2 spørgsmål om printer og hvilket netværk!
Fra : jd

Dato : 05-06-01 08:49

Jeg har 3 computere forbundet i et lille netværk via en Cisco770series, jeg
har aldrig kunnet få PC1 til at skrive ud på PC2 hvor printeren er
tilsluttet, men PC3 kunne godt, selvom alle indstillinger hvar ens.
Nu har jeg så lavet om i netværksindstillingerne så alle 3 computere kører
via Microsoft netværk på det primære netværks logon, nu kan hverken PC1 ell.
PC3 skrive ud til PC2.
Er der en der kan fortælle mig hvilkenetværks indstillinger jeg bør bruge
(Microsoft netværk, Family logon ell. Windows logon?
Og hvordan jeg evt. kan dele printeren med de andre to computere (jeg bruger
ikke printeren meget på PC1 og 3, så jeg vil ikke investere i en printer hub
ell. hvad sådan en nu hedder, men det ville være fint hvis man får brug for
det)
Jeg har også forsøgt at installere printeren som en netværks printer men kan
ikke finde drivere til det, så printeren er installeret på hver enkelt
maskine og den er delt på host maskinen, og jeg har på de 2 maskiner valgt
port \\PC2\hp (fandt jeg i "gennemse" og det er det korrekte navn)
Jan

Fra : PeterM

Dato : 05-06-01 18:55

Hej

Et Microsoft Windows netværk skulle være OK.
Har du enablet fil og printerdeling på alle 3 maskiner ?
Hvilken protokol bruger du - IPX eller TCP/IP ellerNetBeui ?
Hvis IP - samme segment ?
Er arbejdsgruppen den samme ?

mvh Peter

Fra : jd

Dato : 05-06-01 20:14

"PeterM" <pmarker@stones.com> skrev i en meddelelse

> Har du enablet fil og printerdeling på alle 3 maskiner ?
Ja
> Hvilken protokol bruger du - IPX eller TCP/IP ellerNetBeui ?
TCP/IP
> Hvis IP - samme segment ?
? jeg har ikke defineret nogen IPadresser, men valt "Tildel" (hvis det er
det du mener)
> Er arbejdsgruppen den samme ?
Ja (WORKGROUP)

Og de kører alle sammen Win98 printeren er en HP710C
Jan

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-06-01 20:47

> [...]
> maskine og den er delt på host maskinen, og jeg har på de 2 maskiner valgt
> port \\PC2\hp (fandt jeg i "gennemse" og det er det korrekte navn)

Kan du se den ?, altså via andreComputere\\PC2 ?

Ellers prøv at installere den lokalt og sæt LPT til f.eks. LPT3

Og ´skriv i commandolinie

NET USE LPT3: \\PC2\HP

MVH
Thomas J.

Fra : jd

Dato : 05-06-01 21:52

> Kan du se den ?, altså via andreComputere\\PC2 ?
Ja jeg kan se printeren under andre computere
> Ellers prøv at installere den lokalt og sæt LPT til f.eks. LPT3
På den computer hvor printeren er sidder der en lpt3 som virker virtuelt for
min infrarøde port.

Jan

Fra : jd

Dato : 06-06-01 16:28

HJÆÆLLLPPP.
Har nu prøvet de nedenstående forslag, uden held, er der andre forslag?

Det ender med at jeg må koble en printer til hver enkelt maskine

Jan

Fra : rea

Dato : 06-06-01 17:52

"jd" wrote...
> HJÆÆLLLPPP.
> Har nu prøvet de nedenstående forslag, uden held, er der andre forslag?

> Det ender med at jeg må koble en printer til hver enkelt maskine

Det skal da ikke være nødvendig.
du skal kun installere printeren på din "server", og dele denne der.
Deretter installerer du din printer på "klienetene" fra serveren.
skal ikke være nødvendig å bruke installasjons disk eller lignende, på
klientene
Ditt problem må være på dine netveksprotokoller, eller på delingen.

hilsen
rea

Fra : jd

Dato : 06-06-01 18:24

> [...]
> klientene
> Ditt problem må være på dine netveksprotokoller, eller på delingen.

Så langt så godt, men jeg har efterhånden prøvet alle indstillinger, men kan
stadig ikke få det til at virke.
Hvordan skal netværksprotokollerne indstilles, er der en der har et
tilsvarende netværk hvor det virker, det er det jeg er ude efter, da jeg
åbentbart ikke selv kan få det til at virke.

Jan
(Der kalder sig Amatør med stort A, til han får det til at virke

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-06-01 18:37

Således skrev "jd" <dosdal@netscape.net> i dk.edb.netvaerk Wed, 6 Jun
2001 19:24:13 +0200:

>Hvordan skal netværksprotokollerne indstilles, er der en der har et
>tilsvarende netværk hvor det virker, det er det jeg er ude efter, da jeg
>åbentbart ikke selv kan få det til at virke.

Kan en HP 710 C overhovedet deles?

Min HP720 C, som er den samme printer, stort set, kan svjh *ikke*
deles over netværk.

Hvad siger din dokumentartion?

Knud
--
I'm a Fun Guy from Yuggoth.

