Parkeringsproblematik - hvad siger I?
Fra : edob

Dato : 01-08-05 20:03

Hej NG.

Jeg er jævnlig ude for en "nervepirrende" situation når jeg skal parkere i
en båse. F.eks. som idag ved City 2. Jeg kommer kørende ind på
parkeringspladsen og ser en ledig bås. Der er ikke særlig megen plads
mellem de 2 rækker parkerede bilser, så selv om jeg tager det størst mulige
sving, kan jeg ikke komme ind i et hug, men må stoppe og bakke 1-2 meter for
så at svinge ind i parkeringsbåsen. (Avensis).

Men, men, såsnart jeg har stoppet og sat i bakgear (og begynder at bakke,
som beskrevet ovenfor) for at kunne svinge helt ind, er der en anden bil som
ikke kan vente et splitsekund på at jeg kommer ind i båsen, men "smutter"
bagom mig. Hidtil har jeg reddet situationen, men på et hængende hår, ved at
hugge bremserne i. Det er lidt svært at holde øje med ens egen forende under
parkeringen, og samtidig se om en anden billist tager chancen bagom mig!

Jeg fatter ikke at nogen tør køre bagom en bil som har tændt baklys / er i
færd med at bakke.

Hvad mener I om sådan en situation ? - og hvem bør gøre hvad ?

Venlig hilsen, Frank

Fra : Anders Christensen

Dato : 01-08-05 20:10

edob wrote:

snip

> [...]
> færd med at bakke.
>
> Hvad mener I om sådan en situation ? - og hvem bør gøre hvad ?

Hav øjne i nakken, du får nogle grimme skrammer på din bil, og sørme
også skylden hvis du bakker ud fra en bås og rammer en anden bil, så
vidt jeg er orienteret.
Kort sagt: List dig meget langsomt ud, og vær klar til at klodse bremsen.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-08-05 20:25

> Hav øjne i nakken, du får nogle grimme skrammer på din bil, og sørme også
> skylden hvis du bakker ud fra en bås og rammer en anden bil, så vidt jeg
> er orienteret.

Jeps, den bakkende får altid skylden!

Mvh

Emil