To ADSL Splittere
Fra : Søren M. Olesen

Dato : 02-08-05 13:11

Hej

Kan ma godt sætte to ADSL splittere på sin linie?? Ikke fordi jeg vil have
to ADSL-Modems på, men fordi jeg gerne vil have to telefoner på, uden at
skulle trække et kabel....

Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-08-05 14:02

"Søren M. Olesen" <smolesen@hotmail.com> skrev

> Kan ma godt sætte to ADSL splittere på sin linie?? Ikke fordi jeg vil have
> to ADSL-Modems på, men fordi jeg gerne vil have to telefoner på, uden at
> skulle trække et kabel....

Er det så ikke nemmere at lave om på installationen?

Den "streng" der kommer ind i huset sætter du til dit modem, og den streng,
der går rundt til alle dine stik sætter du på splitteren. Det lyder
besværligt, men det er faktisk ret nemt og er kun et lille indgreb.

Claus

Fra : KsNa

Dato : 02-08-05 15:48

"Søren M. Olesen" <smolesen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> to ADSL-Modems på, men fordi jeg gerne vil have to telefoner på, uden at

Ja, det kan du godt, du kan købe ekstra splittere i TDCbutikken. Der må max.
være 3 splittere.

Mvh
Kim

Fra : Pita

Dato : 02-08-05 17:18

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Der må max. være 3 splittere.

Hvorfor egentlig det?

--
Pita

Fra : KsNa

Dato : 02-08-05 17:37

"Pita" <hjardemaal@(FUCK JER I LAMME FEDE KLAMME SPAMMERE - JERES MOR ER EN
FED LUDER MED GRIMME BRYSTER - FJERN ALT MED STORT OG PARANTESERNE, HVIS DU
IKKE HAR EN FED LUDER TIL MOR MED GRIMME BRYSTER)email.dk> skrev i en
meddelelse news:42ef9cbb$0$76161$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [SNIP]
>
> Hvorfor egentlig det?

Der kan opstå rumklang på telefonerne hvis der er mere end 3.

mvh
Kim

Fra : Lars Angus Lyons

Dato : 04-08-05 23:59

og så er der noget der hedder REN ( Ringer Equivalency Number ) = hvor
mange klokker kan linien ringe med.
Eller sagt på en anden måde - hvor meget strøm har TDC lyst til at
levere til kunden.

Standard i danmark er 3 telefoner ( og de skal vel at mærke være
godkendt til brug i danmark hvilket sikkert vil sige at de ikke må
bruge for meget strøm ).

Iøvrigt er det for kundens regning hvis man kommer til at "brænde et
kort af" på centralen fordi man har en smart neon-telefon fra hongkong
el. lign.

On Tue, 2 Aug 2005 18:36:52 +0200, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>meddelelse news:42ef9cbb$0$76161$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

>Der kan opstå rumklang på telefonerne hvis der er mere end 3.

The early bird may catch the worm,
but it's the second mouse who gets the cheese.
/angus

Fra : Søren G

Dato : 05-08-05 10:53

"Lars Angus Lyons" <angus@spliph.net> wrote in message
> Iøvrigt er det for kundens regning hvis man kommer til at "brænde et
> kort af" på centralen fordi man har en smart neon-telefon fra hongkong
> el. lign.

Siden hvornår har kunden fået ansvar for udstyret på centralen ? Hvis kunden
skal have dette ansvar skal kunden også kunne bestemme f.eks hvilke kort der
sidder på centralen.

Det er et krav som TeleDK vil få meget svært ved at komme igennem med hos en
privatperson.

--
Søren

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-08-05 12:36

Søren G <soreng@invalid.wq> skrev 2005-08-05:

> [...]
> sidder på centralen.
>
> Det er et krav som TeleDK vil få meget svært ved at komme igennem med hos en

Ansvaret gælder hvis kundet sætter ikke P&T (eller hvad de nukalder det
for tiden) godkendt udstyr til. Alt teleudstyr der bruges i DK skal være
P&T godkendt.

Jeg tror ikke det er svært at komme igennem med, det er helt efter
(lov)bogen.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Pita

Dato : 05-08-05 13:27

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> P&T godkendt.
>
> Jeg tror ikke det er svært at komme igennem med, det er helt efter

Nu findes der jo ingen "lov" kun retningslinier...

De retningslinier fra 1984 er jo faktisk ikke vedtaget - selvom man bruger
dem som "lov"

--
Pita

Fra : Søren G

Dato : 08-08-05 11:56

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> wrote in message
> Ansvaret gælder hvis kundet sætter ikke P&T (eller hvad de nukalder det
> for tiden) godkendt udstyr til. Alt teleudstyr der bruges i DK skal være
> P&T godkendt.

