smule ubegrundet frygt og bekymring?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 16:22

> [...]

> Det mest ejemdommelige er nu, at en ellers velbegavet type som dig i ramme
> alvor kan skrive sådan noget vrøvl. *Hvem* - "ude" på venstrefløjen

De omfavner i realiteten islamismen, ved deres læggen vægt på at
arbejdspladserne skal ansætte islamister i uniform, og ved deres arbejde
for en øget islamisk indvandring. Så enkelt er det.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 16:33

> [...]
> deres arbejde
> for en øget islamisk indvandring. Så enkelt er det.

Sikke da noget paranoidt vås - naturligvis vil vi da have at
folk skal behandles ordentligt uanset trosretning - det er
da ikke det samme som at mene at det er i orden at hugge
hænderne af 12-årige æbletyve.

Man skal være ualmindelig paranoid for at lave den kobling.

Jeg havde i tankerne at koble dine åbenlyse symptatier for
Israel sammen med dem, der sanktionerer mord, vold og angreb
på uskyldige civile og som overtræder menneskerettighederne
gang på gang og så hævde at du i virkeligheden er glødende
zionist og tilhænger af ovenstående -men jeg undlader det,
for så ender vi blot med en gang mudderkastning som er en
bedre sag værdig.

--
ahw

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 16:37

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> De omfavner i realiteten islamismen, ved deres læggen vægt på at
> arbejdspladserne skal ansætte islamister i uniform,

Hvem? Der har da været flere domme der går direkte imod, er det ikke
korrekt? Her var pointen (igen) at man skulle behandle folk lige. Magasin
tabte f.eks, fordi de ikke havde noget reglement (og tydeligvis blev
tricket) Føtex vandt fordi de havde et reglement! Men domstolene er jo ikke
de venstreorienterede, så hvem tænker du på?

I øvrigt har du vist altid opfattet mig som en slags venstreorienteret, og
det er jo ikke helt forkert sådan rent stemmeafgivningsmæssigt, men erindrer
du min stillingtagen omkring det med tørklæder - og tror du at jeg er sådan
komplet ekstraordinær ift den "gruppe" jeg om muligt kan siges at tilhøre?

> og ved deres arbejde
> for en øget islamisk indvandring. Så enkelt er det.

Og hvem er det nu lige? Hvem arbejder for øget islamisk indvandring, Per?

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 19:59

konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Og hvem er det nu lige? Hvem arbejder for øget islamisk indvandring, Per?

Du gør ikke, men der er mange i forskellige partier der gør det. Som
Svend Auken-fløjen i S, og Det radikale Højre.
--
Per Erik Rønne

Fra : Konrad

Dato : 06-08-05 12:45

Per?

> Du gør ikke, men der er mange i forskellige partier der gør det. Som
> Svend Auken-fløjen i S, og Det radikale Højre.

"Mange forskellige parter"? Altså - hvilke? Jeg ser intet i hverken S eller
R's partiprogrammer der bare kommer i nærheden formål som "øget islamisk
indvandring" - det kan heller ikke ses gennem de lovforslag de stemmer for,
eller imod - det er faktisk helt ugennemskueligt for mig hvad eller hvem du
har i tankerne.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 16:07

> [...]
> frafald fra
> islam - som dekreteret af hovedfiguren i islam: Muhamed.

Du må have drukket dig godt fuld i dag, Per - jeg har aldrig
set et eneste eksempel på at man fra venstrefløjen har
sanktioneret håndsafhugninger af 12- årige æbletyve og jeg
har heller ikke set dig have praktisk belæg for at man
bliver henrettet for frafald fra islam - og det er IKKE
sanktioneret i Koranen, selvom nogle hævder det - jeg har
ikke set et eneste sted i koranen at man skulle sanktionere
noget sådant. Det, jeg har set, handler om angreb på troen,
hvilket er noget helt andet. Men jeg orker ikke i denne
gruppe at debattere religion igen - det må ske i andre
fora - men du kan ikke finde belæg for at Muhamed har
dekreteret dødsstraf for frafald fra Islam - det er noget
vås.

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-08-05 21:34

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]

> belæg for at Muhamed har dekreteret dødsstraf for frafald fra Islam - det

Ahw har som altid en selektiv hukommelse, selvfølgelig er der dødsstraf for
frafald, som fx også en som Fatih Alev har forklaret i detaljer. At man i
flere lande *kun* fratager folk deres eksistensberettighelse og job, er
noget andet, - man må dog oftest flygte fra landet.

The Messenger of Allah SalAllahu alaihi wasallam said:

"Whoever changes his religion, kill him". (Bukhari)

Og prøv så at huske det dennegang!

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-08-05 21:10

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Såh? Hvordan har han ytret sig om det? Har han ikke blot sagt noget i
> retning af, at hvis alle var muslimer i Danmark, ville ditten og datten

Han skrev engang at muslimerne *bliver* flertallet i DK, og så skulle islam
indføres som samfundsform, men det fjernede han fra sin hjemmeside, eller
var det en debatside?, jeg husker da han i en TV-debat blev udfordret med
hvad han havde skrevet og fjernet. Så han er nok *god*, men også han holder
nogle af ønskedrømmene for sig selv.

Fra : Konrad

Dato : 06-08-05 12:53

> Han skrev engang at muslimerne *bliver* flertallet i DK, og så skulle
islam
> indføres som samfundsform,

Ja, det lyder meget korrekt, og han *kunne* i hvert fald godt have sagt det,
hvis jeg kender ham ret. Og hvad så? Per Erik Rønne giver indtryk af, at FA
nærmest på revolutionsbasis arbejder henimod øjeblikkelig islamisering af
Danmark, og den ekstrapolation findes der ingen som helst begrundelse for.
Jeg synes, og det tror jeg også du mener, for lige at gentage mig selv, at
det er befriende med sådan en som Fatih Alev der kalder en spade for en
spade osv.

> [...]
> var det en debatside?, jeg husker da han i en TV-debat blev udfordret med
> hvad han havde skrevet og fjernet. Så han er nok *god*, men også han

Selvfølgelig - jeg er ikke komplet naiv. Jeg er da sikker på at han varer
sin mund, i visse sammenhænge - men det gør alle politikere/meningsdannere
osv jo - vi har masser af eksempler. I en offentlig debat er man nødt til at
moderere de synspunkter, som kan være utraditionelle, stødende eller som kan
fortolkes til budbringerens ugunst. Vi kender det også fra den nuværende
regering : Hellere sige for lidt end for meget, og repetér hellere de
indlærte vedtagne 7-10 ords paroler, end svar på det konkrete spørgsmål.
Hvis spørgeren ikke kommer med de spørgsmål, du gerne vil svare på, svarer
du bare på de spørgsmål du vil have i stedet - klassiske retoriske
virkemidler, og dem benytter FA sig helt sikkert også af.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-08-05 13:37

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Per Erik Rønne giver indtryk af, at FA nærmest på revolutionsbasis
> arbejder henimod øjeblikkelig islamisering af Danmark

Nej, nu ekstrapolerer du altså.

{Festen starter 17:00, og jeg skal inden da først have købt lidt ind}
--
Per Erik Rønne