Jeg sendte ...
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-07-05 23:27

et indlæg med titlen "2 harddiskikoner på puteren?" i går aftes, men kan
ikke se det.

Er det "2" tallet der snyder mig? Det lyder lidt underligt, da der jo er
indlæg der begynder med "10.3.x2" o.s.v.. Jeg er vel ikke blevet
blacklistet?

Vil én af jer ikke lige give en tilbagemelding i denne nye tråd. Kan I
se det?

Ellers må jeg jo gensende det som "To harddiskikoner ..."

--
v.h.
Mich.

Fra : JHP

Dato : 30-07-05 23:33

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
> se det?
>
> Ellers må jeg jo gensende det som "To harddiskikoner ..."

Ingen problemer her (Thunderbird - hvis det har en betydning)

Der er 4 svar.

mvh Joakim

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 31-07-05 22:57

JHP <jhp@JxHxPxWxExB.xDxD> wrote:

> Ingen problemer her (Thunderbird - hvis det har en betydning)
>
> Der er 4 svar.

Tak for dit svar. Som jeg først har set nu i aften. Forklaringen er i
den oprindelige tråd.

PS. jeg bruger ikke selv Thunderbird, selvom jeg er en svoren tilhænger
af princippet med en browser med integreret mailklient - og gerne en
nyhedsgruppelæser. Men det skal helst være offline, for jeg sidder på en
ISDN linje herhjemme og meget ofte på en telefonforbindelse (og dermed
puterens indbyggede modem), når jeg er væk fra hjemmet.

Er Thunderbird en offlinelæser? Jeg har ikke selv tjekket det.

--
v.h.
Mich.

Fra : JHP

Dato : 01-08-05 17:59

Mich. Ottosen wrote:

> Er Thunderbird en offlinelæser? Jeg har ikke selv tjekket det.

Næe, det mener jeg ikke.
mvh Joakim

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 31-07-05 09:51

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> [...]
> se det?
>
> Ellers må jeg jo gensende det som "To harddiskikoner ..."

Tråden ses uden problemer her( Macsoup 2.7 på OS 10.4.2), så det må
være et sted i dine indstillinger du får den sorteret fra. Der er lige
nu dit indlæg og fire svar.
Du kan jo prøve at finde tråden frem på Google.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 31-07-05 17:50

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
> blacklistet?
>
> Vil én af jer ikke lige give en tilbagemelding i denne nye tråd. Kan I

Jeg kan ikke se denne tråd!

> Ellers må jeg jo gensende det som "To harddiskikoner ..."

Ellers kan jeg godt se den anden tråd.

--Martin

Fra : Erik Richard

Dato : 31-07-05 18:42

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:
> et indlæg med titlen "2 harddiskikoner på puteren?" i går aftes, men kan
> ikke se det.

Ingen problemer med WaMCom 1.3.1

> Er det "2" tallet der snyder mig? Det lyder lidt underligt, da der jo er
> indlæg der begynder med "10.3.x2" o.s.v.. Jeg er vel ikke blevet
> blacklistet?

Det skulle ikke være nødvendig at ændre noget, hvad tal angår...

> Vil én af jer ikke lige give en tilbagemelding i denne nye tråd. Kan I
> se det?

Være hermed gjort...

Jeg gensender lige mit svar i denne tråd....

mvh. Erik Rihcard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Erik Richard

Dato : 31-07-05 18:48

Gensendelse af svar:

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:

> Det lyder vel meget underligt. Det er det også. Men jeg har
> pludselig to "Macintosh HD" på mit skrivebord (MacOS 10.3.8)
>
> Den ene har sådan en grå ikon, der viser en HD à la en indbygget
> en med afsmiget forkant og en slags 'æble' i midten. Den anden,
> med samme navn, er bare en hvid fyr, der ligner noget man kan
> putte en CD eller lignende ind i fra fronten. Det er vistnok det,
> der ligner en diskimage.
>
> Hvordan pokker er det sket, Den grå er jeg fortrolig med, den har
> været der 'altid', men den hvide?

Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad det kan være, men jeg har en (ret
god) fornemmelse... I 'gamle dage' - før OS X, - ville jeg uden videre
have sagt, at du har fået en såkaldt 'skyggedisk' (ghostdisk), - det er
noget stads, der ikke er til at komme af med igen uden en større
rengøring af div. indstillinger, rep. af HD osv.osv..

> Det ser ud til, at de begge viser hen til (indeholder?) de samme
> filer. Det undrer mig, at puteren vil have to ikoner (filer?) med
> samme navn på skrivebordet. Hvis jeg arkiverer en tekstfil med et
> eksisterende navn prostesterer den jo. Er den hvide bare en dublet
> eller "bastard", som jeg skal smide ud?

Hm, du kunne evt. prøve at lægge den i papirkurven og så genstarte
maskinen. - Er det en 'ghost', kommer den igen...

> Infoen på den hvide siger: 18 GB kapacitet og 18 GB tilgængelig.
> Det er vel bare en henvisning? Der er bare 18,62 GB tik 18,59GB.

Prøv også at markere den og trykke COM+R. - Hvilken fil/disk bliver så
markeret? - Er det den, du kender godt - altså din rigtige disk, så kan
du umiddelbart slette den hvide. - Og så er jeg 99,9999% sikker på, du
har fået 'spøgelser' på maskinen.

Jeg vil så tilråde, at du bruger DiskWarrior og får lagt nyt directory
fil på den. 'ghost' filen kommer pga. en nummerdublering i nogle
bootblokke på harddisken.

Efter en rep. vil jeg anbefale, at du opd. til 10.3.9 med 'Comboupdate
10.3.9', så er du sikker på, at mangler og evt. andre defekter bliver
erstattet...

> Som jeg så ikke véd, hvor kommer fra. Men jeg skal sku (undskyld) ikke
> have Lotte Heise og hendes vaskemiddelind over min puter for at fjerne
> snavset, vel?

Nej fri og bevar os vel for den rappenskralde..

mvh. Erik Richard