Reset af Nokia 6600 - virker det her???
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-05 22:10

Virker denne her og isåfald, vil den fjerne låsekoden i telefonen? Er der
nogen ulemper ved at gøre det? Forsvinder nyeste FW upgrade?

The soft-format code for Series 60 phones is *#7370# . You enter this code
as you would enter a phone number in the Phone application. It performs a
format of the Internal drive - All data will be lost if you use this
feature.

The method of performing a hard-format, i.e resetting it completely to
factory defaults and removing all data, is as follows:

1.. Switch off the phone.
2.. Hold down the following three buttons: Green (call answer) button, *
button, and '3' button
3.. While holding these buttons, press the power button and switch on the
phone
4.. When the message 'Formatting' appears on the screen, release all of
the buttons
Note that you shouldn't switch the phone off or remove the battery when
performing either of these operations, and it's advised that the handset has
a reasonable amount of battery charge before performing a format/reset.

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Brian Olesen

Dato : 31-07-05 00:00

"Thunder" <thunderSNABELAget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Virker denne her og isåfald, vil den fjerne låsekoden i telefonen? Er der
> nogen ulemper ved at gøre det? Forsvinder nyeste FW upgrade?

Nej den fjerner ikke seneste firmwareopgradering og sandsynligvis heller
ikke simlåsen.
Men min telefon nød virkelig godt af denne omgang, altså den med at hard
formatere den mulighed nr. 2.
Jeg prøvede nu dem begge. Den nederste var mest effektiv tror jeg. Den tog i
hvert fald længest tid.

Brian, som gerne vil vide, om simlåsen ryger ved denne opperation.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 15:30

Hej Brian, det er ikke simlåsen som er problemet. Min kæreste har købt en
brugt Nokia 6600 fra en foretning i lang-pokker-i-vold og den er ikke sim
låst, men idioterne har glemt at kigge den ordentligt igennem før de solgte
den. Der er telefonlås på den, så man ikke kan lave ændringer i opsætningen.
Hun kan sagtens ringe fra den og bruge hvilket som helst sim kort, hun kan
bare ikke sætte MMS og GPRS op, skifte profil osv..

Mit spørgsmål gik på om telefonlåsen blev ophævet ved en Hard reset? Og om
det skete noget ved at gøre det? Hun har ikke noget liggende på den endnu:)

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland

Fra : Brian Olesen

Dato : 02-08-05 13:47

Hej

> Mit spørgsmål gik på om telefonlåsen blev ophævet ved en Hard reset? Og om
> det skete noget ved at gøre det? Hun har ikke noget liggende på den
> endnu:)
>
> --

Arh jamen så prøv det dog. Det kan der da ikke ske noget ved. Men er
låsekoden ikke 12345 på en 6600?

Mvh. Brian