2 harddiskikoner på puteren?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-07-05 22:43

Det lyder vel meget underligt. Det er det også. Men jeg har pludselig to
"Macintosh HD" på mit skrivebord (MacOS 10.3.8)

Den ene har sådan en grå ikon, der viser en HD à la en indbygget en med
afsmiget forkant og en slags 'æble' i midten. Den anden, med samme navn,
er bare en hvid fyr, der ligner noget man kan putte en CD eller lignende
ind i fra fronten. Det er vistnok det, der ligner en diskimage.

Hvordan pokker er det sket, Den grå er jeg fortrolig med, den har været
der 'altid', men den hvide?

Det ser ud til, at de begge viser hen til (indeholder?) de samme filer.
Det undrer mig, at puteren vil have to ikoner (filer?) med samme navn på
skrivebordet. Hvis jeg arkiverer en tekstfil med et eksisterende navn
prostesterer den jo.

Er den hvide bare en dublet eller "bastard", som jeg skal smide ud?

Infoen på den hvide siger: 18 GB kapacitet og 18 GB tilgængelig. Det er
vel bare en henvisning? Der er bare 18,62 GB tik 18,59GB.

Som jeg så ikke véd, hvor kommer fra. Men jeg skal sku (undskyld) ikke
have Lotte Heise og hendes vaskemiddelind over min puter for at fjerne
snavset, vel?

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 29-07-05 23:23

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
> ind i fra fronten. Det er vistnok det, der ligner en diskimage.
>
> Hvordan pokker er det sket, Den grå er jeg fortrolig med, den har været

Jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvad det kan være, men jeg har en (ret
god) fornemmelse... I 'gamle dage' - før OS X, - ville jeg uden videre
have sagt, at du har fået en såkaldt 'skyggedisk' (ghostdisk), - det er
noget stads, der ikke er til at komme af med igen uden en større
rengøring af div. indstillinger, rep. af HD osv.osv..

> [...]
> prostesterer den jo.
>
> Er den hvide bare en dublet eller "bastard", som jeg skal smide ud?

Hm, du kunne evt. prøve at lægge den i papirkurven og så genstarte
maskinen. - Er det en 'ghost', kommer den igen...

> Infoen på den hvide siger: 18 GB kapacitet og 18 GB tilgængelig. Det er
> vel bare en henvisning? Der er bare 18,62 GB tik 18,59GB.

Prøv også at markere den og trykke COM+R. - Hvilken fil/disk bliver så
markeret? - Er det den, du kender godt - altså din rigtige disk, så kan
du umiddelbart slette den hvide. - Og så er jeg 99,9999% sikker på, du
har fået 'spøgelser' på maskinen.

Jeg vil så tilråde, at du bruger DiskWarrior og får lagt nyt directory
fil på den. 'ghost' filen kommer pga. en nummerdublering i nogle
bootblokke på harddisken.

Efter en rep. vil jeg anbefale, at du opd. til 10.3.9 med 'Comboupdate
10.3.9', så er du sikker på, at mangler og evt. andre defekter bliver
erstattet...

> Som jeg så ikke véd, hvor kommer fra. Men jeg skal sku (undskyld) ikke
> have Lotte Heise og hendes vaskemiddelind over min puter for at fjerne
> snavset, vel?

Nej fri og bevar os vel for den rappenskralde..

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-07-05 00:20

In article <42eaac37$0$7383$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hm, du kunne evt. prøve at lægge den i papirkurven og så genstarte
> maskinen. - Er det en 'ghost', kommer den igen...

En anden mulighed er at gå ind i indstillingerne til Finder og vælge, at
harddiske slet ikke skal vises på skrivebordet. Måske forsvinder de
begge to. Og måske er det kun den rigtige, der kommer tilbage, når det
bliver slået til igen. Eller lad helt være med at slå det til igen. Jeg
kan godt lide et rent skrivebord, så jeg har valgt ikke at vise
harddiske. Der er ikke rigtig brug for det under OS X. Man kan jo bare
åbne et nyt Findevindue ved at trykke æble-n i Finder. Så ser man det
samme, som man ville se ved at dobbeltklikke på ikonet for harddisken.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 30-07-05 01:07

Henrik Münster wrote:

> [...]
> harddiske slet ikke skal vises på skrivebordet. Måske forsvinder de
> begge to. Og måske er det kun den rigtige, der kommer tilbage, når det

Muligt, men hvis det er en 'ghostdisk', der er kommet, så kan det give
problemer, da Finder så ikke vil vide, hvilken af dem, der er ægte og
hvilken ghost...

> [...]
> åbne et nyt Findevindue ved at trykke æble-n i Finder. Så ser man det
> samme, som man ville se ved at dobbeltklikke på ikonet for harddisken.

sandt nok, men det hjælper jo bare ikke, hvis det netop er en ghost,
Mich har fået. Hvis det er det, så skal disken repareres, inden den går
ned. Det _kan_ i værste fald koste samtlige data på disken! hvis den
ikke bliver repareret.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 31-07-05 22:57

> [...]

> Mich har fået. Hvis det er det, så skal disken repareres, inden den går
> ned. Det _kan_ i værste fald koste samtlige data på disken! hvis den

Ro på nu, Erik, men tak for din venlige bekymring. Problemet løste sig
jo (som alle kan erkundige sig om ovenfor), gad vide om ikke bare det
var det marinerede oksekød med hvidløg, jeg fik i går ved en festmiddag?
Nå, nej, spøgelser er jo ikke altid det samme som vampyrer :)

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 01-08-05 00:34

Mich. Ottosen wrote:

> Ro på nu, Erik, men tak for din venlige bekymring. Problemet løste sig
> jo (som alle kan erkundige sig om ovenfor),

Jeg er skam rolig, men jeg véd bare af bitter erfaring, hvor træls det
er at skulle køre en form for data recovery for at finde sine filer igen.

> gad vide om ikke bare det
> var det marinerede oksekød med hvidløg, jeg fik i går ved en festmiddag?
> Nå, nej, spøgelser er jo ikke altid det samme som vampyrer :)

Øh, det kunne jo også være det tilhørende våde element, der har fået dig
til at se dobbelt.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-08-05 21:20

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Øh, det kunne jo også være det tilhørende våde element, der har fået dig
> til at se dobbelt.

Hellere ramme forbi, end slet ikke ramme ? Her en forbier, middagen
foregik mere end 100 kilometer var hjemmet, og det var mig der skulle
køre hjem. Og jeg blander ikke benzin og alkohol.

--
v.h.
Mich.

Fra : Bo H. Thomasen

Dato : 31-07-05 11:33

Henrik Münster wrote:
> [...]
> åbne et nyt Findevindue ved at trykke æble-n i Finder. Så ser man det
> samme, som man ville se ved at dobbeltklikke på ikonet for harddisken.

Hvis du er glad for et rent skrivebord kan det være du skulle afprøve
programmet DesktopSweeper, der ved aktiveringen af en genvejstast (eller
tidsindstilling) gemmer alle ikoner på skrivebordet væk eller henter
dem frem igen. Jeg bruger det når jeg sidder og skriver en tekst, fordi
min "karma" ellers bliver forstyret af alt det rod jeg har på
skrivebordet.

http:www.macupdate.com/info.php/id/14375

Mvh
Bo

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 16:09

Bo H. Thomasen <bothomasen@sletdettesofthome.net> wrote:

> [...]
> dem frem igen. Jeg bruger det når jeg sidder og skriver en tekst, fordi
> min "karma" ellers bliver forstyret af alt det rod jeg har på

Den radikale løsning er:

$ rm -rf Desktop/*

Smid det evt. ind i en crontab der kører hvert 10. minut - så skal
Mich nok lære at ryde op :->

Man kan osse gøre som mig: Lave en "ventermappe" som skriverbords
indholdet dumpes i når antallet af emner overstiger 100. Jeg har
faktisk tidliger haft en folder action der gjordet det for mig - det
arkiverde endda emnerne efter dato. Pt indeholder roden af min "vente
mappe" vist +6000 emner. jeg ryder op i den ca hvert andet år...
Desværre folder det sig tilsvarende med min ordensans i mine private
papire.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 300+300GB SATA, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-08-05 22:42

> Den radikale løsning er:
>
> $ rm -rf Desktop/*
>
> Smid det evt. ind i en crontab der kører hvert 10. minut - så skal
> Mich nok lære at ryde op :->

Søde Morten, nu forsøger du igen, at få mig til at lave noget
terminatorsnask. Du er en farlig mand, Morten. Jeg tror, at jeg vil
undlade at nævne dit navn i min aftenbøn :)

> [...]
> mappe" vist +6000 emner. jeg ryder op i den ca hvert andet år...
> Desværre folder det sig tilsvarende med min ordensans i mine private

Det lyder da ganske fornuftigt. Jeg havde osse en overgang en ordning,
der hed: én mappe på skrivebordet. Den hed "aktuelt". Det er da lidt
mere "proaktivt" end "venter", men så tænkte jeg jo på, at var faktisk
bare var at have et ekstra skrivebord. Det er osse lidt morsomt at se
Dr. Sikel blive helt askegrå i hovedet, når han ser min puter.

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 23:31

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Søde Morten, nu forsøger du igen, at få mig til at lave noget
> terminatorsnask. Du er en farlig mand, Morten. Jeg tror, at jeg vil
> undlade at nævne dit navn i min aftenbøn :)

nej, nej jeg prøver bare at banke lidt diciplin ind i dig. tror du
ikke du ku lære det hvis dit skrivebord blev slettet hvert 10. minut?
(jeg ku)

> [...]
> bare var at have et ekstra skrivebord. Det er osse lidt morsomt at se
> Dr. Sikel blive helt askegrå i hovedet, når han ser min puter.

fint for dig, så kan han ikke henvise til dine cigarutter

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-08-05 20:50

> nej, nej jeg prøver bare at banke lidt diciplin ind i dig.

Dét er vel ikke noget, du har lært på seminariet?
> tror du
> ikke du ku lære det hvis dit skrivebord blev slettet hvert 10. minut?
> (jeg ku)

Jo, og måske alligevel ikke.

> fint for dig, så kan han ikke henvise til dine cigarutter

Et rodet skrivebord har større effekt. Han er vist næsten immun over for
cigarrøg efterhånden :)

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-05 21:36

> Dét er vel ikke noget, du har lært på seminariet?

Nej, jeg har aldrig gået der det sidste år. Efter sigende er det ved
ugangen af 7. semsester man får udlevet spanskrøret.

> Jo, og måske alligevel ikke.

Skal vi lade det komme an på en prøve? jeg sætter gerne et cron job
op for dig.

> Et rodet skrivebord har større effekt. Han er vist næsten immun over for
> cigarrøg efterhånden :)

Så bør du snarest introducere ham for cigaretter og pipe, så vi andre
osse kan være i stue med ham.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 31-07-05 22:57

> [...]
> åbne et nyt Findevindue ved at trykke æble-n i Finder. Så ser man det
> samme, som man ville se ved at dobbeltklikke på ikonet for harddisken.

Først skal jeg undskylde, at jeg ikke har reageret tidligere. Men min
gamle suppe (macSoup 2.4.6) vil ikke hente meddelelser. Uforståeligt for
mig, skiftede programmet ud med samme version, som jeg havde liggende på
en (gammel) backup. Det hjalp ikke.
Så hentede jeg MT News Watcher, og den kunne jeg se, at du og andre
havde svaret. Den er ikke offline (jeg har ISDN), så derfor måtte jeg
hente den nyeste Suppe.
Jeg må så leve med, at jeg bliver udstillet som én, der bruger en
ikke-registreret version. Indtil videre.

Men, Henrik, du véd jo, at mit skrivebord er fyldt til bristepunktet :)
Det har du da grinet af mange gange. Det ligner vel bare bordet hjemme i
dit Sikelværksted, det flyder med stumper fra Torpedo-gear, ik?

Men du kan se i svaret til Erik, at problemet vistnok er væk.

--
v.h.
Mich.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 31-07-05 22:57

[...]

Men for at komme tilbage til det faktuelle. Den der hvide hd-ikon er
forsvundet af sig selv. Eller har jeg selv bare smidt den ud? Der lå
noget i min papirkurve, der hed "HD sparseimage" - hvis den var et
spøgelse, er den jaget væk nu.
Så"problemet" er der ikke - for nuværende.

> Nej fri og bevar os vel for den rappenskralde..

Hun lavede nu et par tv-shows for mange år siden. Dem nød jeg i fulde
drag. Men hendes reklamegejl for noget pletfjerne-noget kan jeg sagtens
undvære.

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 01-08-05 00:29

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:
> [...]
> hente den nyeste Suppe.
> Jeg må så leve med, at jeg bliver udstillet som én, der bruger en
> ikke-registreret version. Indtil videre.

Øh, findes Mt. Newswatcher ikke stadig i både en gratis og en
betalingsversion?

> [...]
> noget i min papirkurve, der hed "HD sparseimage" - hvis den var et
> spøgelse, er den jaget væk nu.
> Så"problemet" er der ikke - for nuværende.

OK, så har det været en ghostimage, og du er da heldig med, at den
forsvandt af sig selv... Men kør lige en 'kriger' for en god ordens skyld...

> Hun lavede nu et par tv-shows for mange år siden. Dem nød jeg i fulde
> drag. Men hendes reklamegejl for noget pletfjerne-noget kan jeg sagtens
> undvære.

Tja, jeg kan nu godt helt undvære hende.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-08-05 21:20

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Øh, findes Mt. Newswatcher ikke stadig i både en gratis og en
> betalingsversion?

Det véd jeg faktisk ikke, men det var jo osse det med at offline, der
interesserede mig. Derfor holder jeg mig til suppen.
Mærkeligt med den gamle version (under Classic), den vil gerne
"downloade" nye beskeder, men jeg kan ikke se dem nogen steder :(
Er det min Classic, der er gået i udu?

> OK, så har det været en ghostimage, og du er da heldig med, at den
> forsvandt af sig selv... Men kør lige en 'kriger' for en god ordens skyld...

Jo, men der er ingen krigere her i huset, så dét kan jeg ikke :)

> Tja, jeg kan nu godt helt undvære hende.

De der to onewoman shows var faktisk gode (synes jeg)

--
v.h.
Mich.

Fra : Erik Richard

Dato : 01-08-05 21:49

Hej Mich

Mich. Ottosen wrote:

> Det véd jeg faktisk ikke, men det var jo osse det med at offline, der
> interesserede mig. Derfor holder jeg mig til suppen.

Øh, det kan Mt Newswatcher da også...

> Mærkeligt med den gamle version (under Classic), den vil gerne
> "downloade" nye beskeder, men jeg kan ikke se dem nogen steder :(
> Er det min Classic, der er gået i udu?

Jeg bryder mig som bekendt ikke om macsuppe, men et (kvalificeret) gæt
kunne være, at du var kommet til at sætte den til kun at downloade
headers.... - i øvrigt også noget, Mt. Newswatcher også kan...

> Jo, men der er ingen krigere her i huset, så dét kan jeg ikke :)

Ikke engang en 'diskkriger' - alias en 'DiskWarrior'.?

> De der to onewoman shows var faktisk gode (synes jeg)

Hm, smag og behag....

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 16:00

> Øh, det kan Mt Newswatcher da også...

Nej.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-08-05 22:42

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Øh, det kan Mt Newswatcher da også...

I så fald er det gået hen over hovedet på mig. Men der er der jo osse
luft nok.

> Ikke engang en 'diskkriger' - alias en 'DiskWarrior'.?

Nej, den ejer jeg ikke.

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 15:59

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Mærkeligt med den gamle version (under Classic), den vil gerne
> "downloade" nye beskeder, men jeg kan ikke se dem nogen steder :(
> Er det min Classic, der er gået i udu?

nej der er bare uorden i din soup database. Jeg mener man kan
genopbyggen den men husker ikke hvodan.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 02-08-05 17:48

> nej der er bare uorden i din soup database. Jeg mener man kan
> genopbyggen den men husker ikke hvodan.

Fra MacSOUP manual:

"Rebuilding Index Files
In some rare situations it may happen that one or more of your database
files become corrupt. For example, this can happen if your Mac crashes
while MacSOUP is downloading news; in this case MacSOUP won't have a
chance to update the index files of the newsgroups that you have
downloaded so far. In such a case, MacSOUP will recognize that the file
is out of date and will recreate it automatically the next time you open
your database. However, there are certain obscure cases of database
corruption that MacSOUP doesn't recognize. In this case you may get
"internal error" messages from MacSOUP. When this happens to you and you
suspect a corrupt database, hold down the option key while you open your
settings file. MacSOUP will then ask you whether you want to have your
news and/or mail index files rebuilt. "

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 19:29

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]

> suspect a corrupt database, hold down the option key while you open your
> settings file. MacSOUP will then ask you whether you want to have your

Jeg tænkte nu på hvad der svarer til newsrc - dvs listen over hentede
emner. ikke over de lokalt cachede emner. Det er noget med at tilføje
en gruppe man allerede har på listen, for at MacSOUP igen kan hitte ud
af hvilke emner på serveren der ikke et hentet. Dr. Monster plejer at
have den møgsomelige process lige ved hånden

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-05 10:07

In article <bkq4s2-1bc.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> af hvilke emner på serveren der ikke et hentet. Dr. Monster plejer at
> have den møgsomelige process lige ved hånden

Nu er jeg ved at være lidt rusten her. Man kan blot tilføje den samme
nyhedsgruppe igen, så man har den stående to gange. Herefter vil MacSOUP
hente alle indlæg, uanset om de er hentet tidligere. Det kan bruges,
hvis man vil søge i gamle indlæg, som MacSOUP har hentet og siden
slettet fra harddisken igen. På den måde bevarer man sine markeringer af
tråde i den oprindelige gruppe. Man kan så slette den nye gruppe, når
man har ordnet det, man ville.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-08-05 11:45

> [...]
> slettet fra harddisken igen. På den måde bevarer man sine markeringer af
> tråde i den oprindelige gruppe. Man kan så slette den nye gruppe, når

Det klarede du jo med bravour

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-08-05 10:04

In article <mae4s2-68a.ln1@G5.reippuert.dk>,
Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> wrote:

> nej der er bare uorden i din soup database. Jeg mener man kan
> genopbyggen den men husker ikke hvodan.

Hold Alt-tasten nede, når "MacSOUP Settings" åbnes. Det vil i praksis
sige, når man starter programmet ved at dobbeltklikke på "MacSOUP
Settings". Ofte vil man dog have sat MacSOUP til automatisk at åbne
"MacSOUP Settings" ved start.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 15:58

Erik Richard <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Øh, findes Mt. Newswatcher ikke stadig i både en gratis og en
> betalingsversion?

MT-Newswatcher er og har altid været donationware. Og sådan vil det
forblive jvf. den licens kildekoden er udgivet under. dvs det omfatter
programmerne Newswatcher, Newswatcher-X, MT-newswatcher og
YA-Newswatcher.
En af udvikleren bag YA-Newswatcher blev træt af licensen og skrev sit
egen kode fra bunden og solgte det under navnet Thoth. Det gik ikke og
han har nu lukket butikken.

> OK, så har det været en ghostimage, og du er da heldig med, at den
> forsvandt af sig selv... Men kør lige en 'kriger' for en god ordens skyld...

Nej hold nu op med at vrøvle Erik, der var ikke tale om et
"ghostimage". Hvornår lærer du at skirve om emner du rent faktsik _ved_
noget om frem for at præsentere ukvalificerede gæt som fakta? Det er
sgu lige før du skal skrives ind i fundsatsen for gruppen her... enten
i form af en advarsel eller en tilføjelse om moderation af dine indlæg.

Mitch har leget med et eller andet backup/diskimage program, et
..sparseimage er et disk image som dynamisk kan ændre størrelse.
Funktionen bruges bla. af Apples Filevault og diverse
kloningsprogrammer. læs mere:

<http://search.info.apple.com/?search=Go&lr=lang_&kword=&q=sparse%20disk%20image>
<http://www.google.com/search?q=sparseimage&sourceid=mozilla2&ie=utf-8&oe=utf-8>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-08-05 22:42

> Mitch har leget med et eller andet backup/diskimage program, et
> .sparseimage er et disk image som dynamisk kan ændre størrelse.

Korrekt. Prøvede at "udfolde" et backupset på en ekstern HD. Den var
naturligvis forbundet til min PB via FW. Men hvorfor den der vampyrfil
dukkede op på PB'ens HD er mig en gåde. Jo, det var en vampyrfil, den
forsvandt, da jeg havde spist hvidløg.

PS.: backup programmet hedder Retrospect. Kender du det?

--
v.h.
Mich.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-08-05 23:27

> [...]
> forsvandt, da jeg havde spist hvidløg.

> PS.: backup programmet hedder Retrospect. Kender du det?

ja har du nogensinde fået brugt det? Jeg har overgivet mig og fået en
vinde til at droppe det (hun aflyste altid sine planlagte backup'er
osv) og investere i 1GB på .mac. Nu får hun rent faktisk taget backup.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-08-05 10:16

> ja har du nogensinde fået brugt det? Jeg har overgivet mig og fået en
> vinde

"veninde", ikke "vinde"

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-07-05 10:00

> [...]

> prostesterer den jo.
>
> Er den hvide bare en dublet eller "bastard", som jeg skal smide ud?

Det lyder som om, at du har fået lavet en kopi af din harddisk der
ligger som et diskimage, måske i forbindelse med en back-up.

Hvad sker der, hvis du smider den hvide i papirkurven? Du kan jo prøve
at genstarte inden du tømmer den.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 31-07-05 22:57

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Det lyder som om, at du har fået lavet en kopi af din harddisk der
> ligger som et diskimage, måske i forbindelse med en back-up.

Now we are talking business. Du ahr ganske sikkert ret. Jeg prøvede
forleden at lave sådan en restore af en backup-fil (i Retrospect). Den
ville jeg "pakke ud" fra èn partition på min eksterne FW HD til en anden
partition på samme. Det mislykkedes, men hvordan sker det så, at den der
(sparseimage, har jeg jo lært) ligger på min puters HD?
Jo, jeg har aldrig rigtig været gode venner med Retrospect, men det må I
ikke fortælle Morten

> Hvad sker der, hvis du smider den hvide i papirkurven? Du kan jo prøve
> at genstarte inden du tømmer den.

Har du en krystalkugle? Jo, faktisk genstartede jeg puteren - men det
var af andre årsager - for første gang i flere måneder. Det er noget
med, at jeg bruger nettet meget for at finde oplysninger og for at de
ikke skal forsvinde op i luften ligger der meget ofte en lang række
htmlhenvisninger i min Dock. Når den så bliver for crowded _kan_ en
genstart aflive badeboldens huseren. Hvem fxxxxx har osse brug for sådan
én i det her møj(sommer?)vejr.

--
v.h.
Mich.