Dødsstraf og islam
Fra : Peter HansenDK

Dato : 30-07-05 16:37

På spørgsmålet om, hvorvidt han tager klart afstand fra dødsstraf
svarede Babar Baig: "Det er ikke så let at svare på.(...) Men hvis
kravet er, at vi i enhver henseende skal tage afstand fra dødsstraf,
så er det det samme som at sige, at vi ikke kan være muslimer. Så
langt kan vi ikke gå".JP 22/5-01.

Den danskfødte radikale wannabe-politiker er altså ikke i tvivl:
Dødsstraf er en udskillelig del af islam. Og det kostde ham
politiker-karrieren i De radikale.

Og Babar Baig har helt ret, hvis man tager Koranen seriøst som Guds
direkte ord. Og man bestyrkes, når man supplerer med solide vidnesbyrd
om Profetens handlinger i de såkaldte sunna/hadith.

Koranen først:
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/
002.178
YUSUFALI: O ye who believe! the law of equality is prescribed to you in
cases of murder: the free for the free, the slave for the slave, the
woman for the woman. But if any remission is made by the brother of the
slain, then grant any reasonable demand, and compensate him with
handsome gratitude, this is a concession and a Mercy from your Lord.
After this whoever exceeds the limits shall be in grave penalty.
002.179
YUSUFALI: In the Law of Equality there is (saving of) Life to you, o ye
men of understanding; that ye may restrain yourselves.

005.032
YUSUFALI: On that account: We ordained for the Children of Israel that
if any one slew a person - unless it be for murder or for spreading
mischief in the land - it would be as if he slew the whole people: and
if any one saved a life, it would be as if he saved the life of the
whole people. Then although there came to them Our messengers with
clear signs, yet, even after that, many of them continued to commit
excesses in the land.
005.033
YUSUFALI: The punishment of those who wage war against Allah and His
Messenger, and strive with might and main for mischief through the land
is: execution, or crucifixion, or the cutting off of hands and feet
from opposite sides, or exile from the land: that is their disgrace in
this world, and a heavy punishment is theirs in the Hereafter;

Ved mord skal man altså selv slås ihjel med mindre afdødes familie
vil afstå fra dette og modtager erstatning.

Vers 5:33 forskriver dødstraf (evt. ved korsfæstelse) som en såkaldt
Hudud-straf for en forbrydelse begået imod Allah. Dvs hvis man kæmper
imod Allah og skaber uro i et islamisk samfund. Det er straks mere
uklart, hvad uro ("mischief") er. Men islamisk praksis har eksempelvis
lagt flg forbrydelser ind under paragraffen:
Treason / Apostacy (when one leaves the faith and joins the enemy in
fighting against the Muslim community)
Terrorism
Land, sea, or air piracy
Rape
Adultery
Homosexual behavior
http://islam.about.com/cs/law/a/c_punishment.htm

Det var Koranen. Så er der sunna/hadith-samlingerne, der beskriver
hvad Muhammed sagd og gjorde. Hvis det er vidnefast og fra troværdig
kilde tillægges det samme guddommelige vægt som Koranen. De
autoriserede hadith-samlinger (fx. Bukhari) betragtes som meget
troværdige, idet "svage" hadither simpelthen ikke er taget med.

Eksempler:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhari/082.sbt.html#008.082.804
Volume 8, Book 82, Number 804:
Narrated Ash Shaibani:
I asked 'Abdullah bin Abi Aufa, 'Did Allah's Apostle carry out the
Rajam penalty ( i.e., stoning to death)?' He said, "Yes." I said,
"Before the revelation of Surat-ar-Nur or after it?" He replied, "I
don't Know."
Volume 8, Book 82, Number 816:
Narrated Ibn 'Abbas:
'Umar said, "I am afraid that after a long time has passed, people may
say, "We do not find the Verses of the Rajam (stoning to death) in the
Holy Book," and consequently they may go astray by leaving an
obligation that Allah has revealed. Lo! I confirm that the penalty of
Rajam be inflicted on him who commits illegal sexual intercourse, if he
is already married and the crime is proved by witnesses or pregnancy or
confession." Sufyan added, "I have memorized this narration in this
way." 'Umar added, "Surely Allah's Apostle carried out the penalty of
Rajam, and so did we after him."

Den moderne danskefødte muslim Abdul Wahid Pedersen går selvfølgelig
også ind for dødstraf (stening):
http://www.religion.dk/religionsdebatten:ktg=islam:aid=18838

Det gør den moderne integrationsivrige imam Fatih Alev også:
http://www.religion.dk/tema/tema:fid=100002300:aid=21646

Er der stadigvæk nogen der vil påstå at dødsstraf ikke er en del af
islam??

Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-07-05 18:11

"Peter HansenDK" <peterhansendk@tidni.com> skrev i en
meddelelse
[...]

Der står intet om dødsstraf, men blot at der er lighed for
loven -at man bør vælge barmhjertighed fremfor hævn. Der er
faktisk skrevet at det drejer sig om at bevare liv.

[...]

Her er der tale om at man fastsatte nogle love i
overensstemmelse med jødernes egne -man blandede sig ikke i
deres relgiøse afgørelser, men satte dog nogle begrænsninger
på hvad man kunne tillade sig at gøre som jøde! Og her
formanes igen til at man udviser mildhed og forklarer at
ethvert anslag mod en svarer til anslag mod alle og at en
god gerning for en person vil svare til en god gerning for
alle.

[...]

Her er der tale om forsvar for angreb på islam -der er ikke
tale om at man foreskriver dødsstraf ved mord eller
lignende, men at man siger at i tilfælde af at man anstifter
krig mod Allah og hans budbringer og stræber efter magt mod
samme, vil kunne straffes med henrettelse og en række andre
lemlæstelser, herunder landsforvsining - så igen: nej, der
er ikke tale om straf for mord ifølge koranen, men straf for
at angribe Allah og hans budbringere.

[...]

Det er jo ikke korrekt - du læser det som fanden læser
bibelen - der står INTET i ovenstående om at muslimer skal
lide døden ved korsfæstelse. Der er tale om at man
foreskriver straf for dem, der angriber Allah og hans
budbringere, akkurat som jeg har anført tidligere.

> [...]
>troværdig
>kilde tillægges det samme guddommelige vægt som Koranen.

Det er heller ikke korrekt- hvis det skulle være tilfældet,
ville det jo være indført i koranen. hadith beskriver
Muhameds sædvane, men er skrevet længe efter hans død -og
her er der forskellige tolkninger og opfattelser af det.
Muhamed er blevet tillagt at sige, at han kun er et
menneske, og at han derfor gør fejl, men at koranen er det
eneste sande budskab, som man skal følge - at hadith'en kan
give anledning til handling, betyder ikke at ethvert ord
skal tages som værende lig emd koranen.

> [...]
>med.

Er der stadigvæk nogen der vil påstå at dødsstraf ikke er en

Det vil jeg påstå¨- det betyder ikke at der ikke forekommer
dødsstraf i Islam eller at der ikke skulle være muslimer der
mener at det er i orden og helt i overensstemmelse med
koranen, men at tage det bogstaveligt som nogle gør, svarer
jo til at der findes kristne fundamentalister, der tager
bibelens ord for pålydende og derfor mener at fx
homoseksuelle skal lide døden fordi det står i bibelen.

Du mener i din muslimhetz at alle muslimer er fuldkommen
fanatiske og ekstremistiske og tolker koranen 100 procent
ens, medens det samme ikke sker for kristne - det er
simpelthen ikke korrekt. Der findes "verdslige muslimer" og
muslimer, der ikke er særlig fundamentalistiske, medens
der - ligesom i islam -findes meget strenge fortolkninger af
islam, hvor uhyggeligt fanatiske folk vælger at tolke
koranen og haditherne fuldkommen fundamentalistiske.

Men koranen er åben for fortolkninger, og med mindre man er
troende muslim og mener at koranen ikke kan oversættes men
skal bevares på arabisk, så er der andre der har en helt
anden opfattelse. Igen svarer det til traditioner og
hensigter og hvem der udtaler sig.

Men ikke mere om islam i dette forum fra min side.
EOD
--
ahw

Islam er åbent for fortolkninger - selv blandt muslimer, der
hævder at de alle mener det samme, er der flere udgaver (jf.
fx sunni og shiamuslimer) - og som jeg tidligere henviste
til, så er der også forskel på hvilken vægt forskellige
muslimer lægger på hadith'en - endelig viser dine citater
intet om dødsstraf, men anfører blot tilgivelse og bod.

Fra : Peter HansenDK

Dato : 30-07-05 18:52

Arne skriver:
", hvor uhyggeligt fanatiske folk vælger at tolke
koranen og haditherne fuldkommen fundamentalistiske."

Ergo synes AHW, at Babar Baig, Fatih Alev og Abdul Wahid Pedersen er
"uhyggeligt fanatiske folk", jvf. tidligere nævnte citater (AHW
kommenterede dem ikke):
http://www.religion.dk/religionsdebatten:ktg=islam:aid=18838
http://www.religion.dk/tema/tema:fid=100002300:aid=21646
(*)

AHW skriver:
[...]
"
AHW. synes du, at det er i orden med dødsstraf, hvis bare det ikke er
for mord?
Vil du indrømme, at dødsstraf som straffeform faktisk er dikteret i
Koranen ?

Der er mange fortolkninger af islam, javel. Men toneangivende
danskfødte integrationsivrige muslimer som de 3 herrer er altså enige
om, at dødsstraf er en udskillelig del af islam. Det burde AHW tage
seriøst i stedet for at teoretisere over, at man nok kan finde en
muslim, der er uenig.

(*)
Hvor serist hadith/sunna tages af Fatih Alev kan også ses i dette
indlæg:
http://etisk.inforce.dk/graphics/03_udgivelser/publikationer/forskning_pa_konsceller/menneskeligt_livs_begyndelse/kap06.htm
Imam Fatih Alev har for Det Etiske Råd holdt et oplæg om muslimsk
opfattelse af menneskeligt livs begyndelse og fosteranlægs etiske
status. Alev refererede til en hadith (en beretning fra profeten
Muhammad), hvoraf det fremgår, at et fosteranlæg besjæles 120 dage
efter undfangelsen og således først derefter får etisk status som en
person:

Sandelig, under tilblivelsen i jeres moders mave, er I de første fyrre
dage i en form som et frø, dernæst i en periode af samme varighed i
en form som en klump sammenløbet blod, dernæst i en periode af samme
varighed i en form som et lille stykke kød, hvorefter der bliver sendt
en engel til fosteret, og denne blæser ånden i dette
(...).[Hadithsamlingerne Bukhârî og Muslim (citeret efter materiale
tilsendt Det Etiske Råd af imam Fatih Alev)]

Alev anførte, at profeten Muhammads viden om, at fosteret besjæles
120 dage efter befrugtningen, er guddommelig. Derfor ændrer den
muslimske overbevisning sig ikke i takt med ny, empirisk viden (for
eksempel viden om, hvornår fosteret viser tegn på liv). Alev
pointerede, at profeten Muhammad var Guds budbringer, og at det er
hengivenhed over for dette, der forhindrer nyfortolkninger. Citat slut.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-07-05 19:28

>AHW. synes du, at det er i orden med dødsstraf, hvis bare
det ikke er
>for mord?

Jeg er ved at miste tålmodigheden med dig - du kan åbenbart
ikke fatte at man godt kan forklare nogle ting ud fra en
anden persons selvforståelse selvom man ikke deler den
pågældendes opfattelse.

Jeg er imod dødsstraf under enhver form! Er det snart sivet
ind?

>Vil du indrømme, at dødsstraf som straffeform faktisk er
>dikteret i
>Koranen ?

Nej, det vil jeg ikke for det er ikke korrekt - det er IKKE
dikteret i koranen, men der anvises muligheder for at vise
overbærenhed fx ved bod til den dræbtes familie - og det er
IKKE dødsstraf at man går i krig og forsvarer sig, selvom
folk som regel dør af det. Hvad er det lige du ikke forstår
her?

> [...]
>AHW tage
>seriøst i stedet for at teoretisere over, at man nok kan

Du burde læse, hvad jeg faktisk skriver! det gør du ikke- og
på det grundlag gider jeg ikke at diskutere med dig. Desuden
finder jeg at emnet er OT i denne gruppe. Du kan slynge dig
om dig med citater fra denne eller hin udlægning af koranen
og jeg kan gøre noget tilsvarende ved bibelen. Gør det så
dig eller mig til et bedre menneske?

Du ser ud til at mene at blot fordi muslimer er tilhængere
af koranens budskab, så er de helt og aldeles enige med
hinanden i alt, hvad er skal foregå i praksis ifølge
koranen, så når nogle muslimer begår bombehandlinger, så er
de åbenbart ifølge dig allesammen skyldige for det er jo
det, der skulle fremgå af koranen : dræb de vantro, ikke
sandt?

Det gør slet ikke indtryk på dig at der også findes kristne
fundamentalister, der går direkte ind for mord på
abortsøgende kvinder, at der er kristne sekter, der vil lade
deres børn dø i stedet for at lade dem få foretaget en
blodtransfusion etc.?

Bifalder du at kristne fundamentalister ligger på lur for at
dræbe abortsøgende kvinder i USA? bifalder du hvad
korsridderne foretog sig i middelalderen mod muslimer?
bifalder du katolske præsters pædofili-fortagsomhed? Hvis
ikke, hvorfor tager du så ikke afstand fra kristendommen som
sådan?

Nej, du - det fører ikke til noget at argumentere på dette
plate niveau - jeg forklarer noget af den muslimske
tankegang- ud fra muslimsk SELVFORSTÅELSE - det betyder da
for fanden ikke at jeg så går ind for islam? er du ikke i
stand til at skelne mellem en forklaring og så en
advokering?`

[..mere crap]

Nu siger jeg dig det igen: jeg gider ikke at debattere islam
i dk. politik - du kan henvende dig til dk.livssyn eller en
lignende gruppe. Min holdning til islam er klar, akkurat som
den er til kristendommen og andre religioner: religion er
folkets opium - og jeg har ikke behov for et sådant opium,
men jeg kan godt i min dagligdag bestræbe mig på at
respektere at folk har en tro, blot denne tro ikke skaber
dem forrang for alle andre eller forlener dem med
særrettigheder i forhold til andre borgere i dette samfund.
Jeg er ikke medlem af folkekirken eller noget trossamfund og
jeg er heller ikke medlem af noget politisk parti.

Jeg er modstander af dødsstraf uanset grunden - så skulle
det da være på plads, hvis du er i stand til at forstå hvad
jeg skriver.

Hvad angår Islam her i denne gruppe: fra min side er det
EOD!!!!!

--
ahw

Fra : Peter HansenDK

Dato : 30-07-05 20:07

Kære Arne

Hvis en religion dikterer dødsstraf eller anden seriøst politisk
indgreb, så er det i allerhøjeste grad on-topic på dk.politik.

Du vil åbenbare ikke konkludere noget om "islam", fordi det drejer sig
om fortolkning. Men så vil jeg bede dig konkludere noget om flg danske
nulevende velintegreredes muslimers islamfortokning mht dødsstraf

1. Babar-Baigs islamfortolkning mht dødsstraf
"Men hvis kravet er, at vi i enhver henseende skal tage afstand fra
dødsstraf, så er det det samme som at sige, at vi ikke kan være
muslimer. Så langt kan vi ikke gå".JP 22/5-01.

2. Abdul-Wahid-Pedersen islamfortolkning mht dødsstraf
("Vi kan hurtigt blive enige om, at stening til døde er en meget
grusom form for afstraffelse, men det ændrer ikke på, at den set i et
islamisk lys, er blevet forordnet af Skaberen selv. Vi er derfor
umiddelbart ikke bemyndigede til at ændre på samme."
http://www.religion.dk/religionsdebatten:ktg=islam:aid=18838 )

3. Fatih-Alevs islamfortolkning mht dødsstraf
( "Islam og stening :
At straffen ikke er foreskrevet i Koranen ændrer ikke på, at det
ifølge flertallet af de lærde (mudjtahider og muftîer) med speciale
indenfor islamisk jura (fiqh) er et uomgængeligt faktum, at den står
foreskrevet klart og tydeligt i overleveringerne om Profetens sædvane,
altså i hadîth-samlingerne. Som sædvanligt er hadîtherne om denne
straf, ligesom i alle andre sammenhænge, en supplerende kilde til
forståelsen af Koranens bud om straffen for hor, da Gud i Koranen
forpligter de troende til at adlyde Ham og Sit Sendebud.
http://www.religion.dk/tema/tema:fid=100002300:aid=21646 )

Jeg er ligesom dig, Arne, absolut og principel modstander af
dødsstraf, som endda er endnu mere grusom, når det sker ved stening.

Min konklusion bliver derfor:
De 3 nævnte muslimers islamfortolkning mht dødsstraf er forkastelig
og jeg må tage dyb afstand fra dem og vil bekæmpe dem med alle
demokratiske midler.

Er du enig i den konklusion, Arne?
Skal vi kæmpe sammen mod disse tre dødsstraf- og stenings-fortalere?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-07-05 09:04

Kære Arne

>Hvis en religion dikterer dødsstraf eller anden seriøst
>politisk
>indgreb, så er det i allerhøjeste grad on-topic på
>dk.politik.

Ikke hvis vi skal diskutere indholdet i religionen som
sådan - og det ønsker jeg ikke - stening er heller ikke
noget man skal gøre som muslim - det er en jødisk
opfindelse - Muhamed ville efter sigende ikke gribe ind i en
sag om en kvinde, der skulle stenes, fordi det var en anden
religion, nemlig jødedommen, der havde iværksat den straf..

Men uanset hvad du kan diske op med, så er jeg stærk
modstander af dødsstraf under alle omstændigheder, fordi det
ikke hører sig til i et civiliseret samfund - derfor mener
jeg at alle samfund, der har dødsstraf er uciviliserede på
det punkt - det indebærer fx at Kina og USA rangerer på min
liste over primitive, uciviliserede samfund på netop
dødsstrafspørgsmålet. Det kan ikke diskuteres og jeg vil
ikke diskutere det længere - jeg har givet udtryk for mit
synspunkt på dette, men jeg finder det hyklerisk at man på
den ene side vil skose dødsstraf i muslimske lande samtidig
med at man nægter at diskutere det i fx USA, som man jo
elsker over alt på jorden.

DET er mere hyklerisk - men jeg fastholder at jeg ikke har
lyst til at diskutere Islam ud fra et religiøst
synspunkt -jeg vil ikke ind i en citatkrig med nogen om
hvorvidt den ene sætning i koranen eller hadith'en eller
andet, skulle foreskrive dødsstraf - jeg konstaterer at der
også i bibelen eksisterer krav om dødsstraf, men det vil I
muslimhadere IKKE diskutere - her giver I som regel udtryk
for at det er da noget andet, at kristne ikke følger disse
bud etc, selvom det er i modstrid med sandheden: der findes
faktisk fanatiske kristne der er lige så hidsige i det
spørgsmål - udover at KKK jo også er en såkaldt kristen
sekt, der mener at neger ikke er "Guds børn", men skabt af
djævelen eller hvordan de nu udlægger det.

Men som sagt: citatkrige a la Bo Warmings, gider jeg
simpelthen ikke at diskutere - det er trættende at læse om
den ene eller anden udlægning af koranen, hvoraf der slet
ikke er enighed og jeg orker simpelthen ikke at bladre rundt
i koranen for at finde de nævnte ciater, som faktisk står
meget forskelligt i de forskellige udgaver af koranen - det
er fuldkommen meningsløst.

Enhver kan tage en eller anden hellig bog og finde belæg for
sine tolkninger af en eller anden passage, der er trukket ud
af sin sammenhæng og livet er for kort til den slags
narrestreger. Jeg kunne med lethed finde passager i bibelen
om akkurat det samme og fortolke disse passager som det
passede mig, herunder dødsstraf for alskens ting - men det
interesserer mig faktisk ikke og så tror jeg efterhånden at
jeg har skrevet nok om dette emne.

Da det nu er tredie gang jeg skal skrive EOD om sagen og når
du fremturer, så må jeg konstatere at der findes en tredie
gruppe, jeg gerne sætter i mit filter om nødvendigt: de
trættekære.

Du kan ikke indse at ligesom der i bibelen står en hel
masse ting som kristne alligevel ikke følger slavisk,
således står der også en masse ting i koranen, som muslimer
heller ikke følger slavisk.
Du tror fuldt og fast på at fordi der står noget i koranen,
så vil alle muslimer følge det til punkt og prikke, medens
det samme ikke er tilfældet med bibelen.
Du tror endvidere at alle muslimer har samme tankegang,
hvorimod du godt kan forstå at kristne har forskellig
tankegang - det viser at du ved meget lidt om islam og
muslimer i dagligdagen. Muslimer er med hensyn til deres
religion lige så forskellige som os og lige så påvirkelige
som os - denne debat "os mod dem" gider jeg ikke at deltage
i, og jeg tager stærkt afstand fra disse forsimplede
opfattelser, disse primitive opfattelser der går ud på at
gør en muslim noget galt, så er alle muslimer forbrydere.

Med disse ord har jeg nu en gang for alle tilkendegivet at
jeg ikke gider at debattere dette emne længere- er det
derfor umuligt for dig at forstå et EOD =end of discussion -
så vil du opdage at du hygger dig i mit killfilter - jeg er
træt af hetz mod andre befolkningsgrupper, mod folk, som jeg
kender og synes om, men som jeg skal høre at de skulle være
terrorister blot fordi de har en anden religion end den på
bjerget gældende - og jeg orker ikke ustandselig at skulle
fortælle primitive halvhjerner at der er forskel på folk -
især når det er umuligt at trænge igennem med saglige
argumenter.

Så respekter mit EOD om netop dette emne eller ryg i
filteret - jeg gider ikke den diskussion.

En diskussion om dødsstraffens berettigelse eller ej,
deltager jeg gerne i, men ikke hvis den ensidigt skal
forlenes med religiøse anfægtelser, især ikke når den
ensidigt skal gå på at muslimer er den eneste religion hvor
dødsstraf skulle være indikeret og hvor man helt og holdent
ser bort fra den kristne opfatttelse om ditto.

EOD igen!

--
ahw

Fra : Peter HansenDK

Dato : 30-07-05 20:12

PS forrige indlæg:

Jeg tager kraftigt afstand fra tidligere og nuværende forbrydelser
begået i kristendommens navn.

Hvis du kan finde danske biskopper, der aktivt og med Biblen i hånd
går ind for dødsstraf og stening, så vis mig dem. Så skal jeg gerne
tage afstand fra dem, ligesom jeg i forrige indlæg tog afstand fra
muslimers/imamers syn på dødsstraf og stening.

Hidtil har jeg ikke mødt sådanne rabiate synspunkter i den danske
Folkekirke, som derfor er langt mere spiselig end Babar Baigs, Abdul
Wahid Pedersens og Fatih Alevs islamversion.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-07-05 09:07

[...]

Jeg har svaret dig i tidligere indlæg - og kan blot tilføje
at det rager mig en høstblomst hvad visse muslimer siger om
denne sag - at indskrænke det til "den danske folkekirke" er
absurd - kristendommen er mere end den danske folkekirke -
ligesom du kan finde præster der går ind for dødsstraf og
som er kristne (svjv går Søren Krarup ind for det), og han
er - skønt tidehvervsmand - i den danske folkekirke,
ligesåvel kan man finde muslimer, der ikke tager afstand fra
dødsstraf - men det må de selv om - jeg går ikke ind for det
uanset hvilken muslim, der måtte mene det.

--
ahw

Fra : Peter HansenDK

Dato : 31-07-05 18:35

Mit hjerte bæver af angst for at blive smidt i AHWs kill-filter...

Det vil være et traume, at se dennne virkelighedsforskrækkede
skabs-islamistiske stalinist (endnu en gang) lukke af for ubehagelige
sandheder vha sit kill-filter...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-08-05 08:57

[...]

Næ, du tager helt fejl - fremmedhadere og personangreb
fortjener en tur i filteret - og du behøver såmænd ikke bæve
længere - det er nu en realitet for dig.

At folk er uenige med mig politisk og som argumenterer for
det, er i orden med mig - men folk, der giver udtryk for
fremmedhad og som angriber mig personligt, fx ved at kalde
mig for stalinist, hvilket jeg ikke er, gider jeg ikke
spilde min tid på. Så velkommen i filteret, så kan vi andre
begavede mennesker håbe på at få en redelig debat her i
gruppen -uenigheder eller ej.

--
ahw

Fra : Hanne

Dato : 01-08-05 09:30

Så velkommen i filteret, så kan vi andre
> begavede mennesker håbe på at få en redelig debat her i
> gruppen -uenigheder eller ej.
>
> --
> ahw

HaHaHA-- manden tror gudhjælpemig han er begavet.

Hanne.

Fra : Alucard

Dato : 01-08-05 10:12

On Mon, 1 Aug 2005 10:30:01 +0200, "Hanne" <hanne@hotmail.com> wrote:

> Så velkommen i filteret, så kan vi andre

>HaHaHA-- manden tror gudhjælpemig han er begavet.

Det er bare én af hans mange fejl...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-08-05 18:01

"Hanne" <hanne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så velkommen i filteret, så kan vi andre

> HaHaHA-- manden tror gudhjælpemig han er begavet.

Så ved en fejl dit indlæg her - du tager helt fejl - jeg tror IKKE at jeg er
begavet - jeg VED det. Og jeg ved at du IKKE er er det.

--
ahw

Fra : Hanne

Dato : 01-08-05 18:22

> Så ved en fejl dit indlæg her - du tager helt fejl - jeg tror IKKE at jeg
> er begavet - jeg VED det. Og jeg ved at du IKKE er er det.
>
> --
> ahw

Det ved du ikke en hujende fis om.

Hanne.

Fra : Alucard

Dato : 01-08-05 19:21

On Mon, 1 Aug 2005 19:01:21 +0200, "Arne H. Wilstrup"
<Nixenbixen@denfaarduej.invalid> wrote:

>Så ved en fejl dit indlæg her - du tager helt fejl - jeg tror IKKE at jeg er
>begavet - jeg VED det. Og jeg ved at du IKKE er er det.

Hahaha... Han ikke bare TROR at han er gud.... Han VED det...))))

En så selvglad klaphat skal man godt nok lede længe efter.....

Fra : Pjensen73

Dato : 01-08-05 19:46

Alucard skrev:

> Hahaha... Han ikke bare TROR at han er gud.... Han VED det...))))
>
> En så selvglad klaphat skal man godt nok lede længe efter.....

Eller også tror han, at han er Allah

Fra : Tim

Dato : 01-08-05 20:29

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote in message

> Eller også tror han, at han er Allah

Ligesom stalinisten Saddam Hussein, bruger også Arne pædofilisten Allah i
sit ævred.

Tim

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-08-05 09:08

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Eller også tror han, at han er Allah

Her røg også din seriøsitet - ak, ja - plonk!

Så kan du sidde og grine sammen med de øvrige tåber i mit filter, hvis
seriøsitet er lige så markant som den berømte pepetuum mobile.

--
ahw

Fra : Tim

Dato : 02-08-05 09:19

"Arne H. Wilstrup" <Nixenbixen@denfaarduej.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Så kan du sidde og grine sammen med de øvrige tåber i mit filter, hvis
> seriøsitet er lige så markant som den berømte pepetuum mobile.

LOOOOOOL ))

Endnu en i den bugnende kasse ))

Tim

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-05 12:06

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
>
> Så kan du sidde og grine sammen med de øvrige tåber i mit filter, hvis
> seriøsitet er lige så markant som den berømte pepetuum mobile.

Hip hip hurra! Så røg jeg endeligt i Arnebassens filter. Det tog sgu sin
tid.

Fra : Tim

Dato : 02-08-05 12:45

> Hip hip hurra! Så røg jeg endeligt i Arnebassens filter. Det tog sgu sin
> tid.

LOL )

Tim

Fra : Alucard

Dato : 02-08-05 14:00

On Tue, 02 Aug 2005 13:06:11 +0200, Pjensen73
<p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> wrote:

>Hip hip hurra! Så røg jeg endeligt i Arnebassens filter. Det tog sgu sin
>tid.

Det var da også på tide.. )

Man kunne jo begynde at tro, at du havde en hjerneskade når du nu ikke
var i hans filter (det har alle de andre jo)....... ))))

Fra : Tim

Dato : 01-08-05 20:27

> "Hanne" <hanne@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så ved en fejl dit indlæg her - du tager helt fejl - jeg tror IKKE at jeg
> er begavet - jeg VED det. Og jeg ved at du IKKE er er det.

Ha ha ha ha.... han tror stadigvæk han er begavet.... han tror endog at han
_VED_ det )))))))

Ved siden af Kim Larsen, er Arne H. DDR Wilstrup dog det største tågehovede
i denne gruppe.

DDR var demokratisk ))))

Tim