Jeg kan som kunde ikke have ansvaret for at udstyr på TDC's centraler
brænder af. Jeg kan komme til at betale for den tid der bliver forbrugt på
fejlsøgning, men ikke for udstyret på centralen.

--
Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-08-05 12:36

On Mon, 8 Aug 2005 12:56:16 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq>
wrote:

> Jeg kan som kunde ikke have ansvaret for at udstyr på TDC's centraler
> brænder af. Jeg kan komme til at betale for den tid der bliver forbrugt
> på fejlsøgning, men ikke for udstyret på centralen.

Hvad bygger du din opfattelse på? Er du fx jurist med specifik viden
om teleområdet?

Mener du oprigtigt, at fuldstændig ligegyldigt, hvad du forbinder til
telenettet, så kan det ikke blive dit (erstatnings-)ansvar, hvad der
sker i den anden ende? Det er jeg ret overbevist om, du tager fejl i,
but IANAL.

-A

Fra : Søren G

Dato : 09-08-05 13:44

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> Hvad bygger du din opfattelse på? Er du fx jurist med specifik viden
> om teleområdet?

Nej. Jeg bygger det på abonnementsbetingelserne. Efter som det ikke står i
abonnementsbetingelserne af sådanne et erstatningsansvar kan påføres kunden
har jeg meget svært ved at se hvordan TDC vil få det igennem.
Abonnementsbetingelserne kan du iøvrigt læse her.
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/fastnet/abonnementer/pdf/0102_abonnementsvilkaar_ny.pdf

Det eneste man kan blive erstatningsansvarlig iflg. betingelserne kan f.eks
være en NT boks som TDC har sat op i forbindelse med ISDN eller lign., men
den står også på "brugerens" side af "monopol" stikket.

> Mener du oprigtigt, at fuldstændig ligegyldigt, hvad du forbinder til
> telenettet, så kan det ikke blive dit (erstatnings-)ansvar, hvad der
> sker i den anden ende?

Principielt set...Ja.

> Det er jeg ret overbevist om, du tager fejl i,

Hvad bygger du det på ? Er du fx jurist med specifik viden om teleområdet?

--
Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-08-05 14:32

On Tue, 9 Aug 2005 14:44:06 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq>
wrote:

> Er du fx jurist med specifik viden om teleområdet?

Nej, jeg skrev "but IANAL".

-A

Fra : Søren G

Dato : 09-08-05 14:45

> Nej, jeg skrev "but IANAL".

At du er anal falder vist udenfor tråden.

--
Søren

Fra : Søren G

Dato : 09-08-05 14:56

"Søren G" <soreng@invalid.wq> wrote in message
> At du er anal falder vist udenfor tråden.

Glemte en til sidst i den linie. ...Sorry ! *S

--
Søren

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-08-05 14:59

On Tue, 9 Aug 2005 15:44:44 +0200, "Søren G" <soreng@invalid.wq>
wrote:

> At du er anal falder vist udenfor tråden.

Idiot.

<<plonk.wav>>

-A

Fra : Søren G

Dato : 09-08-05 15:10

> Idiot.

tsk...tsk...tsk...

--
Søren

Fra : KsNa

Dato : 05-08-05 13:53

"Lars Angus Lyons" <angus@spliph.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Iøvrigt er det for kundens regning hvis man kommer til at "brænde et
> kort af" på centralen fordi man har en smart neon-telefon fra hongkong

Hvad har det med ADSL-splittere at gøre ? ADSL-splitterene tager ikke strøm
fra telefonlinien.

De max. 3 ringemuligheder er et levn fra fortiden, i dag er det elektroniske
kredsløb der styre ringningen i telefonerne og de påvirker næsten ikke
ringespændingen.

Mvh
Kim

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-08-05 16:29

"Lars Angus Lyons" <angus@spliph.net> skrev

> Standard i danmark er 3 telefoner ( og de skal vel at mærke være
> godkendt til brug i danmark hvilket sikkert vil sige at de ikke må
> bruge for meget strøm ).

Nej, de skal være godkendt til brug i EU. Der er ikke længere noget organ i
danmark, som godkender teleudstyr.

> Iøvrigt er det for kundens regning hvis man kommer til at "brænde et
> kort af" på centralen fordi man har en smart neon-telefon fra hongkong
> el. lign.

Hvis teleselskaberne bruger umoderne udstyr, der er så elendigt, at det ikke
selv er i stand til at fortage en strømbegrænsning, så er det da dres eget
problem. Hvad vil de f.eks. gøre ved en kortslutning?

Der er efterhånden mange år siden, at det var muligt at brænde noget af på
en central pga af strømoverforbrug. den tid er forbi...

Claus