Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billig CF reader ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-06-01 23:48

Jeg leder efter en billig Compact Flash reader, gerne USB, og skal
være understættet af Windows 2000, og gerne også Linux (og evt. Mac).

Hvad skal jeg købe ?

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-06-01 11:45

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message
> Jeg leder efter en billig Compact Flash reader, gerne USB, og skal
> være understættet af Windows 2000, og gerne også Linux (og evt. Mac).
>
> Hvad skal jeg købe ?

To forslag:
SanDisk ImageMate
USB udgaven er understøttet af Windows2000, Linux og MacOS. ~ 400,-
http://www.sandisk.com/consumer/im.asp

PQI
USB udgaven er understøttet af Windows2000 og MacOS ~ 400,-
http://www.pqi.com.tw/pqi-eng/product/peripherals/peripher.htm#4
Den har dog også SmartCard support hvis du skulle komme ud for det.

Har du ikke noget at bruge SmartCard til kan SanDisk sagtens anbefales.
Deres kort skulle være ret gode (min far har et svjh og har ingen problemer
haft med det) og jeg har heller intet dårligt hørt om ImageMaten.

> Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to
abuse@whitehouse.gov

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-06-01 18:21

On Tue, 5 Jun 2001 12:44:37 +0200,
Henrik Bøgh <h_nospam_@boegh.net> wrote:

>SanDisk ImageMate
>USB udgaven er understøttet af Windows2000, Linux og MacOS. ~ 400,-
>
>PQI
>USB udgaven er understøttet af Windows2000 og MacOS ~ 400,-

Ved du hvor de kan købes relativt billigt ?

Sandisk har fået kritik af hastighed på nettet :(

Jeg ved ikke om jeg primært kommer til at bruge den til
billedoverførsel, jeg overvejer også at bruge det lille 8MB kort
til at flytte data, evt. til altid at kunne have PGP signatur med
etc.

Fra : Mick Johansen

Dato : 05-06-01 20:13

PQI'en koster 309,- hos www.prcdata.dk og den virker fortræffeligt. Har selv
haft en til låns, og håber aldrig at skulle undvære en i fremtiden.

Med venlig hilsen
Mick Johansen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-06-01 22:19

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> wrote in message

[... PQI og SanDisk FC læsere]

www.edbpriser.dk afslører at:
SanDisken kan fåes for 395,- + fragt hos Holm-Data ( www.holm-data.dk ) og
PQIen for 309,- + fragt og gebyrer hos PrcData ( www.prcdata.dk ).

> Sandisk har fået kritik af hastighed på nettet :(

Jeg har læst at parallelports udgaven skulle være langsom men ikke at
USB-ports udgaven også skulle være det, og jeg finder det faktisk lidt
usandsynligt.

Fra : F.Larsen

Dato : 06-06-01 21:28

Har interreseret lyttet med. Hvad skal der til af software og hvordan indlæser man
data fra CF kortet. Optræder læseren som et drev i windows ?

--
Flemming

Q2 3D Benchmarks: http://www.ClanWorld.dk/Q2Bench/
Støjdæmp din PC ..: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-06-01 22:50

On Wed, 6 Jun 2001 22:27:59 +0200,
F.Larsen <N0Spam@usa.net> wrote:
>Har interreseret lyttet med. Hvad skal der til af software og hvordan indlæser man
>data fra CF kortet. Optræder læseren som et drev i windows ?

Ja. Det er en almindelig ATA harddisk i Windows. Hvis man har en
bærbar, så kster en PCMCIA adapter 120-150 kr, så jeg vælger muligvis
den vej i stedet for hvis jeg kan finde et billigt PCI kort der
kan tage to PCMCIA kort i min stationære. Stort set alle trådløse
netkort til stationære kræøver et sådant adapterkort, og jeg ved
man kan købe Lucent Orinoco til kr. 650 + moms, men der må være nogle
billigere.

Mit mål er at bruge mit 8MB kort til kritiske data, muligvis som
"nøgle".

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 07-06-01 15:31

"F.Larsen" <N0Spam@usa.net> wrote in message
> Har interreseret lyttet med. Hvad skal der til af software og hvordan
indlæser man
> data fra CF kortet. Optræder læseren som et drev i windows ?

Ja det gør de. Såfremt kortet er i er det som et almindeligt drev. Når
kortet er ude og man forsøger at få adgang til drevet kommer der en meddelse
om 'Please insert card into drive'.