Mens vi venter på bomberne ......
Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 31-07-05 19:36

Mens vi venter på bomberne (fordi det desværre snarere er når det kommer end
hvis) skal der åbenbart desværre også lig på bordet før vores politikere
forstår alvoren.

Vi har en justitsminister der har mere travlt med at søge at opnå sikkerhed
eksternt set på EUropæisk basis. Og det er netop dette totalt åbne EUropa,
med dets pivåbne grænser til omverdenen der er problemet.

Løsningerne på Danmarks sikkerhed er IKKE noget der kan opnåes eksternt set
på EUpæisk basis men skal derimod primært opnåes internt i DK. Sekundært
skal man så selvfølgelig også samarbejde på EUropæisk plan.

Noget af det første og mest oplagte var at genindføre grænsekontrollen på
ubestemt tid. Det har blandt andet Frankrig gjort. Grænserne ville
naturligvis stadigvæk være delvist åbne, men i det mindste ville vi have en
smule mere kontrol over dem end vi har nu.

Man nægter også fra politisk side at indføre yderligere stramninger over for
folk som enten direkte opfordrer til terrorisme eller støtter den. Dette
selv om der pt. er 60% af alle danskere der ønsker stramninger i denne
retning.

Man gør heller ikke noget fra politisk side på at prøve på at få deporteret
de imamer permanent der opfordre til eller støtter terrorismen. Dette
arbejdes der aktivt for at få op at stå i Tyskland, Holland, Frankrig og
Storbritannien.

Der skal åbenbart (desværre) lig på bordet herhjemme før der sker noget ...

Det bliver en brat opvågning for nogle i det en del desværre betragter som
et tornerose-land hvor der ikke sker det mindste ...

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-07-05 20:10

<eastrup_news@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det bliver en brat opvågning for nogle i det en del desværre betragter som
> et tornerose-land hvor der ikke sker det mindste ...

I mellemtiden kunne du jo stille dig ned på vejen med et "jorden går under i
morgen" skilt.

Thorkild

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 31-07-05 20:22

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> I mellemtiden kunne du jo stille dig ned på vejen med et "jorden går under
> i morgen" skilt.

Måske skulle du hellere stille dig op med et skilt ved en af metrostationer
i København hvor der stod:
"At i Danmark hersker der fred og absolut ingen fare"

i stedet og se hvem der tror på det ??

--
Torben Østrup
_____________________

Fra : Pjensen73

Dato : 31-07-05 22:09

eastrup_news@hotmail.com skrev:
> [...]
> i København hvor der stod:
> "At i Danmark hersker der fred og absolut ingen fare"

Thorkild tænker mere på penge end på landets sikkerhed.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 31-07-05 22:17

Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Thorkild tænker mere på penge end på landets sikkerhed.

At undlade at sikre landets sikkerhed såsom det sker nu kan kommer til at
koste en masse penge til genopbygning i tilfælde af terror.

Og disse penge kan kun komme ind over et sted nemlig skatten og selvfølgelig
også over Thorkilds.

Så hvis manden gør som du siger "tænker mere på egne penge end på landets
sikkerhed" skulle han måske i stedet bekymre sig lidt over dette også.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-07-05 23:23

> [...]
> metrostationer i København hvor der stod:
> "At i Danmark hersker der fred og absolut ingen fare"

Det er vigtigt med en stram indvandrer politik og jeg erkender selv den
hadske stemning er ved at flytte befolkningens, herunder den muslimske,
opfattelse af Islam. Det er for så vidt godt. Men at piske en hadsk stemning
op på det grundlag du gør, rammer alle muslimer, også dem der kan bruges i
den dannelsesproces der gør det muligt for muslimer at eksistere i Europa
under respekt for vestlige værdier. Vi skal sætte den muslimske kultur under
pres ja, men ikke benytte primitiv massesuggestion i processen.

Thorkild

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 01-08-05 09:02

> [...]
> i Europa under respekt for vestlige værdier. Vi skal sætte den muslimske
> kultur under pres ja, men ikke benytte primitiv massesuggestion i

Som før skrevet:

Måske skulle du hellere stille dig op med et skilt ved en af metrostationer
i København hvor der stod:

"At i Danmark hersker der fred og absolut ingen fare"

i stedet og se hvem der tror på det ??

Og jeg har i øvrigt ingen stedet skrevet noget om at det er alle muslimer
der støtter terroristerne.
Det er derimod dig der mener at det jeg skriver rammer dem alle.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 01-08-05 10:03

<eastrup_news@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der støtter terroristerne.
> Det er derimod dig der mener at det jeg skriver rammer dem alle.

Jo der er alle muhamedanerne der støtter terroristerne, det så vi tydeligt
efter WTC i dansk fjernsyn, da de unge slørhaler med Abulabans datter i
spidsen optråte på slap linie, og er det tilfælde hvorfor melder de så ikke
fra, nej det gør de ikke fordi de støtter terroristerne..................

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 02-08-05 04:04

> [...]

> metrostationer
> i København hvor der stod:
>
> "At i Danmark hersker der fred og absolut ingen fare"

Jamen du er da velkommen til at piske en dommedagsstemning op.

Blot sådan inden du kommer for godt i gang, så sammenlign lige antallet af
døde af terror i Europa med antallet af trafikdræbte.

Thorkild

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 02-08-05 10:10

> Jamen du er da velkommen til at piske en dommedagsstemning op.
>
> Blot sådan inden du kommer for godt i gang, så sammenlign lige antallet af
> døde af terror i Europa med antallet af trafikdræbte.

Hvis jeg ligger de 6.000.000 jøder som døde af terror under 2 verdenskrig
oven i antallet af døde for terror fra ca. 1940 frem til nu så overstiger
det nok langt antallet af trafikdræbte i Europa de sidste 65 år.

Det at trække antallet af trafikdræbte frem er endnu et forkrampet
dilettantisk forsøg på fra de personer som er totalt ukritiske overfor islam
og dets konsekvenser på at bagellisere den terror der foregår.

Men ok I kan da godt begynde at rende rundt med skilte og badges hvor på der
står:

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-08-05 02:51

> [...]
> oven i antallet af døde for terror fra ca. 1940 frem til nu så overstiger
> det nok langt antallet af trafikdræbte i Europa de sidste 65 år.

Det var dog en absurd fremstilling, hold dig lige til realiteterne.

> Det at trække antallet af trafikdræbte frem er endnu et forkrampet
> dilettantisk forsøg på fra de personer som er totalt ukritiske overfor
> islam og dets konsekvenser på at bagellisere den terror der foregår.

Næ, det er blot at forholde sig til realiteterne. Eneste måde terror kan
udvikle sig til en betydelig dimension er hvis terroristerne får adgang til
a-våben, og den kamp foregår ikke i Danmark.

> Men ok I kan da godt begynde at rende rundt med skilte og badges hvor på
> der står:
>
> "At i Danmark hersker der fred og absolut ingen fare".

Mon ikke blot vi skal fortsætte med at ryste på hovedet.

Thorkild

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-05 11:56

Thorkild Poulsen skrev:
> [...]
>
> Blot sådan inden du kommer for godt i gang, så sammenlign lige antallet
> af døde af terror i Europa med antallet af trafikdræbte.

Jamen det kan du da ikke sammenligne med. Der er stor forskel.
Ja, der dør mange i trafikken, men det er sgu da ikke noget der er
planlagt, hvor derimod terrorhandlinger er planlagte.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-08-05 02:58

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Jamen det kan du da ikke sammenligne med. Der er stor forskel.
> Ja, der dør mange i trafikken, men det er sgu da ikke noget der er
> planlagt, hvor derimod terrorhandlinger er planlagte.

Ja, men det sætter tallet i proportion. Naturligvis skal vi bekæmpe terror,
men verden går ikke under pga. de terroraktioner vi har set i vesten til nu
og vil se i tiden fremover.

OG husk så lige på jeg gerne vil bekæmpe terror, omlægge vores forsvar fra
at lære folk at gå i takt bag noget forældet isenkram, til efterretning og
internationale aktioner. Bekæmpe den totalitære islamiske kultur og stille
stærke krav til muslimer i Europa. Et element vi kan se på er koranskoler i
Danmark, der er rent faktisk hjemmel i grundloven til at forbyde dem,
hvilket jeg tror er en overvejelse værd Danmark.

Men jeres fremstilling er fuldstændig bindegal.

Thorkild

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 03-08-05 10:51

> Ja, men det sætter tallet i proportion.

Jeg fastholder stadigvæk det følgende:

> [...]

>Naturligvis skal vi bekæmpe terror, men verden går ikke under pga. de
>terroraktioner vi har set i >vesten til nu og vil se i tiden fremover.

Dette er set i lyset af det nedenstående endnu engang undskyld udtrykket
noget pladder for og er blot endnu et led i ef forsøgt de personer som er
totalt ukritiske over for islam på at at bagatellisere den terror der pt.
foregår:

Jeg vil forslå du nærlæser den følgende rapport fra Holland titlen »Fra Dawa
til Jihad -
Forskellige trusler fra yderligtgående islam over for det demokratiske
samfund«.

Citat

"Rapporten konkluderer, at demokratiets modstandskraft mod ekstremister
generelt er svagt, og en styrkelse kan let krænke demokratiske
frihedsrettigheder - så som ytringsfriheden.

Samtidig konkluderer rapporten, at de moderate islamiske kræfter også er
svage og ikke yder nogen nævneværdig modstand til ekstremistmiljøet.

SAMLET SET UDGØR DE FORSKELLIGE islamiske fundamentalistiske GRUPPERINGER EN
ALVORLIG TRUSSEL MOD DEMOKRATIET."

Citat slut

Uddrag fra artiklen

Når fjenden kommer indefra
Det demokratiske samfunds modstandskraft mod yderligtgående islamister er
svag, og en forstærket indsats mod islamisterne kan komme i konflikt med
demokratiet og ytringsfriheden.
Et stigende problem

Fanatiske unge muslimer som den hollandske ekstremist udgør et stigende
sikkerhedsproblem for Holland, Storbritannien - sågar Danmark og andre
vestlige lande.

Det konkluderer en rapport, med titlen »Fra Dawa til Jihad - Forskellige
trusler fra yderligtgående islam over for det demokratiske samfund«.

»Ved begyndelsen af det 21. århundrede er samfundet præget af stigende
støtte til den yderligtgående fortolkning af islam, øget polarisering mellem
muslimer og det samfund, som de lever i, som er medvirkende til at ødelægge
fremskridt på integrationsområdet og som udgør en alvorlig trussel mod det
hollandske demokrati,« lyder én af konklusionerne i rapporten.

Der er tale om løse grupperinger og netværk, som ikke hænger sammen i ét
stort hierarki. Nogle radikale muslimer lægger vægten på dawa - muslimers
pligt til at få vantro til at godtage den rette lære - andre betoner den
militante og voldelige kamp - jihad - for at fordrive de vantro.

Hvor moskeerne tidligere var samlingsstedet bruger de yderligtgående
muslimer i stigende grad Internettet, hvis man skal tro rapporten.

Globalt fællesskab truer

Men trods indbyrdes mindre forskelligheder, er de alle fælles i troen på
Ummah - det globale islamiske fællesskab på tværs af landegrænser, som er en
meget stærk kraft i kampen, og konkluderer:

SAMLET SET UDGØR DE FORSKELLIGE islamiske fundamentalistiske GRUPPERINGER EN
ALVORLIG TRUSSEL MOD DEMOKRATIET

Ifølge sikkerhedstjenesten har der ikke været ofret nok opmærksomhed på at
overvåge de ikke-voldelige ekstremister tidligere. For det er deres
agitation, som er med til at skabe vækstvilkårene for de ekstremister, som
siden griber til vold, fastslår rapporten.

For mange radikale muslimer er målet et opgør med de mere moderate
trosfæller, som har ladet sig integrere i de vestlige samfund. Det kan ske
ved oprettelse af egentlige parallelsamfund, der udelukkende følger den
islamiske lov - shariaen.

Kravet om muslimsk renhed har stærk appel til mange unge, da det løser deres
problemer og giver dem en identitet. De kan opnå at blive gode muslimer ved
at fjerne alt uislamisk fra deres liv.

Det gælder i alle livets forhold, spisevaner, hygiejne, tøj, forholdet
mellem mænd og kvinder osv. Især nyvakte, »born-again muslimer« ændrer ofte
deres liv i en meget yderligtgående retning, fremgår det af rapporten

Der er organisationer, som under dække af at være velgørende, opererer med
en skjult dagsorden, og mange er finansieret fra Saudi-Arabien, hævder
rapporten. Det er netværk inden for den politiske arabisk-europæiske liga,
forskellige salafistbevægelser og også hizb ut Tahrir, som arbejder
officielt som ikke-voldelige ekstremister, men har en skjult dagsorden,
hævder rapporten

Mange unge muslimer mangler en identitet som etnisk og religiøs gruppe.
Mange er oprørte over de krænkelser, som de mener finder sted mod muslimske
brødre og søstre i Tjetjenien, Kashmir, Irak og andre konfliktpunkter verden
over. En stor del søger efter en identitet, hvilket kan virke ind på deres
flirt med det ekstreme. Andre mangler de bånd til det oprindelige hjemland,
som forældregenerationen har og har haft. Men samtidig påpeger
efterretningstjenesten, at man ikke må overse den rene religiøse faktor i
den vækkelse, der finder sted i disse år.

»I de seneste to årtier er der sket et markant skifte fra den traditionelle
radikale islam til den nye form for ekstremisme. Tidligere havde de radikale
islamister et hovedmål, som var at få dannet en islamisk stat. I stedet er
behovet rykket i retning af, at alle muslimer fremstår som rene i den form,
de var, før islam blev besudlet af vantros indflydelse. Og det er denne
negative indflydelse på islam, som de yderligtgående vil bekæmpe,« skriver
rapporten.

Imam Abdul Wahid Pedersen,

der er prædikant i København, kender godt de ekstremistiske typer, men han
mener, at Danmark - og de øvrige vestlige samfund - bør kigge kritisk på sig
selv, hvis de vil finde noget af forklaringen på det ekstremes
tiltrækningskraft. »Når man invaderer Irak på en løgn og uden et FN-mandat,
fremmer det ikke troen på demokratiet blandt muslimerne,« siger imamen.

Rodløse søger identitet

Han udelukker dog ikke, at der også er en række andre årsager til
ekstremismen. Også blandt de unge muslimer, han kender, er der mange
rodløse, som søger en identitet både som muslim og dansker: »Man kan lede
dem ind i mainstream og væk fra yderområderne i islam ved at sikre, at der
er religiøse vejledere, som kan appellere til dem, og at der er nok af
dem. »Alle de steder, hvor de unge mennesker har de identitetsproblemer,
skal der sidde kvalificerede folk, som har religiøs status og social indsigt
og ikke bare én, der nøjes med at slå op i en bog, der er skrevet for 1000
år siden og læse op fra den«.

Hele artiklen: http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=607532

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-08-05 15:54

> [...]
> dilettantisk forsøg på fra de personer som er totalt ukritiske overfor
> islam og dets konsekvenser på at bagellisere den terror der foregår."

Nå ja, der findes vel tumper der ikke forstår at sætte forhold i relation og
derved påvise manglende proportionssans.

> [...]
> Dawa til Jihad -
> Forskellige trusler fra yderligtgående islam over for det demokratiske

Jeg vil foreslå du begynder at tænke dig lidt mere om inden du palprer løs.
Det er nok nemmere at holde sig til folk som Pittelkov oa. end at piske en
massesuggestiv dommedagsstemning op. Jeg hævter mig ved dine forslag var
meget lidt gennemtænkt og ignorerede den opbygning der sker i
efterretningsvæsnerne.

Thorkild

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 03-08-05 20:47

> [...]
> piske en massesuggestiv dommedagsstemning op. Jeg hævter mig ved dine
> forslag var meget lidt gennemtænkt og ignorerede den opbygning der sker i

Jeg hæfter mig ved at du IKKE vil forholde dig til den rapport (med titlen
"Fra Dawa til Jihad - Forskellige trusler fra yderligtgående islam over for
det demokratiske samfund"
link: http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=607532) som jeg
fremhævede før i tråden hvis hovedkonklusion var:

[...]

Ovenståede konklusion skal sammmenholdes med følgende udmelding fra dig:

1: "Naturligvis skal vi bekæmpe terror, men verden går ikke under pga. de
terroraktioner vi har set i vesten til nu og vil se i tiden fremover.

2: "Jeg hæfter mig ved dine forslag ignorerede den opbygning der sker i
efterretningsvæsnerne." = Den ovenstående rapport stammer netop fra
efterretningsvæsenet (det hollandske).

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 04-08-05 01:38

> [...]
> link: http://www.berlingske.dk/grid/indland/artikel:aid=607532) som jeg
> fremhævede før i tråden hvis hovedkonklusion var:

Den har jeg såmænd forholdt mig til.

> Citat
>
> "Rapporten konkluderer, at demokratiets modstandskraft mod ekstremister
> generelt er svagt, og en styrkelse kan let krænke demokratiske
> frihedsrettigheder - så som ytringsfriheden.

Netop, er du virkelig derude hvor du vil indskrænke vores frihed
betragteligt for at bekæmpe terror ?

> Samtidig konkluderer rapporten, at de moderate islamiske kræfter også er
> svage og ikke yder nogen nævneværdig modstand til ekstremistmiljøet.

Ja, indtil nu, men efter 9/11 er stemningen ved at vende, selv ekstreme
IMAMer er blevet mere kritiske og debatten i samfundet er ikke ligefrem
positiv overfor Islam. Jeg ser selv muslimernes egen indsats mod ekstremisme
øget, med det gør du ikke med skrevne love, det gør du ved bevidstgørelse af
uskrevne love.

> SAMLET SET UDGØR DE FORSKELLIGE islamiske fundamentalistiske GRUPPERINGER
> EN
> ALVORLIG TRUSSEL MOD DEMOKRATIET."

Det her forstår du vist ikke rigtigt, det du vil indføre er netop knæfald
for terror og indskrænkelse af demokratiet, vi må kæmpe for demokratiet og
bekæmpe terror med demokratiets midler så langt hen ad vejen det lader sig
gøre.

> [...]
>
> 2: "Jeg hæfter mig ved dine forslag ignorerede den opbygning der sker i
> efterretningsvæsnerne." = Den ovenstående rapport stammer netop fra

Nu er det hollandske efterretningsvæsen ikke en facitliste for tingenes
tilstand i Danmark, men hvis du ser en smule på finansloven vil du se der er
øgede bevilgninger til efterretning, man er ligefrem gået så vidt som at
søge meddelere i dagspressen. Jeg siger ikke vi ikke skal gøre mere, men
dine forslag om at lukke grænserne er absurde, hvem vil du lukke ude ? Tyske
statsborgere med forkert hudfarve ? Det er netop vigtigt at bekæmpe den
salgs ved at øge det internationale samarbejde.

