Fremmede hankatte der strinter
Fra : 2Bak

Dato : 05-06-01 08:35

Mit badeværelsesvindue står åbent i sommerhalvåret.
I nat har der været en hankat inde og strintet på mit badeværelse. Det sker
fra tid til anden...
Det stinker ! Jeg har en smuk hunkat, som får p-piller. Hun løber selv ude
om natten. Hankattene er åbenbart ude efter hende.
Hvordan kan jeg holde hankattene væk fra vores baggård? Jeg bor midt i en
by, så jeg kan ikke finde ud af, hvor hankatten kommer fra.
Vil det hjælpe at sterilisere min kat? Virker "gå-væk-kat"-spray?
Jeg er så træt af det, at jeg faktisk overvejer at skille mig af med min kat
for at undgå det.
Jeg er mildelst talt rasende på de de katteejere, som lader deres liderlige,
ikke-kastrerede hankatte løbe rundt og forpeste livet for os andre.
Jeg er dog godt klar over, at vi ikke kan kastrere samtlige hankatte, for så
avles der ikke flere killinger. Men det er alligevel træls...

Fra : Gitte J.L

Dato : 05-06-01 09:00

At du overvejer at skille dig af med din kat pga. problemet, i stedet for fx at
lukke vinduet til badeværelset (indlysende løsning) om nattten resulterer i een
tanke hos mig:

Hvad Søren har dog fået dig til at anskaffe dig en kat i første omgang?

At du bare så meget som overvejer at kassere din kat som var den et stykke tøj,
en svamp eller en stegeso...jeg fatter det ikke. Kan vinduet ikke lukkes i
sommerhalvåret????
Drop p-pillerne, få hende steriliseret og hold hende på din egen
grund....hun kan også være til gene for andre (lort i folks sandkasser, døde
fugle på plænerne, mjaven foran folks vinduer etc.). Og jo, jo flere han- og
hunkatte der kastreres/steriliseres jo bedre ... der er så mange uden mulighed
for et ordentligt hjem allerede, at enhver killing kan opfattes som "en killing
for meget"!
- Gitte

Fra : 2Bak

Dato : 05-06-01 10:01

Lad vær med at antyde, at jeg ikke er god ved min kat og holder af den...
Hvordan skulle jeg kunne holde hende på min egen grund, når hun er udekat?

Fra : Gitte J.L

Dato : 05-06-01 10:13

Hvis du har have kan du indhegne den, det er der andre der gør...mine katte
kommer kun ud i sele hver dag, indtil jeg får en have der kan indhegnes.
Jeg antyder ikke at du ikke er god ved katten, men jeg er lettere fortørnet
over, at du faktisk overvejer at skille dig af med katten fremfor at prøve de
mest indlysende løsninger som fx at holde vinduet lukket eller sætte net op.
-Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-06-01 10:03

Hej

Har du overvejet et net foran vinduet?
På den måde er det kun, den friske luft der slipper ind.

Joan

Fra : 2Bak

Dato : 05-06-01 10:05

Tak for ideen. Det vil jeg overveje...
Men mit spørgsmål vedr. "gå-væk-kat"....?
Er der nogen, der har et bud på dette?

Mine naboer i ejendommen klager også over kattelugt i gården, så jeg skal
have gjort noget ved det....

Fra : Gitte J.L

Dato : 05-06-01 10:15

I kan iøvrigt også tage kontakt til Kattens Værn eller Inges Kattehjem...en
del af generne kan komme fra herreløse katte....dem er der en del af i
byerne.
- Gitte

Fra : Nina

Dato : 05-06-01 12:27

Men mit spørgsmål vedr. "gå-væk-kat"....?
Er der nogen, der har et bud på dette?

Ja, hvis det virker på fremmede katte mon så ikke det også virker på din
egen. .... og det er vel ikke det der er meningen.
Hilsen Nina

Fra : CAMILLA BAIRD

Dato : 05-06-01 18:55

Hej

Lav en netramme til vinduet. "Gå væk kat" virker sjældent. Jeg vil absolut råde dig til at kastrere/sterilisere, da p-piller ikke er 100 % sikre som prævention, og da de kan forårsage bl.a. kræft og diabetes.

Hvis din kat er nautraliseret, kan naboerne heller ikke sige, det er din kat der tiltrækker hankattene.

Nina El Falaki
feca@edb.dk
www.feca.dk

Fra : 2Bak

Dato : 05-06-01 21:26

OK. Betyder sterilisation, at hunkatten ikke kommer i løbetid, og dermed
ikke tiltrækker hankatte, fx ved dufte etc..??

Fra : CAMILLA BAIRD

Dato : 05-06-01 23:05

Japp

I virkeligheden er det en kastration, men uvist af hvilken grund siger man ofte sterilisation om hunkatte.

På min hjemmeside under "alment kattestof" under "neutralisering" kan du læse mere.

--
Nina El Falaki
feca@edb.dk

Fra : mmp

Dato : 15-06-01 14:28

HÆHÆ - Her er midlet mod strintende hankatte.
Selv en neutraliseret hunkat tiltrækker hankatte Specielt de unge
uerfarne, som åbenbart ikke helt har fanget ideen.
Vi har løst det med at tale dyrenes sprog. Strint, helst en mand, dit
territorium af med mellemrum. Det virker 100%. Hankattene lugter, at
territoriet er besat, hunkatten er snupset - og så går de UDEN at strinte.

Fra : Gitte J.L

Dato : 14-06-01 17:39

Har du set ... jeg tror den hedder "ulvenes land", hvor en forsker i lang tid
bor på en ø op og ned af et ulvepar (meget trist men også morsom film)? Han
pisser også sit territorium af på den måde en dag ... efter at have drukket
mange liter the
Der har sjovt nok ikke været een strintende hankat på vores terasse siden Labn
og Freja er begyndt at komme ud i sele ... der kom ellers engang imellem en stor
fed sort/hvis hankat før og afsatte sin "duft" på vores rude (mens Laban rasede
indenfor).
-Gitte

Fra : Michael

Dato : 05-06-01 21:45

> [...]
> Jeg er dog godt klar over, at vi ikke kan kastrere samtlige hankatte, for

> avles der ikke flere killinger. Men det er alligevel træls...

Hej.

net-ramme på vinduet er helt klart at foretrække, det holder jo også myg og
andet kryb ude .

med hensyn til kastrater så er det ikke alle der holder op med at strinte,
vi har selv en her i bebyggelsen som stadig tror han er HANkat og han lugter
stadig meget ( ca. 3-4 år siden det sagde snip snip ) vi kan ikke lade vores
steriliseret hunmis rende ude pga. den hanmis, det er som om hun stadig
tiltrækker hankatte så nu er hun indemis for hendes egen skyld, ( hanmis kan
være lidt ond ) vores hunmis blev Steriliseret for næsten 3 år siden.

hilsen Myr

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-06-01 18:42

så er der jo også den fordel ved sterilisation at de ikke "hunkattene altså"
svinger så meget i humøret og de bliver mere kælne og det er jo en god ting
når vi taler hunkat som oftest er "lidt" reserverede...;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa