Spiser tapet
Fra : Thomas Larsen

Dato : 29-07-05 21:39

Hejsa kom hjem her til aften efter min golden retriever hund på 5 mdr havde
været alene i 4 timer og så til min store rædsel at den havde spist tapet et
godt stykke op ad væggen... Ret kedeligt.... Det er naturligvis fordi han
keder sig.... Men jeg søger derfor lidt hjælp til hvordan man evt kan komme
sådan et problem til livs det er jo lidt syndt at få splittet hele sin gang
ad på den måde.. Nogen der har nogle gode råd til hvordan man kan stoppe dem
i det ? Han har en gang og et bryggers dvs 2 rum at være i n¨r han er alene,
han har været alene næsten fra starten hvor vi fik ham hjem vi tilvænnede
ham stille og roligt ved i starteten kun at være væk ca 10 min af gangen og
har klaret det fint indtil nu....

Men har i lidt gode råd til hvad man kan gøre ?
Mvh Thomas L.

Fra : qfha

Dato : 30-07-05 06:19

LOL.

Undskyld, det har vi næsten alle prøvet.

For det første så er det ikke noget hunden fortsætter med. Så
fortvivl ikke der.

Selvfølgelig er det en adspredelse, men ikke decideret noget som skal
den store psykologi til.

Hunde kan faktisk godt lide tapetklister og det er en del af det.

Selv har jeg løst det ved at sætte noget for en stol eller lign. i en
kort periode. De hunde jeg har oplevet det med har aldrig gjort det
igen.

Du må igang med at reparere eller male over.

mvh
qfha

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-07-05 07:12

Det må jeg så prøve at gøre og se om den holder op med det. Men det er
første gang jeg har hund sååååå det er begrænset med min viden om hund,
selvfølgelig har jeg hørt om hunde der gnaver i ting, men sq ikke tapet...Mu
ud og køe lidt klister og sætte et stykke over...

Fra : BettinaP

Dato : 01-08-05 10:25

"Thomas Larsen" <Tlarsen@pc-dk.dk> wrote in message
> [...]
tapet...Mu
> ud og køe lidt klister og sætte et stykke over...

Med risiko for at huske forkert mht. tidspunkt, så er det måske fordi vaps
er ved at skifte tænder..og den slags klør, så han har brug for noget der
kan tage kløen.

Jeg havde stor succes med at servere brændeknuder for Mocka da hun skulle
igennem det. De blev så strippet totalt for bark. Og ja, det sviner lige en
del, men mit tapet og mine møbler forblev intakte, og bark er trods alt til
at feje op.

så det var da en mulighed ?
Altså kødben kan sikkert også bruges, hvis han gider dem og ikke æder dem på
5 minutter.

BettinaP

Fra : Thomas Larsen

Dato : 04-08-05 17:13

Vil da prøve brændeknuderne genial idé

Er ligeglad med hvor meget det sviner bare det tager hans bidelyst

Fra : Pwh

Dato : 30-07-05 09:50

qfha wrote:
> For det første så er det ikke noget hunden fortsætter med. Så
> fortvivl ikke der.

Det stopper helt af sig selv når der ikke er mere tapet

/Jens (hvis hunde mere var til bøger og planter)

Fra : Thomas Larsen

Dato : 30-07-05 17:57

> Det stopper helt af sig selv når der ikke er mere tapet

Ja men gangen er så grim uden tapet, bare beton vægge

Fra : qfha

Dato : 31-07-05 06:38

>Det stopper helt af sig selv når der ikke er mere tapet

Det skal du nu ikke være for sikker på. Jeg havde en som også
forsøgte sig med væggen.