Hastighed på danske veje med CV ?
Fra : Webpoint

Dato : 29-07-05 16:51

Jeg tror jeg kender svaret, men er efter en sommerferie på de danske motor
og landeveje, blevet i tvivl !

Er hastighedsgrænsen for kørsel med campingvogn ikke 80 km/t på lande og
motorvej ?

Kan der kompenseres for det, hvis vognen er mærket med 100 km/t i en rund
skive bag på vognen ?

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-05 17:12

"Webpoint" <Webpoint[no_reply]@5270.dk> skrev i en meddelelse

> Er hastighedsgrænsen for kørsel med campingvogn ikke 80 km/t på lande og
> motorvej ?

Jo.

> Kan der kompenseres for det, hvis vognen er mærket med 100 km/t i en rund
> skive bag på vognen ?

Nej.

--
Per, Esbjerg

Fra : Jacob Madsen

Dato : 30-07-05 22:14

> "Webpoint" <Webpoint[no_reply]@5270.dk> skrev i en meddelelse

> Jo.

Nå!!!! Og du betaler vel heller ikke bøden ! Du må sgu da kun køre 70 km/t
på landevej - Tror du ikke lige du skulle gå op til ny køreprøve....?

Jacob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-07-05 01:12

Fra : Jette Mogensen

Dato : 29-07-05 18:00

> [...]
> motorvej ?
>
> Kan der kompenseres for det, hvis vognen er mærket med 100 km/t i en rund

Hastighed på landevej og motortrafikvej er 70 km
På motorvej 80 km

der kan ikke kompenseres fra ovennævnte hastighedsgrænser. Du kan i Tyskland
få godkendt din vogn til at måtte køre 100 km i Tyskland,hvis den opfylder
visse betingelser

mvh Jette

Fra : Steen Larsen

Dato : 31-07-05 21:18

Jette Mogensen wrote:
Du kan i Tyskland få godkendt din vogn til at måtte køre 100 km i
> Tyskland,hvis den opfylder visse betingelser

Hej Jette

Det er ikke vogn der skal godkendes men vogntoget.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Webpoint

Dato : 29-07-05 19:08

Tak for svarerne !

Mente nok det holdte sig sådan. Men efter en tur over E65 og E20 til
Esbjerg, kom jeg lidt i tvivl.

Syntes iøvrigt at det er modigt at overhale en lastvogn med 100 km/t, når
CVén hopper fra side til side, men ikke mindre så jeg det en 2-3 gange.

Men ham i middelfart som ville bruge sin cv som både, var nu endnu modigere.

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-07-05 20:15

> Mente nok det holdte sig sådan. Men efter en tur over E65 og E20 til
> Esbjerg, kom jeg lidt i tvivl.

Husker du at tage din egen speedometerfejlvisning i betragtning?

> Syntes iøvrigt at det er modigt at overhale en lastvogn med 100 km/t, når
> CVén hopper fra side til side, men ikke mindre så jeg det en 2-3 gange.

Så længe den hopper og i øvrigt ikke vejer så meget i forhold til bilen er
det knapt så farligt. Det er farligere når campingvognen er læsset forkert
op, f.eks. med fortelt og stænger bagerst i vognen uden væsentlig vægt på
bilen.

> Men ham i middelfart som ville bruge sin cv som både, var nu endnu
> modigere.

??

--
Per, Esbjerg

Fra : Webpoint

Dato : 29-07-05 20:53

Jf. radioavisen i eftermiddags, så havde han ville køre igennem en større
vandpyt i middelfart. Desværre var dybten på pytten, så dyb, at cv´eren
begyndte at flyde og da flydeevnen på hans cv åbenbart ikke var for god,
tippede den over !

Kim