Skriv til Khatami
Fra : Muddley

Dato : 01-08-05 08:02

www.president.ir/email/

På ovenstående link kan man skrive en mail til Irans præsident Khatami og
fortælle ham hvad
man mener om hans politik, med dødsstraf og undertrykkelse af kvinder og
anderledes tænkende.

Han læser det sikkert ikke, men så kan han da i det mindste få en fyldt
mailbox hver morgen.

Jeg personligt vil kommentere hængningen af 2 mindreårige drenge forrige
uge.

I dont like mondays.

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 12:37

Muddley <kvn62@mail.dk> skrev:
> [...]
>mailbox hver morgen.
>
>Jeg personligt vil kommentere
>hængningen af 2 mindreårige drenge forrige

Her i dk.politik findes folk, der mener at danskere skal slå
muslimer ihjel for mindre ... Kan du ikke sende dem en hilsen
også?

Fra : Muddley

Dato : 01-08-05 13:02

"Peter Bang (slet MTJ6D)" <peterbang@MTJ6Dprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Her i dk.politik findes folk, der mener at danskere skal slå
> muslimer ihjel for mindre ... Kan du ikke sende dem en hilsen
> også?

Mindre end hvad.?

Hvis jeg havde Bush's e-mail kunne han sgu' også lige få et par ord med på
vejen.
Jeg har såmænd ikke så meget imod muslimer, bare de ikke laver terror,
massevoldtægter
snyder i deres forretninger, udøver vold mod andre og er fordømmende mod
ikke muslimer.

Jeg har flere muslimske venner, de er alle tiders, men et ikke så lille
mindretal ødelægger
desværre en masse for andre.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 01-08-05 15:47

"Muddley" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har flere muslimske venner, de er alle tiders, men et ikke så
> lille mindretal ødelægger desværre en masse for andre.

Uden at blive for privat kunne jeg vil spørge:
Hvordan alletiders?

Er de loyale overfor det demokratiske samfund, vi/de/du lever i?

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 16:05

Lyset*For* Enden <liguster@hækken.dk> skrev:
>"Muddley" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Uden at blive for privat kunne jeg vil spørge:
>Hvordan alletiders?
>

>Er de loyale overfor det demokratiske samfund, vi/de/du lever i?

De opfører sig vel normalt og passer deres ting.

Eller er du typen der stiller folk den type spørgsmål ... er du
loyal over for det demokratiske samfund .... du må være populær :)

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 01-08-05 17:06

"Peter Bang (slet FS91B)" <peterbang@FS91Bprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11229089080.064510913737319@dtext.news.tele.dk...

> så

> De opfører sig vel normalt og passer deres ting.

Muhamedaner normalt?

Er de "alletiders venner" fordi de opfører sig normalt?

Der må da være et eller andet der gør dem alletiders.

> Eller er du typen der stiller folk den type spørgsmål ... er du
> loyal over for det demokratiske samfund .... du må være populær :)

Jeg stiller ikke direkte spørgsmålet, men er de íkke det,
er de jo mine fjender - og altså ikke mine venner!

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 17:43

Lyset*For* Enden <liguster@hækken.dk> skrev:
>"Peter Bang (slet FS91B)" <peterbang@FS91Bprivat.dk> skrev i en
>meddelelse news:11229089080.064510913737319@dtext.news.tele.dk...

>Muhamedaner normalt?

Du har altså en eller anden standard for, hvad der er normalt for
ca. 1.3 mia mennesker?? .... spændende.

Det normale er vel netop at folk er forskelligartede. Eller bilder
du dig selv ind, at hvis man er muslim, så er det eneste der udgør
ens person???

Ligesom at hvis man er græker, eller kristen, eller dansker, eller
buddhist, så er det det eneste man er???

Har du stadig s/h-fjernsyn??

>Er de "alletiders venner" fordi de opfører sig normalt?
>
>Der må da være et eller andet der gør dem alletiders.

Venner er vel venner af så mange årsager. Hvad med "Hvad rager det
egentlig dig? Pas dit eget lort."??

populær :)

>Jeg stiller ikke direkte spørgsmålet, men er de íkke det,
> er de jo mine fjender - og altså ikke mine venner!

Er de ikke hvad?!? ... Er du fuld?

Der er ingen der har påstået, at det er dine venner. Du aner jo
ikke hvem de er. Men jeg formoder, at hvis du ikke ved hvem folk
er, så er det dine fjender.

Du må have haft det pragtfuldt i skolegården.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 01-08-05 18:10

"Peter Bang (slet DRQ4R)" <peterbang@DRQ4Rprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11229147710.851455412411017@dtext.news.tele.dk...

> [...]

> Det normale er vel netop at folk er forskelligartede. Eller bilder
> du dig selv ind, at hvis man er muslim, så er det eneste der udgør

En stor del at en muhamedaners personlighed udgøres jo af denne
"religions"
særprægende holdninger og adfærd.

> Ligesom at hvis man er græker, eller kristen, eller dansker, eller
> buddhist, så er det det eneste man er???

Sikkert ikke, men man tillægger sig jo de samme egenskaber som dem man
er " i båd med",
og det som man erklærer sig til, ellers var der vel ingen grund til at
gøre det.

> Har du stadig s/h-fjernsyn??

Hva´ rager det dig!

> Venner er vel venner af så mange årsager. Hvad med "Hvad rager det
> egentlig dig? Pas dit eget lort."??

Det havde da være helt OK, jeg spurgte jo om der var for privat, ikke.

> populær :)

> Er de ikke hvad?!? ... Er du fuld?

Kan du ikke læse sammenhængende?
I Pap: Er de ikke loyale overfor det demokratiske samfund jeg lever i,
er de IKKE mine venner, eller sagt på en anden måde:
Er de erklærede tilhængere af et totalitært styre - er de ikke mine
venner, men
mine direkte fjender, som jo tyskerne var under krigen.

Men nu som i dag findes der jo kollaboratører.

> Der er ingen der har påstået, at det er dine venner. Du aner jo
> ikke hvem de er. Men jeg formoder, at hvis du ikke ved hvem folk
> er, så er det dine fjender.

Jeg ved at erklærede muhamedanere ikke er mine venner.

> Du må have haft det pragtfuldt i skolegården.

Da jeg gik i skole var der ikke mange muhamedanere i danmark,
så ja, jeg havde det pragtfuldt.

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 18:31

Lyset*For* Enden <liguster@hækken.dk> skrev:
> [...]

Du er jo rablende vanvittig ... farvel.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 01-08-05 18:59

"Peter Bang (slet YABV0)" <peterbang@YABV0privat.dk> skrev i en
meddelelse news:11229176800.48437362694262@dtext.news.tele.dk...

> Du er jo rablende vanvittig ... farvel.

Ja, du har jo fået svar på dine spørgsmål så
farvel med dig.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 19:12

"Peter Bang (slet DRQ4R)" <peterbang@DRQ4Rprivat.dk> wrote in message

> [...]
> ens person???
>
> Ligesom at hvis man er græker, eller kristen, eller dansker, eller
> buddhist, så er det det eneste man er???

Du KAN stadig ikke forstå, er der er en væsentlig forskel, muslimer føler
sig solidariske med deres "umma", og ofte mere end de gør over for det land
de lever i. Hvis vi følte på samme måde, så ville det største problem i
Danmark i de sidste 20 år have været drabet på et par millioner kristne i
Sydsudan. Muslimer i Storbritanien er mere optaget af hvad er sker med
muslimer i Kashmir og Tjetjenien, end de er i at deres uddannelse i England
hænger langt bagefter andre minoriteters, iflg undersøgelser der.

Du er åbenbart en af dem som ikke overhovedet kan fatte at folk kan tænke
anderledes end en sekulær typedansker, men for mange mennesker betyder deres
religion alt, og hvilket land de lever i er underordnet, - det kender vi
overhovedet ikke og derfor tror folk som Peter Bang, at sådan kan man slet
ikke tænke.

Prøv dog at hoppe ud af dine forudfattede meninger, og læs nogle af de
myriader af artikler som forklarer hvordan det hænger sammen. - Er du en af
dem som er opdraget med, at enhver mening kan være lige så god som en anden,
og alle kulturer er lige gode? Som man jo har dyrket sinden ca 1970 i
skolerne.

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 20:43

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> skrev:

>"Peter Bang (slet DRQ4R)"
> [...]

Via dine mange studier kan du altså uddrage hvem og hvad 1,3 mia
mennesker er solidariske med ... der findes brancher der vil
betale kassen for din evne til segmentering. Er du blevet
kontaktet? Og hvis nej, hvorfor ikke.

Til din orientering kan jeg meddele at jeg i høj grad er væsentlig
mere soilidarisk med ligesindede i Øvre Volta, end med en
tilfældig dansker. Det kunne aldrig falde mig ind, at bakke op om
noget, blot fordi det er dansk. Jeg foretrækker til hver en tid at
spendere tid på en lykkelig araber, fremfor en mavesur,
mindreværdskompleks, blegfed, xenofobisk, perfid dansker. Når DF
taler om, at 'vi danskere' synes dit og dat, så brækker jeg mig.
Og må minde mig selv om, at Pia og de andre dieselmekanikere kun
har samtykke fra ca 12 pct af befolkningen. Der er altså 88 pct,
de har valgt hende fra. Med rette.

Hvis vi følte på samme
>måde, så ville det største problem i
>Danmark i de sidste 20 år have været
>drabet på et par millioner kristne i
>Sydsudan.

Hvem er vi??? Du aner intet om, hvad folk føler og mener. Jo,
rygklapperne i partiet måske ... men 'vi'????

Muslimer i Storbritanien er
> [...]

Det er forkert, Knud. NOGEN er. Ligesom nogen danskere har hovedet
så langt oppe i deres egen røv, at de glemmer at livet består af
andet end religion. Muslimer foretager sig andre ting, end at
terpe Koranen. Det skulle du måske også prøve.

>Du er åbenbart en af dem som ikke
> [...]

Du aner intet om mit kendskab til andre kulturer, religioner og
stridigheder i den forbindelse. Det ville klæde dig hvis du
forholder dig til din egen smalle viden. Og samtidig undlader at
belemre alverden med hvad andre føler og mener. Du gætter jo bare,
Knud. Spil Lotto.

>Prøv dog at hoppe ud af dine
>forudfattede meninger, og læs nogle af de
>myriader af artikler som forklarer
>hvordan det hænger sammen.

Alternativet er jo at man bevæger sig ud i verden, i stedet for at
sidde og få forhøjet blodtryk over myriaderne. Prøv det.

- Er du en af
>dem som er opdraget med, at enhver
>mening kan være lige så god som en anden,
> [...]

Jeg har ikke den store førstehåndsviden om danske folkeskoler i
70erne. Min skolegang blev præget af ophold på flere europæsiske
internatinale skoler pga. min fars udstationeringer.

Min datters skole er nu ikke specielt indoktrinerende, hvad
kulturer, religion og politik angår. Egentlig har jeg indtryk af,
at den gør en dyd ud af banke noget selvtillid, selvstændighed og
virkelyst ind i ungerne. Det kan jeg kun rose.

Jeg er opdraget til at passe mine egne sager bedst muligt, og at
min mening ikke er den eneste sandhed i verden og ikke
nødvendigvis er skide interessant for alle. Jeg er opdraget til,
at løse mine egne problemer selv. Der er masser at klandre, men
kun en til at løse dem. Og så er jeg opdraget til at tale på egne
vegne, med mindre jeg har samtykke fra andre. Og tro det eller ej,
så er jeg opdraget til at perspektivering er at foretrække frem
for generelisering, ligesom at subjektivitet, sociologisk set, i
bund og grund kun kan bruges til at pille navle med.

Hvilken opdragelse er du resultat af? Vil jeg overhovedet vide
det?

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-08-05 08:50

"Peter Bang (slet RJVP7)" <peterbang@RJVP7privat.dk> wrote in message
> [...]

Du fatter stadigvæk ikke at muslimer føler anderledes for deres "muslimske
brødre" end vi føler for tilfældige kristne i Sydamerika eller Afrika.

> [...]
> mennesker er solidariske med ... der findes brancher der vil
> betale kassen for din evne til segmentering. Er du blevet

Bravo! du VIL ikke vide noget om emnet.

> [...]
> Og må minde mig selv om, at Pia og de andre dieselmekanikere kun
> har samtykke fra ca 12 pct af befolkningen. Der er altså 88 pct,

Fint at få din ideologi frem i lyset, du er mere solidarisk med en rabiat i
Øvre Volta end med fx en svag ældre person i dit hjemland, - jeg tror altså
lige at du burde tage en tur til de lande du hellere vil betale til end DK,
fx Niger, som vi jo nu skal betale millioner af kroner til, de har for to
måneder siden ophævet slaveriet, dvs de kan stadig ikke blive enige om at
gøre det, for Gud siger jo i Koranen, at det er i orden for en muslim at
holde slaver. Men du mener naturligvis at det at holde slaver, er lige så
godt som vores system baseret på menneskerettighederne, - når Allah har
tilladt muslimer at holde slaver, så skal vi andre ikke blande os.

> Hvis vi følte på samme
>
> Hvem er vi??? Du aner intet om, hvad folk føler og mener. Jo,
> rygklapperne i partiet måske ... men 'vi'????

Hvis "vi" også tænkte som en "umma", dvs at det mest væsentlige var hvordan
kristne blev behandlet rundt omkring i verden, - så ville vi jo være i oprør
hele tiden, over behandlingen af kristne i fx Pakistan, Bangladesh, Tyrkiet
og Saudi Arabien, - men det rager so en papskid hvad vores "trosbrødre"
udsættet for i andre lande, og vi fiser ikke ind på Hovedbanegården for at
dræbe nogle mennesker som tegn på at vi er sure.

> [...]
> andet end religion. Muslimer foretager sig andre ting, end at
> terpe Koranen. Det skulle du måske også prøve.

Jeg er som måske bekendt totalt irreligiøs, men det bekymrer mig
selvfølgelig at en ny gruppe mennesker i DK tror på en vanvittig bog og
hører på rabiate importerede imamer, - som får hele deres prestige fra at
kunne huske alle de vanvittige vers udenad.

> [...]
> forholder dig til din egen smalle viden. Og samtidig undlader at
> belemre alverden med hvad andre føler og mener. Du gætter jo bare,

I min smalle verden har vi mange religioner repræsenteret, i min familie er
der fem forskellige nationalitet, vi har faktisk som nære slægtninge både
jøder og muslimer. jeg gætter overhovedet ikke mht problemer med indvandring
af muslimer i vesteuropæiske lande, der er masser af artikler om hvordan det
var en kæmpefejl at tro på det multikulturelle samfund, det er efterhånden
helt mainstream-tænkning. Men sov du roligt videre, måske vil du om 40 år
vågne op, og opdage at det var det rene fis du lukkede ud i fortiden, og du
vil undre dig over dig selv.

> [...]
> bund og grund kun kan bruges til at pille navle med.
>
> Hvilken opdragelse er du resultat af? Vil jeg overhovedet vide

Nej, du vil sikkert ikke vide noget, som du ikke på forhånd er blevet
opdraget til.

Vis os dog at din fantastiske uddannelse med at "subjektivitet, sociologisk
set, kun i bund og grund kun kan bruges til at pille navle med"
Betyder det at man pr definition er anti-amerikaner, og mener at
selvmordsbombere er fine mennesker, bare deres selvmord går ud over vantro,
"korstogsmennesker"?

Fra : Muddley

Dato : 01-08-05 17:10

"Lyset*For* Enden" <liguster@hækken.dk> skrev i en meddelelse
> "Muddley" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at blive for privat kunne jeg vil spørge:
> Hvordan alletiders?
>

> Er de loyale overfor det demokratiske samfund, vi/de/du lever i?

Synes det er et halvlatterligt spørgsmål, men ja de passer deres ting og
bidrager
på lige fod med andre i samfundet.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 01-08-05 17:29

> [...]
>
> Synes det er et halvlatterligt spørgsmål, men ja de passer deres ting
> og bidrager på lige fod med andre i samfundet.

Du vil ikke svare på om de er loyale overfor et demokratisk samfund,
erklærede muslimer pr. definition ikke er tilhængere af demokrati.
Og derfor er det lidt underligt at du på den måde kan være venner med
dem, hvis du selv synes et demokratisk samfund er velfungerende i
forhold til et totalitært styre, som dine "alletiders venner" jo ville
være loyal overfor.

Men igen: Hvordan alletiders?
Er der nogle særlige egenskaber i kraft at deres tilhørsforhold til en
sådan totalitær ideologi, som gør dem - i dine øjne , til "alletiders
venner", eller har deres tilhørsforhold ingen påvirkning på dig.

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 18:42

Lyset*For* Enden <liguster@hækken.dk> skrev:
> [...]

Det er jo dig, der er ideologisk totalitær. Udtaler dig
nedsættende om mennesker du intet aner om. Du er fantast og
angstneurotisk ... eventuelt fejlmedicineret.

>Men igen: Hvordan alletiders?
> [...]

De har ikke hovedet oppe i røven. De evner at beskæftige sig med
andre emner, end solformørkelse, totalitære ideologier og
dommedagsteorier ... de har et liv. Prøv det.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 01-08-05 19:09

"Peter Bang (slet E6B7A)" <peterbang@E6B7Aprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11229183480.739411686920207@dtext.news.tele.dk...
> De har ikke hovedet oppe i røven. De evner at beskæftige sig med
> andre emner, end solformørkelse, totalitære ideologier og
> dommedagsteorier ... de har et liv. Prøv det.

Ja, vigtige emner som:

Gruppevoldtægter
Terroraktioner
Sortbørshandel
Narkohandel
Salg af ulovlig tobak & spiritous.
Æresdrab
Omskæringer
Almen drab
Dødskørsel
Røverier
Tyverier
Overfald
Snyd, løgn og bedrag.
Store anstrengelser for at få indført særregler.

Og ikke at glemme at de også skal bede 5 gange dagligt !

Ja det er så sandelig travle personer vi har fået logerende.

Sikke et liv mand, jeg er dybt misundelig, og det er endda helt legalt
altsammen set med deres øjne,
bare det sker for de vantro!

