lidt hjælp ang. height.
Fra : Christoffer

Dato : 30-07-05 15:48

Hej, hvordan får jeg de 2 'søjler' til at gå helt ned til footeren? Troede
det kunne løses ved at tilføje height:100% på både #højre og #venstre, men
det er ikke med succes man gør det...
http://www.motherdk.dk/

ps. Har ikke testet i andet end ff, grundet formatering..

--
Christoffer

Fra : Benny Larsen

Dato : 30-07-05 17:06

- når nu st URL er www.motherdk.dk , hvorfor skriver du så kun Mother DK
over det hele...

Undskyld! det faldt mig lige i øjnene...

benny

Fra : Christoffer

Dato : 30-07-05 17:16

"Benny Larsen" <6c@vittinge.dk> skrev i en meddelelse
>- når nu st URL er www.motherdk.dk , hvorfor skriver du så kun Mother DK
> over det hele...
> Undskyld! det faldt mig lige i øjnene...
Det er en server til et online-spil og da man ikke kan have mellem i url'en
så må det jo rykkes sammen =)

--
Christoffer

Fra : Christoffer

Dato : 31-07-05 19:53

> [...]
> det kunne løses ved at tilføje height:100% på både #højre og #venstre, men
Er der virkelig ingen som har et svar eller en ide til at løse problemet?

--
Christoffer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-05 17:19

Christoffer skrev:

> Er der virkelig ingen som har et svar eller en ide til at løse
> problemet?

Siden er nede - så er det jo lidt svært at hjælpe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christoffer

Dato : 02-08-05 17:30

> Siden er nede - så er det jo lidt svært at hjælpe.
Virker fint nu ...

--
Christoffer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-08-05 22:22

Christoffer skrev:

> Virker fint nu ...

Godt - start med at validere siden. Der er fejl i såvel html- som
css-koden.

Se mere om validering her: <http://www.html-faq.dk/1005.asp>
- og her:
<http://diveintomark.org/archives/2003/05/05/why_we_wont_help_you>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christoffer

Dato : 02-08-05 22:45

> Godt - start med at validere siden. Der er fejl i såvel html- som
> css-koden.
Html'en er rettet .. css'en har jeg ikke pillet ved at da er farven darkred
som den brokker sig over, og har ingen egentlig indflydelse på
siden/problemet.

--
Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-08-05 23:06

Christoffer wrote:

> css'en har jeg ikke pillet ved at da er farven
> darkred som den brokker sig over, og har ingen egentlig indflydelse på
> siden/problemet.

Du kan da definere farven med rgb-kode rgb(140,0,0) eller hex-kode #8c0000,
så får du ikke noget brok. Man kan da lige så godt gå hele vejen og med
farvekode i stedet for farvenavn kan brugerne alligevel ikke se nogen
forskel.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 02-08-05 23:16

> [...]
> så får du ikke noget brok. Man kan da lige så godt gå hele vejen og med
> farvekode i stedet for farvenavn kan brugerne alligevel ikke se nogen
Ganske rigtigt, men jeg har endnu ikke fået alt lagt over på min computer
efter en formatering, og med paint installeret som det eneste grafik program
lige pt, så er det ikke lige sådan at finde hex-koden. Men tak, ligger den
over med det samme.

--
Christoffer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-08-05 13:03

Christoffer skrev:

> Html'en er rettet .. css'en har jeg ikke pillet ved at da er
> farven darkred som den brokker sig over, og har ingen egentlig
> indflydelse på siden/problemet.

Jeg vil foreslå dig at lægge de tre midterelementer - venstre,
right og content - ind i en master-div. Prøv så at sætte højden på
venstre og right til 100%
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christoffer

Dato : 04-08-05 13:05

> Jeg vil foreslå dig at lægge de tre midterelementer - venstre,
> right og content - ind i en master-div. Prøv så at sætte højden på
> venstre og right til 100%
Er hermed gjort, og har rykket rundt koden, så de højrefloatede kommer først
i koden, men det har intet hjulpet.
http://www.motherdk.dk/
De er i øjeblikket omringet af en div som jeg ikke har defineret noget på.
Forsøgte mig med padding:0px;, men jeg kan ikke undgå at de 3 divs bliver
rykket et par px ned?
Har stirret mig blind på problemet i 2 dage nu! html og css validerer.

--
Christoffer