Hvordan ses vellykket firmware-opdatering ~
Fra : villalulla@mail.tele~

Dato : 31-07-05 19:54

Jeg vil forsøge at lægge OS X ind på en IMac 400 mhz, det skulle
vist kunne gå an med en god spand RAM. Jeg har hentet firmware 4.19
som krævet, men når opdateringen går i gang, dukker
Virex-antivirus-programmet op, og det ser ud som om, opdateringen slås
fra på halvvejen. Der kommer i hvert fald ingen bekræftelse. Hvordan
tjekker jeg, om firmwaren rent faktisk er lagt ind - eller ej?

VH
Finn A. Hansen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-08-05 10:22

villalulla@mail.tele.dk wrote:
> [...]
> fra på halvvejen. Der kommer i hvert fald ingen bekræftelse. Hvordan
> tjekker jeg, om firmwaren rent faktisk er lagt ind - eller ej?

Duer ikke i tvivl - maskinen skal genstarte og du vil se en
"gammeldags OS9" startskærm med en status bjælke mens firmware'en
lægges på. Du skal vist osse dimse med en knap på selv imacen for at
få opdateringen til at gå i gang.

Læs den inkluderede README _grundigt_ og gør præcist som den skriver
du skal gøre.

Under alle omstændigheder skal du nok slå dit antivirus program fra
for at gå i gang med opdateringen.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 01-08-05 19:41

Nogen, der kan svare en anelse mere kvalificeret?

Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 01-08-05 20:02
Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-08-05 20:25

Hansen & Bennetsen <villalulla@mail.tele.dk> wrote:

> Det kan Apple da heldigvis selv...
>
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75130#Danish

Hvis ovenstående link besvarer dine spørgsmål, undrer det mig, at du
ikke bare har læst filen "Om iMac-firmawareopdatering".
Den har du downloadet sammen med selve firmwareopdateringen og den
indeholder nøjagtig de samme oplysninger!

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-08-05 20:13

Hansen & Bennetsen <villalulla@mail.tele.dk> wrote:

> Nogen, der kan svare en anelse mere kvalificeret?

Du mener vel mere detaljeret - for Mortens svar er skam særdeles
kvalificeret.

Det _er_ vigtigt at læse instruktionen til en firmwareopdatering, meget
kan gå galt.

Det er altid nødvendigt, at slå virussoftware fra, inden opdateringer.
Opdateringerne opfører sig som vira og standser derfor processen.

Du finder din nuværende firmwareversion sådan:
Æblemenu/Om denne Mac
Klik på "Flere oplysninger"
Find punktet "Boot ROM-version". Her står firmwareversionen.

Held og lykke.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 04-08-05 20:22

Tak, jeg var nok lidt hård ved Morten. Han kunne jo bare have peget på
og beskrevet programmørknappen bag restart-knappen. Og jeg kunne jo have
læst readme'en. Men alt er gået godt.

VH
Finn A. Hansen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-05 22:01

> [...]
> Tak, jeg var nok lidt hård ved Morten. Han kunne jo bare have peget på
> og beskrevet programmørknappen bag restart-knappen. Og jeg kunne jo have

tak skæbne, jeg læste kortvarigt forkert og trode du mente at
"jeg bare kunne have læst ReadMe'en..."

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 05-08-05 18:34

#;-D