Fra : Muddley

Dato : 01-08-05 19:34

> [...]
>
> Ja det er så sandelig travle personer vi har fået logerende.
>
> Sikke et liv mand, jeg er dybt misundelig, og det er endda helt legalt

Hold da kæft, jeg startede en tråd for at fo folk til at skrive til Khatami
og fortælle at han er en idiot. Ikke for at starte en mudderkastning.

Denne NG er fandme fyldt med folk som har noget på hjertet.
Hvad hjertet er fyldt med flyder munden over med. Lort på lort bliver der
skrevet.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 01-08-05 19:45

> [...]
>
> Denne NG er fandme fyldt med folk som har noget på hjertet.
> Hvad hjertet er fyldt med flyder munden over med. Lort på lort bliver

Lort på lort er muhamedanerne skyld i.
Medierne flyder over af lort altsammen fra muhamedanerne.
Den virkelige verden flyder i muhamedanerlort til halsen.

Fra : Konrad

Dato : 05-08-05 12:00

> "Muddley" <kvn62@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Lort på lort er muhamedanerne skyld i.
> Medierne flyder over af lort altsammen fra muhamedanerne.
> Den virkelige verden flyder i muhamedanerlort til halsen.

**PLONK**

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 19:38

Lyset*For* Enden <liguster@hækken.dk> skrev:
> [...]

Har du jern på nu?

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 01-08-05 19:49

"Peter Bang (slet YIHLI)" <peterbang@YIHLIprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:11229217030.784809463104764@dtext.news.tele.dk...

> Har du jern på nu?

Er det ikke lidt for privat?
Jeg troede du havde sagt farvel og tak for i aften.

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 20:45

> [...]
>

>Er det ikke lidt for privat?
>Jeg troede du havde sagt farvel og tak for i aften.

Du skal da ikke føle dig pinlig berørt over at være seksuelt
opstemt over din åbenlyse viden om, hvad muslimer får livet til at
gå med ... Det kan jo blive smår for enhver.

Fra : Konrad

Dato : 05-08-05 12:00

> Du vil ikke svare på om de er loyale overfor et demokratisk samfund,

Jo - han svarer bare ikke det, du gerne vil have ham til at svare.

> erklærede muslimer pr. definition ikke er tilhængere af demokrati.

Sludder - de er skam "erklærede muslimer" i f.eks Indonesien og Iran -
demokratier, vel at mærke.

> [...]
> dem, hvis du selv synes et demokratisk samfund er velfungerende i
> forhold til et totalitært styre, som dine "alletiders venner" jo ville

Her ser vi et glimrende eksempel på en påstand der ophøjes til præmisse,
hvorfor det ganske enkelt er umuligt at fortsætte. Peter Bang *kan* jo ikke
svare uden at bryde præmissen, og du vil så kunne fortsætte i samme rablende
skure med at "han ikke vil svare" osv. Ovenstående er, med mindre man sætter
sig ind i de bagvedliggende præmisser, "lukket volapyk", for at sige det
diplomatisk. Man skal have en afkodningsmanual ved hånden hvis det skal give
mening. A har X som bekendt. A tilhører et demokrati. X tilhører et
demokrati. Men alle X'er er antidemokratiske, så hvordan kan A være ven med
X, når nu X alligevel er Y?

Fra : Konrad

Dato : 05-08-05 11:52

"Lyset*For* Enden" <liguster@hækken.dk> skrev i en meddelelse

> Er de loyale overfor det demokratiske samfund, vi/de/du lever i?

Er du, hr/fru anonyme?

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 05-08-05 12:31

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lyset*For* Enden" <liguster@hækken.dk> skrev i en meddelelse

> Er du, hr/fru anonyme?

Jeg er sgu ikke mere anonym en dig og de fleste her.

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 13:58

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er sgu ikke mere anonym en dig og de fleste her.

Anonym=identitetsløs. Du skriver i det skjulte, medens vi er mange der står
frem med vore navne.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 05-08-05 15:23

> Anonym=identitetsløs. Du skriver i det skjulte, medens vi er mange der
> står
> frem med vore navne.

Konrad, Kim, er lige så anonym.
samt en hel dela andre.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 16:16

> [...]
> Medierne flyder over af lort altsammen fra muhamedanerne.
> Den virkelige verden flyder i muhamedanerlort til halsen.

Det var dråben - plonk!

---
ahw

Fra : Jim

Dato : 05-08-05 16:29

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Lyset*For* Enden" <liguster@hækken.dk> skrev i en meddelelse

> Det var dråben - plonk!

Men nogle store dråber, hvis de siger 'plonk'...

J.

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 16:24

"Lyset*For* Enden" <liguster@hækken.dk> skrev i en meddelelse
> "konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Konrad, Kim, er lige så anonym.

Lige så anonym som "Lyset for enden"? De fleste ved hvem jer er, og Konrad
er skam mit navn, og jeg har tit skrevet under mit fulde navn. Men nok om
det - du må selv om at dø hen i killfiltrets glemsel...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 14:36

"Lyset*For* Enden" <liguster@hækken.dk> skrev i en
meddelelse
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er sgu ikke mere anonym en dig og de fleste her.

Konrad er ikke anonym - jeg er ikke anonym, Kim er ikke
anonym - Per Rønne er ikke anonym - hvad er dit problem?

At du er anonym undrer mig ikke med dine holdninger - du
skal bare gentage dem ud i det absurde, så ryger du til
gengæld ned i anonymitetens rækker i mit filter.

--
ahw

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 14:59

> Konrad er ikke anonym - jeg er ikke anonym, Kim er ikke
> anonym - Per Rønne er ikke anonym - hvad er dit problem?

At han ikke tør stå ved det han skriver.

> At du er anonym undrer mig ikke med dine holdninger - du
> skal bare gentage dem ud i det absurde, så ryger du til
> gengæld ned i anonymitetens rækker i mit filter.

Også her. Der kommer alligevel næppe noget fornuftigt eller uforudsigeligt
fra den kant, og staklen har sikkert været gennem hele møllen før, under
andre opfindsomme dæknavne.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-08-05 15:14

konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> [...]
> fra den kant, og staklen har sikkert været gennem hele møllen før, under

Der er faktisk nogle der samtidig bruger flere forskellige dæknavne, til
forskellige formål. Stilen afslører dem dog hurtigt ...
--
Per Erik Rønne

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 15:27

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er faktisk nogle der samtidig bruger flere forskellige dæknavne, til
> forskellige formål. Stilen afslører dem dog hurtigt ...

Ja - visse idiosynkrasier går jo igen - det er for mange mennesker svært at
strække sig ud over eller ændre deres normalniveau, hvis de f.eks ønsker at
optræde som andre. Fantast...Nå nej...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 16:15

> [...]
mennesker svært at
> strække sig ud over eller ændre deres normalniveau, hvis

Goebbelsniveauet klæder dig ikke her, Konrad. En løgn bliver
ikke mere sand af at blive gentaget i det uendelige, men den
har naturligvis den fordel at mange tror at den er sand på
grund af den psykologiske propagandavirkning, den har ved de
idelige gentagelser.

Der var vist en mere, der harcellerede over at blive
mistænkeliggjort for at have skrevet under andet navn - både
Kim (svjh) og Tina T er vist kommet på den liste - lad dog
være med at kolportere den slags historier og forplumre
debatten.

Nok kan du hævde at jeg har begået mange "dødssynder" her i
gruppen - men at udgive mig for fantasten hører ikke til
blandt disse.

--
ahw

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 16:27

> "konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> mennesker svært at
>
> Goebbelsniveauet klæder dig ikke her, Konrad.

Hvad *kan* du dig tænke på, Arne?? ) Well - den var bare *for* langt
fremme i eksempelhirarkiet til at jeg kunne lade være, her må jeg krybe til
korset - og der findes jo masser af andre eksempler. Beklager - det var en
død diskussion der ikke skal tages op igen, og som jeg ikke agter at ytee
mig videre om, men du kunne jo også bare have trukket på skuldrene. Det
fraklippede er læst og taget til efteretning.

(...)

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 16:36

> [...]
> mig videre om, men du kunne jo også bare have trukket på
> skuldrene. Det
> fraklippede er læst og taget til efteretning.

Fint -jeg synes bare at jeg er røv-træt af den beskyldning -
og er blevet revet den i næsen så mange gange, selvom det er
en fed løgn, at jeg næsten ikke orker at trække på nogen
skulder længere - det er lettere at sætte folk i filteret,
hvilket vil være synd for de debatter på et fornuftigt
grundlag vi trods alt har haft gennem tiden.

Det er tankevækkende at Per V sætter mig i sit filter,
medens folk som Tim og Jim ikke er det -men måske er det
også trættende for ham at læse om alle de pinlige ulykker
som socialdemokratiet har foretaget sig gennem tiden.

--
ahw

Fra : Konrad

Dato : 06-08-05 12:42

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det er tankevækkende at Per V sætter mig i sit filter,
> medens folk som Tim og Jim ikke er det

Det skyldes måske netop den slags slet skjulte antydninger, som jo bliver
trættende i længden.

>-men måske er det
> også trættende for ham at læse om alle de pinlige ulykker
> som socialdemokratiet har foretaget sig gennem tiden.

Nej - Du synes jo aldrig det har været trættende at høre om folks "forhold"
eller forestillinger omkring Stalin, kommunisme osv?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-08-05 13:59

> "Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i
> en meddelelse

> Det skyldes måske netop den slags slet skjulte
> antydninger, som jo bliver
> trættende i længden.

muligvis, men det er nu ikke skjulte antydninger fra min
side - tværtimod er det faktuelle forhold, jeg har påvist.
Det andet med det helt Off- Topic om hvem der har skrevet
under hvilket navn og om de overhovedet har gjort det, de
idelige beskyldninger for stalinisme, som ikke har nogen som
helst seriøs baggrund - det kan blive trættende.

Men alt andet er hykleri. Jeg sætter ikke personer der
kritiserer mig i mit filter permanent -men dem, der giver
udtryk for ekstreme fremmedhadersynstpunkter orker jeg ikke.

> Nej - Du synes jo aldrig det har været trættende at høre
> om folks "forhold"
> eller forestillinger omkring Stalin, kommunisme osv?

Ork, jo - især da disse udtalelser har to formål:
1. at nedgøre min person
2. at fjerne fokus fra den mere seriøse del af debatten som
også foregår her.

Ad 1. sætter jeg som sagt folk i mit filter i kortere eller
længere tid - ad 2. opnår jeg at forholde mig til de
standende seriøse debat uden at skulle forstyrres af de,
der kun ønsker mudderkastningen.

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-08-05 16:19

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message
> [...]
> at
> strække sig ud over eller ændre deres normalniveau, hvis de f.eks ønsker

Jeg kan ikke huske om du allerede er i hans kæmpefilter? ellers var det nok
tæt på dennegang

Fra : konrad

Dato : 05-08-05 16:40

> Jeg kan ikke huske om du allerede er i hans kæmpefilter? ellers var det
nok
> tæt på dennegang

)) Jeps - leger virkelig med ilden

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-08-05 19:17

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse

> nok
>
> )) Jeps - leger virkelig med ilden

Den useriøse Knud Larsen er i mit filter- men det er ikke
noget kæmpefilter selvom KL måske skulle fylde for to eller
flere.

--
ahw

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 05-08-05 15:38

> [...]
> til
> forskellige formål. Stilen afslører dem dog hurtigt ...

Det er der sandelig mange der gør!

I kampen mod muhamedanerne og deres udbredelse
anvendes alle midler.

--
Lort paa lort er muhamedanerne skyld i.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-08-05 17:43

> [...]
> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er der sandelig mange der gør!
>
> I kampen mod muhamedanerne og deres udbredelse

Det vil sige at I forsvarer og kæmper for Demokratiet med ikke demokratiske
midler!??

Terroren fører 3-0 ved halvleg.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 05-08-05 18:12

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> "Lyset*For* Enden" <liguster@hækken.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at I forsvarer og kæmper for Demokratiet med ikke
> demokratiske midler!??

Hvad er ikke demokratiske midler?
Hvis demokratiet vælger at bekæmpe islam med, hvad det kræver at bekæmpe
islam, så er det vel ikke udemokratisk.

> Terroren fører 3-0 ved halvleg.

Terroren fører aldrig.
For hvert terroranslag mod ikke muslimer, får vi flere point, mens
muhamedanerne ingen får.
Jeg forstår godt, at du gerne vil forsvare din islamiske kvinde derhjemme,
men det hjælper dig ikke.

J.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 05-08-05 18:48

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at I forsvarer og kæmper for Demokratiet med ikke
> demokratiske midler!??

Hvad er "ikke demokratiske" midler?

Demokrati betyder som bekendt bare en styreform hvor befolkningen har
den politiske magt og hvor beslutninger træffes ved afstemning
folkevalge
repræsentanter.

Hvis folket er enige kan alle midler tages i anvendelse.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-08-05 19:10

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er "ikke demokratiske" midler?

Alt det i *alle midler* der er uden for Demokratiske spilleregler, for Du
skrev da *alle midler*, gjorde Du ikke?

> Demokrati betyder som bekendt bare en styreform hvor befolkningen har
> den politiske magt og hvor beslutninger træffes ved afstemning folkevalge
> repræsentanter.

Ikke helt, for du glemmer grundloven og de internationale konventioner, og
nej man kan ikke bare mellde sig ud af div. konventioner, uden at det har
betydelige omkostninger for landet.

> Hvis folket er enige kan alle midler tages i anvendelse.

Nej.

