Femtekolonne - og modsætningen
Fra : G B

Dato : 29-07-05 23:32

Alle synspunkter er som udgangspunkt velkomne i den offentlige debat, men
der mennesker der groft udnytter vores ytringsfrihed til 5te kolonne
virksomhed.

19. marts 2005 formulerede Carsten Kofoed følgende Pressemeddelelse fra
Komiteen for et Frit Irak/Saddam's venner:

'Lad mig på denne dag hilse alle martyrerne i Irak, som er faldet i
kampen for deres lands frihed. Jeg sender også de varmeste hilsner til
alle irakiske patrioter og frihedskæmpere, som vansmægter i
besættelsesmagtens fængsler, og til deres familier. Irakiske
modstandsfolk, I kæmper en heroisk og retfærdig kamp for Iraks
befrielse'.

Dette ynkelige udbrud af voldsforherligelse kommer fra en
lænestolskriger, som i salonens varme ikke har mod til andet end at
benytte sin grundlovssikrede til, at misbruge ytringsfriheden og opfordre
til mord på danske soldater.

I Garder Bladet i August 2005 kan man læse om personer i den modsatte
ende af det moralske spektrum, personer der ikke taler men handler.

Den 13. maj 200 deltog en udvalgt skare fra Livgarden i en reception med
Forsvarschef Jesper Helsø som vært. Årsagen var at Sergent Ole Gretlund
og Overkonstabel af reserven Thomas Huusmannn modtog 'Forsvarets Medalje
for Tapperhed'. De to danske soldater blev hædret for, uden hensyn til
egen sikkerhed under beskydning, at have forhindret sårede eller tab
blandt egne styrker samt at have neutraliseret (lammetævet) fjendtlige
enheder. Forsvarschefen sagde i sin tale bl.a.:

'Det er kun jer der var på stedet, som virkelig ved, hvilke oplevelser
der gemmer sig bag krydsbåndet og det fine runde metal. Vi andre har kun
det skrevne ord'.

Carsten Kofoed kunne lære noget af denne formulering, mænd der handler,
benytter sig ikke af patos. Det er disse pligtopfyldende mænd som Carsten
Kofoed ønsker dræbt af terrorister og lejesoldater i Irak.
Sergent Ole Gretlund og Overkonstabel af reserven Thomas Huusmannn er
helte og selvom jeg ved at de ville protesterer over denne betegnelse (de
er nemlig rigtige helte), så vil jeg godt sige til de to danske drenge, i
er helte... i er nemlig mine helte!

GB