Hvor lille kan en Gulplade bil være?
Fra : Christian

Dato : 01-08-05 08:46

Hej,

Jeg overvejer om jeg skal købe en gulplade bil til mine mange firma km.
Jeg kører ca 50.000 for firmaet om året efter statens takster og det
skal derfor være en økonomisk dieselbil. Hidtil er det foregået i en
Yaris diesel, men den er vel for lille til at få på gule plader...?

Hvilke gulplade biler kan opfylde et krav om ca. 18 km/l ved 130 km/t,
og lavt værditab?

Christian

Fra : Q

Dato : 01-08-05 11:15

"Christian" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Yaris diesel, men den er vel for lille til at få på gule plader...?
>
> Hvilke gulplade biler kan opfylde et krav om ca. 18 km/l ved 130 km/t,

VW Caddy... Groft sagt en Golf som postbil... versionen med 1.9 TDI motor
koster såvidt jeg husker omkring 140K incl. moms på gule plader.. Jeg
prøvekørte den da jeg var på bilshopping i foråret - absolut en fin vogn..

Varerummet var bare i underkanten til det jeg skulle bruge en varebil til,
så jeg endte med en brugt Hiace, som absolut ikke går 18 km/l

/peter

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-05 11:28

On Mon, 01 Aug 2005 09:45:47 +0200, Christian <none@none.dk> wrote:

> [...]
>Yaris diesel, men den er vel for lille til at få på gule plader...?
>
>Hvilke gulplade biler kan opfylde et krav om ca. 18 km/l ved 130 km/t,

Du kan da få en Yaris Verso på gule skilte - endda med en totalvægt
under 2000 kg, så "strafafgiften" for privat brug er 900-1000 kr om
året i stedet for de 5040,- som det koster for en bil over 2000 kg
totalvægt. Desværre koster sådan en fætter så næsten det samme som sin
"fætter" på hvide skilte, når moms osv. er betalt. Prisforskellen er
ca. 15-18 K. (faktisk koster den ca. det samme som en Sportsvan) Så
personligt ville jeg beholde mit bagsæde og køre videre og håbe på,
den holder til at køre 500 tkm.
Jeg har da set både Punto, Saxo og Fabia på gule plader, men jeg tror
ikke rigtig, det hænger sammen for privatpersoner.
Registreringsafgiften er væsentligt lavere for biler med totalvægt
over 2000 kg end under, derfor også forskellen i "strafafgift".

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Mogens

Dato : 01-08-05 17:42

On Mon, 01 Aug 2005 09:45:47 +0200, Christian <none@none.dk> wrote:

>Hvilke gulplade biler kan opfylde et krav om ca. 18 km/l ved 130 km/t...

Check selv hér: www.biltorvet.dk/erhverv/fabrikat.asp
Evt. efterfulgt af dette link: www.hvorlangtpaaliteren.dk

Mvh
Mogens

Fra : Christian

Dato : 01-08-05 19:19

Mogens wrote:

> Check selv hér: www.biltorvet.dk/erhverv/fabrikat.asp
> Evt. efterfulgt af dette link: www.hvorlangtpaaliteren.dk
>
> Mvh
> Mogens
Det er jo netop den slags analyser, som bringer een på afveje....En
Yaris 1.4 diesel med 70 HK går kun ca 18 km/l ved 130 km/t.... det samme
som en Corolla 2.0 Diesel med 116HK.

Fra : Mogens

Dato : 01-08-05 19:18

On Mon, 01 Aug 2005 20:18:45 +0200, Christian <none@none.dk> wrote:

>Det er jo netop den slags analyser, som bringer een på afveje

Analyser? - det er jo lov.
Altså det officielle tal, der danner baggrund for betalingen til
staten

Mvh
Mogens