Ingen bestikkelse i udlændingestyrelsen
Fra : C.Overgaard

Dato : 02-08-05 15:09

Jvf. http://ekstrabladet.dk/visArtikel.iasp?pageID=304807 har kineserne
ihvertfald ikke bestukket nogle embedsfolk.

Hvad har man så haft ud af undersøgelserne og fængslingerne?

Man har kun opnået at besudle embedsværket. Drop dog alle yderligere
undersøgelser. Det skader kun dansk erhvervsliv, som er nød til at have
grumsede personligheder clearet unden dybere undersøgelser for at kunne begå
sig ude i den store verden, hvor man handler på en lidt alternativ måde.

Selv DR har i en af deres afsnit om cykelholdet vist hvordan man gør handel
i Polen. I 80'erne var det normal kotume at medbringe fjernsyn til
embedsfolkene dernede. Nu skal der andre metoder til.

Det er prisen for globaliseringen vi ser. Vi kan kun stoppe korruption
lignende handlemåder, hvis vi afskærer os fra omverdenen.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : jodem

Dato : 02-08-05 15:24

"C.Overgaard" <newsmail@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er prisen for globaliseringen vi ser. Vi kan kun stoppe korruption
> lignende handlemåder, hvis vi afskærer os fra omverdenen.

Det var dog den værste gang defensivt sludder.
Fordi alle andre boller udenom, behøver jeg da ikke at gøre det

Fordi alle andre æder junkfood, behøver jeg da ikke at gøre det.

Vi skal have et effektivt og ubestikkeligt embedsværk. Så enkelt er det.

Fra : Ralph

Dato : 02-08-05 16:42

> [...]
> handel i Polen. I 80'erne var det normal kotume at medbringe fjernsyn til
> embedsfolkene dernede. Nu skal der andre metoder til.

Vrøvl - DR har i et af deres afsnit om cykelholdet vist hvordan Henning
Primdahl TROR man handler i Polen (med to ludere). Pointen var netop at den
slags bruger de IKKE.

--
venligst
Ralph

Fra : C.Overgaard

Dato : 03-08-05 06:51

> [...]
>
> Vrøvl - DR har i et af deres afsnit om cykelholdet vist hvordan Henning
> Primdahl TROR man handler i Polen (med to ludere). Pointen var netop at

Sidst i 80'erne brugte vi fjernsyn til tolderne for at få tingene ekspederet
hurtigt (Faktureret med til en lav pris.), men det kan selvfølgelig godt
have ændret sig, da jeg ikke har handlet med Polen i snart 15 år. Men det
skulle undre mig om der skulle være sket betydelige ændringer i folks
mentalitet på disse år.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard