Amerikanere positive over for muslimer i U~
Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-05 10:17

Amerikanerne er mere positive over for islam og muslimer, end europæerne,
iflg den store PEW-undersøgelse. Nu er der kommet en ny efter
London-bomberne, - muslimer i USA frygtede at det ville påvirke negativt,
men det ser ikke sådan ud.
Hvordan passer disse fakta med de ofte sete påståede amerikanske angreb på
islam, og muslimer i det hele taget?

The survey by the Pew Research Center for the People & the Press and the Pew
Forum on Religion & Public Life was conducted after the July 7 attack on
subways and buses in London killed 52 people, leading U.S. authorities to
tighten security at transportation facilities. The attack was blamed on four
British Muslims, leading some Islamic commentators and others to express
concern that Muslims in general could be targeted for retribution.

But the survey found that the percentage of Americans who have a favorable
opinion of Muslim Americans continues to rise, from 45 percent in March
001 - before the Sept. 11 attacks in the United States - to 51 percent in
July 2003 to 55 percent today.

Fra : Sten Schou

Dato : 30-07-05 21:48

> [...]
> men det ser ikke sådan ud.
> Hvordan passer disse fakta med de ofte sete påståede amerikanske angreb på

I USA har indvandrerne fået magten. De har dog indrettet den således, at tro
er en privatsag,noget man praktiserer i privatlivet.
I Danmark, samt det øvrige EU, har indvandrerne endnu ikke fået magten. Man
prøvede hele vejen op gennem 90'erne at få de oprindelige beboere til at
indrette sig, så folk med muslimsk tro kunne føle sig veltilfredse.
EU gennem opretning af overvågningscentret, som skulle gribe ind over for al
form for "racisme", d.v.s. negative udtalelser imod tilstrømningen af folk
fra Mellemøsten.
Herhjemme kaldte man i starten folk for fremmedhadere, sidenhen for
racister, og sidst for nynazistiske svinehunde, uden at det dog hjalp på
danskernes overbevisning.
I første halvdel af 90'erne satte man rundt om i Danmark, under fuld
mediedækning, statuer op, som skulle ligne en krydsning af en gris og en
hund, "Svinehund", som den blev kaldt. Underligt nok er både svinet og dyret
urent i henhold til islam.
Man vedtog en "racisme"paragraf, som var lavet alene med det formål at lukke
kæften på de indvandrerkritiske danskere. Selv anmeldte jeg den berømte imam
Abu Laban for racisme, da han i JP udtalte flg.: "Måske udspreder jøderne
AIDS i Algeriet, ligesom de gør i Egypten." Sagen blev naturligvis afvist,
iflg. en ansat i justitsministeriet var man bange for at bruge den nye
paragraf mod lige netop DEN udtalelse, hvad der overhovedet ikke overraskede
mig, det var jo folk som mig man skulle lukke kæften på. At man så prøvede
at anklage JP for at viderebringe racistiske udtalelser siger jo blot alt
om, hvad det egentligt var for et projekt man havde gang i, et projekt, som
heldigvis, for tiden, er sat på stand by.
Man skulle fra starten have spurgt danskerne, men spørgsmålet blev aldrig
taget op, før det var 20 år for sent.
Hvad terrorismen fra vore muslimske brødre angår kan vi dog være trygge her
i lille Danevang. Landsfaderen, Poul Nyrup Rasmussen,sagde som bekendt for
nogle år siden, at der ikke findes terrorister i Danmark.

Hilsen Sten

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-07-05 02:33

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> I USA har indvandrerne fået magten. De har dog indrettet den således, at
> tro er en privatsag,noget man praktiserer i privatlivet.

Hvordan kan man være ved magten når man praktiserer sin tro privat ?

Thorkild

Fra : Sirannon

Dato : 31-07-05 14:45

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> I USA har indvandrerne fået magten.

Alt andet ville også være overraskende. Det er så vidt jeg husker længe
siden de havde en indianer som præsident.........

Fra : Croc®

Dato : 30-07-05 23:42

On Sat, 30 Jul 2005 11:17:13 +0200, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
>men det ser ikke sådan ud.
>Hvordan passer disse fakta med de ofte sete påståede amerikanske angreb på

Hvem har påstået det er en kamp mod muslimer? USA har aldrig været
fintfølende overfor hvem de fører krig imod, du vil få særdeles svært
ved at finde nogle år siden WWII hvor de ikke var involveret i
kamphandlinger et eller andet sted på kloden. De er jo nødt til det
ellers går våbenindustrien jo i stå, og da den genererer et
gennemsnitligt overskud på 10% p.a., så er det ikke en forretning der
opgives.

Regards Croc®

Fra : Sten Schou

Dato : 30-07-05 23:48

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ellers går våbenindustrien jo i stå, og da den genererer et
> gennemsnitligt overskud på 10% p.a., så er det ikke en forretning der

Det har vi jo selv set på TV.....

Hilsen Sten

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-07-05 00:28

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> ellers går våbenindustrien jo i stå, og da den genererer et
> gennemsnitligt overskud på 10% p.a., så er det ikke en forretning der

Mange har påstået at Bush og administrationen er igang med et korstog mod
islam, og som man kan se, så har amerikanerne altså ikke opdaget denne
strategi.

Våbenindustrien giver kun overskud til våbenindustrien, krig giver altid
underskud i samfundsøkonomien.

Fra : Croc®

Dato : 31-07-05 15:36

On Sun, 31 Jul 2005 01:28:00 +0200, "Knud Larsen"

>Mange har påstået at Bush og administrationen er igang med et korstog mod
>islam, og som man kan se, så har amerikanerne altså ikke opdaget denne
>strategi.

Folk påstår alle mulige underlige ting herinde.

>Våbenindustrien giver kun overskud til våbenindustrien, krig giver altid
>underskud i samfundsøkonomien.

Ja men våbenindustrien har forretning i samtlige stater, så find lige
den senator der vil stemme for nedskæring.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-07-05 19:46

> Folk påstår alle mulige underlige ting herinde.

> Ja men våbenindustrien har forretning i samtlige stater, så find lige
> den senator der vil stemme for nedskæring.

Nedskæring i hvad? i krige? Der er jo iøvrigt langt væsentligere industrier
i forskellige stater, og industrier som vil lide under at midler skal tages
fra statsbudgettet til fx krigen i Irak.

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 31-07-05 20:33

Fra : Croc®

Dato : 01-08-05 07:33

On Sun, 31 Jul 2005 20:46:06 +0200, "Knud Larsen"

>Nedskæring i hvad? i krige? Der er jo iøvrigt langt væsentligere industrier
>i forskellige stater, og industrier som vil lide under at midler skal tages
>fra statsbudgettet til fx krigen i Irak.

Ja en nedskæring i krige vil alt andet lige betyde nedskæring i
våbenindustrien. Tænk lige på at de bruger mere på militæret end
resten af NATO, Rusland og Kina til sammen.
Hil det nye romerrige.

Hvad mener du med at andre industrier lider under at midler bruges til
militæret? Det vil vist være en nyhed af dimensioner. Du mener måske
at resten af industrien også kører på statsstøtte?

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 08:45

> Ja en nedskæring i krige vil alt andet lige betyde nedskæring i
> våbenindustrien. Tænk lige på at de bruger mere på militæret end
> resten af NATO, Rusland og Kina til sammen.
> Hil det nye romerrige.

De har jo økonomien til det, og der vil altid være én supermagt, - lad os nu
se når Kina om kort tid kommer på samme niveau, om du synes, det er bedre at
få Kina som verdensleder.

> Hvad mener du med at andre industrier lider under at midler bruges til
> militæret? Det vil vist være en nyhed af dimensioner. Du mener måske
> at resten af industrien også kører på statsstøtte?

Når skatterne går til fx militæret i Irak, så kommer pengene ikke i omløb i
den amerikanske økonomi som de ville gøre ved at blive brugt til fx
infrastrukturbygning i USA, eller til sociale tiltag.

Krig er altid en dårlig forretning for alle andre end våbenindustrien.

