dk.snak.mudderkastning
Fra : kk

Dato : 30-07-05 10:30

En meget stor del af indlæggene i denne NG hører rettelig hjemme i den i
subj. nævnte NG.
Fortsat god sommer
mvh
kk

Fra : Pjensen73

Dato : 30-07-05 11:10

kk skrev:
> En meget stor del af indlæggene i denne NG hører rettelig hjemme i den i
> subj. nævnte NG.
> Fortsat god sommer
> mvh
> kk

Ja, du har ret.
Der er mange der sviner folk til herinde, når de løber tør for argumenter.
Jeg har forsøgt i en diskution med Arne Wilstrup at sætte FUT til
dk.snak.mudderkastning, da han svinede mig til på det groveste. Men han
lavede straks et tilbage FUT her til.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-07-05 18:56

"Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> FUT til dk.snak.mudderkastning, da han svinede mig til på
> det groveste. Men han lavede straks et tilbage FUT her

Som du sikkert ved er jeg færdig med den slags numre - at
jeg har givet dig svar på tiltale i en række indlæg hvor
dine hysteriske fremmedhadersynspunkter og personangreb har
toppet, gør naturligvis ikke mig til en engel, men det
klæder dig ikke at komme med udtalelser, der forsøger at
bilde andre ind at du er den totale uskyldighed.

Som jeg skrev for et stykke tid siden, vil jeg bestræbe mig
på at stoppe al mudderkastning af personlig art - hvilket
ikke betyder at jeg vil være totalt mundlam eller undlade
ironi, men blot at jeg vil forsøge at undgå - i det omfang
jeg kan - personlige tilsvininger.

Jeg ved godt at du stadig har ar på sjælen efter min
behandling af dig, men det opfatter jeg som løn som
forskyldt - blot ændrer det næppe din adfærd. Ligeledes ved
jeg også godt at du og andre fra tid til anden vil forsøge
at dykke ned i tidligere indlæg fra min side for at "bevise"
hvor forfærdelig jeg er - men det er jeg faktisk ligeglad
med i den forbindelse - det må være muligt for et menneske
at ændre sig og ikke hele tiden skal have revet i næsen,
hvad man gjorde for 100 år siden. DET er nemlig et bevis på
at man mangler argumenter.

Hvad angår dit FUT, så er det altså ikke dig der alene afgør
hvor man skal "fut'es" hen - du opfatter mine
forbrugeroplysninger som mudderkast - jeg opfatter så dine
som det samme - du vil heller ikke acceptere en fut til dk.
mudderkastning - så på den måde er vi vel lige?

Hvad angår dine øvrige betragtninger om venstrefløjen etc.,
så har jeg ikke yderligere kommentarer, men jeg vil dog sige
at hvis du tror at mit forsøg på at undgå personangreb blot
betyder at jeg aldrig vil ironisere over ting, du skriver,
når de er så himmelråbende som de faktisk er, så tager du
helt fejl.

Naturligvis vil jeg fortælle dig med rene ord for pengene,
når du dummer dig, men jeg vil da forsøge at begrænse det
til dine handlinger fremfor din person.

Endelig skal jeg da gerne repetere at der er to ting, der
kan få mig til at sætte folk i mit filter:
1.personangreb (alvorlige) - de får en tænkepause for en
periode
2. fremmedhadere - heriblandt dem, der ustandselig giver
udtryk for at "muhamedanere" skal udryddes, sendes "hjem" og
som i det hele taget forsøger at rejse en hetz mod vore
medmennesker -de kommer permanent i filteret - den slags er
ikke værd at beskæftige sig med.

Du er ikke i mit filter -endnu!
--
ahw

Fra : Pjensen73

Dato : 30-07-05 19:26

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> klæder dig ikke at komme med udtalelser, der forsøger at
> bilde andre ind at du er den totale uskyldighed.

Selvfølgelig er jeg ikke helt uskyldig. Jeg giver tit tilbage af samme
skuffe.
Jeg må dog afvise, at jeg har ført personangreb mod dig, og at jeg har
fremmedhadersynspunkter.

> [...]
> ikke betyder at jeg vil være totalt mundlam eller undlade
> ironi, men blot at jeg vil forsøge at undgå - i det omfang

Ja, det går jo desværre ikke så godt. Allerede i starten af denne
meddelse begynder du med personangreb. F.eks. kalder du mig for
fremmedhader.

> [...]
> at ændre sig og ikke hele tiden skal have revet i næsen,
> hvad man gjorde for 100 år siden. DET er nemlig et bevis på

Jeg har skam ikke ar på sjælen.
Men du har ret i, at folk kan ændre sig.
Man siger jo at om 100 år er alting glemt.

> [...]
> som det samme - du vil heller ikke acceptere en fut til dk.
> mudderkastning - så på den måde er vi vel lige?

Jeg kan da ikke mindes at du har sat fut til dk.snak.mudderkastning
under en debat vi to havde.

> [...]
> betyder at jeg aldrig vil ironisere over ting, du skriver,
> når de er så himmelråbende som de faktisk er, så tager du

Ironi er noget helt andet.

> Naturligvis vil jeg fortælle dig med rene ord for pengene,
> når du dummer dig, men jeg vil da forsøge at begrænse det
> til dine handlinger fremfor din person.

At der er enkelte trykfejl i det jeg skriver, vil jeg da ikke kalde for
at dumme sig. Det kan ske for enhver. Jeg retter ikke på folk som har
stave/trykfejl.

> [...]
> som i det hele taget forsøger at rejse en hetz mod vore
> medmennesker -de kommer permanent i filteret - den slags er

Jeg vil aldrig bruge filter, for alle skal have lov til at sige deres
mening. Ikke engang Bo Warming er i mit filter. Det bare ikke altid jeg
læser hans indlæg.
Folk du har i filteret kan komme med meget grove personangreb mod dig,
og du ser dem ikke, fordi du har dem i filteret og har derfor ikke
mulighed for at forsvarer dig.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-07-05 19:43

> meddelse begynder du med personangreb. F.eks. kalder du
> mig for fremmedhader.

Det er ikke et personangreb men en krystalklar analyse i
forhod til hvad du skriver. Du taler ustandeselig om
muslimer og kriminalitet - det kalder jeg for fremmedhad -
beklager, men i modsat fald bør du nok udtrykke dig klarere.

> Jeg har skam ikke ar på sjælen.
> Men du har ret i, at folk kan ændre sig.
> Man siger jo at om 100 år er alting glemt.

fej for din egen dør - du er ikke en uskyldighed.

> Jeg kan da ikke mindes at du har sat fut til
> dk.snak.mudderkastning under en debat vi to havde.

Jeg er ikke tilhænger af den slags ensidig futterier, men
jeg har da tilbagevist din fut - og det står jeg ved.

> At der er enkelte trykfejl i det jeg skriver, vil jeg da
ikke kalde for
> at dumme sig. Det kan ske for enhver. Jeg retter ikke på
> folk som har stave/trykfejl.

der kan være grunde til at man retter på folk - om det så¨er
trykfejl eller OT, er lige fedt.

> [...]
> personangreb mod dig, og du ser dem ikke, fordi du har dem
> i filteret og har derfor ikke mulighed for at forsvarer

Jeg behøver ikke at forsvare mig - men fristelsen til at
give igen med samme mønt er nogen gange for stor til at jeg
vil løbe risikoen. Derfor er filtreret en slags
sikkerhedsventil.

--
ahw

Fra : Pjensen73

Dato : 30-07-05 20:09

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> muslimer og kriminalitet - det kalder jeg for fremmedhad -
> beklager, men i modsat fald bør du nok udtrykke dig klarere.

Nu er der jo mange debatter her, der handler om kriminelle indvandrere,
og dem deltager jeg i.
Disse debatter er som regel om en sag, hvor der er muslimer der har
begået noget krimminelt, og derfor fakta. Det har ikke noget med
fremmedhad at gøre.

> fej for din egen dør - du er ikke en uskyldighed.

Hvad mener du? Jeg har da ikke sagt at jeg er uskyldig.

> Jeg er ikke tilhænger af den slags ensidig futterier, men
> jeg har da tilbagevist din fut - og det står jeg ved.

Ja, min fut har du tilbagevist, men da du skrev at jeg afviste din fut,
forstod jeg at du også havde prøvet at futte et af mine indlæg. Det kan
jeg så bare ikke huske at du har gjort.

> der kan være grunde til at man retter på folk - om det så¨er
> trykfejl eller OT, er lige fedt.

Okay. Det gør jeg så bare ikke. Alle, incl. dig selv, kan komme til at
lave trykfejl.

> Jeg behøver ikke at forsvare mig - men fristelsen til at
> give igen med samme mønt er nogen gange for stor til at jeg
> vil løbe risikoen. Derfor er filtreret en slags
> sikkerhedsventil.

Okay.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-07-05 09:16

> Okay. Det gør jeg så bare ikke. Alle, incl. dig selv, kan
> komme til at lave trykfejl.

Jeg kan sagtens lave fejl -også trykfejl i kampens hede ,
men når visse ordsammenstillinger går igen og igen, så
generer det min sproglige fornemmelse - når man fx skriver
"Til stede" i et ord ustandselig eller når man glemmer
nutids-r eller flertal ubestemtheds-r ustandselig, så retter
jeg det så personen i det mindste bliver opmærksom på det.
Jeg er selv blevet rettet af en person tidligere og det
takkede jeg for, fordi jeg ikke havde været opmærksom på
det. Jeg tabte endda en kasse flødeboller til en af mine
klasser fordi jeg skrev "homosexuel" i stedet for
"homoseksuel" - og de havde naturligvis ret - jeg er altså
ikke fejlfri, men finder at det at rette gentagne stavefejl
for en person er med til at højne niveauet her i grupperne.
Og det er ikke hver eneste gang jeg gør det.

Når en person ustandselig skriver "lære" - når han mener
"lærer", så er det også rimeligt at rette ham, eftersom det
virker meningsforstyrrende: Mener han "lære" -som verbum,
mener han "lære" som substantiv ("en lære"- en erfaring)
eller mener han en lærer - som jobbeskrivelse.

Der findes altså også ord, der er så meningsforstyrrende at
man ikke helt er klar over hvad personen mener. Dem vælger
jeg også at rette.

Men naturligvis kan jeg da skrive forkert - og det er da
helt fint med mig at blive rettet her.

Til gengæld synes jeg at det er en noget mimoseagtig
holdning at have at man ikke skal rette folks stavefejl, når
de samme mennesker ikke holder sig tilbage når det gælder om
at benytte pejorativer om andre, at henvise til fundatsen i
tide og utide etc.

Så finder jeg rettelsen af grove stavefejl som værende
ganske milde former for "sanktioner" end det evindelige "du
er OT -jeg klager til din udbyder" eller "du overholder ikke
standarden i din nyhedslæser" eller " du skriver ikke under
teksten, som du skal ifølge fundatsen" etc.

Og jeg tror nok at jeg kan skelne mellem deciderede trykfejl
og stavefejl i de allerfleste tilfælde.

--
ahw

Fra : Pjensen73

Dato : 31-07-05 15:45

Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]
> for en person er med til at højne niveauet her i grupperne.
> Og det er ikke hver eneste gang jeg gør det.

Jamen som jeg også skrev tidligere, så laver alle fejl engang imellem.
Det kan da godt være at det kan højne niveauet, hvis der ikke er
stave/tryk fejl. Men vi må jo ikke glemme at der rent faktisk sidder
nogle ordblinde og følger med her. De vil da også gerne have lov til at
debattere, og det skal de selvfølgelig have lov til.

> [...]
> mener han "lære" som substantiv ("en lære"- en erfaring)
> eller mener han en lærer - som jobbeskrivelse.

Den der med "lære" og "lærer" var vist til mig, ikke?

> Der findes altså også ord, der er så meningsforstyrrende at
> man ikke helt er klar over hvad personen mener. Dem vælger
> jeg også at rette.

Okay. Man kan jo også bare spørge hvad personen mener.

> [...]

> de samme mennesker ikke holder sig tilbage når det gælder om
> at benytte pejorativer om andre, at henvise til fundatsen i

Enig.

> [...]
> standarden i din nyhedslæser" eller " du skriver ikke under
> teksten, som du skal ifølge fundatsen" etc.

Også enig.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-08-05 09:00

> [...]
> rent faktisk sidder nogle ordblinde og følger med her. De
> vil da også gerne have lov til at debattere, og det skal

Jeg kan godt se forskel på ordblindes skriblerier og så dem,
der blot sjusker.

[...]

> Den der med "lære" og "lærer" var vist til mig, ikke?

blandt andet .-)

> Okay. Man kan jo også bare spørge hvad personen mener.

Det er lettere at forklare at der er sket en fejl her og så
forvente at vedkommende bliver opmærksom på det. Hvis man
spørger om meningen, bliver det let til at man nu skal
spille ordkløver eller "smart".

--
ahw

Fra : Trunte

Dato : 01-08-05 17:23

> [...]
> Jeg har forsøgt i en diskution med Arne Wilstrup at sætte FUT til
> dk.snak.mudderkastning, da han svinede mig til på det groveste. Men han

ZZ ikke nu igen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-08-05 16:31

"Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> "Pjensen73" <p_jensen73FJERNDETTE@yahoo.dk> skrev i en
> meddelelse
>
> ZZ ikke nu igen

Det er trættende som han gentager sig selv - jeg har nu sat
ham i filteret for han mener åbenbart at når han generer
muslimer og andre personer, så er det altid andres skyld.
Det er trættende med al den klynk fra hans side -
ovenstående er jo blot en gentagelse af hvad han skrev
sidst, da han hævdede at blive svinet til - det har jeg så
tidligere forklaret ham, men det er åbenbart ikke trængt
ind. Nej, Livet er for kort til Pjensen73

--
ahw

Fra : Trunte

Dato : 02-08-05 17:04

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men det er åbenbart ikke trængt ind. Nej, Livet er for kort til Pjensen73

Det var det jeg mente - han kører rundt i samme rille.
Trunte

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-05 17:16

Trunte skrev:

> Det var det jeg mente - han kører rundt i samme rille.
> Trunte

Det gør Arnebassen også. Han bliver ved med at påstå at jeg er
fremmedhader og jeg ved ikke hvad.
Nu er jeg heldigvis i hans filter, sammen med de andre fornuftige debatører.
Han skrev tidligere at der var to ting der fik ham til at sætte folk i
filteret.
1. Personangreb på ham.
2. Udtalelser som er Fremmedhad.
Da jeg ikke gør nogle af delene, så undre det mig at jeg er i hans filter.
Jeg tror mange af de andre har ret, når de siger at Arne sætter folk i
filter, som han er uenige med.
Når han ikke længere kan argumenterer, sætter han bare folk i filteret.

Fra : Trunte

Dato : 02-08-05 17:28

> [...]
> filter, som han er uenige med.
> Når han ikke længere kan argumenterer, sætter han bare folk i filteret.

Jamen det er da imponerende - alle de der ikke har læst ovenstående mindst
fem gange
bedes række hånden op - et klasseeksempel at du klynker rundt i samme rille.
Tak fordi
du gjorde det endnu tydeligere.
Trunte

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-05 18:00

Trunte skrev:
> [...]
> fem gange
> bedes række hånden op - et klasseeksempel at du klynker rundt i samme rille.

Klynker???? Hvem fanden det der klynker her?
Det er Arne, for ellers ville han ikke sætte folk i filteret.

Fra : Alucard

Dato : 02-08-05 18:06

On Tue, 2 Aug 2005 18:27:46 +0200, "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>fem gange
>bedes række hånden op - et klasseeksempel at du klynker rundt i samme rille.

Der er måske nogen der skal have det at vide mindst 5 gange for at
forstå det.....?

Sandheden kan ikke siges for tit......

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-08-05 18:38

> Jamen det er da imponerende - alle de der ikke har læst
> ovenstående mindst fem gange bedes række hånden op - et
> klasseeksempel at du klynker rundt i samme rille. Tak
> fordi du gjorde det endnu tydeligere.

Det er dog utroligt - han skal åbenbart have det skåret ud i
pap og serveret med ske.

Men for husfredens skyld et par citater jeg kunne finde i
skyndingen - og så slut med det.

Sammenligning mellem nazister og muslimer

"Da Adolf Hitler styrede Nazityskland, drømte Nazisterne om
at få
verdensherredømmet.
I dag er det flere grupper af muslimer der drømmer om at få
verdensherredømmet.
Kan i se ligheden?"

Om muslimer og kriminelle (indvandrere)

Eller svar på kriminelle indvandrere som "venstrefløjen "
tilsyneladende ikke kan se omfanget af:

"Nej hvorfor skulle de også det? Det er jo kun et lille
bitte mindre tal
af indvandrene der begår kriminalitet, siger de..... Men
heldigvis er der partier, som bl.a. DF, som kan se
problemets omfang."

Desuden sympatiserer han klart med Dansk Folkeparti - et
parti, der jo er kendt for sit had mod indvandrere, især
muslimer.

Om DF

"Vi har nu en udmærket regering, som sidder på Dansk
Folkepartis nåde. Dvs., uden DF, så ville vi ikke have en
borgerlig regering.
Jeg selv sympatisere med Dansk Folkeparti, og det er der
mange andre der også gør, heldigvis."

http://www.pjensen73.dk/politik.htm

Om begavelse og skønhed:

Endelig hånede han mig jo for min begavelse - men selv mener
han at han er smuk - det kan jeg jo ikke bedømme, så det må
andre gøre: jf. http://www.pjensen73.dk/om_mig.htm

Det var måske noget for dig, Trunte? :
http://www.pjensen73.dk/dating.htm

Men nok om det - hans udsagn om fremmede , især muslimer
taler jo for sig selv - jeg gider simpelthen ikke at
debattere med en person, hvis holdning til sine medmennesker
er så klar fremmedfjendsk - det kommer der intet godt ud af.

EOD.

(Du er naturligvis velkommen til at fortsætte med at
debattere med ham, hvis du gider), men det er ikke uden
grund at jeg har ham i mit filter- folk må gerne være
uenige med mig, men jeg trækker grænsen ved fremmedhad og
personangreb.
--
ahw

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-05 18:58

Arne H. Wilstrup skrev:
> [...]
> grund at jeg har ham i mit filter- folk må gerne være
> uenige med mig, men jeg trækker grænsen ved fremmedhad og

Sikke dog en interesse Arne har for min person. Han har ovenikøbet
fundet min hjemmeside.

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-05 19:09

Prøv lige og se Arnes hjemmeside.
Hvem af dem er mon Arne?

http://www.ahw.dk/

Man kan se, at han har gået på kostskole.
Det er ikke så sært, at han bliver sendt på kostskole, sådan som han
opfører sig.
Gud ved om det er der han er blevet kommunist og om det er dem der har
bildt ham ind at DDR var demokratisk og at de autonome høre til på
højrefløjen.

Fra : Trunte

Dato : 02-08-05 19:34

> [...]
>
> Endelig hånede han mig jo for min begavelse - men selv mener han at han er
> smuk - det kan jeg jo ikke bedømme, så det må andre gøre: jf.

Manden er jo syg...
Trunte

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-05 20:40

Trunte skrev:

> Manden er jo syg...
> Trunte

Okay. Så vil du altså ikke på date med mig

Fra : Alucard

Dato : 02-08-05 21:43

On Tue, 2 Aug 2005 20:34:25 +0200, "Trunte" <ap.moeller@webspeed.dk>
wrote:

>Manden er jo syg...

Har du ingen humoristisk sans...?

Fra : Pjensen73

Dato : 02-08-05 21:54

Alucard skrev:

> Har du ingen humoristisk sans...?

Nej det kniber lidt for Trunte.

Grunden til at Arne har puttet mig i hans filter, var fordi jeg skrev at
han tror han er Allah. Så Arne har heller ingen humoristisk sans.

Det må fandeme være trist at have det sådan som Trunte og Arne.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-08-05 07:39

--
ahw