TeamSpeak server bag router
Fra : Jacob

Dato : 02-08-05 17:34

Hej - håber det er den rette gruppe og i kan hjælpe mig med mit problem!!!
:)

Jeg prøver Team Speak server til at køre på min maskine, og det går meget
godt sålænge det er på det interne net - men ifølge loggen kan TS ikke finde
den eksterne ip. Jeg har åbnet porte(lavet porte farwarding og port
triggering) 8767-8768, 14534 og 51234 og henvist den til den ip som
computeren der kører ts har.

Men for lige at skrive hvordan setuppet er:

Har StofaNet
Routeren er en Linksys BEFSR81 v3 med fireware 2.50.2
Computeren med Teamspeak kører win Xp og den er sat op til en fast
ip(192.168.1.2)
Har frakoblet firewall(både windows og zonealarm) når jeg prøver at få TS
til at virke
Team Speak er Teamspeak server v2.0.r20.b1

synes efterhånden jeg har prøvet alt (foummet på TS's hjemmeside gav heller
ikke løsningen) - men kan ikke få ts til at finde den eksterne ip og dermed
folk udefra kan koble sig på.

så alle gode hint mv. modtages meget gerne (og spørge efter flere
oplysninger har sikkert glemt at skrive en del væsentlie tid vedr.
opsætningen)

//Jacob

Fra : Mads Bahrt

Dato : 02-08-05 19:03

Jacob wrote:
> [...]
> den eksterne ip. Jeg har åbnet porte(lavet porte farwarding og port
> triggering) 8767-8768, 14534 og 51234 og henvist den til den ip som

"Finde den eksterne IP" - Hvad mener du med det?

Hvilken logfil står det i?

MVH
Mads Bahrt

Fra : Jacob

Dato : 02-08-05 20:49

Programmet laver en server.log fil - se evt. kopi af udtræk

------------- log started at 02-08-05 21:44 -------------
02-08-05 21:44:30,ALL,Info,server, Server init initialized
02-08-05 21:44:30,ALL,Info,server, Server version: 2.0.20.1 Win32
02-08-05 21:44:31,ALL,Info,server, Starting VirtualServer id:1 with
port:8767
02-08-05 21:44:33,ALL,Info,server, Server init finished
02-08-05 21:44:41,ERROR,All,frmMain, unable to detect external ip

Men den eksterne mener jeg min ip udaf til - idet Team Speak kan køre med
"interne"(lokalnet) dvs. min 192.168.1.2 og "eksterne"(internettet)
62.107.xx.xxx.

Mit problem er dem der er på lokalnet, godt kan koble sig på programmet, men
andre på internettet kan ikke komme i kontakt med programmet!!

Håber det var en bedre forklaring!!!!!!

//Jacob

Fra : Mads Bahrt

Dato : 03-08-05 01:20

Jacob wrote:
> [...]
>
> Mit problem er dem der er på lokalnet, godt kan koble sig på programmet, men
> andre på internettet kan ikke komme i kontakt med programmet!!

Ok - jeg tror primært den prøver at detecte routerens eksterne ip m.h.p.
at meddele denne til den centrale serverbrowsertjeneste eller lign. Er
du sikker på at den ikke virker når du forbinder fra internet på ip? I
forhold til den almindelige drift er der ingen grund til at den behøves
kende den ip din router har på ydersiden.

Som Stoneware skriver behøves du i øvrigt kun forwarde en enkelt port
for hver virtuel server du kører under TS - hviket normalt kun er en.

MVH
Mads

Fra : Jacob

Dato : 03-08-05 18:51

> [...]
> forhold til den almindelige drift er der ingen grund til at den behøves
> kende den ip din router har på ydersiden.

Okay det viste jeg ikke - men kan ikke connecte til den ude fra:(

//Jacob

> Som Stoneware skriver behøves du i øvrigt kun forwarde en enkelt port for
> hver virtuel server du kører under TS - hviket normalt kun er en.

ok - så bare nogle der havde haft problemer skrev at man skulle åbne de
andre også!!

Fra : Mads Bahrt

Dato : 03-08-05 21:24

Jacob wrote:
> Okay det viste jeg ikke - men kan ikke connecte til den ude fra:(

Er det UDP port 8767 du har forwardet - det kan være du har valgt TCP?

Fra : Jacob

Dato : 03-08-05 21:52

> Er det UDP port 8767 du har forwardet - det kan være du har valgt TCP?

jeg har valgt both - så det burde ikke være det!!?!?

//Jacob

Fra : StoneWare

Dato : 02-08-05 21:53

"Jacob" <carbon(fjerndette)@(ogdette)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde den eksterne ip. Jeg har åbnet porte(lavet porte farwarding og port
> triggering) 8767-8768, 14534 og 51234 og henvist den til den ip som

Port 8767 er rigeligt...............sidder selv bag en D-Link 604 og port
8767 skal bare være åben.............alle kan tilgå min server udefra såvel
som indefra

Fra : Jacob

Dato : 03-08-05 18:49

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Port 8767 er rigeligt...............sidder selv bag en D-Link 604 og port
> 8767 skal bare være åben.............alle kan tilgå min server udefra

Det har jeg prøvet før og endnu engang- men kan stadig ikke få det til at
virke:(

//Jacob