lave en effekt i frontpage
Fra : Brizz

Dato : 31-07-05 17:51

Hvis man har en menu linie med 4 punkter fx. Når man så trykker eller
evt køre musen hen over kommer et rullegardin med flere punkter. Hvordan
laver man det i FP 2002?

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Henrik Blunck

Dato : 01-08-05 20:16

Brizz skrev Søndag den 31. juli 2005 18:50 i beskeden
<42ecf364$0$18642$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hvis man har en menu linie med 4 punkter fx. Når man så trykker eller
> evt køre musen hen over kommer et rullegardin med flere punkter. Hvordan
> laver man det i FP 2002?

Hvorfor bruger du ikke bare a.hover-funktion i ren HTML kombineret med CSS?

Henrik Blunck
Vil du vide mere om Linux - http://www.linux-svar.dk
Oversættelse af manualer m.v. - http://www.blunck.dk/firma

Fra : Brizz

Dato : 02-08-05 00:23

Henrik Blunck wrote:
> [...]
> dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Hvorfor bruger du ikke bare a.hover-funktion i ren HTML kombineret med CSS?

Fordi jeg ikke ved hvordan

Har skrevet det meste html i hånden selv(simpel html) og vil nu prøve at
lave det i frontpage da det giver lidt flere muligheder end jeg rummer i
html koder.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Henrik Blunck

Dato : 02-08-05 00:42

Brizz skrev Tirsdag den 2. august 2005 01:23 i beskeden
<42eea0d4$0$18645$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Fordi jeg ikke ved hvordan

Så ville jeg i første omgang henvise dig til:
http://www.html.dk/

Dernæst:

Du kan hente hjælp til CSS her:
http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/cssKursus.asp
http://www.html.dk/tutorials/css/

og kan validere her:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

> Har skrevet det meste html i hånden selv(simpel html) og vil nu prøve at
> lave det i frontpage da det giver lidt flere muligheder end jeg rummer i
> html koder.

Jeg ville anbefale det gratis WebCoder fra
http://www.tsw.dk/software.php?gid=1
En af brugerne siger om dette program (ifølge hjemmesiden): "Jeg vil bare
sige at WebCoder 4 er det mest enestående program siden Coffecup's HTML
editor. Og at den indbyggede FTP funktion er helt i top og kan anbefales
til alle, nybegyndere så vel som avancerede brugere, der både har krav til
HTML, ASP, PHP og CSS."

Held og lykke med projektet.

Fra : Brizz

Dato : 02-08-05 02:30

Henrik Blunck wrote:
> [...]
> til alle, nybegyndere så vel som avancerede brugere, der både har krav til

Det vil jeg da kigge lidt på så.
Takker mange gange

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Henrik Blunck

Dato : 02-08-05 07:39

Brizz skrev Tirsdag den 2. august 2005 03:29 i beskeden
<42eebe90$0$18637$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Det vil jeg da kigge lidt på så.
> Takker mange gange

Velbekomme.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-08-05 17:55

Lige for at minde dig om at dette er en FrontPage-gruppe og
det er ikke velset at reklamere for andre editorer her.
Det er naturligvis tilladt at forsøge at sammenligne, men
til webdesign i øvrigt, er der andre grupper, der er bedre
egnet end en FrontPage-gruppe - lige for en ordens skyld, da
du jo netop er vild med netiketter og standarder.

Fundats:
Nyhedsgruppen er til diskussion af problemer, der er ved
at fremstille og publicere websider ved brug af produktet
Microsoft FrontPage samt diverse WebServere med
FrontPage-extensions. Gruppen er ikke beregnet til reklame
for produktet, egne websider og lign. Sammenhænge med
Microsoft Office-produkter henvises til
dk.edb.programpakker.ms-office

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.webdesign.frontpage

1-1
--
ahw

Fra : Henrik Blunck

Dato : 02-08-05 21:23

Arne H. Wilstrup skrev Tirsdag den 2. august 2005 18:55 i beskeden
<42efa571$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> i gruppen
> [...]

> egnet end en FrontPage-gruppe - lige for en ordens skyld, da
> du jo netop er vild med netiketter og standarder.

Nu var alternativet for vedkommende at håndkode, og jeg ville blot give
Brizz mulighed for at kende sine alternativer. Gratis værktøjer kan altid
supplere FrontPage, især hvad angår hvis CSS skal integreres... Et gratis
produkt *kan* opfattes som en konkurrent -- jeg ser det som et supplement.

Du topposter stadig, så netikette og standard er ikke det du læste mest
i.

> [...]
> FrontPage-extensions. Gruppen er ikke beregnet til reklame
> for produktet, egne websider og lign. Sammenhænge med

Det accepterer jeg også fuldstændig. Ellers havde jeg ikke abonneret på
gruppen...

> 1-1

Boxing match? 2-1 (Du topposter stadig...)

Fortsat god dag.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-08-05 08:14

Jeg topposter når jeg finder det hensigtsmæssigt.

Det er fuldkommen ligegyldigt om det er et gratis produkt
eller ej, du reklamerer for - du skriver om nogle produkter
der er bedre, lettere at lære end FP - det er ikke det denne
gruppe skal bruges til - men når du har så travlt med
netiketten, ville jeg såmænd blot vise dig hvor meget du
selv overtræder den.

Så da du ikke har læst, hvad jeg har skrevet om dette, så
2-2. Desuden fjerner jeg det, jeg IKKE svarer på - kan
du sige det samme?

Og med disse ord anser jeg denne debat for afsluttet.
EOD

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 03-08-05 08:30

Arne H. Wilstrup skrev:
> Jeg topposter når jeg finder det hensigtsmæssigt.

Jeg skriver i flere udenlandske nyhedsgrupper. Her topposter alle. Jeg
har aldrig bemærket, at det går ud over forståelsen. I DK har man
imidlertid en anden regel, og hvis man ønsker at deltage, bør man
følge de gældende regler - alene for ikke at provokere. AHW gør det
vist udelukkende for at provokere (og det er især en bestemt person,
han ønsker at provokere).
thomas

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-08-05 08:42

Jeg har valgt at skrive i toppen i denne gruppe af flere
grunde:
For det første er det oftest i denne gruppe, at vi har
personer som Knud, der går så hysterisk op i netiketten at
man får åndenød - deri har du ret -her provokeres der
bevidst.

Men når det er sagt, så findes der jo en her i gruppen,
nemlig Karlsen, der er rasende dygtig til FrontPage og han
skriver som regel øverst -det er med det formål at hans
fantastiske dygtighed kan smitte af på mig, at jeg også -
som han - topposter, men jeg må indrømme at der er langt
igen. og jeg har en mistanke om at det alligevel ikke
virker

Men derudover finder jeg at hans argumenter for at topposte
er udmærkede - og han evner i modsætning til mig at skrive
kort og klart.

For det tredie provokerer det mig faktisk at man på den ene
side taler om det "frie internet" og så samtidig skal have
en række sure netpolitbetjente, der - i stedet for at
forholde sig til indholdet -har mere travlt med at skose
folks overtrædelse af en eller anden fundats -

Endvidere finder jeg faktisk Knuds svar en kende
uforskammede over for folk, når han - på deres forspørgsel -
blot skriver at de er i den forkerte gruppe - det er muligt
at jeg er sart, men jeg finder det grumme uelskværdigt at
han i det mindste, når han alligevel kender svaret, blot
skriver: du er i den forkerte gruppe.

Naturligvis skal vi ikke debattere andet end FrontPage i
denne gruppe, men hvis man kender svaret gør det altså ikke
noget at antyde hvor man kan finde det med et link - andet
og mere behøves ikke.

Som du selv skriver, så benyttes topposting ofte i
udlandet - og fordi nogle selvbestaltede netpolitibetjente
mener at det skal være anderledes her, behøver man altså
ikke at følge det - jeg er tilhænger af at man har nogle få
regler som alle kan se fornuften i, men jeg er ikke
tilhænger af meningsløs "lov"-tyranni sådan som det ofte
udvikler sig til - jf. min debat med Henrik om netikette og
FrontPage i denne gruppe.

Til slut kan jeg anføre, at også jeg benytter mig af
udenlandske nyhedsgrupper af og til og har konstateret det
samme -men jeg har også konstateret at de næsten er fri for
netbetjente - og det er rigtig rart. Så kan man diskutere
sagen fremfor formen.

--
ahw

Fra : Brizz

Dato : 03-08-05 16:37

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> samme -men jeg har også konstateret at de næsten er fri for
> netbetjente - og det er rigtig rart. Så kan man diskutere

Men hvad er det så i mit spørgsmål du bidrager med her?

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Brizz

Dato : 03-08-05 01:39

Arne H. Wilstrup wrote:
> Lige for at minde dig om at dette er en FrontPage-gruppe og
> det er ikke velset at reklamere for andre editorer her.

Kan det da lade sig gøre i frontpage det jeg spørger om? Så er jeg
lydhør. Ellers ser jeg det som et venligt træk fra Henrik at han
henviser til en anden mulighed for at lave hvad jeg søger.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-08-05 08:27

Det er i orden at spørger om muligheden findes i FrontPage -
det gør den ikke - heller ikke i 2003, men kan fremstilles
med et script. Og her må du søge fx efter dhtml-sider og
sætte det ind i FronPage - du kan lave rullemenuer i FP2003
uden videre, men ikke det, du ønsker uden videre.

