Køleskab på gas
Fra : Gismo

Dato : 29-07-05 20:05

Hej alle.

Så er vi tilbage efter 23 kanon dage på Marina de Venezia.

Da vi skulle hjem ville køleskabet ikke starte på gas.
Hvordan er det nu tricket er med at rense dyse?

Gismo.

Fra : Webpoint

Dato : 29-07-05 20:54

Jeg vil gerne ligge et tillægs spørgsmål.

Hvordan ser i om jeres køleskab tænder på gassen ?

Jeg kan kun trykke på min tænder, men kan ikke finde et sted, hvor jeg kan
se om det så køre ?

Kim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-07-05 00:31

"Webpoint" <Webpoint[no_reply]@5270.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvordan ser i om jeres køleskab tænder på gassen ?
>
> Jeg kan kun trykke på min tænder, men kan ikke finde et sted, hvor jeg kan

På alle de køleskabe jeg har haft, sidder der en lille gennemsigtig
plasticdims og stikker lidt ind i køleskabet ca. 2/3 nede og i venstre side.
Jeg skal lade det være usagt, om det er tilfældigt.
Når man så tænder, skal man se ind i den, og det kræver en forholdsvis
speciel vinkel. Så kan man dels se om den gnistrer der inde, når man tænder,
og dels se den blå flamme, når den er tændt. Men man må ned på knæ, for at
se det. Dimsen er ca. 5 mm i diameter.

Kurt

Fra : Sten Bo

Dato : 29-07-05 23:31

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Da vi skulle hjem ville køleskabet ikke starte på gas.
> Hvordan er det nu tricket er med at rense dyse?

Hej Gismo og Kim

Private må ikke bruge værktøj på gasudstyr.

Hvorfor tror du at dyssen er snavset?
Du kender selvfølgelig den med at holde gas knappen inde længe - både før og
efter der trykkes på tændeknappen. Inden, for at få evt. luft ud af rør og
slanger - og efter - 20- 30 sek, for at gi flammen tid til at opvarme
termosluksikringen.
Prøv at skifte batteri. Og det er vist hørt at en evt. Pitzo tænding kan stå
af.

Er der spindelvæv skidt omkring dyssen kan man måske gi den et hvæs
trykluft. Men jeg tror at det er meget farligt at ta cancer på om
forbrændingen sker rigtig og ikke lidt skævt i forhold til rette sted.

Vores boks gir et blaf når vi med mellemrum trykke på pitzoen og gassen ikke
er tændt (så den hobes op).
Når det ikke blaffer mere er der som regel tændt. Man kan så rimelig
hurtigt mærke at det begynder at varme over skorsten/aftræk.

Hilsen