Fra : jd

Dato : 06-06-01 20:02

> Kan en HP 710 C overhovedet deles?
>
> Min HP720 C, som er den samme printer, stort set, kan svjh *ikke*
> deles over netværk.
>
> Hvad siger din dokumentartion?
>
> Knud

Jeg har haft den delt på en anden maskine, men har sat en ny op, det skal
lige siges at den gamle kørte WIN95 og den hvor printeren er på kørte/kører
WIN98 (har ikke lavet om på den), nu kører alle WIN98.
Den ene af de tre som også kørte WIN98 (har ikke lavet om på den) har aldrig
kunnet printe til den.
Jeg kan på alle computere se printeren, men ikke få forbindelse til den.
Jeg har nu prøvet at installere den som REA skrev, men nu mangler den 2
filer, som jeg ikke kan finde nogen steder heller ikke på nettet, er der
nogen der har dem liggende? det er:
HPFlmn.dll
inc.hpi

Jan
Der går ned og ser fjernsyn, inden der ryger 3 PC'ere ud fra første sal

Fra : rea

Dato : 06-06-01 22:00

"jd" <dosdal@netscape.net> wrote...
> filer, som jeg ikke kan finde nogen steder heller ikke på nettet, er der
> nogen der har dem liggende? det er:
> HPFlmn.dll
> inc.hpi

Del din C stasjon på serveren og hent filene fra C:\ windows mappen der
etter installasjonen bør du deactivere delingen på C stasjonen igjen

det du evnt kan gjøre er å ta screen-shoots over alle dine netprotokoll
innstillinger
så poste disse til en webside
og gi oss linken her.
svaret kan jo være så enkelt at ingen tenker på det og ;)

hilsen
rea

Fra : jd

Dato : 07-06-01 18:15

> Del din C stasjon på serveren og hent filene fra C:\ windows mappen der
> etter installasjonen bør du deactivere delingen på C stasjonen igjen

Jeg har heller ikke filerne liggende der!

> det du evnt kan gjøre er å ta screen-shoots over alle dine netprotokoll
> innstillinger
> så poste disse til en webside
> og gi oss linken her.

Her ligger billederne
www.dosdal.dk/printer.htm

> svaret kan jo være så enkelt at ingen tenker på det og ;)

Ja, sådan er det jo mange gange.

Jan

Fra : rea

Dato : 06-06-01 21:55

"Knud Winckelmann" wrote...

> Kan en HP 710 C overhovedet deles?

> Min HP720 C, som er den samme printer, stort set, kan svjh *ikke*
> deles over netværk.

Alle printere kan da deles,
hva er det som gjør at din printer ikke kan deles?

hilsen
rea

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 06-06-01 22:33

Således skrev "rea" <rein-and@online.no> i dk.edb.netvaerk Wed, 6 Jun
2001 22:55:04 +0200:

>Alle printere kan da deles,

Ikke nødvendigvis.

Jeg har været ude for flere windowsprintere, som først kom til det, da
det decideret kom understøttelse for det i driveren.

>hva er det som gjør at din printer ikke kan deles?

Alt det software, som skal installeres før at det overhovedet virker.

Husk, meget af funktionaliteten ligger i selve driveren og det er
computeren, der trækker læsset i dette tilfælde.

Og så har jeg lige fundet et svar på HPs side.

<http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_doc.pl?SNI=dj710c&LC=printers&Tfile=bpd06280>

"Networking Options Not Supported"

Kort fortalt, nej, det kan ikke lade sig gøre.

Knud
--
Blutarsky's Axiom:
Nothing is impossible for the man who will not listen to reason.

Fra : jd

Dato : 07-06-01 14:27

Knud, tror du ikke der menes at det ikke er muligt at sætte netkort i
printeren? for printeren har været delt på den gamle computer som jeg skrev
i en foregående indlæg.

Og Rea, jeg tager nogle screenshoot i aften og lægger dem på
http://www.dosdal.dk/printer.htm

Jan

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 07-06-01 17:58

Således skrev "jd" <dosdal@netscape.net> i dk.edb.netvaerk Thu, 7 Jun
2001 15:26:33 +0200:

>Knud, tror du ikke der menes at det ikke er muligt at sætte netkort i
>printeren? for printeren har været delt på den gamle computer som jeg skrev
>i en foregående indlæg.

Det kan godt være.

I produktbladet står det at

"Shared network printing not supported"

hvilket jeg forstår som at den overhovedet ikke kan deles.

Jeg forsøgte at sætte min 720 op i går og det eneste jeg får ud af det
er at min klientmaskine brokker sig stort over at der ikke er kontakt
til printeren via paralelporten.

Hvis du kan få det til at virke (igen), så lad os da endelig vide
hvordan det foregår, for det er ærligt talt noget, der har irriteret
mig længe.

Knud
--
dAMN, SOMEONE HAS STOLEN MY cAPSLOCK KEY

Fra : jd

Dato : 07-06-01 18:08

> Hvis du kan få det til at virke (igen), så lad os da endelig vide
> hvordan det foregår, for det er ærligt talt noget, der har irriteret
> mig længe.

Jeg har stadig den gamle computer stående, så ved lejlighed vil jeg
"montere" den igen og se hvad der står i indstillingerne, men det der
forvirre mig lidt er at den kører med Win95 og at jeg aldrig fik min tredie
computer med Win98 til at dele printeren, man skulle jo gå udfra at 98 var
bedre end 95.
Jeg skal nok prøve at huske at lægge billederne ud på siden når jeg får det
gjort.

Jan