motionsmusik
Fra : ret mail ved svar

Dato : 01-08-05 19:35

Løber ofte. Men mangler lidt inspiration til MP3 afspilleren....

Har prøvet at købe div opsamlinger, men mangler lige piftet. Syntes bare man
springer for mange af dem over på løbeturen! Altså numre som man enten er
træt af, eller ikke gider hører.

Hører ofte:
Eye Of The Tiger - Surviver
Andre fra Rocky
Et par stykker fra Top Gun
Sleeping My Day Away - DAD

Fra : claus

Dato : 01-08-05 20:37

On 2005-08-01, ret mail ved svar <kimSLET.mail@DETTEc.dk> wrote:
> Løber ofte. Men mangler lidt inspiration til MP3 afspilleren....

Hey,
Du kunne jo gøre det alt afhængigt af hvordan du træner finde noget musik
som passer til din løbe stil.

Således du har noget musik du kan løbe i takt til eller eventuelt i halv
takt til.

Med det sagt så er det jo lidt svært at anbefale noget musik. Men jeg hører
ofte selv elektronisk musik når jeg træner. Men jeg kan personligt også godt
lide elektronisk musik generelt.

Håber du kan bruge det til noget.

/Claus

Fra : PH

Dato : 01-08-05 20:53

> Hører ofte:
> Eye Of The Tiger - Surviver
> Andre fra Rocky
> Et par stykker fra Top Gun
> Sleeping My Day Away - DAD

Når jeg står på rulleskøjter skal der gerne være lidt gang i musikken. Både
rent tempomæssigt, men også sådan rent inspirationsmæssigt. Eye Of The Tiger
giver jo hurtigt associationer, og er god til at sætte én op til lige at yde
lidt ekstra. Måske endda du ligefrem har forestillet dig selv som Rocky?

Selv synes jeg at 2 af de numre der virker godt er:

"Rage Against The Machine" med "Bombtrack" og "Guerilla Radio".

De har både tekst og tempo der opfylder mine krav til motionsmusik, og så er
de vel ikke milevidt fra de numre du selv har foreslået...

PH

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 08:37

"ret mail ved svar" <kimSLET.mail@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man springer for mange af dem over på løbeturen! Altså numre som man enten

Nogle stykker af dem der er i min MP3-afspiller når jeg cykeltræner:

Hold The Line - Toto
Owner Of A Loney Heart - Yes
The Power Of Love - Huey Lewis
Mean Streets - Niacin
Drop Dine Løgne - Tøsedrengene
Looking Out Your Back Door - Deep Purple
Hero With a 1000 Eyes - Steve Lukather
Another One Bites The Dust - Queen

Alle er noget jeg kan høre om og om igen, og alle har et godt beat at
motionere til.

/Alex

Fra : ret mail ved svar

Dato : 02-08-05 21:29

> Nogle stykker af dem der er i min MP3-afspiller når jeg cykeltræner:

KLIP

> Another One Bites The Dust - Queen

Øhh ja, den må jeg i hvert fald også få med

Takker alle for de gode forslag

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-05 10:45

> Øhh ja, den må jeg i hvert fald også få med

Ved nærmere eftertanke nok ikke den bedste "løbesang", hvis titlen står til
troende

/Alex

Fra : peet_dk

Dato : 02-08-05 19:40