Radio Holger kopierer Luther
Fra : Per Hagemann

Dato : 29-07-05 20:34

Kaj Vilhelmsen har i Radio Holger opfordret til at slå de muhamedanske
fanatikere ned som gale hunde. Luther sagde noget lignende, dog ikke om
muhamedanere. Det var vist oprørske bønder som skulle slås ned som gale
hunde.

Radioavisen har dækket sagen på følgende måde:

http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/asx/uge/fredag/1600.asx

De efterfølgende radioaviser har mere om sagen:

http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/asx/uge/fredag/1700.asx
http://www.dr.dk/pubs/nyheder/html/nyheder/asx/uge/fredag/1800.asx

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-07-05 04:22

Per Hagemann wrote:
> Kaj Vilhelmsen har i Radio Holger opfordret til at slå de muhamedanske
> fanatikere ned som gale hunde.

Dét være sig, hvad det være vil.

Osama bin Laden har ligefrem en præmiekvalificeret "nyttig idiot" i ham,
da han jo netop går terrorismens ærinde?

> Luther sagde noget lignende, dog ikke om
> muhamedanere. Det var vist oprørske bønder som skulle slås ned som gale
> hunde.

Som stor Luther-fan finder jeg det magtpåliggende at forklare mandens
motivation til denne nul-tolerancedoktrin under De Tyske Bondekrige 1525-26:

Luther var i den tidlige Reformation vidne til at væsentligt mere
radikale kræfter i Reformationsbevægelsen ikke lod sig nøje med dèn
ganske ydmyge "kristne frihed" (altså retten til blot at kunne betragte
sig som hæderlig og oprigtig kristen UDENFOR "den organiserede"
Romersk-katolske Kirke), som Luther udspecificerede teologisk med "Om
Kristenmenneskets Frihed" og følgelig kæmpede for.

Hvor Luther kæmpede for en relativt from, primitiv "Kristen
denominationsfrihed" (men ikke nødvendigvis en egentlig, decideret
religionsfrihed, som altså er et langt senere fænomen!), var der
radikale, apokalyptiske bevægelser, som direkte forsøgte at indføre
teokratisk samfundsstyre på værste, militante vis.

En sådan radikal teokratisk bevægelse ledtes af prædikanten Thomas
Müntzer, som i sin berygtede "Fürstenpredigt" fremturede i regulært
storhedsvanvid og direkte udtrykte sin vanvittige selvopfattelse som
"Guds Udvalgte", forstået på den måde at han mente sig berettiget til
fysisk at nedslagte, hvad han selv som påstået "udvalgt" opfattede som
"Guds fjender"!

Luthers oprindelige intention var (en nærmest "Gandhi-agtig"?) "civil
ulydighed" imod den Katolske Kirkes magthavere kombineret med en ganske
selvfølgelig kristen troskab imod de verdslige fyrster, som altså ifølge
Luthers direkte NT-baserede teologi faktisk var indsat af Gud for at
holde civil lov og orden.

Müntzer ville derimod noget helt andet, nemlig et selvbestaltet
"Dommedag", hvor han bildte sig ind at være berettiget til ikke bare at
kunne påberåbe sig den af Luther prædikede ÅNDSFRIHED, men dertil OGSÅ
at kunne fornægte enhver SÆKULÆR kristenpligtig lydighed, ved at ville
indføre en slags "præstestyre" i et teokratisk samfund baseret på
Bibelen som eneste lov! Müntzer ville en total samfundsomstyrtning til
fordel for en syg utopi om et "Guds Rige" indført ved blodig og direkte
militant udrensning af "trosfjender". Vi taler - for så vidt at man vil
sammenligne det med noget moderne - om iranske tilstande...

Lige dèr måtte Luther - da Müntzer desværre i sit teokratiske
Dommedags-vanvid havde held til at forføre tusinder af bønder til
militant væbnet opstand i form af omsiggribende oprør og borgerkrig,
hvilket bare slet ikke på nogen som helst måde kan betragtes som
kristeligt forsvarligt - sætte hårdt mod hårdt. Han vendte Müntzers egen
militarisme 180 grader imod Müntzer selv, endda med nogenlunde samme
formuleringer!

Det er oprindeligt Müntzer - og ikke Luther - der (i engelsk gengivelse)
skal have sagt i sin Fürstenpredigt:

"Drive Christ's enemies out from amongst the Elect, for you are the
instruments for that purpose. Dearly beloved brethren, don't put up any
shallow pretence that God's might will do it without your laying on with
the sword, otherwise your sword might rust in its scabbard. . . . Christ
is your master. So don't let them live any longer, the evildoers who
turn us away from God. For a godless man has no right to live if he
hinders the godly."

(Om præster og munke:)

"The sword is necessary to exterminate them. And so that it shall be
done honestly and properly, our dear fathers the princes must do it, who
confess Christ with us. But if they don't do it, the sword shall be
taken from them. . .If they resist, let them be slaughtered without
mercy. . . .At the harvest-time one must pluck the weeds out of God's
vineyard. . . But the angels who are sharpening their sickles for that
work are no other than the earnest servants of God. . .For the ungodly
have no right to live, save what the Elect choose to allow them. . ."

Efter flere forgæves forsøg på at kalde Müntzer og bønderne til orden,
måtte Luther tage det ganske drastiske skridt ligefrem at trygle adelen
om at leve op til sit - ifølge Luthersk teologi af Gud direkte pålagte -
samfundsansvar og drage imod Müntzer og hans fanatiske medløbere med
sværd i hånd og hugge dem ned.

Og derfor opfattes Luther - især siden Engels marxistiske
Bondekrigsfortolkninger - som et yderst reaktionært røvhul og en luder
for magthaverne, da han således "deltog i nedkæmpelsen af den
protomarxitiske revolution"! Yeah, right, om marxister og andre sækulære
overhovedet vil forstå, hvad Müntzers syge formål grundliggende var!

> Radioavisen har dækket sagen på følgende måde:

Der siges dog INTET om Luther.

Dog synes retorikken måske at være hentet delvist fra det af både
nazister og islamofascister så højt elskede Lutherskrift "Om jøderne og
deres løgne" fra 1542 (få år før hans død), som Gudskelov holder mig på
sund afstand fra at kunne betragte ham som en slags "perfekt helgen".

Lige så Gudsbenådet genial, Luther var i sine unge dage, lige så sygt og
vanvittigt finder jeg dette berygtede antisemitiske skrift, som savner
al den kristeligt-konsistente fornuft, Luther ellers førte sin udmærkede
evangeliske sag så godt ved. Det er ærgeligt at han i dèn grad formåede
at forråde sin egen sag ved at blive offer for en tankegang, der faktisk
grænser mistænkeligt nært til Müntzers ukristelige "Guds Udvalgte imod
de nedslagtningsværdige fjender!"-storhedsvanvid.

Havde Luther dog blot lært af sin ungdoms kamp imod teokrater som
Müntzer i stedet for selv at falde i samme syge fælde...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Hagemann

Dato : 30-07-05 09:07

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:42eaf268$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]

> at leve op til sit - ifølge Luthersk teologi af Gud direkte pålagte -
> samfundsansvar og drage imod Müntzer og hans fanatiske medløbere med sværd

Hvis Müntzer havde lykkedes med sit forehavende, ville nutidens kristne i
Danmark nok bare have taget bondeoprøreren i forsvar, fordi vi så ville være
myntzeranere i stedet for lutheranere.

Det var i høj grad Luther som satte Europa i brand med sin oprørske adfærd.
Selv hans kumpan Erasmus ville ikke følge Luthers agressive adfærd, men
foretrak fredelige reformer af den katolske kirke. Om Luther direkte var
skyld i religionskrigene ved Reformationen ved jeg ikke nok om. Calvin var
måske en større krigsopvigler?

> [...]
> løgne" fra 1542 (få år før hans død), som Gudskelov holder mig på sund
> afstand fra at kunne betragte ham som en slags "perfekt helgen".

Tidligere er Radio Holger dømt efter §266b for at have citeret fra Dansk
Forum: Bagom Islam. Det er højst sandsynligt at de denne gang har valgt
Luther-sprogbrug.

Radioaviserne og Orientering fredag aften har gået direkte efter at få
politikere til at kræve Radio Holger lukket. Derfor har de tilsyneladende
klippet ret groft i Kaj Vilhelmsens ord. En sammenstykning af klippene fra
radioaviserne giver at der i forbindelser med bomberne i London tales om at
enten bør befolkningen tage sagen i egen hånd og slå disse muhamedanske
fanatikere (terroristerne) ned som gale hunde, eller også skal alle
muhamedanere udvises.

Jeg synes ikke terroristerne skal slås ned eller i det hele taget straffes.
De følger bare deres tro meget bogstaveligt. Derimod skal de sammen med alle
andre med oprindelse i Muhamedanien udvises. Så kan de kæmpe mod de vantro i
åben krig i stedet for at være trojanske heste i vores lande.

--
Sura 9:123 "O I som tror, kæmp mod dem, der lever nær ved jer af de vantro,
og lad dem finde hårdhed i jer, og vid, at Allah er med de retfærdige"

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-05 09:19

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

> at enten bør befolkningen tage sagen i egen hånd og slå disse muhamedanske
> fanatikere (terroristerne) ned som gale hunde, eller også skal alle

Han opfordrer jo direkte til angreb på muslimer i Danmark, radioen skal
naturligvis lukkes øjeblikkeligt, - og han skal sigtes for opfordring til
vold på en befolkningsgruppe.

Fra : Per Hagemann

Dato : 30-07-05 09:53

> Han opfordrer jo direkte til angreb på muslimer i Danmark, radioen skal
> naturligvis lukkes øjeblikkeligt, - og han skal sigtes for opfordring til
> vold på en befolkningsgruppe.

Kan vi få et citat? Som jeg hører indslagene, så tales der om at slå "disse
muhamedanske fanatikere" ned. Disse muhamedanske fanatikere var et synonym
for bombemændene, tror jeg nok det fremgik af klippet i 17-radioavisen.

--
Sura 90:5 " Vi har visselig skabt mennesket til slid og strid."
(Ahmadija-oversættelse)

Fra : Peter Bang

Dato : 30-07-05 10:44

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>r2.cybercity.dk...
>>

>Kan vi få et citat? Som jeg hører
>indslagene, så tales der om at slå "disse

er du døvblind?

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-05 11:01

"Peter Bang (slet NNO5A)" <peterbang@NNO5Aprivat.dk> wrote in message

> er du døvblind?

Du gør slet ikke i argumenter?

Fra : Peter Bang

Dato : 30-07-05 11:25

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> skrev:

>"Peter Bang (slet NNO5A)"
><peterbang@NNO5Aprivat.dk> wrote in message
>text.news.tele.dk...

>Du gør slet ikke i argumenter?

Argumenter for at Kajs tale til nationen var perfid??

Hvis man ikke ser og hører Kajs budskab - redigeret eller ej - så
er det da yderst relevant, at spørge om eventuel nedsat hørelse.

Fra : Peter Bang

Dato : 30-07-05 12:25

Peter Bang <peterbang@3VVW8privat.dk> (slet 3VVW8) skrev:

>Argumenter for at Kajs tale til nationen var perfid??
>
>Hvis man ikke ser og hører Kajs budskab - redigeret eller ej - så
>er det da yderst relevant, at spørge om eventuel nedsat hørelse.

Men for at vise mit storsind vil jeg da komme med et uddrag:

" ... enten at fordrive alle fremmede muhamedanere fra Vesteuropa,
så de ikke kan komme til at lægge bomber, eller at udrydde de
fanatiske muhamedanere. Det vil sige at slå en betydelig del af de
muhamedanske indvandrere ihjel ... "

Hvordan ovenstående kan tolkes anderledes, end som en opfordring
til præventivt og lovløst at slå folk ihjel, begriber jeg ikke.

Derfor interesserer det mig, om Per lider under et handicap,
eventuelt flere, der nedsætter hans perceptionsevne betragteligt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-05 13:13

"Peter Bang (slet 9Y8DJ)" <peterbang@9Y8DJprivat.dk> wrote in message

> [...]
> så de ikke kan komme til at lægge bomber, eller at udrydde de
> fanatiske muhamedanere. Det vil sige at slå en betydelig del af de

Det var også hvad jeg selv mente at høre, der er ingen tvivl, - utroligt at
de først vil møde om nogle måneder for at lukke radioen.

> Hvordan ovenstående kan tolkes anderledes, end som en opfordring
> til præventivt og lovløst at slå folk ihjel, begriber jeg ikke.

Det er der forhåbentlig heller ingen der forsøger.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-07-05 19:09

"Peter Bang (slet 9Y8DJ)" <peterbang@9Y8DJprivat.dk> skrev i
en meddelelse
> [...]
>
> Derfor interesserer det mig, om Per lider under et
> handicap,
> eventuelt flere, der nedsætter hans perceptionsevne

Jeg har opgivet at få et klart svar af Pjensen73 og andre,
så måske du kan svare på dette, eftersom jeg konstaterer at
du er i besiddelse af en god portion snusfornuft: hvordan
kan det være at landet gerådede i oprør, da en hjemmeside
oversatte et koranvers om jøder, som angiveligt skulle
findes og slås ihjel hvor de end er, og hvor politikerne
havde travlt med politi og fordømmelse, medens man ikke en
gang fra politisk hold (her en venstremand, der har ansvaret
for lokalradiornes sendetilladelse)vil foretage sig noget
særligt - man vil afvente næste møde om fire måneder!

Det kan da næppe føre til andet end had fra muslimsk side,
at man tager tåbelige ekstreme muslimske gruppers udtalelser
særdeles alvorligt, medens tilsvarende danskeres udtalelser
"ser vi på om fire måneder" - det er da foragt for muslimer
som helhed -men måske tager jeg fejl i min tolkning heri?
Hvad mener du?

--
ahw

Fra : Peter Bang

Dato : 30-07-05 20:29

Arne H. Wilstrup <detfaarduejatvide@invalid.dk> skrev:

> [...]
>"ser vi på om fire måneder" - det er da foragt for muslimer
>som helhed -men måske tager jeg fejl i min tolkning heri?

Jeg vælger ikke at lægge mere i det, end at proceduren omkring
sendetilladelser nu en gang er på den måde. Jeg kan naturligvis
tage fejl, men jeg tror ikke det stikker dybere.

Angående Pjensen og visse andre ...
Jeg priser mig lykkelig over, at de ikke tilfældigvis er vokset op
på den palistinensiske side af pigtråden. Deres latente lyst til
at søsætte etniske udrensniger og dødspatruljer på baggrund af
eksempelvis nyhedstelegrammer i Ekstrabladet, ville jo have sendt
dem lige i armene på Hamas og andre ekstremistiske organisationer.

Heldigvis ville skæbnen, at de er opfostret med Lørdagshjørnet,
kolonihaver, damehåndbold og boller i karry. Så i stedet for et
liv i blodrus må de altså nøjes med dk.politik og noget weekend-
hejs med Hjemmeværnet. Det går over af sig selv.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-07-05 09:41

"Peter Bang (slet B0PWA)" <peterbang@B0PWAprivat.dk> skrev i
en meddelelse
> [...]
> liv i blodrus må de altså nøjes med dk.politik og noget
> weekend-
> hejs med Hjemmeværnet. Det går over af sig selv.

bortset fra at vi er enige her, så mener jeg nu nok at det
stikker dybere end som så, når det gælder om at
forskelsbehandle - det skyldes at jeg gennem et langt liv
har erfaret hykleriet omkring østlandene, hvor man var
forarget over tilsyneladende begrænsninger af fx
østtyskernes frihed, som ikke var som vores, samtidig med at
man var totalt tonedøv over for de begrænsninger i friheden
som blev os til del.

Det er ofte let at være forarget når det gælder andres
forhold, medens det er grumme vanskeligt at forstå at det
samme skal gælde her.

Fx var man meget forarget over censuren i øst, der ikke
tillod folk at skrive frit om fremmedhad, ophidse til krig
og ophidse til kamp mod religiøse grupper i det sovjetiske
samfund. "Det er usmagelig censur", skreg man i Vesten.

Fornylig kom en bog ud, skrevet af en diplomat i England,
der havde tætte forbindelser til processen omkring
angrebskrigen mod Irak - den blev beslaglagt af de engelske
myndigheder fordi den angiveligt indeholdt passager, der var
hemmelige -men det skete uden rettergang, men med den
selvsamme forcensur, som var gældende med Glavlitten i USSR.

Her var der en hærskare af folk i denne gruppe, der
forsvarede disse dispostioner som rimelige, idet der jo var
tale om brud på loven, mente de.
Den samme forståelse havde de selvsamme mennesker ikke for
at der jo også kunne forekomme udgivelser i Sovjetunionen,
som var omfattet af lovens forbud mod hetz mod
befolkningsgrupper, statshemmeligheder m.v. -næ, her var der
alene tale om en usmagelig censur.

Pigerne i Magleølse
forstaae at lave en herlig Pølse
Man sætter Ølse for - man sætter Ølse bag
Pølsen beholder dig sin Smag

Herman Wessel.

--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-07-05 10:01

"Arne H. Wilstrup" <detfaarduejatvide@invalid.dk> wrote in message

> [...]

> Det er ofte let at være forarget når det gælder andres forhold, medens
> det er grumme vanskeligt at forstå at det samme skal gælde her.

Og for AHW er det utrolig svært, for ikke at sige umuligt, at "være
forarget" over selv ting som statsmord uden dom i DDR, "folk var selv ude om
det" "de kendte betingelserne og kunne bare have ladet være med at ville ud
af landet" osv osv, - samtidig med at ahw ikke lader nogen lejlighed gå fra
sig til at kritisere, at nogle stater i USA har dødsdomme for mord (ikke for
at ville ud af USA), og MED en domstolsafgørelse, og mulighed for appel i
mange år. Sådan viser denne arketype hykler, hvordan det kan være umuligt
for nogle mennesker at se bjælken i eget øje.

Fra : Knud Larsen

Dato : 30-07-05 11:00

> [...]
> "disse muhamedanske fanatikere" ned. Disse muhamedanske fanatikere var et
> synonym for bombemændene, tror jeg nok det fremgik af klippet i

Talte han ikke hele tiden om alle "muhamedanere"? Han kaldte ihvertfald de
danske muslimer for "djævelsk ondskabsfulde".

Fra : G B

Dato : 31-07-05 15:37

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Han opfordrer jo direkte til angreb på muslimer i Danmark, radioen
> skal naturligvis lukkes øjeblikkeligt, - og han skal sigtes for
> opfordring til vold på en befolkningsgruppe.

Så må vi også hellere komme i gang med at lukke en hel del muhamedanske
og ultra-venstreorienterede foreninger, websider og "partier" og slæbe de
ansvarlige for retten.

Men selvfølgelig, når /de/ opfordrer til vold og terror, er det jo så
dejligt politisk korrekt multikulturelt mangfoldigheds-berigende, at det
ikke er værd at beskæftige sig med for domstolene - ikke Knud? Det er
vigtigere at sætte folk som Glistrup i fængsel gang på gang, fordi han
siger sandheden og være helt på dupperne over en sindsforvirret Kay
Wilhelmsen, som ingen alligevel gider at høre på.

Når så det er sagt, synes jeg at Kay Wilhelmsen er en idiot i samme grad
som Minhaj-ul Quran, Det muslimske Broderskab, Hizb-ut-Tahrir, Milli
Görus, Oprør, Minoritetspartiet og de andre dødsfanatikere.

GB

Fra : Knud Larsen

Dato : 31-07-05 19:52

"G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> [...]
> som Minhaj-ul Quran, Det muslimske Broderskab, Hizb-ut-Tahrir, Milli
> Görus, Oprør, Minoritetspartiet og de andre dødsfanatikere.

Det er strafbart at opfordre til mord på andre borgere, det er ikke noget de
grupper, du nævner, gør.

Fra : Jim

Dato : 01-08-05 03:05

> "G B" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Det er strafbart at opfordre til mord på andre borgere, det er ikke noget
> de grupper, du nævner, gør.

Koranen opfordrer da til mord.
Og muslimer støtter koranen...
Jeg kan godt lægge to og to sammen..
Tager jeg fejl?

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 08:52

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote in message
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Koranen opfordrer da til mord.
> Og muslimer støtter koranen...
> Jeg kan godt lægge to og to sammen..
> Tager jeg fejl?

Hvis du får fem ud af det, så tager du fejl. Hvis en stor del af de danske
muslimer gik rundt og myrdede vantro, fordi Koranen har vers som taler om
det, så ville landet jo være i oprør, og selv De Radikale ville have talt
for drastiske midler. Men sådan er det jo heller ikke.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 01-08-05 09:02

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en
meddelelse

> Koranen opfordrer da til mord.

Vrøvl - koranen opfordrer ikke noget steds til mord.

> Og muslimer støtter koranen...
> Jeg kan godt lægge to og to sammen..
> Tager jeg fejl?

ja!
--
ahw

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 10:39

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Vrøvl - koranen opfordrer ikke noget steds til mord.

Nej, præcis som under kommunismen, så er der kun tale om udryddelse af
anderledes tænkende, og det er jo pr definition ikke mord, da de omtalte
ikke-mennesker er folkefjender.

Fra : Allan Riise

Dato : 01-08-05 10:14

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Koranen opfordrer da til mord.
> Og muslimer støtter koranen...
> Jeg kan godt lægge to og to sammen..
> Tager jeg fejl?

Kan du så komme tilbage i buret...
Uanset hvor mange e-mail aliaser du bruger, så ryger du altså ned i sækken
igen, skamme sig Bassemand...

--
Allan Riise

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 30-07-05 15:29

Per Hagemann wrote:
> [...]

> Danmark nok bare have taget bondeoprøreren i forsvar, fordi vi så ville være

"Hvis og hvis..."

Müntzers fanatiske apokalyptik var dødsdømt i udgangspumktet, da de
verdslige magthavere - dvs. fyrster og adel - alligevel ville have slået
oprøret ned - med eller uden Luthers assistance.

Den ville i hvert næppe have haft succes herhjemme, hvis bisper og adel
- som blev spillet godt og grundigt ud imod hinanden under Reformationen
- havde kunne stå sammen med Kongen om at nedkæmpe oprør.

> Det var i høj grad Luther som satte Europa i brand med sin oprørske adfærd.

Vrøvl!

Luther prædikede _civil ulydighed imod Den Katolske Kirke og dens
magthavere_, IKKE miltant revolution og anarkistisk samfundsomvæltende
oprør imod øvrigheden (fyrster og konger), sådan som mange desværre
fejlagtigt tog ham til indtægt for - og stadig den dag idag
tilsyneladende tror at han var ude på! - når han til tider kritiserede
øvrigheden for pligtforsømmelser og mandatmisbrug.

Du kan nok tale om "sejrherrehistorieskrivning", men faktum er jo at de
fleste dèn dag idag af - ofte venstreorienterede - historielærere er ret
ensidigt opdraget til denne grelle misforståelse, nemlig at tro at
Luthers ærinde var "protosocialistisk revolution" og til at tro at
Luther af rendyrket opportunisme "forrådte bøndernes refærdige krav om
social lighed", mens den konkrete situation var at en flok anarkistiske
bønder begik selvtægt og foranstaltede en altødelæggende borgerkrig
under ledelse af galningen Müntzer!

> Selv hans kumpan Erasmus ville ikke følge Luthers agressive adfærd, men
> foretrak fredelige reformer af den katolske kirke.

"Luthers aggressive adfærd"???

Ud over at han altså de facto var dømt fredløs ved Worms-ediktet
allerede i 1521, så var han faktisk ikke ude på direkte militant adfærd
over den samme Katolske Kirke som helst så ham brændt på bålet! Han
nøjedes derimod med at rase _verbalt_ på dèn kirke, der fra hans
synspunkt var udartet til et regulært apokalyptisk "Babylon" med en
decideret anti-kristelig pave i spidsen. Det var derimod en ret bred
folkelig protest, der manifesterede sig i overgreb på munke og klostre,
hvor øvrighedsmagten af politisk - og ikke mindst økonomisk -
opportunisme undlod at gribe ind.

Under Bondekrigene måtte Luther netop skride ind over bønderne, da
samfundet ikke kunne holde til en altødelæggende religiøs borgerkrig med
mord og plyndringer, som ikke mindst skadede uskyldige civile! Hele
samfundet var ved at gå i opløsning i et regulært Helvede på jord!

At adelen så - delvist legitimeret af Luthers hårde retorik som jo var
direkte modsvar på Müntzers apokalyptiske selvtægtsvanvid - for frem med
en brutalitet, der desværre OGSÅ skadede uskyldige civile er
selvfølgelig forfærdeligt, men der var intet reelt alternativ.

> Om Luther direkte var skyld i religionskrigene ved Reformationen ved jeg ikke nok om. Calvin var
> måske en større krigsopvigler?

Luther opfattede som en god og from kristen øvrighedsmagten som indsat
af Gud: Det var dog samtidig også dens Gudspålagte ansvar at beskytte
sine undersåtter imod overgreb, herunder imod lovløshed og anarki.

> Tidligere er Radio Holger dømt efter §266b for at have citeret fra Dansk
> Forum: Bagom Islam. Det er højst sandsynligt at de denne gang har valgt
> Luther-sprogbrug.

Hvor er det egentlig at du fik blandet Luther ind i alt dette? Jeg mener
slet ikke at han nævnes i indslagene?

> [...]
> muhamedanere udvises.
>
> Jeg synes ikke terroristerne skal slås ned eller i det hele taget straffes.

SELVFØLGELIG skal kriminelle - som terrorister jo vitterligt er - da
stoppes og, hvis situationen ellers tillader det, stilles for en domstol!

> De følger bare deres tro meget bogstaveligt.

Nu lyder du jo til forveksling som en grel halalhippie, der taler om en
aldeles misforstået "respekt for kulturforskelle"?!

> Derimod skal de sammen med alle
> andre med oprindelse i Muhamedanien udvises. Så kan de kæmpe mod de vantro i
> åben krig i stedet for at være trojanske heste i vores lande.

Jeg mener stadig at der i hvert fald er et betragteligt mindretal (jeg
gætter selv på ca. 25%) af herboende, ikke-observante muslimer, som jeg
ikke vil slå i hartkorn med deres helligkrigeriske trosfæller,
rangerende fra "almindeligt" danskerforagtende samfundssnyltere over
totalt respektløse gadekriminelle til egentlige terrorister. De
selvsamme sækulært-indstillede "muslimer" er jo i mindst lige så høj
grad mål for fanatikernes vrangforestillinger om "intern muslimsk
selvjustits" som alle vi andre siden er blevet ofre for chikane,
kriminalitet og terror.

Tag nu f.eks. hollandske Hirsa Ali: Mener du i ramme alvor at hun - hvis
hun da ellers var dansker - skulle sendes tilbage til den visse død,
bare fordi hun kommer fra en muslimsk kulturbaggrund, som hun ganske gør
hårdt op med? Og at de indvandrere, som netop prøver at komme fri af
deres forstokkede kulturbaggrund med vold og misbrug skal efterlades i
kløerne på deres bødler?

Hvis kampen mod terror skal vindes, så er det IKKE ved at man netop
giver terroristerne dèt "muslimer mod resten af Verden"- drømmescenarie,
de helt sikkert håber på at foranstalte, men tværtimod at man taktisk
fører krigen over på deres egen banehalvdel ved at skabe splittelse
mellem de yderligtgående fanatiske islamister og de trods alt ret
civiliserede og sækulært indstillede folk af muslimsk herkomst, som dog
trods alt OGSÅ findes, selv om de måske er relativt få!

Londonbomberne rejser jo netop en del ganske interessante spørgsmål, da
det er en udfordring til muslimerne og fordrer dem til at vælge
side...Trods at en del af dem som desværre forventeligt sympatiserer
direkte eller indirekte med terrorister ud fra en argumentation, som vi
kun kender alt for godt fra vor egen danske venstrefløj...

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Bang

Dato : 30-07-05 08:37

> [...]
>muhamedanske
>fanatikere ned som gale hunde.
>Luther sagde noget lignende, dog ikke om

Ja, ham Kaj er en festlig herre. Opbyggende og berigende.
Dødspatruljer og selvtægt er helt sikkert det Danmark har brug
for. Jeg er glad for, at netop Kaj har sendetilladelse. Han har så
mange fornuftsbetonede synspunkter. Jeg synes vi skal give ham og
hans eventuelle tilhængere armbånd på, så vi kan fejre dem
behørigt. Jeg ville ønske jeg var mere som Kaj.

Fra : Jim

Dato : 30-07-05 16:22

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kaj Vilhelmsen har i Radio Holger opfordret til at slå de muhamedanske
> fanatikere ned som gale hunde.

Når alt kommer til alt, så er der ingen forskel på Kajs snak om muhamedanere
og Fadi´s opfordring til udryddelse af jøder.
Hvis Radio Holger skal lukke, så må Hut også lukke.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 31-07-05 02:20

Jim wrote:
> [...]
> og Fadi´s opfordring til udryddelse af jøder.
> Hvis Radio Holger skal lukke, så må Hut også lukke.

Og omvendt.

Det er direkte latterligt at Kaj Vilhelmsen - og andre - i dèn grad
lader sig manipulere ned på modstanderens primitive plan.

Det er - foruden selvfølgelig at være både stupidt og direkte
forargeligt - en taktisk bommert af dimensioner at lade sig lokke ind på
"fjendens banehalvdel" på denne måde.

Tværtimod ligger vor kulturs styrke NETOP i at vi - dog uden ligefrem at
blive selvdestruktivt "den anden kind - opofrende"- formår at bevare en
udstrakt, hjælpende hånd til muslimer, som ønsker at bringe sig ud af
denne "Islams Fundamentalistiske Middelalder".

Det er netop et spørgsmål om egentlig integritet, hvor vi i det mindste
skylder os selv og hinanden at være ærlige: Således må jeg som kristen,
som - måske analogt med andengenerationsindvandrere? - tager min egen
tro og kulturbaggrund alvorligt, respektere muslimer, som måske blot
ønsker at kunne være hæderlige og gudsfrygtigt religiøse uden dog
nødvendigvis at ville en decideret militant Jihad-doktrin.

Jeg håber stadig - om end det måske på baggrund af erfaringer kan
opfattes som naivt - på at muslimerne, trods deres religions tydelige
teokratiske ambitioner, i terrorfremkaldt egenprotest imod
fundamentalisters "kapring" af deres tro, formår at kunne modernisere
Islam i sækulær retning, hvor deres tro inderliggøres og personliggøres
i anerkendelse af at de nu engang lever i en moderne Verden på ydre
sækulære vilkår.

Det er i hvert fald nødvendigt at Islam kommer fri af
stammepatriarkatets klantyranni og bliver een peronlig-individuelt tro
blandt alle mulige andre under gældende sækulær-demokratiske "spilleregler".

