4 unge og en hund
Fra : Ham Selv

Dato : 31-07-05 23:02

Ja vi er 4 unge (2 par) der bor sammen i et hus og er blevet enige om at
skulle have en vovse.
Der er altid nogen hjemme og der er en mindre indhegnet grund med låge i
indkørslen.
Vi har snakket om bla. labrador Men hvad er der ellers af hunde med
nogenlunde samme sind?
Det skal ikke være en vagthund dog skal den kunne pase på pigerne når de er
alene hjemme, Begge vil gerne have en der vil med op i sofaen og hygenusse

OZ3BTO

Fra : Pwh

Dato : 01-08-05 05:07

Ham Selv wrote:
> Ja vi er 4 unge (2 par) der bor sammen i et hus og er blevet enige
> om at skulle have en vovse.

Hvem af jer, der bliver nødt til at værer en af jer der har ansvaret
for opdraglsen.

/Jens

Fra : BettinaP

Dato : 01-08-05 10:29

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvem af jer, der bliver nødt til at værer en af jer der har ansvaret
> for opdraglsen.
>
> /Jens

Og hvem af jer ejer hunden hvis I en dag bliver uvenner og skal skilles? En
rigtig god ide at have på plads inden da

BettinaP

Fra : Eifelvuf

Dato : 08-08-05 06:32

"Pwh" skrev d. 01-08-05 05:07 dette indlæg :

> Hvem af jer, der bliver nødt til at være en af jer der har ansvaret
> for opdraglsen.
>
> /Jens

Enig med dig Jens. Der kan ikke være 4 der bestemmer.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Tommy

Dato : 01-08-05 09:51

"Ham Selv" <ham@selv.dk> wrote in message
> [...]
> er
> alene hjemme, Begge vil gerne have en der vil med op i sofaen og hygenusse

hej oz3bto

Hvis i vil have en sofa nusse hund så er Golden Retriever mere "nusselig"
end Labrador.
Mine forældre har deres anden Lab nu og min morbror og tante deres nummer
to. Labrador vil også gerne klappe og nusse
men er ikke så tilbøjelig til at komme op af dem selv som Golden. Men ellers
er deres sind nogenlunde ens.
Dog skal I som skrevet i en anden post blive enige om hvem der er
"hovedtræner", klarlægge hvilke kommandoer i vil bruge,
hvilke regler hunden skal fungere under.
Hunden kan blive smask forvirret hvis i alle bruger forskellige kommandoer
for f.eks. "dæk"... En bruger "dæk", en anden "lig", en tredie ligge ned,
osv.
En god ide er også at deltage i noget træning med hunden. Jeg er selv meget
aktiv i Dansk Retriver Klub. I skal dog bemærke at uden DKK stamtavle er det
dog ikke sikkert at I kan deltage i træning. Men det er klart en fordel at
gå til træning både for hundens velbefindende og for jer selv. En Golden og
Labrador kommer til at kede sig uden træning og bliver hurtigt meget dovne.
Bare 3-5 minutters træning per dag er rigeligt.. F.eks trænes "gå plads"
mandag, tirsdag er "Sit", onsdag er apporterings dag osv...

Håber I kan bruge mine input til noget.

Nå ja.. Man vil efter et stykke tid ikke synes at ens Golden eller Labrador
er en vagthund fordi den er for mild, men her i weekenden var jeg kaldt på
arbejde om natten og da jeg kommer hjem igen kom der en dyb knurren mig i
møde fra vores overnusselige Golden og det stoppede ikke før jeg gav mig til
kende.. Så jeg var glad for at jeg ikke var indbruds tyv :)

Hilsen Tommy

Fra : karsten & Pia

Dato : 01-08-05 11:50

klip
> [...]
> jeg gav mig til kende.. Så jeg var glad for at jeg ikke var indbruds tyv

Ja her kan jeg også kun tilføje at vores Golden normalt er en kærlig
nussehund, der ikke kunne gøre nogen fortræd, men er jeg en sjælden gang
alene med ham om natten, så er det også knurren og rejste børster når manden
kommer sent hjem, eller nogen nærmer sig vores hus, så lidt vagthund er der
da i den.
Iøvrigt vil jeg også sige golden frem for labrador.

MVH Pia

Fra : Tommy

Dato : 01-08-05 12:30

"karsten & Pia" <xx@£.de> wrote in message
> [...]
> vagthund er der da i den.
> Iøvrigt vil jeg også sige golden frem for labrador.

Hej Pia

Det er jo så igen et spørgmål om smag og religion Jeg valgte Golden ud
fra det synspunk at jeg godt kan lide den dejlige lange bløde pels og at den
har et sind lignende Labrador.

Hilsen Tommy

Fra : Ham Selv

Dato : 01-08-05 20:20

"Tommy" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> to. Labrador vil også gerne klappe og nusse
> men er ikke så tilbøjelig til at komme op af dem selv som Golden. Men

Bliver ikke en golden flere af os har dårlige erfaringer med dem

> Dog skal I som skrevet i en anden post blive enige om hvem der er
> "hovedtræner", klarlægge hvilke kommandoer i vil bruge,
> hvilke regler hunden skal fungere under.

Nu skal den ikke lære nogen specielle komandoer .. Kommer fra hjem med hun
og enste vi har lært den er: Sit Dæk og holdkæft når de har fået gø flip

> [...]
> Bare 3-5 minutters træning per dag er rigeligt.. F.eks trænes "gå plads"
> mandag, tirsdag er "Sit", onsdag er apporterings dag osv...

Ingen hundetræning til os .. Dårlige erfaringer med bla en Svensk dansk
gårdhund

> [...]
til
> kende.. Så jeg var glad for at jeg ikke var indbruds tyv :)

Du kan tro en labrador kan være vagthund er som sagt opvokset med sådan
en og de kan nu nok både vise tænder og knurre

OZ3BTO

Fra : Pwh

Dato : 02-08-05 05:08

> Nu skal den ikke lære nogen specielle komandoer .. Kommer fra hjem
> med hun og enste vi har lært den er: Sit Dæk og holdkæft når de
> har fået gø flip

Der blev også mere ment at hunden jo skal lærer alm lydighed,
og der må i altså have en form for plan, det hjælper ikke at i hiver
i 4 forskellige retninger.
Husk på det ikke er et akvarium i skal have, det er altså en tand
mere seriøst, og er i ikke det, så lad værer med at få hund.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 02-08-05 08:01

On Tue, 2 Aug 2005 06:08:21 +0200, "Pwh"

>Der blev også mere ment at hunden jo skal lærer alm lydighed,
>og der må i altså have en form for plan, det hjælper ikke at i hiver
>i 4 forskellige retninger.

Helt alm lydighed, som f.eks at komme når man kalder...! Hvis ikke
hunden kan det, så kan det være ret lige meget med alle øvrige
kommandoer.

Og selv om du kommer fra et hjem med hund, så har du ikke automatisk
en velopdragen hund, når du selv anskaffer en... og det er så osse en
del af problematikken, for der er åbenbart ingen af jer der vil stå
som ejer af hunden. (Du har i hvert fald ikke svaret på dette endnu,
så jeg antager at I blot er blevet enige om at anskaffe en rigtig
fælleshund, som alle skal eje og ingen skal eje.)
Teoretisk er det jo fint nok, men jeg ville mene, at EN af jer bør gå
ind som ejer og tage det ansvar det nu engang er at have hund. Hvem
skal f.eks lufte hunden lige midt i en spændende film? Eller stå op
4-5 gange om natten for at hvalpen (for jeg går ud fra at I skal ha'
en hvalp) skal blive renlig? Og hvem er det der skal sørge for at
hunden bliver luftet og aktiveret når det er rigtig træls vejr?
For slet ikke at snakke om børn... Alt for mange hunde bliver
kasserede igen, når der pludselig ankommer en baby til familien, og
som unge mennesker ville det være naturligt, hvis der osse kom børn
ind i det forhold. Er det noget I har overvejet? Det er et fuldtidsjob
at have både hund og barn, og én af jer er nødt til at tage det ansvar
der følger med, ellers ville jeg fraråde køb af hund overhovedet. En
hund er jo ikke et stykke "legetøj", som blot kan bruges til at putte
ved og hygge med. Den kræver altså også noget, og det skal I gøre jer
helt klart FØR I anskaffer jer en!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 02-08-05 11:12

On Tue, 02 Aug 2005 09:01:25 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Helt alm lydighed, som f.eks at komme når man kalder...!
>Hvis ikke hunden kan det, så kan det være ret lige meget
>med alle øvrige kommandoer.

Jo, men den kan ikke læres til at adlyde alle.
En af jer SKAL ha' rollen som fører for "flokken"!

> [...]
>ud fra at I skal ha' en hvalp) skal blive renlig? Og hvem er
>det der skal sørge for at hunden bliver luftet og aktiveret

Vær nu ikke så naiv kære Leyna. De ALLERfleste la'r den gøre
indenfor om natten, og ellers har den en "dejlig" hundegård,
den kan være spærret inde i, når folk ikke lige gider...

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 drenge + 1 pige og 1 dreng.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-05 09:09

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Husk på det ikke er et akvarium i skal have, det er altså en tand
> mere seriøst, og er i ikke det, så lad værer med at få hund.

Jeg tror du har ret Jens. De skal vist lige vokse op, før de tager det
endelige skridt, og anskaffer sig en hund.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 02-08-05 18:10

> Jeg tror du har ret Jens. De skal vist lige vokse op, før de tager
> det endelige skridt, og anskaffer sig en hund.
>
> M.V.H.....Benny..

Tror ???, Benny du ved jo godt at jeg altid har ret
Jeg syntes bare at det virkede som en lidt lala beslutning
fra "Ham selv", og det gider jeg ikke bakke op omkring.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 08:12

> Tror ???, Benny du ved jo godt at jeg altid har ret
> Jeg syntes bare at det virkede som en lidt lala beslutning
> fra "Ham selv", og det gider jeg ikke bakke op omkring.
>
> /Jens

Det skal du heller ikke, bare være klar til at rykke til undsætning.
Skulle det blive aktuelt, så red hunden

M.V.H.....Benny..

Fra : Tommy

Dato : 02-08-05 12:52

> at
>
> Bliver ikke en golden flere af os har dårlige erfaringer med dem

Hvori består disse dårlige erfaringer?

> Nu skal den ikke lære nogen specielle komandoer .. Kommer fra hjem med hun
> og enste vi har lært den er: Sit Dæk og holdkæft når de har fået gø
> flip

Gø flip kan man faktisk træne væk... Gø flip indikerer også at hunden er
understimuleret og utilpasset. Men jeg synes din holdning kører mere i mod
at i bare vil have et eller andet dyr gående i jeres indhegning som skal
"tages af krogen" når man hår lyst.
Hvis man anskaffer sig en hund har man også et ansver for et levende
individ. Om det er en chihuahua eller om det er en Broholmer så har de godt
af træning. Træning vil også få hunden placeret i sin plads i flokken og
derved får man en mere harmonisk og tilpasset hund.
Men med jeres holdning burde i grave et hul i haven, fylde det op med vand
og så skaffe jer en skildpadde... Den skal man da kun huske at tage ind om
efteråret og så sætte den ud igen til forår...

> Ingen hundetræning til os .. Dårlige erfaringer med bla en Svensk dansk
> gårdhund

Igen... Hvad er den dårlige erfaring??????

> Du kan tro en labrador kan være vagthund er som sagt opvokset med sådan
> en og de kan nu nok både vise tænder og knurre

Yes det ved jeg godt... Kender også Labrador som man ikke kunne nærme sig
overhovedet fordi den havde fået tæsk med en haveslange hver gang den var
uartig efter ejers mening.
Labrador kan med den rigtige træning også blive en vagthund som kan lære at
halse på kommando samt rondere en person.

Men det der træning....... det gad I jo ikke bøvle med.

Fra : Pwh

Dato : 02-08-05 18:12

Tommy wrote:
> Men med jeres holdning burde i grave et hul i haven, fylde det op med
> vand og så skaffe jer en skildpadde...

LOL

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 08:09

> Hvori består disse dårlige erfaringer?

Det kan være, de består i, at Golden retriever, hvor mærkeligt det nu end
lyder, er hunden har har rekorden i at bide. Men om det så er hundens
skyld, det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Dem jeg har kendt, har alle
været dejlige hunde. Jeg tror faktisk, at problemet ligger i folks
opfattelse
af Golden retrievere, og at dens udseende spiller en stor rolle i sagen.
Men glem ikke, den er stadig en hund, med alle de fordele og ulemper, som
det nu måtte have.

M.V.H.....Benny..

Fra : Tommy

Dato : 03-08-05 13:33

"Benny Mortensen" <ikkenoget@brugbar.adresse> wrote in message

> [...]
> Men glem ikke, den er stadig en hund, med alle de fordele og ulemper, som

Ja det kan da være at det er derfor... Men I takt med at flere og flere
skaffer sig Golde vil bide statistikken også gå op.
Men i det trænings miljø jeg færdes hører jeg nu ikke om Golden der bider.
Og igen... Under hvilken situation har hunden bidt fra sig???

Hilsen Tommy

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-05 15:05

> [...]
> Men i det trænings miljø jeg færdes hører jeg nu ikke om Golden der bider.
> Og igen... Under hvilken situation har hunden bidt fra sig???

Ser du hvis jeg havde kunnet svare på det, så havde jeg ikke skrevet det på
den måde.
Den eneste jeg umiddelbart kender til, der fløj den pludseligt på ejerens
kone.
Selvom det er nok så skøn en hund, så har den desværre denne lidt kedelige
rekord.
I øvrigt syntes jeg bestemt ikke, der har været ret meget tale om fremgang.
Den er jo
gået rigtigt meget tilbage, i forhold til, hvor mange der var for, skal vi
sige 20 år siden.

Det andet var skrevet, fordi.... Den er jo så pussenusset, så alle voksne
tror, at den
finder sig i hvad som helst. For sådan en Goldie er jo godheden selv.... Det
tror jeg,
er en del af skylden ved en del af disse, bidulykker. Men der er dog nogle,
som
ikke kan puttes ind under denne kategori. Den før omtalte hund, tilhørte en
ret så
anerkendt hundetræner, og derfor er der selvfølgelig en gruelig masse
mennesker, som
undrer sig over, hvad der egentligt skete, og iblandt dem, træneren og hans
kone.

M.V.H.....Benny..

Fra : loni54

Dato : 13-08-05 09:08

"Ham Selv" skrev d. 31-07-05 23:02 dette indlæg :
> [...]
de er
> alene hjemme, Begge vil gerne have en der vil med op i sofaen og

husk at det ikke altid er en have der er afgørende for om i kan have en
hund, en lab. / retriver er jagthunde og det er ikke nok med en have.
mulighed for hunde i en vis størrelse er springer spaniel, cocker
spaniel, visse terrier racer , collie, pudler, border collie men kig på
D.K.K`s hjemmeside og læs om de forskellige racer
www.dansk-kennel-klub.dk
men husk at en hund underordnet str. skal motiveres og det er ikke nok i
en have, og efterlad ikke hunden i en have alene, lav en hundegård til
den hvis det er meningen at den skal være ude når i ikke er hjemme, der
er for mange muligheder for at komme til skade i en have.
pøj pøj med at finde lige nettop jeres hund

http://www.kandu.dk/

Fra : Tøsen

Dato : 21-08-05 20:42

"loni54" <loni54.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er for mange muligheder for at komme til skade i en have.
> pøj pøj med at finde lige nettop jeres hund

Hunden er fundet Det blev en 5 år gammel labrador som vi "reddede" fra
sprøjten
Familien havde fået et barn Der desværre viste sig at have allergi så
hunden måtte afsted

Nu bor den så her ved os og til sygenladen nyder den det 110%
Den har ~130m2 hus at bevæge sig i en kat at lege med og en stor indhegnet
have
Der er lem i døren så den bestemmer selv om den vil være ude eller inde
pånær når vi ikke er hjemme så er der lukket.
Ellers står den dagligt på gåture i skoven både med og uden snor.
Den er meget velopdraget og lyster de alm. ting så som sit dæk kom
m.m. og den kan søge spor
Jeg kunne ALDRIG finde på at putte min hund i en hundegård .. Det er
noget man gør med vagthunde eller hunde der ikke kan lide fremmede.

Lige nu ligger hund og kat foran brændeovnen og hygger

Tøsen og de 3 andre

Fra : x Vuf x

Dato : 22-08-05 22:50

On Sun, 21 Aug 2005 21:41:51 +0200, "Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> wrote:

>Hunden er fundet. Det blev en 5 år gammel labrador,
>som vi "reddede" fra sprøjten.
>Familien havde fået et barn, der desværre viste sig
>at have allergi, så hunden måtte afsted.

Stakkels hund...

>Nu bor den så her hos os, og til syne ladende nyder den det 110%.

Heldig hund...

> [...]
>om den vil være ude eller inde. På nær når vi ikke er hjemme;
>så er der lukket. Ellers står den dagligt på gåture i skoven

Det lyder lækkert.

>Den er meget velopdraget og lystrer de alm. ting så som sit,
>dæk, kom m.m. Og den kan søge spor.

I er godt nok heldige!

>Jeg kunne ALDRIG finde på at putte min hund i en hundegård..
>Det er noget man gør med vagthunde eller hunde, der ikke kan
>lide fremmede.

Vi er bare SÅ enige!

>Lige nu ligger hund og kat foran brændeovnen og hygger

Tillykke til jer og vovsen!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
2 hvid/zobel drenge + 1 tricolour pige

Fra : Leyna

Dato : 23-08-05 09:24

On Mon, 22 Aug 2005 23:49:54 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Vi er bare SÅ enige!

Mine hunde er nu ofte i hundegården, og jeg kan ærlig talt ikke se
noget forkert i det. De har plads til at røre sig, jord at grave i,
træer at markere op ad, hundehus at søge skygge og/eller hvile i og så
kan de kigge på hønsene der går lige ved siden af i hønsegården. Det
er da bedre at de går dér end ligger på sofaen hele dagen og ikke kan
komme af med det de nu skal af med i løbet af dagen, eller hvad?

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 10:49

>Det er da bedre at de går dér end ligger på sofaen hele dagen og ikke kan
> komme af med det de nu skal af med i løbet af dagen, eller hvad?

Jeg synes at hundegårde er fint nok, hvis hunden også har et liv ved siden
af. Her tænker jeg gåture, træning, leg med andre hunde, kontakt med
mennesker osv., hvilket dine hunde jo har.

Her i byen går der en hund i hundegård fra tidlig morgen til sen aften, og
den kommer aldrig ud og gå tur. Den er nu begyndt at "snurre" rundt om sig
selv.
Det er jo blevet til et fængsel for hunden.

Hvis det er på den måde, at folk bruger hundegården, så er jeg stærk
modstander, men hvis hunden opholder sig i hundegård, mens folk arbejder
f.eks., det har jeg ingen problem med.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Leyna

Dato : 23-08-05 11:49

On Tue, 23 Aug 2005 11:49:00 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

> [...]
>selv.
>Det er jo blevet til et fængsel for hunden.

Nu er der jo hundegårde og så de hjemmelavede hundegårde. Jeg har skam
set en af de dér "købe-hundegårde", og ærlig talt... Det er da ikke
meget mere end et kaninbur!
Min hundegård er på ca. 200 kvm. og der er to hunde, så der altid er
selskab, og selvfølgelig skal de da luftes/gås tur med, leges med og
iøvrigt stimuleres. Jeg går ikke til træning, men træner da selv med
dem. Det er dog så som så med lydigheden, for er der en hare eller
måske et musehul med spændende lugt, så bliver de begge totalt døve.
*G*

Hvis man kun har en hund stående ude i gården, hvad ksla man så med
hunden?

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 15:08

> Nu er der jo hundegårde og så de hjemmelavede hundegårde. Jeg har skam
> set en af de dér "købe-hundegårde", og ærlig talt... Det er da ikke
> meget mere end et kaninbur!

Ja, der er ikke meget plads, når der også skal være plads til hundehuset.

> Min hundegård er på ca. 200 kvm. og der er to hunde, så der altid er
> selskab, og selvfølgelig skal de da luftes/gås tur med, leges med og
> iøvrigt stimuleres.

200 kvm. er en god størrelse.
Vores hunde tøffer normalt rundt med os udenfor, men vi har da indhegnet
grunden med 13 ruller hegn. Det var for Buffys skyld det hele blev
indhegnet. Hun vandrede afsted nogengange, og kunne så ikke finde hjem igen.

> Hvis man kun har en hund stående ude i gården, hvad ksla man så med
> hunden?

Ja, det har jeg også spekuleret på. Det skulle forestille at være en
jagthund, men den har vist aldrig været med på jagt. Jeg tror ikke, at den
er trænet til det...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : fam. Ager

Dato : 23-08-05 11:12

> [...]
> er da bedre at de går dér end ligger på sofaen hele dagen og ikke kan
> komme af med det de nu skal af med i løbet af dagen, eller hvad?
------------------------------------

jeg ville nu også gerne lave en hundegård, som ville bruges når vejret er
fint og de kan være ude når vi er væk, og i de sjældne tilfælde, hvor vi får
gæster, som er bange for hundene.
bruges en hundegård med fornuft, kan jeg heller ikke se problematikken i
det. og der er forskel på, hvordan den indrettes, nu med din, leyna, hvor de
kan udfolde sig, det er helt ok. men 3kvm beton og jern kan jeg ikke
bifalde.
jeg har også gennem nogle år, set en schæfer længere nede af vejen, som har
stået i en sådan lille betongård, med et hundehus midt i, ikke meget plads
at vende rundt på, og jeg har aldrig set den hund udenfor, nu er både hund
og gård væk, heldige hund.
og jeg kender andre som har deres hund på en sådan måde, om jeg forstår det.