--
Allan Riise

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 05-08-05 19:32

> Alt det i *alle midler* der er uden for Demokratiske spilleregler, for
> Du skrev da *alle midler*, gjorde Du ikke?

Der er intet udefor demokratiets spilleregler hvis det er demokratisk
besluttet.

> Ikke helt, for du glemmer grundloven og de internationale
> konventioner, og nej man kan ikke bare mellde sig ud af div.
> konventioner, uden at det har betydelige omkostninger for landet.

Grundloven og internationale konventioner kan laves om.

> Nej.
Siger en der støtter at et demokartisk samfund skal ernære tilhængere af
totalitære ideologier.

JO, sgu.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-08-05 19:43

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Der er intet udefor demokratiets spilleregler hvis det er demokratisk
> besluttet.

Pladder og vrøvl.
Lige så lidt at et Demokrati afsætter sig selv, Demokratisk, det er ren
teori, og kan *aldrig* lade sig gøre, netop fordi at mange af de "midler"
netop vil være udenfor Demokratisk styre, og dermed vil falde uden for hvad
Vi anser for at være Demokratisk, og for hver gang at folk som Du, advokerer
for at Demokratiets love kan bøjes, så vinder den "anden side", da vi
fjerner os mere og mere fra den frihad, og de privilegier som netop
Demokratiet er en garant for.

> Grundloven og internationale konventioner kan laves om.

Hvorved at det ikke alen er Danmark og den Danske befolkning der vælger
Demokratisk, vel?

> Siger en der støtter at et demokartisk samfund skal ernære tilhængere af
> totalitære ideologier.

???

> JO, sgu.

Nej.

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 06-08-05 11:01

> [...]

> nej man kan ikke bare mellde sig ud af div. konventioner, uden at det har

Han glemmer også de store virksomheder, rige mennesker, hensyntagen til
"allierede", medierne, "tænketanke", forskere, og tidens altid fremherskende
"meningsdannere". Befolkningen har generelt nul og nix del af den politiske
magt, reelt.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-08-05 17:50

> [...]
>
> Der er faktisk nogle der samtidig bruger flere forskellige dæknavne, til
> forskellige formål. Stilen afslører dem dog hurtigt ...

Her kunne vi lære noget af de tyske grupper.
Der er det absolut "påtalelsværdigt" ikke at underskrive med navn.
En god praksis.

Synes
Egon.

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 05-08-05 18:50

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> Her kunne vi lære noget af de tyske grupper.
> Der er det absolut "påtalelsværdigt" ikke at underskrive med navn.
> En god praksis.

Undskyld Egon (hvem fanden du så end er)

--
Jens

Fra : Egon Stich

Dato : 05-08-05 19:41

> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
>

> Undskyld Egon (hvem fanden du så end er)
>
> --
> Jens

Det kan du da se på min afsender?
MVH
Egon

Fra : Lyset*For* Enden

Dato : 05-08-05 21:40

> "Lyset*For* Enden" <liguster@hækken.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du da se på min afsender?

Og det er ganske uden betydning for mig.

Fra : Konrad

Dato : 05-08-05 11:52

> [...]
> fortælle ham hvad
> man mener om hans politik, med dødsstraf og undertrykkelse af kvinder og

Hvorfor ikke fortælle det til deres præsident i stedet? Det virker lidt mere
logisk...Nuvel - har svært ved at gennemskue hvad der gør Iran så
ekstraordinært slem. Masser af lande har dødsstraf - herunder USA, som jo
henretter langt flere end Iran. Masser af lande undertrykker kvinder -
herunder Saudi-Arabien, eller Irland. Masser af lande undertrykker
anderledes tænkende - herunder Tyskland, hvor det er ulovligt at tænke
"Hitler var en okay fyr" eller Danmark, hvor man ikke må agitere til fordel
for en sag, der i et eller andet storpolitisk forum har fået prædikatet
"terror-relateret".

> Han læser det sikkert ikke, men så kan han da i det mindste få en fyldt
> mailbox hver morgen.
>
> Jeg personligt vil kommentere hængningen af 2 mindreårige drenge forrige
> uge.

Den ret væsentlige forskel på Danmark og Iran i lige den slags sammenhænge
er, at iranerne som flest rent faktisk billiger de iranske straffe, og det
iranske straffesystem. Det samme kan man sige om USA versus Danmark - de
fleste danskere går ikke ind for dødsstraf eller 564 års fængselsstraffe
[uden mulighed for prøveløsladelse efter afsoning af 2/3 ] - men det gør
amerikanerne, og så er det vel fint for dem. Man går helt galt i byen hvis
man tror, at præstestyret har trukket et eller andet ned over ørerne på
befolkningen, eller som sådan agerer værre, end det shah-regime de afløste.