Fra : Croc®

Dato : 01-08-05 21:23

On Mon, 1 Aug 2005 09:44:59 +0200, "Knud Larsen"

>De har jo økonomien til det, og der vil altid være én supermagt, - lad os nu
>se når Kina om kort tid kommer på samme niveau, om du synes, det er bedre at
>få Kina som verdensleder.

Adskil fantasi og virkelighed Knud, sammenhold lige deres
militærbudgetter, og du vil se hvor latterlig din frygt for Kina er.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-07-05 02:34

> [...]
> ellers går våbenindustrien jo i stå, og da den genererer et
> gennemsnitligt overskud på 10% p.a., så er det ikke en forretning der

Nu vil jeg gerne spørge.

Mener du USA fører krig for at holde deres våbenindustri i live ?

Thorkild

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 14:14

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Nu vil jeg gerne spørge.
>
> Mener du USA fører krig for at holde deres våbenindustri i live ?

Nej føj da, de fører kun krig, fordi de er så søde og rare . .

http://www.whitehouse.org/news/2005/070705.asp

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-07-05 15:42

"Alf Blume" <lacerta(a)lite.dk> wrote in message

> Nej føj da, de fører kun krig, fordi de er så søde og rare . .
>
> http://www.whitehouse.org/news/2005/070705.asp

Primitivisterne kender åbenbart ingen grænser, hvor dum kan man være.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 31-07-05 15:39

On Sun, 31 Jul 2005 03:34:11 +0200, "Thorkild Poulsen"
<thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:

>Nu vil jeg gerne spørge.
>
>Mener du USA fører krig for at holde deres våbenindustri i live ?

Ja i lighed med advarsler fra D. Eisenhower er det nøjagtig det vi ser
nu. Militærindustrien er en stat i staten, og de blander sig idag
åbenlyst i lovgivningen. Vi ser en klasse af ikke folkevalgte der
kører politikken i USA, og det bliver første skridt væk fra demokrati
og henimod totalitarisme. Paroler kender du allerede. "Freedom"
National securety" etc.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 31-07-05 17:51

> [...]
> kører politikken i USA, og det bliver første skridt væk fra demokrati
> og henimod totalitarisme. Paroler kender du allerede. "Freedom"

Det kan godt være våben lobyen er stærk og har en vis indflydelse på hvilke
våbensystemer der vælges og i hvilke mængder, men at foreslå de bestemmer
hvornår USA fører krig er ganske absurd. Der findes i den amerikanske
befolkning en stor modvilje mod at gå i krig og det er kun når andre kanaler
er udtømte man vælger krigen.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 01-08-05 07:37

On Sun, 31 Jul 2005 18:50:57 +0200, "Thorkild Poulsen"

> [...]
>befolkning en stor modvilje mod at gå i krig og det er kun når andre kanaler

Absurd?? Følger du slet ikke med? Selv ikke du kan være i tvivl om
hvor og hvornår planlægningen af Irak krigen fandt sted. ( Hint det
var længe inden 11/9 )

Ikke en eneste af planlæggerne var folkevalgt.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 08:47

> Absurd?? Følger du slet ikke med? Selv ikke du kan være i tvivl om
> hvor og hvornår planlægningen af Irak krigen fandt sted. ( Hint det
> var længe inden 11/9 )

Hvad har Irak med 11-9 at gøre?

> Ikke en eneste af planlæggerne var folkevalgt.

De danske spindoktorer er heller ikke folkevalgte, det er der ikke noget
mistænkeligt ved, - tænketanke er heller ikke folkevalgte, men dem der
beslutter om de vil bruge tænketankenes tanker, er folkevalgte, sådan må det
jo være.

Fra : Croc®

Dato : 01-08-05 21:24

On Mon, 1 Aug 2005 09:47:29 +0200, "Knud Larsen"

>Hvad har Irak med 11-9 at gøre?

Spørg Bush-administrationen, de kæder tingene sammen konstant.

> [...]
>beslutter om de vil bruge tænketankenes tanker, er folkevalgte, sådan må det

Vi taler ikke om spindoktorer her, men om reelle magthavere der
udformer politik og lovgivning.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 01-08-05 17:21

> [...]

> var længe inden 11/9 )
>
> Ikke en eneste af planlæggerne var folkevalgt.

Det amerikanske militær har mange planlagte operationer, just in case en
pludselig konflikt opstår. Regimeskiftet i Irak stod også højt på Clintons
liste, men den politiske mulighed bød sig ikke. At du påstår den amerikanske
våbenindustri beslutter hvilke krige USA indgår er så absurd at den kun kan
finde støtte i konspirationsteorien.

Det må være sommervarmen.

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 02-08-05 08:18

On Mon, 1 Aug 2005 18:21:09 +0200, "Thorkild Poulsen"

> [...]
>våbenindustri beslutter hvilke krige USA indgår er så absurd at den kun kan

Er BBC's Talkline et seriøst medie?

>Det må være sommervarmen.

Er du ikke i Danmark?

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-08-05 09:25

> On Mon, 1 Aug 2005 18:21:09 +0200, "Thorkild Poulsen"
> <thor@superthorkild.fjerndette.dk> wrote:
> Er BBC's Talkline et seriøst medie?

> Er du ikke i Danmark?
>
> Regards Croc®

Det myldrer som bekendt med media-personer som raser over Bush's
udenrigpolitik.
Og man har nu lige fået tonsvis af beviser mod administrationien pga papirer
i massevis.

Prøv det samme i fx Frankrig, og du vil få nul udleveret. Men vi elsker
Frankrig og vi hader USA.

Fra : Croc®

Dato : 02-08-05 18:01

On Tue, 2 Aug 2005 10:24:40 +0200, "Knud Larsen"

>Det myldrer som bekendt med media-personer som raser over Bush's
>udenrigpolitik.
>Og man har nu lige fået tonsvis af beviser mod administrationien pga papirer
>i massevis.

Er det en formildende omstændighed at påstande kan bevises?

>Prøv det samme i fx Frankrig, og du vil få nul udleveret. Men vi elsker
>Frankrig og vi hader USA.

Det er da sjovt som du vil flytte fokus over på dine yndlings
hadelande som Kina og Frankrig. Jeg ved dog ikke hvad de har med
udviklingen af totalitarisme i USA at skaffe.

Regards Croc®

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 03-08-05 03:01

> Er det en formildende omstændighed at påstande kan bevises?

Har ikke set Talkline showet, har du et link ?

Thorkild

Fra : Croc®

Dato : 03-08-05 07:16

On Wed, 3 Aug 2005 04:00:46 +0200, "Thorkild Poulsen"

>Har ikke set Talkline showet, har du et link ?
>
>Thorkild

Du kan hente det med e-mule eller e-donkey

ed2k://|file|BBC%20Storyville%20-%20Why%20We%20Fight%20-%20Eugene%20Jarecki%20%20(2004)%20XviD%20-%20Anatomy%20of%20the%20American%20war%20machine%20-%20Bush,%20Rumsfeld,%20Pentagon.avi|724686848|8B0F7EA16692701FCD0EFEB5EBAEA2F2|/

Jeg huskede forkert, det var Storyville og ikke Talkline, men
udsendelsen den samme.

Regards Croc®

Fra : Croc®

Dato : 04-08-05 07:46

>Har ikke set Talkline showet, har du et link ?

Sidste nyt fra vestfronten. Nu degraderer man soldater og straffer dem
økonomisk for kritiske udtalelser om tjenesten i Irak.
Søg på Leonard Clark der fik sin webblog lukket, mens de som er enige
med Bush kan udtale sig uantastet. Længe leve friheden.

Nogle evige sandheder:
With a big ol' lie And a flag and a pie And a mom and a bible Most
folks are just liable To buy any line Any place, any time.

Regards Croc®

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-05 12:30

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem har påstået det er en kamp mod muslimer? USA har aldrig været
fintfølende overfor hvem de fører krig imod,<

Du har ret:

"in America there is no discrimination, there is no hypocracy, cause they'll
get anybody"

(Citat fra Arlo Guthrie, the Pause of Mister Claus)