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 23-08-05 11:51

On Tue, 23 Aug 2005 12:11:45 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>det. og der er forskel på, hvordan den indrettes, nu med din, leyna, hvor de
>kan udfolde sig, det er helt ok. men 3kvm beton og jern kan jeg ikke

Det er heller ikke en hundegård. Det er et kaninbur!!!
Selvom jeg heller ikke ville ha' en kanin til at smutte rundt på ren
beton.

Fra : fam. Ager

Dato : 23-08-05 12:50

> [...]
>
> Det er heller ikke en hundegård. Det er et kaninbur!!!
> Selvom jeg heller ikke ville ha' en kanin til at smutte rundt på ren
---------------------------------

ja!, selv vores kanin havde mere plads at løbe på!. jeg ville ikke have god
samvittighed til det ihvertfald.
mvh. marie..(har du fået brugt dit koben?, jeg har lige købt et sæt til
vores børnehave..skovbørnehave...min yngste kom hjem med 3 flåter i
fredags..)

Fra : Leyna

Dato : 23-08-05 17:22

On Tue, 23 Aug 2005 13:49:58 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>mvh. marie..(har du fået brugt dit koben?, jeg har lige købt et sæt til
>vores børnehave..skovbørnehave...min yngste kom hjem med 3 flåter i
>fredags..)

Nej, ikke endnu. Ingen af dyrene har haft så meget som den mindste
flåt siden jeg fik det, så egentlig er det en super go' investering!

Fra : Tøsen

Dato : 23-08-05 14:46

> [...]
> http://www.tungogsmuk.dk
> En forening for den brede del af befolkningen
> Vi holder åbningsfest d. 3. september 2005

Vores vovse ligger skam ikke bare inde .. den har een dejlig stor indhegnet
have den kan grave i og makere træer
Og bliver det for varmt er der masser af skyggefulde pletter og en lille
havedam

Tøsen

Fra : x Vuf x

Dato : 24-08-05 10:08

On Tue, 23 Aug 2005 10:24:03 +0200, Leyna wrote:

> [...]
>er da bedre at de går dér end ligger på sofaen hele dagen og ikke kan
>komme af med det de nu skal af med i løbet af dagen, eller hvad?

Skal vi nu til det igen? Du kan ikke sammenligne din "hundegård"
med andre folks frimærkerstore hundegårde!

Fra : Leyna

Dato : 24-08-05 15:47

On Wed, 24 Aug 2005 11:08:10 +0200, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Skal vi nu til det igen? Du kan ikke sammenligne din "hundegård"
>med andre folks frimærkerstore hundegårde!

Jeg har godt nok set en "løbegård" til hunde, men hvis det var hunde
på samme størrelse som mine, så skulle de være heldige hvis de kunne
vende sig. Det er ikke en hundegår/løbegård. det er et kaninbur.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 18:05

Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har godt nok set en "løbegård" til hunde, men hvis det var hunde
> på samme størrelse som mine, så skulle de være heldige hvis de kunne
> vende sig. Det er ikke en hundegår/løbegård. det er et kaninbur.

Jeg vil gætte på, at "standardstørrelsen" på sådan en element-løbegård er
ca. 12-16 m2. Man kan vel sagtens lave dem større, da elementerne kan købes
enkeltvis, men de koster temmelig meget, ca. kr. 7000 for overnævnte
størrelse, så det vil hurtigt kunne løbe op, hvis man skulle bygge f.eks.
100-200 m2 løbegård med de elementer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-08-05 15:02

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> writes:

> Og bliver det for varmt er der masser af skyggefulde pletter og en
> lille havedam

Havedam? Jeg kan lige se hund og havedam efter en varm dag herhjemme.
Sådan en newf er altså en værre gris sammen med vand. Bare en vandskål
kan hurtigt fylde et helt bryggers.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : x Vuf x

Dato : 24-08-05 10:11

On Tue, 23 Aug 2005 16:01:34 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

>Havedam? Jeg kan lige se hund og havedam efter en varm dag herhjemme.
>Sådan en newf er altså en værre gris sammen med vand. Bare en vandskål
>kan hurtigt fylde et helt bryggers.

<Hihihi>...En hundeejers lyksaligheder...