Hvor er I henne?
Fra : Henrik Münster

Dato : 31-07-05 21:56

Hvor er I henne alle sammen? Der har ikke været én eneste meddelelse her
i nyhedsgruppen hele dagen. For det er vel ikke news-serveren, der ikke
virker?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 31-07-05 22:04

Henrik Münster wrote:
> Hvor er I henne alle sammen? Der har ikke været én eneste meddelelse her
> i nyhedsgruppen hele dagen. For det er vel ikke news-serveren, der ikke
> virker?

Jeg ser 39 beskeder der er dateret per dags dato!

- Bo

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 31-07-05 22:02

Henrik Münster wrote:
> Hvor er I henne alle sammen? Der har ikke været én eneste meddelelse her
> i nyhedsgruppen hele dagen. For det er vel ikke news-serveren, der ikke
> virker?

Jeg ser 37 beskeder der er dateret per dags dato!

- Bo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-07-05 22:08

Henrik Münster skrev:

> For det er vel ikke news-serveren, der ikke virker?

Jo, det tyder det nu på, hvis du ikke har fået et eneste indlæg
hjem i dag. <http://groups.google.dk/group/dk.edb.mac?hl=da>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-08-05 03:40

In article <dcjll9.2ko.1@tgm.dyndns.dk>,
"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Jo, det tyder det nu på, hvis du ikke har fået et eneste indlæg
> hjem i dag. <http://groups.google.dk/group/dk.edb.mac?hl=da>.

Der må have været nogle problemer, for nu er der pludselig en masse
indlæg. Det er dejligt, for så kan jeg endelig komme i seng. Sjovt nok
har jeg sagtens kunnet sende hele dagen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-08-05 21:20

> Der må have været nogle problemer, for nu er der pludselig en masse
> indlæg. Det er dejligt, for så kan jeg endelig komme i seng. Sjovt nok
> har jeg sagtens kunnet sende hele dagen.

Hov, hov, du dér Du beskriver jo (blot) det problem, som jeg lagde
frem i tråden "Jeg sendte ..." Men min udpensling var nok ikke klar
nok. Oplevede præcist det samme: kunne sende, men kunne ikke se min egen
tråd.

Nu ser det også ud til, at jeg nok kan hente _ned_ i den gamle version
af suppen, men jeg kan ikke se beskederne (ref. tråden: 2
harddiskioner).

Håber, at du har ret Henrik og at serverfolkene får fikset problemet,
hvis der altså er et.

Forstå så ikke, at denne version af Suppen tilsyneladende virker OK.

--
v.h.
Mich.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-05 10:00

Henrik Münster skrev:

> Der må have været nogle problemer, for nu er der pludselig en
> masse indlæg.

Det tyder også på, at serveren har kokset lidt i går.
Se f.eks.: <news:ugspe1phtvjgisbehatt6mmsf3vior4afn@4ax.com>.

Jeg kan anbefale at bruge dtext.news.tele.dk i stedet for news.tele.dk.
Dtext har ingen binære grupper og er mere stabil end news.tele.dk, men
om den også har været nede i går, tør jeg ikke sige. (Jeg suger både fra
dtext og individual.net og mærker derfor sjældent, hvis en af dem er nede).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 01-08-05 10:07

Thomas G. Madsen wrote:
> Jeg kan anbefale at bruge dtext.news.tele.dk i stedet for
> news.tele.dk. Dtext har ingen binære grupper og er mere stabil end
> news.tele.dk, men
> om den også har været nede i går, tør jeg ikke sige.

Den var nede hele dagen
Jeg brugte så sunsite istedet.

M.v.h
Niels

Fra : Steen Jensen

Dato : 02-08-05 15:31

> Jeg kan anbefale at bruge dtext.news.tele.dk i stedet for news.tele.dk.

dtext var osse nede, den bruger jeg udelukkende
--
Steen

http://isteen.smartlog.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-05 10:47

Niels Jacobsen skrev:

> Den var nede hele dagen

Okay. Så havde det ikke hjulpet meget at bruge dtext i stedet
i går.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-05 18:05

> Okay. Så havde det ikke hjulpet meget at bruge dtext i stedet
> i går.

hvis man suger fra såvel sin udbyders, sunsite's og news.individual.net
er man rimelig sikker på altid at have hul igenem.

(jeg har dog droppet news.individual efter de tager penge for servicen
- ikke så meget pga af den årlig udgift, men mere pga af besværet med
betalingen)

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-05 19:25

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> hvis man suger fra såvel sin udbyders, sunsite's og
> news.individual.net er man rimelig sikker på altid at have hul
> igenem.

Sunsite har jeg droppet efter en lang periode med stor ustabilitet,
men det tyder på, at deres server fungerer nogenlunde for tiden.

> (jeg har dog droppet news.individual efter de tager penge for
> servicen - ikke så meget pga af den årlig udgift, men mere pga
> af besværet med betalingen)

Jeg overvejede også at droppe dem, da de fra 1. april i år valgte
at gå over til brugerbetaling, men kom så frem til at de sølle
10 ¤ om året er godt givet ud når man tænker på, hvor stabil den
server egentlig er. Betalingen var ikke speciel besværlig, efter
min mening, men den kunne unægtelig sagtens have været nemmere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-05 22:36

> Sunsite har jeg droppet efter en lang periode med stor ustabilitet,
> men det tyder på, at deres server fungerer nogenlunde for tiden.

en lokal newsspool løser problemt Du suger fra 3-4 servere
konstant og dit newsprogram snakker ikke med en server på nettet men
en server på dit LAN. Eks. <http://leafnode.org> slrn's "slrnpull" kan
noget lignende, men kan kun tilgås af den lokale computer.

> [...]
> server egentlig er. Betalingen var ikke speciel besværlig, efter
> min mening, men den kunne unægtelig sagtens have været nemmere.

Det var såmænd ikke det at jeg skulle betale der fik mig til at droppe
en ellers god service, det var det jeg skulle betale for at kunne
betale der fungerede som en kold tyrker.
Siden da har de vist lavet om om på måden man skal betale på - i
første omgang skulle man kave en international bankoverførsel. I mit
pengeinstitut koster den slags 2-3 gange så meget som den årlige
udgift til universitetet i Berlin.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-08-05 11:37

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> en lokal newsspool løser problemt

Jeg har en lokal newsserver (Hamster). Blev blot træt af at se
på utallige forbindelsesfejl i logbogen, da jeg også sugede fra
Sunsite.

> [...]
> mit pengeinstitut koster den slags 2-3 gange så meget som den
> årlige udgift til universitetet i Berlin.

Da jeg betalte, foregik det til Firstgate Click&Buy med mit Visa-
kort. Er dog i tvivl om, hvordan fornyelsen af abonnementet skal
foregå til april 2006.

--
Hilsen
Madsen