Definitionen på musikgenren "Slager-musik"~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-07-05 10:33

I en anden link som ikke handlede om dette emne blev der bragt et link til
en tysk internetside, som fortalte definitionen på hvad slagermusik-genren
er for en slags musik og hvordan man kan kende den.

Alle kan selvfølgelig, få sekunder efter at en plade er startet, høre om det
er pop-musik eller slagermusik. Det kan jeg også, selv om jeg mere teknisk
set ikke ved hvad det egentlig er man skal lytte efter. Lyden fortæller det
bare på et øjeblik.

Jeg ved at den officielle definition angående tekster, går på den den som
regel er sjov eller sentimental, som den tyske side også skriver. Men hvad
skriver den tyske side ellers angående hvordan man kan kende
slagermusikgenren?

Er der en som i grove træk kan oversætte de vigtigste ting i denne
tysksprogede definions-forklaring?

Her er linket: http://www.lexikon-definition.de/Schlager.html

Hilsen Åge