Card Phone, Modus og Internet
Fra : Martin

Dato : 05-06-01 08:49

Hejsa,

Jeg anskaffer mig senere på ugen en Nokia Card Phone 2.0, har i forvejen
Orange/Mobilix Modus abb., samt en bærbar.

Iflg. en medarbejder hos Orange kundeservice skulle dette være nok til at
komme på nettet. Det skulle altså ikke være nødvendigt at upgrade mit abb.
for at køre data/internet ( www ).

Er her nogle, der har en tilsvarende setup, som venligst vil bekræfte at der
virker? Jeg vil meget nødigt stå på en eller anden jysk mark, uden min
internetforbindelse....

På forhånd tak,
Hilsen
Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-01 09:07

"Martin" <mem@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at køre data/internet ( www ).
> Er her nogle, der har en tilsvarende setup, som venligst vil bekræfte at

Ved de fleste udbydere kan du køre data på et alm abo. men HSCSD (high
speed) kræver data, og det er vel pga HSCSD du køber kortet?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Martin

Dato : 05-06-01 09:25

Jo, men i første omgang skal jeg 'bare' på nettet. 9600 lyder godt nok ikke
af meget?!

MK

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-01 09:32

> Jo, men i første omgang skal jeg 'bare' på nettet. 9600 lyder godt nok
ikke
> af meget?!

Tro mig. Du bliver vanvittig. At få en Outlook startet tager 5-6 minutter
hvor alt er totalt låst.

Fra : Fischer

Dato : 05-06-01 11:49

> Tro mig. Du bliver vanvittig. At få en Outlook startet tager 5-6 minutter
> hvor alt er totalt låst.

Der må da vist være noget andet galt hos dig!

Jeg bruger en gammel 486SX bærbar PC sammen med min Ericsson SH888.
Her bruger jeg Outlook Express (i offline mode).
Det tager ialt ca. 30 sekunder at ringe op, checke brugernavn+kode, checke
for nye mails og "ringe af".
Dertil skal selvfølgelig lægges tid til at hente evt. mails, som alt efter
størrelsen kan tage tid med 9600 bps.
Men 9600 bps er fint til den smule eksterne brug jeg har, så jeg ville ikke
give det ekstra for dataabonnement.

*Fischer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-01 12:20

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Her bruger jeg Outlook Express (i offline mode).

Der er himmelvid forskel på at poppe en konto og tilslutte til en
exchange-server

Fra : Fischer

Dato : 05-06-01 13:11

> Der er himmelvid forskel på at poppe en konto og tilslutte til en
> exchange-server

Ja, det er jeg sg* da godt klar over.
Det var bare forbandet svært for mig at gætte at det var det du gjorde.

For overhovedet at komme på serveren skal du vel også igennem en VPN-klient.
Eller er det via call-back, som vel under alle omstændigheder kræver
dataabonnement.

*Fischer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-06-01 16:10

> Det var bare forbandet svært for mig at gætte at det var det du gjorde.

Outlook er ikke så langsom om at poppe hvorfor jeg gik ud fra at det var
selv-forklarende, beklager

> For overhovedet at komme på serveren skal du vel også igennem en
VPN-klient.

Ja, men det er nu ikke det største problem.

Fra : Fischer

Dato : 05-06-01 09:07

> Iflg. en medarbejder hos Orange kundeservice skulle dette være nok til at
> komme på nettet. Det skulle altså ikke være nødvendigt at upgrade mit abb.
> for at køre data/internet ( www ).

Korrekt - du kan sagtens ringe op til Internettet med et alm. abonnement.
Men hos Sonofon kan du kun benytte high speed hvis du har dataabonnement -
det gælder sikkert også hos Orangutangen, så du skal nok ikke regne med mere
end 9600 bps.

*Fischer