Anders Peter Johnsen

Fra : Jim

Dato : 31-07-05 09:27

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:42ec272d$0$173$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Og omvendt.
>
> Det er direkte latterligt at Kaj Vilhelmsen - og andre - i dèn grad lader
> sig manipulere ned på modstanderens primitive plan.

Jo, men jeg bebrejder ikke manden for hans tanker.
Jeg kan godt forstå, at KV udtrykker sig så usofistikeret.
Muslimer er bare bedre til at formulere sig i vendinger, som opfattes som
sobre, men i realiteten siger det samme som KV´s udtalelser, bare med modsat
fortegn.

> Det er - foruden selvfølgelig at være både stupidt og direkte
> forargeligt - en taktisk bommert af dimensioner at lade sig lokke ind på
> "fjendens banehalvdel" på denne måde.

Ja, men forståeligt.
Nu vil jeg nok ikke anvende så drastiske midler, som KV giver udtryk for,
men en udvisning af alle muslimer, som ikke ønsker at skrive under på en
erklæring om fuldstændig afstandstagen til sharia og antidemokrati.
Ved indrejse til Danmark skal de erklære sig fuldstændig loyale overfor
Danmark.
Og de, som allerede er her ditto.

> [...]
> udstrakt, hjælpende hånd til muslimer, som ønsker at bringe sig ud af
> denne "Islams Fundamentalistiske Middelalder".

Hvordan ved vi nogensinde, om de er oprigtige i deres ønske, når vi ser,
hvordan de takker os med kriminalitet på snart hver tænkelig måde, hvilket
inkluderer både vold og drab på danskeren.

Der er ikke noget at sige til, at både Glistrup, KV m.fl. udtrykker sig, som
de gør.
Vi hos dansk folkeparti er heldigvis meget mere sofistikeret, når vi udtaler
os om, hvad vi dog skal gøre med den trussel, vi har lukket ind i Danmark.

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 08:26

>Der er ikke noget at sige til, at både
> [...]

Tror da lige vi lader den her hænge lidt tørre ...

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 08:53

"Peter Bang (slet 98GVH)" <peterbang@98GVHprivat.dk> wrote in message

> Tror da lige vi lader den her hænge lidt tørre ...

"hænge lidt tørre" er det et nyt slangudtryk?

Fra : Jim

Dato : 01-08-05 09:51

> "Peter Bang (slet 98GVH)" <peterbang@98GVHprivat.dk> wrote in message

> "hænge lidt tørre" er det et nyt slangudtryk?

Ja, det er som var det udtalt af en Aziz-type..

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 12:26

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev:
> [...]

Fandt I selv ud af, hvad der manglede ... eller klapper I jer
stadig på lårene over jeres 'sofistikerede' humor ... ?

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 13:55

"Peter Bang (slet 1S30P)" <peterbang@1S30Pprivat.dk> wrote in message

> Fandt I selv ud af, hvad der manglede ... eller klapper I jer
> stadig på lårene over jeres 'sofistikerede' humor ... ?

Jeg har ikke fundet ud af det, da det mest indlysende jo ikke passer ind i
sætningen iøvrigt, - derfor spørgsmålet.

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 15:36

> [...]
>
>Jeg har ikke fundet ud af det, da det
>mest indlysende jo ikke passer ind i
>sætningen iøvrigt, - derfor spørgsmålet.

Det kommer ikke bag mig. Tænk lidt mere over det.

P.S.: Hvis du eventuelt kan citere fra bunken af dommedagslyrik,
vil det være fantastisk.

Fra : Knud Larsen

Dato : 01-08-05 18:53

"Peter Bang (slet DVRMG)" <peterbang@DVRMGprivat.dk> wrote in message

> Det kommer ikke bag mig. Tænk lidt mere over det.
>
> P.S.: Hvis du eventuelt kan citere fra bunken af dommedagslyrik,
> vil det være fantastisk.

Og den sidste forstår jeg heller ikke, jeg må virkelig være dum,
alternativet er jo ikke til at holde ud at tænke på?

Fra : Peter Bang

Dato : 01-08-05 20:57

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> skrev:

> [...]

Du får ikke brug for alternativer.

Fra : G B

Dato : 31-07-05 15:37

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutit.com> skrev i meddelelsen

> Når alt kommer til alt, så er der ingen forskel på Kajs snak om
> muhamedanere og Fadi´s opfordring til udryddelse af jøder.
> Hvis Radio Holger skal lukke, så må Hut også lukke.

Præcis.

GB

Fra : No Pasaran

Dato : 31-07-05 21:59

Det er det da vel nok.

Flere af de bevægelser GB nævner, opfordrer da til krig, mord og
lemlæstelse på non-muslimer.