Alm. CD og Audio CD?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-08-05 18:10

Hey Folks!

Jeg vil gerne brænde nogle musik CD´er og har bestilt et par pakker "
Verbatim CD-R, For Recording Music, Live It! "

Nu har leverandøren meddelt at de ikke har dem, og om hvorvidt jeg vil
købe andet for pengene eller fuldføre ordren uden ovenstående.

Så er mit spørgsmål: Kan jeg ikke bare købe alm. CD til at brænde på,
eller er lyden markant dårligere end på "audio-cd" ?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Mikkel Westh

Dato : 01-08-05 20:05

"Lone Schmidt" <mailloneFJERN@netscape.net> wrote in message
> [...]
>
> Så er mit spørgsmål: Kan jeg ikke bare købe alm. CD til at brænde på,
> eller er lyden markant dårligere end på "audio-cd" ?

Da musikken bliver lagret digitalt, er lydet ikke det mindste forbedret.
Audio-CDer er beregnet til anlæg, som har indbygget brænder. Så kan man
f.eks. brænde direkte fra kassette eller radio til CD.
Hvis du bare skal brænde nogle CD'er med musik fra iTunes, til brug i dit
anlæg, i bilradioen, eller i en discman, kan du købe lige de CD-medier du
har lyst til.

Jeg kan dog på det varmeste anbefale dig Verbatim. Har aldrig haft problemer
med dem i nogle af de 3 brændere jeg har haft, og heller aldrig problemer
med læsningen i diverse apparater.

Mvh. Mikkel

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-05 22:20

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Så er mit spørgsmål: Kan jeg ikke bare købe alm. CD til at brænde på,
> eller er lyden markant dårligere end på "audio-cd" ?

Det er den ikke - hold dig fra de hersens auio-CD'er de er hundedyre
og i bund og grund kun beregnet for Cd optagerer til stereoanlæget,
der ikke kan optage på almindelige billige data skiver.
Bare køb en billig pakke... Det er muligt din afspiller hvis den er af
ældre dato ikke kan afspille CD-RW skiver.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Lone Schmidt

Dato : 02-08-05 05:16

> [...]
> Bare køb en billig pakke... Det er muligt din afspiller hvis den er af
> ældre dato ikke kan afspille CD-RW skiver.

Tak for Jeres svar, så kunne jeg komme videre i den sag

Jeg har nu bestilt nogle alm. CD´ere nu (Verbatim CD-R 52x Full surface
printable 50 stk Cakebox,700Mb/80min/52x Photo Quality Print Surface)

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone