Burde denne nyhedsgruppe ikke hedde...
Fra : Michael

Dato : 30-07-05 06:19

dk.ViErBangeForDetFremmedOgForsøgerAtKasteStenEfterDetViIkkeForstår

Minder lidt om menneskene der for adskillige 1000 år siden kastede sten
efter månen.

Med venlig hilsen
Michael Weber

--
"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing
continued to happen."

- Hitchhikers guide to the galaxy.

Fra : Tina T.

Dato : 30-07-05 06:53

"Michael" <agentmikie@cFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> dk.ViErBangeForDetFremmedOgForsøgerAtKasteStenEfterDetViIkkeForstår
>
> Minder lidt om menneskene der for adskillige 1000 år siden kastede sten
> [...]

Du burde nok have helt din egen gruppe der passende kunne hedde noget i
retning af:
dk.ViErHeltVildeMedAltHvadDerErFremmedOgSerMedLængselFremTilAtBliveHalalslagtet.

Tina T.

Fra : Michael

Dato : 30-07-05 07:14

> [...]
> retning af:

dk.ViErHeltVildeMedAltHvadDerErFremmedOgSerMedLængselFremTilAtBliveHalalslag

*ROFLMAO*

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-07-05 09:30

> dk.ViErHeltVildeMedAltHvadDerErFremmedOgSerMedLængselFremTilAtBliveHalalslag
> tet.

> *ROFLMAO*

hvad er der grinagtigt ved ovenstående? Det viser da et
tragisk menneskesyn, som Tina T er i besiddelse af.

--
ahw

Fra : Michael

Dato : 30-07-05 09:54

> hvad er der grinagtigt ved ovenstående? Det viser da et
> tragisk menneskesyn, som Tina T er i besiddelse af.
>
> --
> ahw

Ikke menneskesyn, men menneske-angst.
Det viser blot hun er et skræmt menneske, der lader sig styre af sine
angst-neuroser. Og dét illustrerer hun jo åbenlyst....hvilket er
komisk....tragi-komisk.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-07-05 12:57

Michael wrote:

> Ikke menneskesyn, men menneske-angst.
> Det viser blot hun er et skræmt menneske, der lader sig styre af sine
> angst-neuroser. Og dét illustrerer hun jo åbenlyst....hvilket er
> komisk....tragi-komisk.

Tja, som man jo siger med en omskrivning af et gammelt OBS-slogan: "Kun
en tåbe frygter ikke fundamentalistisk Islam".

Der er ikke tale om "angst", der altså normalt betegner en irrationel,
udefinerbar frygt uden et konkret objekt at være rettet mod.

Derimod er der - og nu kan jeg så kun udtale mig for mit eget
vedkommende - tale om en ganske konkret og velbegrundet frygt for dette
samfunds fremtid, når vi altså bitter må erkende at vi i løbet af de
sidste 25 år godvilligt har lukket tusindvis af direkte militant
fjendtligtsindede fanatiske helligkrigere ind i dette land og ikke bare
givet dem opholdstilladele, men derimod også i flere tilfælde et dansk
statsborgerskab, der gør at vi desværre ikke umiddelbart kan smide dem
hjem, hvor de og deres militante religiøse fanatisme - om nogetsteds
overhovedet - hører til.

Dette er således et skoleeksempel på den arrogante retorik blandt
radikale og andre naive, selvindbildte "over(skuds)mennesker" at
sidestille naturlig og oprigtig modvilje mod islamister med "hysteri" og
"angst" og mure sig inde i sit højglanspolerede elfenbenstårn, hvor det
egentlige problem med indvandringens negative konsekvenser for vort
samfund totalt forklejnes til fordel for billig nedgørelse af
indvandringsmodstandere.

Det er mig et stort paradoks at venstrefløjen i dette land er så blindt
fokuseret på "dansk intolerance" og ikke står tilbage for ganske
uberettigede anklager om "fascisme" og "nazisme" mod de af os, der ud
fra konkrete studier af Islam opfatter den islamiske fundamentalisme som
en religiøs samfundsideologi, der netop ikke lader Fascismen og Nazismen
noget tilbage, men derimod prædiker miltant had mod anderledestroende og
overordnet søger indførelsen af et egentligt teokratisk
apartheidlignende samfund, hvor kun "rettroende" mænd har visse
mindsterettigheder, mens kvinder undertrykkes og "vantro", jøder og
seksuelle minoriteter ligefrem betragtes som "uværdige og
udryddelsesværdige undermennesker".

Hvorfor har I mon så travlt med at dække over dette faktum og nedgøre
danskere, der bare ikke vil finde sig i at sådanne syge "værdier"
langsomt indføres i vort sækulære, demokratiske land gennem naiv og
godtroende accept af, hvad der åbenbart blot opfattes som "harmløs
kulturforskel"? Hvorfor denne feje appeasement-holdning over for
vanvittige fundamentalistiske værdisæt, der altså bare ikke lader sig
forene med de sækulær-demokratiske værdier, vort samfund bygger på?

Anders Peter Johnsen

Fra : Maz Spork

Dato : 30-07-05 14:32

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> vanvittige fundamentalistiske værdisæt, der altså bare ikke lader sig
> forene med de sækulær-demokratiske værdier, vort samfund bygger på?

Jeg finder, at det man har "travlt" med er at undgå, at visse muslimer
og andre invandreres dårlige opførsel bliver til en decideret
forfølgelse af mennesker, blot fordi de er muslimer (eller andet).

Det er så let at sige "ud med det onde" fordi man har eksempler - givet,
mange eksempler - på sociale problemer. Men der er så kort vej til de
lette løsninger, og det er løsninger der ødelægger vores samfund, som
det har ødelagt alle samfund, der har prøvet det gennem historien.

Jeg har aldrig set nogen herinde ved sinde fulde fem, som har forsvaret
terrorisme og vold eller som har ytret ønske om en islamisering af
Danmark. Men jeg har set, at debatten går på, om der skal være plads til
de mennesker, vi har inviteret til at bo her eller ej. For det ser ud
til, at den "lette løsning" er deportation eller det, der er værre -
alene for oprindeligt at tilhøre en fremmed nation, kultur eller
religion. Det er der nogen, der ikke vil finde sig i - fordi det er så
langt fra at være dansk, som man kan komme.

Så det giver meget lidt mening at følge op med indlæg som insinuerer, at
et forsvar for invandrere (i en debat, der handler om at de skal
straffes kollektivt på grund af etnicitet og religion) er ensbetydende
med, at man ønsker et fundamentalistisk, islamisk samfund - det er
useriøst og bringer ikke værdi. Og helt ærligt, af og til synes jeg, at
debattører herinde kender til koranens detaljer bedre end mine tidligere
tyrkiske naboer...

Så måske kunne man begynde med at indse, at det ikke er sort og hvidt -
at man godt kan være dyb modstander af fundamentalistiske religioner men
samtidig være gode venner med sin iranske grønthandler.

Hvad værre er - på sigt vil en fremmedfjendtlig folkestemning skabe mere
uro, mere polarisering, mere frygt, mere opdeling, mere vold, mere
terrorisme. Vi har selv et ansvar. For vores egen skyld.

-- maz

Fra : Tina T.

Dato : 30-07-05 10:20

> hvad er der grinagtigt ved ovenstående? Det viser da et tragisk
> menneskesyn, som Tina T er i besiddelse af.
>
> --
> ahw

Der er noget du har misforstået, ovenstående er ikke udtryk for min mening,
det er et tåbeligt forslag som reaktion på det tåbelige forslag Michael kom
med, intet andet.

Tina T.