Hvad var det for et nummer?
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-07-05 13:45

Jeg var for et par uger siden på ferie i Nordirland og var i den forbindelse
på et diskotek, hvor der blev spillet et nummer som jeg nærmest vil betegne
som klassisk. Klassisk er jo ikke normalt det de gør mest i på diskotekerne
og der var da formentligt også tale om en eller anden form for edit af det
originale nummer, for at få det til at lyde lidt mere "diskoteks-agtigt".

Melodien i nummeret er velkendt for de fleste og jeg vil umiddelbart sige,
at den må være næsten lige så kendt og berømt som melodien i "De fire
årstider". Jeg ved at det er meget sparsomt med oplysningerne, men hvis
nogen kunne hjælpe mig med at fremtrylle navnet på det pågældende nummer
ville jeg være meget taknemmelig!

Så vidt jeg husker blev den samme melodi anvendt i forbindelse med en
TV-reklame for et bilmærke for nogle år siden, jeg er ikke sikker, men det
var muligvis for Ford?

Jeg prøver også at poste den i dk.kultur.musik.klassisk - håber det er i
orden.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : OlIvEr [6000]

Dato : 31-07-05 18:04

--
William Orbit "Barber's adagio for strings" måske?

Eller den lidt nyere version fra Dj Tiësto "Adagio for strings" ???

--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-07-05 23:46

> William Orbit "Barber's adagio for strings" måske?
>
> Eller den lidt nyere version fra Dj Tiësto "Adagio for strings" ???

Tak for dit svar. Jeg kender "Barber's adagio for strings" og kan derfor
sige, at det ikke er den jeg er på jagt efter, men tak fordi du forsøgte at
hjælpe, kom gerne med flere forslag

Mvh
Morten

Fra : djsouljah

Dato : 09-08-05 17:50

The Verve - Bittersweet Symphony... Jo, men ikke specielt
diskoteksagtigt...
Den er også lavet af Sugar Daddy, og hedder "Sweet Soca Music"

Kunne være den?

Eller måske "Xzibit - Foundation" eller "Paparazzi"...???

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin

Dato : 01-08-05 14:18

Hej
Morten Munk-Jensen wrote:
> Så vidt jeg husker blev den samme melodi anvendt i forbindelse med en
> TV-reklame for et bilmærke for nogle år siden, jeg er ikke sikker,
> men det var muligvis for Ford?

Uden at have hørt nummeret, kunne man gætte på The Verve - Bitter Sweet
Symphony.

Mvh
Martin

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 03-08-05 21:49

> Uden at have hørt nummeret, kunne man gætte på The Verve - Bitter Sweet
> Symphony.
>
> Mvh
> Martin
Hej Martin
Du fik ret, der var "bid" mht. "Bitter Sweet Symphony" mange tak for hjælpen
og de mange forslag til jer alle.
Mvh
Morten

Fra : morten h.

Dato : 01-08-05 16:24

Morten Munk-Jensen wrote:

> Så vidt jeg husker blev den samme melodi anvendt i forbindelse med en
> TV-reklame for et bilmærke for nogle år siden, jeg er ikke sikker, men det
> var muligvis for Ford?

Kan godt huske reklamen. Næsten sikker på det er Pachelbel's Canon.

/morten h.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 20:44

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> originale nummer, for at få det til at lyde lidt mere "diskoteks-agtigt".

Var der nogen vokal i den?

og hvor meget 'disko' agtig var den? er der tale om at den er blevet
pumpet op til børne techno eller er der noget af originalen tilbage?

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-05 20:46

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> Var der nogen vokal i den?
>
> og hvor meget 'disko' agtig var den? er der tale om at den er blevet
> pumpet op til børne techno eller er der noget af originalen tilbage?

Kunne det være Beethoven's 'Ode To Joy' ?

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 03-08-05 15:24

Mange tak for de mange forslag jeg har modtaget mens jeg har været ude af
huset de seneste dage. Jeg må få undersøgt sagen nærmere og vil så vende
tilbage igen. Endnu en gang tak for jeres store hjælpsomhed!

Mvh
Morten