Sådan kunne svaret have lydt - men det var ikke det, der
skete. Du fik at vide fra Henrik at

"Jeg ville anbefale det gratis WebCoder" plus en masse
reklamer for dette produkt - han kunne have henvist til
hjemmesiden - men nuvel - nu er skaden sket, og da han er
efter mig iht. til netiketten, kan jeg jo ikke lade være med
at påvise at han selv heller ikke er så fin i kanten omkring
dette. -

Men igen: gruppen her er forbeholdt explicit FrontPage -
ellers kunne han jo lige så godt henvise til Dreamweaver og
andre professionelle produkter, der kan endnu mere end
FrontPage - og det er jo ikke hensigten med gruppen.

Du vil altid kunne finde noget en editor kan som en anden
ikke kan - og hvis du ønsker at den omtalte feature er et
"must" for dig og du ikke ønsker at håndkode det selv, så må
du naturligvis finde et andet produkt end FP - men forvent
så ikke at man her i gruppen skal anbefale dig noget andet
eller at man direkte skal reklamere for andre produkter -
uanset om de er gratis eller ej. Det ville i hvert fald ikke
høre hjemme i denne gruppe.

--
ahw

Fra : Brizz

Dato : 03-08-05 16:41

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> eller at man direkte skal reklamere for andre produkter -
> uanset om de er gratis eller ej. Det ville i hvert fald ikke

Lad os nu antage at du spørger efter et eller andet som du ikke aner en
kæft om. Du skriver så i den gruppe der passer bedst og svaret er nej.
Ville du så ikke foretrække at få et svar der hed" Nej, men du kan gøre
sådan og sådan" så er du jo kommet videre. Det var du jo ikke ved svaret
Nej.

Jeg ser intet galt i at henvise til de programmer som Henrik gjorde
eller nogen helt andre hvis det var det. For ellers havde jeg jo ikke
kunne bruge hans svar til noget som helst.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-08-05 19:36

Du kan forvente to svar her: en henvisning til en relevant gruppe
eller et kort svar på hvad FP kan eller ikke kan.
Hvis du får andre svar så skyldes det venlighed fra andre - selv
Knud, der er en fornem repræsentant for "netpolitiet" henviser ofte
folk som dig til andre grupper, selvom han måske godt kunne
forklare dig tingene. Det gør han formentlig i respekt for at dette
er en FP -gruppe og ikke en script-gruppe, en billeddesigngruppe
etc., som der jo er særlige grupper til.

Ting kan overlappe, naturligvis, men når du får at vide at du ikke
kan gøre dette eller hint i FP, men at det kan løses med et script
fx, så kan du jo
bare søge efter et sådant script - evt spørge i en relevant
gruppe.

At du kan benytte forskellige scripts i FP betyder jo ikke at du
kan forvente et kursus i benyttelsen af det her.

Fra : Henrik Blunck

Dato : 03-08-05 22:16

Brizz skrev Onsdag den 3. august 2005 17:40 i beskeden
<42f0d799$0$18641$14726298@news.sunsite.dk> i gruppen
> [...]
> eller nogen helt andre hvis det var det. For ellers havde jeg jo ikke
> kunne bruge hans svar til noget som helst.

Tak for din støtte. Det glæder mig du ser optimistisk og præcis på samme
måde på sagen. God fornøjelse med dit projekt.

Oversættelse af manualer m.v. - http://www.ikt-strategi.dk

Fra : Brizz

Dato : 04-08-05 03:06

> Tak for din støtte. Det glæder mig du ser optimistisk og præcis på samme
> måde på sagen. God fornøjelse med dit projekt.

Regnede ikke med man kunne se anderledes på det, men der blev jeg da
godt nok klogere

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-08-05 08:11

Denne diskussion har været oppe før - og det er blevet klart for de
fleste at denne gruppe er eksplicit viet til FrontPage - at du og
et par stykker andre kan have en anden opfattelse ændrer ikke på
dette faktum.

Men at andre ikke har ytret sig kan skyldes to ting:
1. de er på ferie
2. de gider ikke at tage den debat en gang til, da den er for
træls.

Ingen nægter at hjælpe andre, men når man besværer sig over hvor
folk skriver (for oven eller for neden), så er det jo meget
passende også at gøre opmærksom på at en lang række spørgsmål hører
til i en anden gruppe.

Fra : Brizz

Dato : 04-08-05 10:35

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> 1. de er på ferie
> 2. de gider ikke at tage den debat en gang til, da den er for

og hvorfor er det så du bliver ved da der ikke er nogen der gider
diskutere med dig.

Den her har været slut længe men det forstod du ikke!

EOD

Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-08-05 10:00

Jeg er et høfligt menneske og svarer som regel når folk
spørger mig. Det er kedeligt at man ikke kan sige det samme
om dig.