Men den vigtigste kamp er håndhævelsen af vores værdier, de uskrevne love.

Thorkild

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 04-08-05 10:14

> [...]
> er øgede bevilgninger til efterretning, man er ligefrem gået så vidt som

Situationen i Holland er lig med situationen i resten af Vesteuropa herunder
DK. Derfor holder konklusionenerne også her, hvadenten vi kan lide det eller
ej.

> [...]
>grænserne er absurde, hvem vil du lukke ude ? Tyske statsborgere med
>forkert hudfarve ? Det er netop vigtigt at bekæmpe den salgs ved at øge det

Jeg har ingensteder talt om at lukke grænserne blot i lighed med det
franskmændende har gjort at genindføre GRÆNSEKONTROLLEN for at opnå den
smule mere sikkerhed man kan få igennem dette.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : Konrad

Dato : 15-08-05 15:25

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> [...]
> hvilket jeg tror er en overvejelse værd Danmark.
>
> Men jeres fremstilling er fuldstændig bindegal.

Thorkild - kryds i kalenderen, også selvom du må tilbagedatere. For en gang
skyld tror jeg vi er 110% enige, også selvom vi bruger forskellige ord,
begreber osv. Jeg er helt og aldeles enig i ovenstående.

Fra : jodem

Dato : 15-08-05 16:16

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skyld tror jeg vi er 110% enige, også selvom vi bruger forskellige ord,
> begreber osv. Jeg er helt og aldeles enig i ovenstående.

Jeg melder mig lige så modstræbende, men vil samtidig i anledning af
ISS-idiotens udmelding fortælle følgende: Jeg kender en dame, som har været
rengøringskone i mange år. Også før ISS startede, men som overalt er det
også for hende endt med, at ISS har overtaget hendes arbejdsplads. Og det
går jo rationelt til, så man måler op, hvor mange kvadratmeter en
rengøringskone bør kunne klare. Underlig nok er dette tal relativt, for det
er vokset støt de sidste 20 år. Sidste gang, der kom nye normer kom denne
kone grædende hjem. Alder og almindelig nedslidthed på et hårdt
arbejdsmarked bevirkede, at nu anede hun ikke, hvordan hun skulle kunne
klare den nye norm. Heldigvis var der kun få måneder tilbage, før hun kunne
gå på reduceret efterløn for 60-årige. Men så kommer sådan en
ISS-handelshøjskolebums i Søndagsavisen og pisser på folk som hende, der har
slidt sig op gennem 20 års arbejde for det selv samme firma, og påstår, at
folk ikke gider lave noget. Jeg mangler ord, men
Thorkild-stenalderliberalist har sikkert en hel masse.

Ps, jeg hørte forleden om en, som mente, at færdselsloven var helt
overflødig, mon Thorkild kan stikke dén.

Fra : eastrup_news@hotmail~

Dato : 15-08-05 16:26

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> påstår, at folk ikke gider lave noget. Jeg mangler ord, men
> Thorkild-stenalderliberalist har sikkert en hel masse.

Ja alt det ovenstående stemmer også ganske udmærket med de personlige
erfaringer jeg har med ISS

Heldigt for den pågældende dame at hun var så nær på de 60. Hun burde nu i
sit eget helbreds interesse seriøst have overvejet at trække sig på dette
tidspunkt.

Mit personlige råd er derfor: "ISS pisser på folk" generelt så hvis I er i
stand til det på nogen måde så pis i stedet på dem.

--
Torben Østrup
____________________________

Fra : John Schmitt

Dato : 15-08-05 16:48

> [...]
>
> Mit personlige råd er derfor: "ISS pisser på folk" generelt så hvis I er i
> stand til det på nogen måde så pis i stedet på dem.

Kryds i kalenderen: helt enig Østrup!

JS

Fra : Alucard

Dato : 15-08-05 21:49

On Mon, 15 Aug 2005 17:16:01 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

> [...]
>folk ikke gider lave noget. Jeg mangler ord, men
>Thorkild-stenalderliberalist har sikkert en hel masse.

Min ex-kone arbejdede i flere år for ISS og hendes timeløn var større
end min håndværkerløn...... Det er da rigtigt nok at hun ikke havde
tid til at "fise den af" men hun blev ikke nedslidt.....

Fra : jodem

Dato : 15-08-05 22:41

"Alucard" <alucard44@otmail.com> skrev i en meddelelse

> Min ex-kone arbejdede i flere år for ISS og hendes timeløn var større
> end min håndværkerløn...... Det er da rigtigt nok at hun ikke havde
> tid til at "fise den af" men hun blev ikke nedslidt.....

Det var da godt. Men du afviser fomentlig ikke, at det kan være tilfældet
for mange andre.

Fra : Alucard

Dato : 16-08-05 00:06

On Mon, 15 Aug 2005 23:40:34 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Det var da godt. Men du afviser fomentlig ikke, at det kan være tilfældet
>for mange andre.

Det ved jeg ikke noget om..... Jeg vender mig bare imod den ensidige
betegnelse "slavearbejde" (minimal løn og maximalt slid).....

Fra : Allan Riise

Dato : 16-08-05 07:03

> Det ved jeg ikke noget om..... Jeg vender mig bare imod den ensidige
> betegnelse "slavearbejde" (minimal løn og maximalt slid).....

Men det er rengøringarbejde, og hvis din kone nu havde arb. 40 timer om ugen
med at vride klude op, hvordan mener du så hendes chancer for at få dårlige
skuldre, albuer og håndled ville være når hun blev 60?

Jeg har dælme da også arbejdet med hårdt fysisk arb. som kan siges at være
direkte invaliderende, nemlig som vejarbejder med tjære pålægning, og som
stilladsarb. og jeg garanterer dig, at de der har arb. i disse genrer i
længere årsmål, deres kroppe har det abs. ikke godt.

Men selvf. er det nemmere at forholde sig til at konen i en periode har
prøvet at gøre rent, end at forholde sig til at der er nogen i samfundet,
der har den slags arb. og kun den slags arb. hele deres liv.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 16-08-05 08:23

On Tue, 16 Aug 2005 08:03:23 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>stilladsarb. og jeg garanterer dig, at de der har arb. i disse genrer i
>længere årsmål, deres kroppe har det abs. ikke godt.

Er der ikke risiko for "nedslidning" i ALT arbejde....?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-08-05 08:34

> Er der ikke risiko for "nedslidning" i ALT arbejde....?

Nu skrev jeg jo også at nogen jobs "kan" være direkte invaliderende.

Jo, men der må gerne differentieres.
Man kan, f.eks. blive nedslidt af at sidde og lave de samme bevægelser hele
tiden, man kan blive nedslidt af at stå op hele dagen.
Men vi er vel enige om, at der forskel på om man sidder og laver de samme
bevægelser ved et skrivebord, eller sidde som kassedame, og at der er
forskel på at stå op hele dagen som bygningsingeniør ( hvor man jo bevæger
sig hele tiden ), eller man står næsten helt stille som ekspedient, eller
ved et afbeningsbånd på en fiske fabrik.

--
Allan Riise

Fra : jodem

Dato : 16-08-05 07:48

> [...]
>
> Det ved jeg ikke noget om..... Jeg vender mig bare imod den ensidige
> betegnelse "slavearbejde" (minimal løn og maximalt slid).....

Betegnelsen er ikke blevet brugt, så vend dig bare.

Fra : Alucard

Dato : 16-08-05 08:24

On Tue, 16 Aug 2005 08:48:15 +0200, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:

>Betegnelsen er ikke blevet brugt, så vend dig bare.

Det ved jeg sgu da godt..... Beskrivelserne at det svarede til
begrebet "slavearbejde".....