Webkomponent pegefølsom knap giver problem~
Fra : Niels P.

Dato : 31-07-05 16:45

Hej gruppe.

Er der nogen der kan sige helt præcis, hvilken af de mange indstillinger
under IE Sikkerhedsindstillinger, Brugerdefineret, - som man skal ændre på -
for at man undgår denne sikkerheds-blokering i XP's service pack 2?

Jeg har været inde og givet tilladelser til ActiveX og scripts osv. - men
åbenbart ikke fundet den rette indstilling på min egen PC?

For at brugerne ikke skal opleve dette problem - er man så nødt til at
undlade at indsætte disse såkaldte "webkomponenter"?

Hvis man laver sådanne knapper i JavaScript eller VBScript - får man så også
problemer med XP SP2?

Håber at nogen kan hjælpe...

--
Mvh.
Niels P.

Fra : Henrik Blunck

Dato : 01-08-05 20:15

Niels P. skrev Søndag den 31. juli 2005 17:44 i beskeden
<42ecf1f5$0$37096$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> undlade at indsætte disse såkaldte "webkomponenter"?
> Hvis man laver sådanne knapper i JavaScript eller VBScript - får man så

Hvis du laver løsningen i ren CSS er du hverken afhængig af om brugeren har
Java installeret, og du får ingen problemer, mig bekendt, med Windows
XP-SP2-brugere... Så du behøver ikke undgå sådanne webkomponenter.

Du kan hente hjælp til CSS her:

http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/cssKursus.asp
http://www.html.dk/tutorials/css/

og kan validere her: