Højde = 100% og w3.org
Fra : Rasmus Ory Nielsen

Dato : 05-06-01 00:36

Hej

Jeg vil gerne validere mine sider på w3.org.
Hvordan, hvis det er muligt, kan man få en tabel til at fylde 100% af
vindueshøjden?

Følgende vil som bekendt ikke validere: <table heigth="100%">

Er det muligt med CSS?

Alle ideer modtages med kyshånd

Rasmus Ory Nielsen
*** ron@ron.dk ***

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-06-01 01:55

Tue, 05 Jun 2001 01:36:21 +0200, skrev Rasmus Ory Nielsen
<ron@ron.dk>:

>Følgende vil som bekendt ikke validere: <table heigth="100%">
>
>Er det muligt med CSS?

table   {height: 100%;}

valideres, men det er ikke sikkert understøttelsen er så god i alle
browsere.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

Fra : Rasmus Ory Nielsen

Dato : 05-06-01 10:54

Knud Gert Ellentoft wrote:

> table {height: 100%;}
>
> valideres, men det er ikke sikkert understøttelsen er så god i alle
> browsere.
Jeg har prøvet. Men som du siger, hvad med understøttelse i fx Netscape
4?

Er der virkelig ingen allround løsning på dette problem?

Rasmus Ory Nielsen
*** ron@ron.dk ***

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-06-01 11:16

"Rasmus Ory Nielsen" <ron@ron.dk> wrote in message
> Er der virkelig ingen allround løsning på dette problem?

Jo, udskriv din <table> med javascript ala dette:

if(document.all){
document.write('<table height="' + document.body.clientHeight + '">')
}else{
document.write('<table height="' + window.innerHeight + '")
}

Men jeg er faktisk ikke engang sikker på at det vil virke overalt da mediet
ikke er beregnet til at bruges i højden på denne måde.
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Rasmus Ory Nielsen

Dato : 05-06-01 21:05

Tak for dit svar Jakob.

Jakob Andersen wrote:

> [...]
> }else{
> document.write('<table height="' + window.innerHeight + '")

Ok, den havde jeg ikke regnet ud.

> Men jeg er faktisk ikke engang sikker på at det vil virke overalt da mediet
> ikke er beregnet til at bruges i højden på denne måde.

Jeg har kort prøvet det af, og det virker tilsyneladende fint. Jeg havde
dog håbet på en løsning der virker overalt. Måske skulle jeg lave
designet om?

mvh. Rasmus

Rasmus Ory Nielsen
*** ron@ron.dk ***